Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control, a nivel operacional. |
A13 |
Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida para o desmantelado, mantemento, reparación e montaxe das instalacións e o equipo de abordo, a nivel operacional. |
A14 |
Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación, a nivel operacional. |
A39 |
Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e emprego dos sistemas de representación gráfica. |
A41 |
Interpretar e representar o Debuxo Industrial (debuxo, simboloxía, convencionalismos....). |
A42 |
Levar a cabo automatizacións básicas de procesos industriais. |
A43 |
Manexar correctamente a información provinte da instrumentación e sintonizar controladores. |
A44 |
Realizar operacións de optimización enerxética das instalacións de a bordo utilizando convenientemente os equipos de medida, a nivel operacional. |
A46 |
Ensamblar, manter e reparar equipos informáticos e manexar sistemas operativos e aplicacións informáticas. |
A48 |
Regular e controlar sistemas e procesos, a nivel operativo. |
A51 |
Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A54 |
Operar, manter, seleccionar, e reparar os equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Aprender en contornos de teleformación. |
B12 |
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B13 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender o papel que xogan os distintos dispositivos, aparellos e sistemas, nun contorno industrial ou a bordo dun buque |
A5 A13 A14 A43 A44
|
B8 B12
|
C3
|
Expresarse utilizando correctamente os términos relativos aos instrumentos industriales e a medida das magnitudes físicas.
|
A5 A14 A43 A54
|
B4 B8 B12 B13
|
C1 C3
|
Ser capaz de valorar as propiedades físicas dos materiales e o xeito de utilizar os mesmos para a captación da información contida nunha variable física |
A43
|
B3 B4 B12
|
C3 C6
|
Interpretar os planos de instrumentación normalizados dunha instalación, facer modificacións nos mesmos e debuxar, mediante ferramentas software, planos de pequenas instalacións ou partes da mesma. |
A39 A41 A51
|
B4 B8 B12
|
C3
|
Coñecer algúns dos instrumentos para a medida das magnitudes máis frecuentes no contorno industrial, e coñecer tamén os elementos de acción de uso máis xeralizado. |
A13 A14
|
B2 B8 B12
|
C3
|
Utilizar con familiaridade os conceptos básicos de comunicación e os estándares máis usuais presentes no contorno industrial. |
A48
|
B8 B12
|
C3
|
Manexarse con facilidade na procura e localización de documentación técnica a traves da web. |
A51
|
B8 B12
|
C3
|
Interpretar a información contida nos catálogos, manuais e demais literatura técnica suministrada polas casa comerciais sobre os seus productos. |
A51
|
B8 B12
|
C3
|
Construir pequenos programas gráficos en contornos de instrumentación virtual. |
A42 A46
|
B8 B12
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introducción |
Elementos de medida
Elementos de acción
Elementos de control
Vías de comunicación
Interacción home-máquina
Diagnose e Supervisión
|
Principios físicos de transducción |
Transductores pasivos
Transductores activos
|
Representación simbólica |
Introducción
Simbología conforme a ISA |
Instrumentos de medida |
Introducción
Fuerza y presión.
Caudal.
Nivel.
Temperatura.
Posición y desplazamiento.
Velocidad y posición angulares.
Otras variables.
|
Equipos de acción |
Introducción
Válvulas.
Bombas.
Otros actuadores y accionadores.
|
Comunicaciones industriales |
Introducción
RS-232-C.
RS-422-A.
RS-485.
IEEE-488.
Buses de campo.
Ethernet.
Niveles de comunicación. |
Instrumentación Virtual |
Valores booleanos
Valores numéricos
Estructuras de control
Lazo While
Lazo For
Case
Sequence
Nodo Fórmula
Variables locales y globales
Subprogramas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A5 A13 A14 A39 A41 A42 A43 A46 A48 A54 B3 C6 |
16 |
16 |
32 |
Guest lecture / keynote speech |
A44 A51 B2 B4 B13 C1 |
4 |
0 |
4 |
ICT practicals |
B8 B12 C3 |
0 |
30 |
30 |
Field trip |
A13 A14 A39 A41 |
4 |
2 |
6 |
Student portfolio |
A41 A44 A51 B2 B3 |
1 |
2 |
3 |
Objective test |
A51 B2 B3 B4 B13 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
10.5 |
0 |
10.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Hai dous tipos de prácticas de Laboratorio:
1ª) Consiste na inspección dunha planta de quencemento de auga instalada no Laboratorio de Automatización II. Trala descrición do sistema polo profesor, os alumn@s deben facer os apuntamentos necesarios, e plantexar as cuestións que consideren convenientes, para xerar un plano de instrumentación da planta.
