Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión. |
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A3 |
Efectuar as operacións de combustible e lastre, a nivel de xestión. |
A4 |
Elaborar plans de emerxencias e de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións, a nivel de xestión. |
A5 |
Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A9 |
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. |
A10 |
Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión. |
A11 |
Organizar procedementos seguros de mantemento e reparacións, a nivel de xestión. |
A12 |
Organizar e dirixir a tripulación, a nivel de xestión. |
A14 |
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. |
A15 |
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. |
A16 |
Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión. |
A18 |
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. |
A19 |
Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A21 |
Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña. |
A22 |
Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima. |
A23 |
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
A24 |
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
A25 |
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B8 |
Versatilidade. |
B9 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar todas as técnicas de mantemento correspondente á enxeñaría de mantemento en instalacións marítimas e terrestres.
|
AM4 AM9 AM11 AM19 AM21 AM22 AM23
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM11
|
CM4 CM6 CM7
|
Aprender a implantar melloras no ámbito do mantemento co fin de incrementar a eficencia e eficacia das instalacións, así como a rentabilidade económica das mesmas. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM9 AM11 AM18 AM19 AM20 AM21 AM22 AM23 AM25
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM7 BM8 BM9 BM10 BM11
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Aplicar procesos de control de calidade nas tarefas de mantemento.
|
AM5 AM9 AM10 AM11 AM16 AM20 AM21 AM22 AM23 AM24
|
BM1 BM4 BM6 BM9 BM10 BM11
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Saber utilizar y desarrollar herramientas infomáticas en el campo del mantenimiento |
AM9 AM11 AM12 AM15 AM19 AM21 AM23 AM24
|
BM1 BM7 BM9 BM11
|
CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
AM2
|
|
|
Garantizar que se observan las prácticas de seguridad en el trabajo, a nivel de gestión. |
AM5
|
|
|
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendimento e a súa capacidade, a nivel de xestión.
Funcionamento, vixilancia, avaliación do rendimento e mantemento da seguridade da instalación de propulsión e da maquinaria auxiliar. |
AM8
|
|
|
Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión. |
AM10
|
|
|
Organizar e dirixir a tripulación, a nivel de xestión. |
AM12
|
|
|
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. |
AM14
|
|
|
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. |
AM15
|
|
|
Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión. |
AM16
|
|
|
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. |
AM18
|
|
|
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
AM20
|
|
|
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
AM23
|
|
|
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
AM24
|
|
|
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
AM25
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Mantemento Preventivo. |
1.1.- Mantemento Preventivo
1.2.- Técnicas de Mantemento Predictivo
1.3.- Rentabilidad do Mantemento Predictivo
1.4. Inspección e axuste dos equipos.
1.5. Ensaios non destructivos
1.6.- Planificar o mantemento, verificacions obligatorias e de clase.
1.7.- Organización dos procedementos seguros do mantemento. |
2.- Mantemento Correctivo e diagnosis de avarías. |
2.1 Mantemento correctivo.
2.2 Detección de defectos de funcionamento das máquinas.
2.3 Localización de fallos e medidas para previr as avarías. Técnicas de diagnóstico.
2.4. Localización y corrección de fallos dos sistemas de vixilancia.
2.5.- Planificar as reparacións.
2.6.- Mecánica naval. Metodoloxía de reparación
2.7 Organización de procedementos seguros de reparación. |
3.- Mantemento do sistema de propulsión e auxiliar |
3.1. Funcionamiento, vixilancia, evaluación do rendimiento e mantemento eficaces da seguridade da instalación de propulsión e da maquinaria auxiliar |
4.- Mantemento dos equipos, sistema de bombeo e tuberías no buque. |
4.1 Funcionamiento e mantemento da maquinaria
4.2.Funcionamiento e mantemento dos sistemas de bombeo e tuberías |
5. Mantemento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade. |
5.1 Mantemento das condicións operacionais dos sistemas de salvamento,
5.2. Mantemento das condicións operacionais dos sistemas de loita contra incendios.
5.3. Mantemento das condicións operacionais de sistemas de seguridade. |
6.- Normativa, lexislación e seguridade. |
6.1.- Normas ISO
6.2.- Normativa UNE-EN
6.3.- Medidas que se adoptarán para a protección e salvaguarda de todas as persoas a bordo nunha emerxencia.
6.4.- Métodos e dispositivos de prevención, detección e extinción de incendios.
6.5.- Funcións e utilización dos dispositivos de salvamento.
6.6.- Coñecemento do dereito marítimo internacional.
- Certificados e documentos que en virtud dos convenios internacionais hai que levar a bordo, cómo óbtelos e periodos de validez.
- Responsabilidades nacidas das prescripcións aplicables do Convenio internacional sobre líneas de carga.
- Responsabilidades nacidas das prescripcións aplicables do Convenio internacional para a seguridade da vida humana na mar.
- Responsabilidades nacidas do Convenio internacional para previr a contaminación polos buques.
- Declaraciones marítimas de sanidade e prescripciones do Reglamento Sanitario Internacional
- Responsabilidades nacidas dos instrumentos internacionais que afecten a seguridade do buque, o pasaxe, a tripulación e a carga.
- Métodos e dispositivos para previr a contaminación do medio ambiente polos buques.
- Conocimiento da lexislación nacional para aplicar os acordos e convenios internacionais |
7.- Recursos Humans no mantemento. Liderazgo e Xestión. |
7.1 Xestión e formación do persoal de a bordo.
7.2. Xestión das tarefas e da carga de traballo.
1. A planificación e coordinación
2. A asignación de persoal
3. A limitacións de tempo e recursos
4. A asignación de prioridades
7.3. Xestión eficaz dos recursos:
1. Distribución, asignación e clasificación prioritaria dos recursos.
2. Comunicación eficaz a bordo e en terra.
3. Toma de decisións.
4. Traballo en equipo e aproveitamento da experiencia.
5. Determinación, liderazgo e motivación
6. Consecución e mantemento da conciencia da situación.
7.4.- Técnicas de adopción de decisións:
1. Evaluación da situación e do risco
2 Determinación e elaboración de opcións
3. Selección das medidas
4. Evaluación da eficacia dos resultados
7.5.- Elaboración, implantación e supervisión dos procedementos operacionais normalizados.
7.6.- Convenios internacionais marítimos e recomendacións. Legislación nacional conexa |
8.-Fiabilidade, Mantenibilidade e Disponibilidade |
8.1.- Modelos de vida.
8.2.- MTBF y MTTR. |
9.- Xestión económica do mantemento |
9.1.-Introducción
9.2.- Tipos de custes
9.3.- Custes dos presupostos anuais.
9.4.- Elaboración dun presuposto anual. |
10.- Xestión de Repostos |
10.1.- Métodos de Codificacions
10.2.- Cálculo de Rotura de Stock
10.3.- Xestión do almacén |
11. Tecnoloxía dos materiais. |
11.1 Tipos e clasificación dos diferentes aceiros empleados nos diferentes elementos dos buques.
12.2 Diferentes tratamentos térmicos aplicados os aceiros. |
12. Arquitectura naval e construcción de buques. |
12.1. Construcción naval
12.2. Arquitectura Naval. Disposición favorable de elementos |
13. STCW:
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
13.1. Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de Máquinas e Primeiros Oficiais de Máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior aos 3000 kW. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A2 A4 A8 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 B2 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C4 C7 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
16 |
32 |
48 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
16 |
72 |
88 |
Análise de fontes documentais |
A2 A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B11 C3 C4 C6 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Realizarase un exame de cuestions teóricas e prácticas |
Sesión maxistral |
Explicaranse os Temas da asignatura utilizando ferramentas e programas informáticos. |
Traballos tutelados |
Propondrase un traballo de elaboración e optimización dun plan de mantemento |
Análise de fontes documentais |
Realizarase unha selección e análise da bibliografía, normativa e documentación necesaria. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Tratase de orientar o alumno naquelas cuestions relativas a materia impartida e que resulten de especial dificultade para a sua comprensión.
Tamén se incluen as correspondentes revisions das memorias e traballos da avaliación continua.
Os canais de información e contacto serán a Facultade Virtual e as titorías individualizadas que se desenrolan durante seis horas o largo da semana |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a calidade e aportación do alumno o traballo proposto |
50 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a asistencia participativa na aula |
10 |
Proba obxectiva |
A2 A4 A8 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 B2 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C4 C7 |
Realizaranse probas escritas sobre temas da materia |
35 |
Análise de fontes documentais |
A2 A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B11 C3 C4 C6 |
Tendrase en conta a destreza do alumno na búsqueda de documentación e normativa o respeto |
5 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recollido no sistema de garantía de calidade, teránse en conta na hora de diseñar e realizar a avaliación. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): - Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: % 66, quedando exenta a asistencia as clases maxistrales A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria". Para superar a materia é preciso ter realizado todos os exercicios que se propuxeron como obrigatorios ao longo do curso. Os exercicios poderán resolverse de maneira individual ou formando parte dalgún dos grupos que se constituíron no comezo do curso. Para poder superar a materia debe terse presente que é responsabilidade do alumnado o acceso vía Campus virtual ao material docente, o seu estudo e o traballo co mesmo, a asistencia a clase e o seu aproveitamento, anotando as indicacións verbais e escritas do profesorado, recorrendo ao mesmo para a resolución de dúbidas. Ao alumnado que non asista a todas as clases (sexa ou non por dispensa académica) obríganlle as mesmas responsabilidades, debendo manter o contacto co profesorado ao obxecto de estar informado de calquera cambio no desenvolvemento da materia e de recompilar as indicacións e o material docente adicional que puidese achegarse durante o curso. Os criterios de avaliación da segunda oportunidade e da extraordinaria son os mesmo cos da primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
F. Monchy. Teoría y Práctica del mantenimiento Industrial. Masson.2000
Creus Antonio. Fiabildad y Seguridad. Su aplicación a los procesos industriales. 2000
Bertrand L. Amstadter. Matemáticas de la fiabilidad. Mir. Moscú 1991.
Gomez Melis, Guadalupe. Fiabilitat Industrial. Barcelona. Ediciones UPC. 2000 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Equipos e Servizos Marítimos/631480105 |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión da Seguridade e Recursos a Bordo/631480215 |
|
Observacións |
A fin de evitar o manexo de gran cantidade de documentación en papel, recoméndase a asistencia ás clases con computadora portátil para poder acceder vía web aos documentos e tareas. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": a) A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia solicitarase preferentemente en formato virtual ou soporte informático, e poderá realizarse a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. No caso de se realizar en papel, non se empregarán plásticos, as impresións serán a dobre cara en papel reciclado, e evitarase a impresión de borradores. b) Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. c) Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. d) Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). e) Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. f) Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|