Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Capacidade para prognosticar as condicións meteorolóxicas e oceanográficas. |
A9 |
Capacidade para analizar as medidas que procede adoptar en caso de emerxencia da navegación. |
B2 |
Capacidade para resolver problemas de forma efectiva. |
B5 |
Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo. |
B6 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B7 |
Capacidade para uso das novas tecnoloxías TIC e de internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B8 |
Capacidade para comunicar por escrito e oralmente os coñecementos precedentes da linguaxe e síntese. |
B9 |
Capacidade de análise e síntese. |
B10 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B11 |
Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación |
B12 |
CB6 -Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
CB7-Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
CB9-Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
C2 |
Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro |
C3 |
Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Capacidade para desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C6 |
Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C9 |
C9-Capacidade para posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
C10 |
C10-Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C11 |
C11-Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A materia de Meteoroloxía en condicións extremas ten os seguintes obxectivos:
Coñecer a orixe e evolución das principais condicións meteorolóxico-oceanográficas que requiren extrema precaución durante a navegación marítima.
Adquirir a habilidade para avaliar a situación do buque ante tales fenómenos e tomar as decisións adecuadas sobre un posible cambio de derrota.
Coñecer os formatos de difusión dos informes, mapas e boletíns meteorolóxicos referentes a condicións extremas de ventos, ondas e xeo, así como a obriga de contribuír mediante observacións e informes propios á difusión de información sobre eles. |
AP8 AP9
|
BM2 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15
|
CM2 CM3 CM4 CM6 CM8 CM9 CM10 CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1- ONDADA |
1-1 INTRODUCCIÓN: TIPOS DE ONDAS E AS SUAS CARACTERÍSTICAS
1-2 CICLO DE VIDA DAS ONDAS :XERACIÓN
1-3 CICLO DE VIDA DAS ONDAS: PROPAGACIÓN E DISPERSIÓN
1-4 MODELADO E PREDICCION DA ONDADA
1-5 INTRODUCCIÓN A OPTIMIZACIÓN DE DERROTAS
Estos contidos garantizan a competencia contemplada no STCW "Pronosticar as condicions meteorolóxicas e oceanográficas” no que respeta a capacidade para entender e interpretar unha carta sinóptica e para pronosticar o tempo dunha zona, tendo en conta as condicions meteorolóxicas locais e a información recibida por medio do facsímil meteorolóxico |
2- XEOS NA MAR |
2-1 INTRODUCCIÓN: TIPOS DE XEOS, ORIXEN E MOVEMENTO
2-2 NOMENCLATURA, CODIFICACIÓN E CARTAS
2-3 O ENXELAMIENTO DO BUQUE |
3- CICLÓNS TROPICAIS |
3-1 CICLOXÉNESE TROPICAL
3-2 MONITOREO DOS CICLONS TROPICAIS
3-3 APLICACIÓNS PRÁCTICAS
3-4 INTERPRETACIÓN DE BOLETÍNS: REGRA 123, SECTOR DE PERIGO
3-5 REQUIRIMENTOS SEGUNDO SOLAS
Estos contidos garantizan a competencia contemplada no STCW "Pronosticar as condicions meteorolóxicas e oceanográficas” no que respeta a navegación no entorno de ciclons tropicais. En particular o conocemento das características dos diversos sistemas meteorolóxicos, incluidas as tempestades ciclónicas tropicais, e o modo de evitar o vórtice do ciclón e os cuadrantes perigosos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A9 A17 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C2 C3 C4 C6 C8 C9 C10 C11 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas a través de TIC |
A8 A9 A17 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C2 C3 C4 C6 C8 C9 C10 C11 |
20 |
0 |
20 |
Portafolios do alumno |
A8 B2 B5 B9 B10 C6 |
5 |
5 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A9 B2 B5 B8 B9 B10 |
8 |
4 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
A9 B2 B5 B6 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Ao inicio de cada tema levarase a cabo un breve resumo dos principais contidos a desenvolver. |
Prácticas a través de TIC |
Os 3 bloques temáticos desenvolveranse accedendo cun PC aos contidos teóricos, imaxes, películas e simulacións preparados en cursos en html desenvolvidos polo consorcio MetEd |
Portafolios do alumno |
Cada alumno levará un portafolios no que incluirá o seu resumo persoal do traballo realizado nos cursos on-line. |
Proba de resposta múltiple |
Cada tema inclúe unha avaliación final en forma de multicuestionario |
Aprendizaxe colaborativa |
Parte do traballo levarase a cabo en grupos pequenos, que accederán en internet a parte do contido de cada tema |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Portafolios do alumno |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Para cada unha das metodoloxías considérase un seguimento persoal do traballo realizado polo alumno.
No caso particular dos alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a atención personalizada se levará mediante o intercambio axeitado de información ca profesora mediante o correo electrónico.
Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia poderán realizar probas parciais, no seu caso, sen necesidade de asistir ás clases, sempre que se informe debidamente aos profesores ao comezo do curso, sen prexuízo ao anterior, os profesores poden solicitar diferentes tarefas / problemas ao longo do curso para ser expostos durante as horas de titoría. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A9 B2 B5 B6 |
Parte dos contidos da materia poderan realizarse en grupos pequenos, valorándose o traballo de cada grupo en clase ou mediante entrevista persoal.
Competencias a availar: A8, A9, B2, B6, B7, B10, B14, C6, C8 |
15 |
Prácticas a través de TIC |
A8 A9 A17 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C2 C3 C4 C6 C8 C9 C10 C11 |
As prácticas en TIC realizaranse na aula no horario de clases, computándose a asistencia para a avaliación. En caso de realizalas fóra da aula, avaliaranse mediante un exame ou unha entrevista.
Competencias a availar: A8, B2, B7, B10,C6 y C8 |
20 |
Portafolios do alumno |
A8 B2 B5 B9 B10 C6 |
Avaliarase o portafolios do alumno.
Competencias a availar: A8, A9, B2, B9, B10, B14, C6 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A9 B2 B5 B8 B9 B10 |
A proba de resposta múltiple ao final de cada tema terá un peso considerable na avaliación.
Competencias a availar: A8, A9, A17, B2, B6, B10, B14 |
55 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación terá en conta o traballo do alumno e o nivel de aproveitamento alcanzado, segundo a seguinte ponderación: - Realización de prácticas a través de TIC: 20% - Probas de resposta múltiple: 55-80% - Portafolios do alumno: 10% * opcional - Aprendizaxe colaborativa: 15% * opcional Tanto na primeira como a segunda oportunidade os alumnos-as con dedicación parcial recoñecida o exentos de asistencia serán evaluados ca mesma metodoloxía, e as probas de resposta múltiple poderanse realizar por email nun tempo axustado. Os
criterios de evaluación contemplados en el cuadro A-II/2 del Código STCW, y
recogido en el Sistema de Garantía de Calidad, steranse en conta a la hora
de diseñar e realizar a evaluación. Os alumnos-as con recoñecemento a dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia, poderán realizar as probas parciais, no seu caso, sin necesidade de asistir as clases, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados o inicio do curso, sin perxuicio do anterior, los profesores poderrán solicitarlles diferentes traballos / problemas o largo do curso a ser expostos en horario de titorías. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A fonte bibliográfica principal serán os módulos e cursos sobre a materia do consorcio de educación en xeociencias MetEd, dispoñibles en https://www.meted.ucar.edu/ Bibliografía de apoio: - The Open University course team, "Waves,Tides and shallow water processes". - Meteorology for Mariners. Editado pola Met Office británica (en biblioteca). - Teoría da predicción meteorológica. Mariano Medina. Inst. Nac. De Meteoroloxía. - Principlesof Ocean Physics. Apel,J. R. -Atmosphereand Ocean: our fluíde enviroments. Harvey, J.G. - DescriptivePhysical Oceanography. Pickard, G.L. e Emery, W.J. - The Mariners handbok. Hydrographic Department of the USA. Meteoroloxía e Oceanografía. Fisure Lanza. Colección Itsaso n.º 29. Publicacións do Gov. Vasco. 2006. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|