2ª) Trátase das prácticas de instrumentación virtual que se levan a cabo na aula de informatica facendo uso do LabView ou software de similares características.
|
Guest lecture / keynote speech |
As sesión maxistrais correspóndense co descrito no primeiro apartado de Actividades Introductorias. |
ICT practicals |
O curso fundaméntase no uso da Plataforma de Teleformación é dunha web propia da materia á que se acesa dende a Plataforma.
O curso está estructurado en temas, e a súa vez cada tema organízase nos apartados: Introducción, Actividades e Materiais.
O alumno debe realizar as actividades propostas utilizando os Materiais e as ferramentas de software adecuadas, xerando un documento entregable a través da plataforma que incluirase no seu Cartafol |
Field trip |
Durante o curso o alumno traballa cos planos de instrumentación dunha instalación real, a do Aquarium Finisterrae dos Museos Científicos Coruñeses.
Na última parte do curso faise unha visita as instalacións técnicas de dita institución, para comprobar "in situ" a correspondencia entre os planos e funcionamento da planta. |
Student portfolio |
O Cartafol vaise elaborando ao longo do curso mediante a entrega dos traballos que están programados na Axenda da Plataforma de Teleformación, e constitúen a principal vía de avaliación, que remata cunha entrevista persoal entre alumn@ e profesor para valorar o Cartafol e o seguimento da materia. |
Objective test |
Os alumn@s que non superen a materia mediante a valoración do seu Cartafol poderán acudir a un exame final da materia, na que terán a oportunidade de completar a nota obtida mediante o Cartafol.
Desaconséllase esta proba como única vía para superar a materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
ICT practicals |
Field trip |
Student portfolio |
|
Description |
1º) Nas prácticas de Laboratorio o profesor está presente para resolver as dúbidas que o alumno vaia formulando no desenvolvemento das mesmas.
2º) Nas prácticas a través de TIC a atención personalizada lévase a cabo mediante a titoría individural pola Plataforma de Teleformación, ou ben nas sesións semanales de Titoría Colectiva na Aula.
3º) Na saída de campo o profesor acompaña aos alumn@s, e xunto co persoal do Aquarium vai clarexando as dúbidas que poidan surxir sobre o funcionamento da planta.
4º) O Cartafol supón unha entrevista persoal de avaliación ao finalizar o curso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A5 A13 A14 A39 A41 A42 A43 A46 A48 A54 B3 C6 |
Levantamento do plano de instrumentación do Laboratorio de Automatización II
Instrumentación virtual |
20 |
ICT practicals |
B8 B12 C3 |
Trátase das actividades a realizar ao longo do curso descritas na web da materia |
70 |
Field trip |
A13 A14 A39 A41 |
Tratase da visita as instalacións técnica do Aquarium Finisterrae dos Museos Cientificos Coruñeses |
10 |
Student portfolio |
A41 A44 A51 B2 B3 |
É o conxunto de traballos realizados polo alumn@ máis a entrevista persoal co profesor de valoración da súa actividade |
80 |
Objective test |
A51 B2 B3 B4 B13 C6 |
É un exame final da materia como oportunidade para completar o traballo non entregado nos seus prazos ao longo do curso |
60 |
|
Assessment comments |
A avaliación total non pode superar o 100%, o valor de 240% corresponde ao feito de poder seguir diferentes vías para obter o 100%.
|
Sources of information |
Basic
|
Comisión G2 (1985). Bombas y ventiladores. Madrid, Asinel
Domingo Peña, J. et al. (2003). Comunicaciones en el entorno industrial. Barcelona. UOC
Pérez García, M.A. (2003). Instrumentación electrónica . Madrid. Paraninfo
Creus Solé, A. (1997). Instrumentación industrial. Barcelona. Marcombo
Pallás Areny, R. (2003). Sensores y acondicionadores de señal. Barcelona. Marcombo
Rodríguez Mata, A. (2000). Sistemas de medida y regulación. Madrid. Paraninfo |
|
Complementary
|
Johnson, C. (1993). Process control instrumentation technology. London. Prentice-Hall
Fraser, R.E. (2001). Process measurement and control. Upper Saddle River. Prentice-Hall |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|