Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Integración de Sistemas Mariños con PLCs Código 631480213
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Industrial
Coordinación
Arias Fernández, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.arias@udc.es
Profesorado
Arias Fernández, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.arias@udc.es
Web http://http://www.nauticaymaquinas.es/index.asp
Descrición xeral Nesta materia preténdese que o/a alumno/a adquira os coñecementos teóricos e prácticos necesarios e suficientes, conducentes á obtención do título académico que pretende; e no exercicio da súa profesión, poida resolver cantas cuestións preséntenselle no campo da integración de sistemas mariños con PLCs.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión.
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A5 Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A7 Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
A9 Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión.
A14 Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión.
A15 Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión.
A17 Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental.
A19 Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación.
A20 Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
A21 Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña.
A23 Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico.
A25 Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Versatilidade.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas.
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C9 Falar ben en público

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para: Resolve de forma eficiente problemas de automatización avanzada e control de instalacións complexas de barcos e artefactos mariños. Resolve de forma eficiente problemas de automatización avanzada e control de instalacións complexas de barcos e artefactos mariños. Realizar análise e síntese de problemas técnicos avanzados e complexos no medio marítimo. Aplicar os coñecementos de forma eficaz para resolver problemas de automatización e control. equipos e instalacións mariñas avanzadas. AM1
AM2
AM5
AM6
AM7
AM8
AM9
AM14
AM15
AM17
AM19
AM20
AM21
AM23
AM25
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM8
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM2
CM7
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Arquitecturas de control avanzadas con PLCs - Sensores
- Detectores
- Actuadores
- Hardware de control
- Software de control
- Axustes e calibración
TEMA 2: Software e programación avanzada de PLCs - As linguaxes da IEC-1131-3
- escaleira,
- Bloques de función
- Texto estruturado
- CFS
- Diagramas continuos de funcións CFC
TEMA 3: Deseño e implantación de proxectos de automatización con PLCs - Símbolos
- Esquemas eléctricos
- Simulación
TEMA 4: Resolución de problemas complexos de automatización con PLC aplicados a plantas e procesos no medio mariño Aplicación á automatización de:
- Xeradores de vapor.
- Xeradores de auga doce.
- Aire acondicionado e climatización.
- Refrixeración.
- Servo-temóns.
- Sistemas de propulsión de control de paso.
- Control da xeración de enerxía eléctrica.
- Transferencia de fluídos.
- Control das secuencias de arranque e parada do motor
Hélices, Morores Diesel-xeradores, Turbo- xeradores, turbinas, caldeiras e xeradores de vapor, equipos auxiliares

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A25 A23 A21 A20 A19 A17 A15 A14 A9 A8 A7 A6 A5 A2 A1 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C9 3 0 3
Traballos tutelados A19 A20 A21 A23 A25 B1 B3 B4 B5 B8 C1 C2 C7 C9 6 17 23
Sesión maxistral A1 A2 A5 A6 A7 A8 A9 A21 B1 8 24 32
Proba mixta A7 A8 B4 B5 B8 B16 C2 C7 3 0 3
Prácticas de laboratorio A25 A23 A21 A20 A19 A17 A15 A14 A9 A8 A7 A6 A5 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C9 4 0 4
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Xunto coa sesión maxistral, constitúe a docencia expositiva. Trátase de contextualizar os coñecementos da materia de xeito particularizado a casos de interés. Poderán ser a base orientativa dos traballos tutelados.
Traballos tutelados Levaranse a cabo nos Laboratorios de Automatización, a Aula de Informática, ou calquera outro espazo que se considere adecuado e coa dotación pertinente para a súa realización.
Sesión maxistral Trátase de que o alumnado profundice en determinados temas de xeito guiado polo docente, os temas poderán ser propostos polo docente ou polo alumnado sempre que se adecúen ao contido da materia.
Proba mixta Permite baixo distinto tipo de enunciados, valorar os coñecementos adquiridos durante o curso por calquera das metodoloxías docentes empregadas. Poderán realizarse probas parciais durante o curso, que liberen materia de cara a proba final. O alumnado terá coñecemento de que materia vai ser examinado na proba.
Prácticas de laboratorio Levarase a cabo na aula designada polo centro e nela abordaranse os conceptos fundamentais para a comprensión da materia. A dinámica da mesma é dirixida polo docente quen tratará de fomentar a participación do alumnado na medida de posible, entrando en diálogo cando así o considere axeitado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Sesións adicionais se é necesario ou baixo demanda do alumnado, para a resolución de dúbidas e apoio nos traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A7 A8 B4 B5 B8 B16 C2 C7 A proba mixta pode abordar todos os coñecementos adquiridos durante o curso.
Como proba final en cada unha das oportunidades, a súa data e lugar é fixada pola Xunta de Facultade antes da finalización da matrícula do alumnado.
Ademais, poderán realizarse probas parciais a criterio do profesor, que son partes liberadoras da materia.
O alumnado terá coñecemento dos contidos obxecto da proba, e das súas condicións de realización antes da súa celebración.
10
Prácticas de laboratorio A25 A23 A21 A20 A19 A17 A15 A14 A9 A8 A7 A6 A5 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C9 As prácticas de laboratorio valoraranse pola asistencia, participación e bo facer dos alumnos nelas. Pode ser necesario un informe escrito sobre o seu desenvolvemento e resultados. 20
Proba obxectiva A25 A23 A21 A20 A19 A17 A15 A14 A9 A8 A7 A6 A5 A2 A1 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C7 C9 A proba obxectiva pode abordar todos os coñecementos adquiridos durante o curso.
Como proba final en cada unha das oportunidades, a súa data e lugar é fixada pola Xunta de Facultade antes da finalización da matrícula do alumnado.
Ademais, poderán realizarse probas parciais a criterio do profesor, que son partes liberadoras da materia.
O alumnado terá coñecemento dos contidos obxecto da proba, e das súas condicións de realización antes da súa celebración.
50
Traballos tutelados A19 A20 A21 A23 A25 B1 B3 B4 B5 B8 C1 C2 C7 C9 Os traballos tutelados poderán formar parte do desenvolvemento do estudo de caso, ou abarcar outros temas diferentes. A forma de avaliación será tamén mediante unha memoria presentada ou unha exposición realizada. 20
 
Observacións avaliación

Á hora de deseñar e realizar a avaliación teranse en conta os criterios de avaliación contemplados nas táboas A-III/1 e La-III/2 do Código STCW e as súas modificacións relacionadas con esta materia. Se está chegando

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia, segundo o establecido na “NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DE ESTUDIANTES DE GRAO UNIVERSITARIO E MÁSTER NA UDC (Arts. 2.3; 3 .b). ; 4.3 e 7.5) (05/04/2017): Os criterios de avaliación deste alumnado son os mesmos que para os estudantes a tempo completo.

Na segunda oportunidades, a avaliación realizarase seguindo o mesmo procedemento que na primeira oportunidade. Os mesmos criterios aplicaranse na convocatoria anticipada.

No caso de non poder acudir ao laboratorio, e sempre que se dispoña dos medios para facelo posible, as prácticas obrigatorias poderán realizarse sen acudir ao centro mediante un programa informático que dispoña de licenza da UDC ou estea de libre distribución. .

A comisión de fraude académica suporá a aplicación das sancións disciplinarias establecidas no artigo 11 do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC. https://sede.udc.gal/services/electronic_board/EXP2023/007335


Fontes de información
Bibliografía básica F. A. Meier, C. A. Meier (2004). Instrumentation and Control Systems Documentation. Research Triangle Park, N.C. : ISA
K.J. Astrom, T. Hagglund (2010). Feedback and Control for Everyone. Research Triangle Park NC : ISA
R. Piedrafita Moreno (1999). Ingeniería de la automatización industrial.. Madrid:Rama
Siemens (1998). Libros de Instrucciones y referencia sobre PLC Simatic S7.
R. Ferreiro García (1995). Nociones sobre aplicación de PLC’s al control de procesos industriales. A Coruña: Universidade da Coruña

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Regulación e Control de Máquinas Navais/631311104
Sistemas Eléctricos do Buque/631311105
Sistemas Electrónicos do Buque/631311106
Instalacións de Propulsión/631480101
Técnicas Computacionais Aplicadas á Enxeñaría Mariña/631480201

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías