Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Proxecto da Paisaxe 6 Código 630G03032
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Conde Garcia, Jesus
Correo electrónico
jesus.conde@udc.es
Profesorado
Conde Garcia, Jesus
Llamazares Castro, Jesus
Rodriguez Alvarez, Jorge
Rodriguez Blanco, Emilio
Correo electrónico
jesus.conde@udc.es
j.llamazares@udc.es
jorge.ralvarez@udc.es
emilio.rblanco@udc.es
Web
Descrición xeral Análise de ámbitos territoriais con presión urbanística nos entornos das cidades e vilas.
Proxecto da paisaxe como elemento integrador dos conflictos territoriais.
Desenvolvemento sostible.
Resposta espacial para un territorio baixo presión urbana, traballando de forma creativa coas distintas escalas do lugar.
Poñer en perspectiva a proposta coas políticas locais e globais de organización do territorio e da paisaxe.
Traballar en un modo de representación a través da cartografía como ferramenta do proxecto.
Criterios de intervención.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para analizar, definir criterios de intervención, elementos a avaliar e áreas a abordar Capacidade para construír un enfoque persoal orixinal do proxecto paisaxístico mediante a combinación do proceso artístico e analítico Capacidade para o deseño, restauración, xestión, mantemento e administración de espazos abertos privados e públicos como xardíns, parques, estradas ou prazas de xardín. ambientes de complexos turísticos, industriais, comerciais, deportivos ou educativos, etc., así como o contorno de infraestruturas públicas como estradas, presas, minas, vertedoiros, etc. Capacidade para realizar estudos económicos e calendarios de obras de proxectos paisaxísticos. Capacidade de asesoramento, consultoría, investigación e asesoramento técnico en paisaxe A19
A24
A25
A26
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A40
A41
A42
A43
A44
A45
A46
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Análise de ámbitos territoriais con presión urbanística nos contornos das cidades e vilas.
Proxecto da paisaxe como elemento integrador dos conflictos territoriais.
Desenvolvemento sostible.
Resposta espacial para un territorio baixo presión urbana, traballando de forma creativa coas distintas escalas do lugar.
Poner en perspectiva la propuesta con las políticas locales y globales de organización del territorio y del paisaje.
Trabajar en un modo de representación a través de la cartografía como herramienta de proyecto.
Criterios de intervención.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 30 0 30
Saídas de campo B5 C7 6 0 6
Obradoiro A41 A40 A38 A37 A36 A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A26 A25 A24 A19 A42 A43 A44 A45 A46 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 80 180 260
Actividades iniciais C1 C2 C5 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Saídas de campo Visitas a os lugares da intervención de proxecto e análise, bservación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.)
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
No obradoiro se realiza a atención personalizada ó alumno correxindo o seu traballo semana a semana.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
Valorarase a asistencia e a participación na aula
10
Obradoiro A41 A40 A38 A37 A36 A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A26 A25 A24 A19 A42 A43 A44 A45 A46 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Avaliarase o resultado de traballo de taller tanto o individual como o colectivo das distintas prácticas entregadas.
É necesario ter este traballo aprobado para superar a materia
90
 
Observacións avaliación

A avaliación será continua.Os sistemas de avaliación axustaranse ao establecido na Normativa vixente de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións de estudos de grao e máster universitario da Universidade da Coruña e da Universidade de Santiago de Compostela. 

Para aprobar  o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas prácticas individuais como na prácticas de grupo, de non ser así non se fará media. Asemade o estudante debe ter unha asistencia mínima do 80% e todas as súas prácticas deberán ser entregadas nas datas especificadas.

Haberá exames (e/ou repetición de entregas, a xuízo do docente) de primeira e segunda oportunidade nas datas fixadas  aos que só poderán presentarse os alumnos que teñan a asistencia mínima do 80% a sesións maxistrais e obradoiro e todas as prácticas semanais e de curso entregadas nas datas requeridas.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Bouhier, Abel (2007).Galicia. Ensaio Xeografico de Analise e Interpretacion Dun Vello Complexo Agrario. Xunta de Galicia.

-Charles Waldheim.[ed] (2006). The Landscape Urbanism Reader. Princeton Architectural Press, New York

-Ian l. Mcharg (1992). Design with Nature. John Wiley & Sons, Inc. New York

-James Corner [ed] (1999). Recovering Landscape, Essays in Contemporary Landscape Architecture. Princeton Architectural Press, New York

-Stan Allen (2009). Practice: Architecture technique + Representation, From object to field. Routledge. New York

-Denis Cosgrove [ed] (1999). Mappings. Reaktion Books, London

-Gregory Bateson (2000). Steps to an Ecology of Mind. University Of Chicago Press, Chicago

-Kelly Shannon, Marcel Smets (2010). The Landscape of Contemporary Infrastructure. NAi Publishers

- Denis E. Cosgrove (1998). Social Formation and Symbolic Landscape. University of Wisconsin Press

 [B] Disponible en la biblioteca de la UDC

Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 1: el observatorio. Gustavo Gili [B]

Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 2: los viajes. Gustavo Gili [B]

Ábalos, I. (2009) Naturaleza y artificio : el ideal pintoresco en la arquitectura y paisajismo contemporáneos. Gustavo Gili [B]

Álvarez, D. (2007) El Jardín en la arquitectura del siglo XX . Editorial Reverté [B]

Batlle, E. (2011) El jardin de la metrópoli. Gustavo Gili. Barcelona

Dorothée, I. (1993) The modernist garden in France . Yale University (2008) Cusveller,S. Dijk,O. Schipper, K. ed. (2000) Remaking NL City, Landscape, Infrastructure. Amsterdam : S@M [B]

Galí-Izard, T. (2005) Los mismos paisajes ideas e interpretaciones . Gustavo Gili [B]

Jellicoe G. y S. (1995) El Paisaje del Hombre Barcelona G.G. [B]

Laurie, M. (1995) Introducción a la Arquitectura del Paisaje Barcelona G.G. [B]

Levy, Leah (1998) Kathryn Gustafson. Sculpting the land . Spacemakers Press [B]

Lynch, K. (1980) La Planificación del Sitio Barcelona G.G. 1980 [B]

McGrath, B. (2008) Digital Modelling for Urban Design . Wiley [B]

Mertens, E. (2010) Visualizing Landscape Architecture . Birkhäuser [B]

Molinari, L. ed. (2000) West 8 . Skira [B]

Montero, M. I. (2001) Burle Marx el paisaje lírico . GG [B]

Navés Viñas, F. (1992) El Arbol en la Jardineriay el Paisajismo Barcelona Omega 1992 [B]

Nielsen, B. Dam, T. Thompson, L. (2007) European Landscape architecture:best practice in detailing. Rouletdge [B]

Reid, G.W. (2002) Landscape Graphics . Plan, section and Perspective Drawing of Landscape Spaces. Watson Guptill. New York [B]

Rodríguez Álvarez, J. (2015) Apuntes de paisaje: el análisis ambiental. Repronor [disponibles en reprografía]

Shannon, K. Smets, M. (2010) The Landscape ofContemporary Infrastructure . Nai Publishers

Simonds, J. O. (1978) Earthscape . A Manual of Environmental Planning. McGrawHill [B]

Simonds, J.O. (1961) Landscape Architecture New York McGraw Hill 1961 [B]

Steenbergen, C. (2008) Composing Landscapes . Analysis, Typology and Experiments for design. Birkhäuser

Steenbergen, C. Reh, W. (2001) Arquitectura y Paisaje . La proyectación de los grandes jardines europeos. Gustavo Gili [B]

Swaffield, S. (2002 ed.) Theory in Landscape Architecture . University of Pennsylvania PressVaccarino, R. (2000) Roberto Burle Marx. Landscapes Reflected . Princeton Architectural Press [B]

Waterman, T. (2009) Principios Básicos de la Arquitectura del Paisaje . Nerea Académica [B]

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías