Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Xestión Empresarial Marítima Código 631480206
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Arias Fernández, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.arias@udc.es
Profesorado
Arias Fernández, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.arias@udc.es
Web http://http://www.udc.es/
Descrición xeral Nesta materia preténdese que o/a alumno/a adquira os coñecementos teóricos e prácticos necesarios e suficientes, conducentes á obtención do título académico que pretende; e no exercicio da súa profesión, poida resolver cantas cuestións preséntenselle no campo da xestión empresarial marítima.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer as funcións e reponsabilidades no entorno marítimo. AM9
AM10
AM16
AM17
BM1
BM2
BM3
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM4
CM6
CM9
Coñecer os xeitos de explotación do buque e as aseguradoras. AM9
AM10
AM16
AM17
BM1
BM2
BM3
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
CM1
CM2
CM4
CM6
Coñecer as implicacóns que esixe o cumplimento dos diversos sistemas de xestión. AM9
AM10
AM16
AM17
BM1
BM2
BM3
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
CM1
CM2
CM4
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Sistemas de xestión - Calidade
- Medio ambiente
- Seguridade
- Saúde laboral
Tema 2: Negocios de transporte marítimo - Funcións e responsabilidade do armador, empresa de transporte, transportista, xestor e operador.
- Organización e administración da naviera.
Tema 3: Explotación do buque - Contratos de explotación de buques
- Transporte marítimo.
Tema 4: Seguros marítimos - Préstamos ao bulto
- Seguro marítimo
- Loyd's de Londres
- Tipos de seguro marítimo
- Media xeral
- Carta de embarque
- Festa da carta

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados B1 B2 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 8 32 40
Estudo de casos B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 4 12 16
Presentación oral A9 A10 A16 A17 B1 B3 B6 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 9 0 9
Proba obxectiva B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 2 0 2
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Serán propostos uns traballos co fin de promover a apredizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor en diversos escenarios, tanto académicos como profesionáis.
Estudo de casos Se valorará a comprensión dos alumnos aos distintos problemas que o profesor propondrá cara a ser resoltos na clase por grupos de estudantes a través de métodos de discusión, sempre tendo en conta que teñen que chegar a decisións razoadas a través de procesos de discusión.
Presentación oral Exposición oral na que se procura ter un proceso de ensino-aprendizaxe a través da que o alumnado ten que interactuar dun xeito ordeado co profesor, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos e conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Traballos tutelados
Estudo de casos
Presentación oral
Descrición
Sesións adicionais se é necesario ou baixo demanda do alumnado, para a resolución de dúbidas e apoio nos traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 Proba escrita para a avaliación do aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non as corectas. Con esta proba se pode avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. 50
Traballos tutelados B1 B2 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 Presentación, en tempo e forma, dos traballos propostos. Esta avaliación e o número de traballos propostos se fará dependendo de cómo vaia o grupo a elección do profesor. 15
Estudo de casos B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 Poranse exemplos prácticos pra o seu estudo comparativo. Esta avaliación e o número de casos propostos se fará dependendo de cómo vaia o grupo a elección do profesor. 15
Presentación oral A9 A10 A16 A17 B1 B3 B6 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C4 C6 C9 Os alumnos presentarán, oralmente, os seus traballos ante os seus compañeiros, de xeito que se abra un debate sobre posibles melloras de cada ún deles. 20
 
Observacións avaliación

Á hora de deseñar e realizar a avaliación teranse en conta os criterios de avaliación contemplados nas táboas A-III/1 e La-III/2 do Código STCW e as súas modificacións relacionadas con esta materia. Se está chegando

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia, segundo o establecido na “NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DE ESTUDIANTES DE GRAO UNIVERSITARIO E MÁSTER NA UDC (Arts. 2.3; 3 .b). ; 4.3 e 7.5) (05/04/2017): Os criterios de avaliación deste alumnado son os mesmos que para os estudantes a tempo completo.

Na segunda oportunidades, a avaliación realizarase seguindo o mesmo procedemento que na primeira oportunidade. Os mesmos criterios aplicaranse na convocatoria anticipada.

No caso de non poder acudir ao laboratorio, e sempre que se dispoña dos medios para facelo posible, as prácticas obrigatorias poderán realizarse sen acudir ao centro mediante un programa informático que dispoña de licenza da UDC ou estea de libre distribución. .

A comisión de fraude académica suporá a aplicación das sancións disciplinarias establecidas no artigo 11 do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC. https://sede.udc.gal/services/electronic_board/EXP2023/007335


Fontes de información
Bibliografía básica Juan Antonio Cañas Madueño (2009). Economía de la empresa: Teoría y Práctica. Universidad de Córdoba
Angélica Díaz de la Rosa (2010). Derecho Marítimo . Navarra: Aranzadi
María Luz martín Peña (2003). Dirección de la Producción. Madrid: Pearson. Prentice hall.
Enrico Musso, F. González Laxe, Pierre Cariou y Esther A. Barros (2004). Gestión portuaria y tráficos marítimos. A Coruña: Netbiblo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías