Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A22 |
Capacidade para o negocio marítimo a nivel de xestión. |
B2 |
Capacidade para resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Capacidade para aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo. |
B6 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B7 |
Capacidade para uso das novas tecnoloxías TIC e de internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B8 |
Capacidade para comunicar por escrito e oralmente os coñecementos precedentes da linguaxe e síntese. |
B10 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B11 |
Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación |
B12 |
CB6 -Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
CB7-Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
CB9-Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B16 |
CB10-Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C2 |
Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro |
C3 |
Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Capacidade para desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Capacidade para entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C7 |
Capacidade para asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C9 |
C9-Capacidade para posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
C10 |
C10-Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C11 |
C11-Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Concienciar da importancia que as consideracións económicas teñen na xestión do buque e como as prácticas operacionales poden contribuír ao éxito económico dunha viaxe |
AP22
|
BM2 BM3 BM5 BM6 BM7 BM8 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM7 CM9 CM10 CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A empresa Naviera: Descrición da estrutura típica dunha compañía navieira
. |
Axentes que interveñen no negocio marítimo.
O Naviero
Organización e administración da empresa navieira
Características
Organización da empresa navieira
Compras, aprovisionamento e gastos
Administración. |
2. A explotación do buque |
Arrendamento a casco espido (Bareboat charter)
Arrendamento buque armado (Charter by demise)
Fletamento por tempo (Time Charter)
Fletamento por viaxe (Voyage charter)
Fletamento en réxime de coñecemento de embarque.
Contrato de pasaxe
Contrato de remolque
Time Charter Trip
Fletamento por viaxes consecutivas
Tonnage Agreement (Contract of Affreightment)
|
3. O flete |
O Flete: Concepto
Formación do Flete: Factores determinantes
Formalización do Flete
Tipos de Flete: Liñas Regulares, Tramp, Pasaxe, contedores, pasaxe.
Worldscale
|
4. Os custos na empresa |
Concepto
Planificar a operatividade do buque anualmente
Preparar o orzamento anual dos custos operativos do buque
División entre capital e traballo na empresa
Custos da empresa: de capital, fixos, variables, marxinal, amortización financeira e técnica.
Custos de viaxe. Custo diario de explotación
Custos segundo os distintos tipos de contratos de fletamentos
A conta de explotación
Custos de explotación do buque: custos financeiros, operativos e de viaxe
Division entre capital e traballo á empresa |
5. Contratos de fletamentos |
Pólizas de fletamentos. tipoloxía
Proformas de fletamentos
Termos de embarque
O ferro: concepto
Duración e cómputo
Documentos utilizados
Demoras |
6. Uso do método CPM-PERT en proxectos |
Método Pert: concepto, antecedentes e obxecto
Aplicación
O grafo
Principios de representación.
Conceptos operativos
Cualificación de tempos
Determinación do Camiño Crítico
Cálculo da duración mínima dun proxecto e custo total mínimo asociado
Cálculo do custo optimo dun proxecto
Estimación de custos
Etapas dun proxecto
Asignación e nivelación de recursos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A22 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C2 C3 C4 C5 C7 C9 C10 C11 |
2 |
7 |
9 |
Prácticas de laboratorio |
B2 B3 B8 B10 B11 B13 C10 |
14 |
14 |
28 |
Proba mixta |
A22 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C2 C3 C4 C5 C7 C9 C10 C11 |
8 |
0 |
8 |
Sesión maxistral |
A22 B2 B3 B10 B14 C2 C3 C4 |
34 |
68 |
102 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
SOBRE OS TEMAS RELACIONADOS COA MATERIA ELEGIDOS POLO PROFESOR |
Prácticas de laboratorio |
A RESOLUCIÓN DOS EXERCICIOS PRÁCTICOS DÉBENSE DE COLGAR NA PLATAFORMA MOODLE DENTRO DOS PRAZOS ESTABLECIDOS PARA ISO |
Proba mixta |
PROBA QUE INTEGRA AS PROBAS DE PROBA DE TIPO DE PREGUNTAS E PREGUNTAS TIPO DE PROBAS OBXECTIVAS.
EN CANTO ÁS PREGUNTAS DE PROBA, RECOLLE PREGUNTAS DE DESENVOLVEMENTO ABERTO. ADEMAIS, ASÍ COMO PREGUNTAS OBXECTIVAS, PODE COMBINAR VARIAS RESPOSTAS, ORDENAR, RESPOSTAS BREVES, DISCRIMINACIÓN E / OU PREGUNTAS DE ASOCIACIÓN.TAMÉN PODEN INCLUÍR RESOLUCIÓN DE EXERCICIOS PRÁCTICOS. |
Sesión maxistral |
SOBRE OS TEMAS RELACIONADOS COA MATERIA ELEGIDOS POLO PROFESOR |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
-Presencial: directamente na aula e naquelas horas nas que o profesor establecese horas de tutorias.
- En liña: por correo electrónico, a través do correo electronico, Campus virtual ou medios similares
(TEAMS) será respondida dita petición canto antes.
- No caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, deberán acordarse co docente unha serie de titorías obrigatorias (polo menos unha por cada tema), presenciais ou non presenciais, o longo do curso para acreditar o seguimento da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A22 B2 B3 B10 B14 C2 C3 C4 |
Será necesario a asistencia a clase como mínimo dun 80% |
5 |
Proba mixta |
A22 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C2 C3 C4 C5 C7 C9 C10 C11 |
Para a presentación aos exames parciais é necesario a presencialidad do 80% do curso. Se non se supera a avaliación continua, ou non se asistiu a clase ese 80%, os alumnos poderán presentarse aos exames finais da materia. |
75 |
Prácticas de laboratorio |
B2 B3 B8 B10 B11 B13 C10 |
A resolución dos exercicios prácticos deberán enviarse a través do campus virtual dentro dos prazos establecidos para elo. |
10 |
Traballos tutelados |
A22 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C2 C3 C4 C5 C7 C9 C10 C11 |
Os traballos tutelados deberán enviarse a través do campus virtual dentro dos prazos establecidos para elo. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/2 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. Para poder superar a materia a través da avaliación continua, realizarase a media das probas mixtas parciais desenvolvidas durante o curso, a condición de que, obtívose mínimo un 4 sobre 10 en cada unha delas. Ademais sumaráselle a cualificación correspondente ao resto de metodoloxías. Por outra banda, será necesario a asistencia dun 80% durante o curso para optar á devandita avaliación. Para aqueles alumnos que sigan a avaliación continua, as probas mixtas parciais superadas durante a avaliación continua, manteranse na convocatoria de Xuño, podendo presentarse unicamente a aquelas partes pendentes da materia. Con todo na convocatoria de Xullo, realizarase un exame único de toda a materia cunha cualificación sobre a nota final da materia dun 100%. A entrega e presentación de traballos, casos e problemas realizarase preferentemente utilizando a facultade virtual nas datas que se establezan. As oportunidades de xuño e xullo serán de maneira presencial. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias. Neses casos, a procentaxe de presencialidade repartirase entre o resto de metodoloxias. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. O/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hernández Orozco, carlos (1996). Anáqlisis administrativo. Técnicas y Métodos. San José, Costa Rica. U. Estatal a Distancia
Mc Conville, James (1999). Economics of Maritime Transport – Theory and Practice.. London U.K. Whiterby & Co. Ltd.
Ruiz Soroa, J.M. (1990). El buque, el naviero, personal auxiliar. Bilbao. IVAP
Hernández Isal, S. (1986). El flete en el transporte marítimo. Barcelona, J.M. Bosch Editor
Branch Alan E. (2001). Elements of shipping. Cheltenham. UK Nelson Thornes Ltd.
Ruiz Soroa, J.M. (1982). Fletamento de viajes consecutivos , por viaje redondo y " tonnage agrement". Vitoria. Gobierno Vasco
Bes, J. (1975). Fletamentos y términos de embarque. Madrid, Oficema
BIMCO-BALTIC and International Maritime Conference (2004). Forms of aproved documents. Copenhaguen. BIMCO
Vértice Publicaciones (2008). Gestión de Proyectos. Málaga. Vértice
Arroyo, I. (2001). La Hipoteca Naval. Barcelona, J.M. Bosch
Castañeda, J. (1982). Lecciones de teoría económica. Madrid. Aguilar
Blanco Álvarez, A. (1997). Los Transportes Maritimos de Linea Regular. Valencia. IPEC
Downard, John M. (1984). Managing ships. London. Fairplay
Ruiz Soroa, Zabaleta, González (1986). Manual de derecho del transporte marítimo. Bilbao. Escuela de Administración Marítima
Branch Alan E. (1998). Maritime Economics – Management and Marketing. . Cheltenham U.K. Stanley Thornes (Publishers) Ltd.
Stopford, Martin (2004). Meritime Economics. London, UK. Routledge
Todd, Paul (1986). Modern Bills of Lading. London. Collins
Fasbender, Karl and Wolfgang Wagner (1973). Shipping conferences, rate policy and developing countries. The argument of rate discrimination.,. Hamburg. Verlag Weltarchiv
Sloggett, J.E. (1984). Shipping Finance. London. Fairplay
Bolaño-Rivadeneira,Javier Pinacho (1978). Tráfico Marítimo. Fondo Editorial de Ingeniería Naval.
Laurence, C.A. (1984). Vessel operating economies. Londo, Fairplay |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|