Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Tecnoloxía Off-Shore Código 631480211
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Romero Gomez, Javier
Correo electrónico
j.romero.gomez@udc.es
Profesorado
Romero Gomez, Javier
Correo electrónico
j.romero.gomez@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecer os diferentes tipos de plataformas off-Shore existentes, tanto de produción como de explotación de hidrocarburos, así como tamén coñecer as súas instalacións básicas. Estudo de accidentes en plataformas, riscos de explotación, causas e consecuencias dos mesmos. Familiarización coa tecnoloxía de procesamento de hidrocarburos en buques FPSO e plataformas. Coñecer os sistemas de amarre de plataformas e tipos de áncoras empregadas segundo o sistema de amarre.
Descrición dos equipos e tecnoloxía de FPSO- LNG, FPSO- LPG e FSRU
Xeración de enerxía eléctrica off-Shore

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A13 Planificar e programar as operacións, a nivel de xestión.
A21 Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as instalacións básicas que constitúen unha plataforma offshore e as súas implicacións en canto a operación, mantemento e xestión dos sistemas e equipos que a compoñen AM8
AM13
BM1
BM7
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM2
CM6
CM8
CM9
Coñecer as instalacións básicas que constitúen unha plataforma offshore e as súas implicacións en canto a operación, mantemento e xestión dos sistemas e equipos que a compoñen AM2
AM21
BM2
BM10
CM1
Coñecer as instalacións básicas que constitúen unha plataforma offshore e as súas implicacións en canto a operación, mantemento e xestión dos sistemas e equipos que a compoñen BM6
CM4
CM7

Contidos
Temas Subtemas
A EXPLOTACIÓN DOS XACEMENTOS PETROLÍFEROS SUBMARINOS DESENVOLVEMENTO DUN XACEMENTO PETROLÍFERO OFFSHORE.
A EXPLORACIÓN.
A PRODUCIÓN DE PETRÓLEO E GAS
TIPOS DE PLATAFORMAS: PERFORACIÓN E PRODUCCIÓN SUMERGIBLES.
SEMI- SUMERGIBLES.
AUTO- ELEVABLES.
BUQUES DE PERFORACIÓN.
BARCAZAS DE PERFORACIÓN.
PLATAFORMAS DE PRODUCIÓN DE PETRÓLEO.
ANCORAXE E POSICIONAMENTO SISTEMAS DE AMARRE E TIPOS DE ÁNCORAS
UNIDADES MÓBILES DE TRABALLO PLATAFORMAS GUINDASTRE.
BUQUES DE SUBMINISTRACIÓN E APOIO.
BUQUES DE TRANSPORTE SEMI- SUMERGIBLE
SINIESTROS EN PLATAFORMAS RIESGOS
CONSECUENCIAS
FSRU - FLOATING STORAGE AND REGASIFICATION UNITS (UNIDADES DE ALMACENAMIENTO E REGASIFICACIÓN A FLOTE INTRODUCCIÓN
TIPOS DE FSRU
EQUIPOS E TECNOLOXÍA
SRV -SHUTTLE AND REGASIFICATION VESSELS (BUQUE LANZADEIRA E REGASIFICACIÓN) INTRODUCCIÓN
EQUIPOS E TECNOLOXÍA
TECNOLOXÍA DE REGASIFICACIÓN OFFSHORE INTRODUCIÓN
TECNOLOXÍA DE REGASIFICACIÓN ONSHORE
REGASIFICACIÓN EN ESPAÑA E REDE GASISTA ESPAÑOLA.
TIPOS DE INSTALACIÓNS DE REGASIFICACIÓN OFFSHORE
TERMINAIS TIPO JACKET
TERMINAIS DE GRAVIDADE
TERMINAIS FLOTANTES. FSRU
TECNOLOXÍA DE REGASIFICACIÓN OFFSHORE
SISTEMAS DE REGASIFICACIÓN CON VAPOR
SISTEMAS DE REGASIFICACIÓN CON VAPOR- GLICOL
SISTEMAS DE REGASIFICACIÓN CON AUGA DE MAR-PROPANO
ANÁLISE DE TECNOLOXÍA E ESPECIFICACIÓNS TÉCNICAS DE EQUIPOS.
TECNOLOXÍA DE LICUACIÓN OFFSHORE INTRODUCIÓN
TECNOLOXÍA DE LICUACIÓN ONSHORE
TIPOS DE INSTALACIÓNS ONSHORE
LICUACIÓN EN FPSO- LNG
CICLO BRAYTON DE REFRIXERACIÓN (PRINCIPIO TERMODINÁMICO E ANÁLISE), TIPOS DE PLANTAS E COMPOÑENTES PRINCIPAIS
LICUACIÓN EN FPSO- LPG, TIPOS DE PLANTAS E COMPOÑENTES PRINCIPAIS
TENDIDO DE CABLE E TUBAXES OFF-SHORE BUQUES CABLEROS-TUBEROS
XERACIÓN DE ENERXÍA ELÉCTRICA OFF-SHORE PARQUES EÓLICOS
TECNOLOXÍA EMPREGADA
PARQUES EÓLICOS MÁIS IMPORTANTES
VANTAXES E INCONVENIENTES
PRINCIPAIS COMPOÑENTES DUNS AEROXERADOR
TIPOS BÁSICOS DE ESTRUTURAS
PROCESO DA CONSTRUCIÓN E INSTALACIÓN DO PARQUE

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A8 A13 A21 B1 B2 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 21 46 67
Proba obxectiva A2 A8 A13 A21 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 3 0 3
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Comunicación utilizada para presentar de maneira sintética, secuencial, motivador e preciso os aspectos craves dos contidos fundamentais do temario mediante a exposición oral, con ou sen apoio audiovisual
Proba obxectiva Avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes de forma escrita

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
Os alumnos deberán presentarse no despacho do profesor, co fin de concretar os aspectos esenciais do contido do temario para axudar ao seu estudo nas datas que se indiquen.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A2 A8 A13 A21 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 Proba escrita recollerá os contidos da materia e aprendizaxe. Esta proba está orientada a avaliar tanto a comprensión dos conceptos teóricos fundamentais, como a súa aplicación á práctica.
Valorarase o desenvolvemento e claridade na explicación e aplicación dos conceptos teóricos e a formulación
100
 
Observacións avaliación

“Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos non Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación”.

"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): Tera dereito a presentarse a unha proba obxetiva con posibilidade de obtención do 100% nota”.


Fontes de información
Bibliografía básica

- CÓDIGO PARA LA CONSTRUCCIÓN Y EL EQUIPO PARA UNIDADES MÓVILES DE PERFORACIÓN MAR ADENTRO.

EDITORIAL: ORGANIZACIÓN MARÍTIMA INTERNACIONAL.

- OFF-SHORING LOADING SAFETY GUIDELINES.

EDITORIAL: OIL COMPANIES INTERNATIONAL MARINE FORUM

- OFFSHORE INSTALLATION PRACTICE.

EDITORIAL: LRS

- ANCHORING OF FLOATING STRUCTURES.

EDITORIAL: TECHNIP

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Enerxías Alternativas Aplicadas á Enxeñaría Mariña/631480203

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías