Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A54 |
RA1C-Escribir, explicar e transmitir os coñecementos teóricos adquiridos tanto de modo oral como escrito mediante o uso do lenguaxe científico-técnico. |
A55 |
RA2C-Identificar e relacionar os coñecementos adquiridos con outras disciplinas |
A57 |
RA4C-Reunir e interpretar datos relevantes |
B30 |
RA7H-Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
B31 |
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
B32 |
RA10H-Coñecer, analizar, sintetizar e aplicar os contidos, conceptos fundamentais e aplicacións da asignatura. |
B33 |
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
B34 |
RA12H-Manexar material bibliográfico e recursos informáticos |
B35 |
RA13H-Manexar con soltura as herramientas, técnicas, equipos e/ou material/instrumental propio de cada materia. |
B36 |
RA14H-Utilizar as ferramentas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe a lo largo de su vida. |
C14 |
RA16X-Elaborar unha memoria/informe de modo riguroso e sistemático |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA1C- Escribir, explicar e transmitir os coñecementos teóricos adquiridos tanto de modo oral como escrito mediante o uso do lenguaxe científico-técnico. |
A54
|
|
|
RA2C-Identificar e relacionar os coñecementos adquiridos con outras disciplinas |
A55
|
|
|
RA4C-Reunir e interpretar datos relevantes |
A57
|
|
|
RA7H-Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
|
B30
|
|
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos.
|
|
B31
|
|
RA10H-Coñecer, analizar, sintetizar e aplicar os contidos, conceptos fundamentais e aplicacións da asignatura.
|
|
B32
|
|
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
|
B33
|
|
RA12H-Manexar material bibliográfico e recursos informáticos |
|
B34
|
|
RA13H-Manexar con soltura as herramientas, técnicas, equipos e/ou material/instrumental propio de cada materia.
|
|
B35
|
|
RA14H-Utilizar as ferramentas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe a lo largo de su vida. |
|
B36
|
|
RA16X-Elaborar unha memoria/informe de modo riguroso e sistemático |
|
|
C14
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Funcións Circulares. Fórmulas Usuais. |
1.1. Definicións e relacións básicas
1.2. Representacións gráficas
1.3. Fórmulas usuais
1.4. Funcións inversas
1.5. Ecuacións trigonométricas
|
Tema 2.- Trigonometría Plana. Resolución de Triángulos.
Aplicacións. |
2.1. Definicións
2.2. Leis dos senos e cosenos. Outras fórmulas
2.3. Resolución de triángulos oblicuángulos
2.4. Complementos e aplicacións
2.5. Navegación nun plano
2.6. Estima
|
Tema 3.- Triángulos esféricos. Propiedades xerais. |
3.1. Ángulos diedros. Rectilíneo suplementario
3.2. Ángulos triedros. Triedro polar
3.3. Superficie esférica. Definicións
3.4. Triángulo esférico. Triedro asociado
3.5. Triángulo esférico polar. Propiedades
3.6. Complementos
|
Tema 4.-Grupos de Fórmulas de Bessel. Analoxías de Delambre e Neper. |
4.1. Grupos de Bessel
4.2. Fórmulas de Briggs
4.3. Analoxías de Delambre-Gauss
4.4. Analoxías de Neper
|
Tema 5.- Resolución de Triángulos Esféricos Oblicuángulos. |
5.1. Análise de Casos
5.2. Complementos |
Tema 6.-Aplicacións á Navegación |
6.1. Definicións
6.2. Caso xeral: navegación por unha circunferencia máxima
6.3. Navegación por un paralelo
|
Tema 7.- Triángulos Esféricos Rectángulos. Resolución. |
7.1.- Definicións
7.2. Fórmulas particulares. Regra do pentágono de Neper
7.3. Propiedades particulares dos tt.ee. rectángulos
7.4. Resolución dos tt.ee. rectángulos
7.5. Casos reducibles a tt.ee. rectángulos. Método do perpendículo
7.6. Aplicacións á navegación |
Tema 8.- Lugares Xeométricos no Plano. Cónicas. |
8.1. Lugares xeométricos no plano
8.2. Estudo particular das seccións cónicas
8.2.1. Circunferencia
8.2.2. Elipse
8.2.3. Hipérbola
8.2.4. Parábola
8.3. Ecuación xeral
8.3.1. Invariantes métricos
8.3.2. Clasificación
8.3.3. Redución á forma canónica
8.3.4 Determinación de elementos relevantes
8.3.5. Representación gráfica
|
Tema 9.-Lugares Xeométricos no Espazo. Cuádricas. |
9.1. Lugares xeométricos no espazo
9.1.1. Superficies de revolución
9.1.3. Superficies regladas
9.2. Estudo particular das cuádricas
9.2.1. Superficie Esférica
9.2.2. Elipsoide
9.2.3. Hiperboloides
9.2.4. Paraboloides
9.2.5. Cuádricas dexeneradas
9.3. Ecuación xeral dunha cuádrica
9.3.1. Ecuación xeral
9.3.2. Invariantes métricos
9.3.3. Clasificación
9.4.4. Redución á forma canónica
|
Tema 10.- Funcións de Varias Variables Reais. Límites e Continuidade. |
10.1.- Definicións Xerais
10.2.- Límites
10.3.- Continuidade
|
Tema 11.-Derivadas Parciais e Direccionais. Fórmula de Taylor. Extremos. |
11.1.- Derivadas Parciais. Plano Tangente.
11.2.- Derivadas Direccionais
11.3.- Derivadas Parciais Sucesivas.
11.4.- Polinomio e Teorema de Taylor
11.5.- Extremos Relativos e Condicionados
|
Tema 12.- Integrais en Dúas e Tres Variables. Cálculo e Aplicacións. |
12.1.- Definicións Xerais
12.2.- Propiedades
12.3.- Integrais Iteradas. Teorema de Fubini.
12.4.- Cambio de Variables
12.5.- Aplicacións
|
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT. |
Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns e primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A55 A57 B30 B32 |
30 |
30 |
60 |
Solución de problemas |
A54 B36 B35 B33 B32 B31 B30 |
24 |
36 |
60 |
Traballos tutelados |
A57 A54 B36 B35 B34 B32 B31 B30 C14 |
0 |
10 |
10 |
Seminario |
A54 A55 B36 B35 B34 B33 B32 B31 B30 |
0 |
10 |
10 |
Análise de fontes documentais |
A55 A57 B34 B35 B36 |
0 |
3 |
3 |
Proba obxectiva |
A54 B30 B31 B32 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición na aula dos conceptos fundamentais. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios tipo e proposta de outros a resolver por os estudantes. |
Traballos tutelados |
Seguimento e corrección de traballos propostos. |
Seminario |
Titorías individualizadas e/ou en grupos moi reducidos |
Análise de fontes documentais |
Seleccionar libros e páxinas web a utilizar |
Proba obxectiva |
Resolver de forma individual unha proba de coñecementos teóricos e prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas persoais de forma individual ou en grupo moi reducido. Debido á situación sanitaria provocada pola COVID-19, a atención ao alumnado farase preferentemente mediante ferramentas informáticas e internet (correo electrónico e reunións por MS Teams). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A54 B30 B31 B32 |
Proba individual de asimilación de coñecementos.
|
60 |
Sesión maxistral |
A55 A57 B30 B32 |
Resolución de cuestións teóricas ou prácticas breves relacionadas cos contidos da sesión maxistral |
10 |
Traballos tutelados |
A57 A54 B36 B35 B34 B32 B31 B30 C14 |
Realización dos traballos propostos.
|
15 |
Solución de problemas |
A54 B36 B35 B33 B32 B31 B30 |
Capacidade para resolver problemas.
|
15 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes que participan no sistema EEES, deberán acudir a un mínimo do 80% das clases interactivas. A avaliación continua supón o 40% da nota, e ao longo do cuatrimestre realizaranse probas parciais que lles permitan acadar o restante 60% da nota. Os estudantes que teñan realizado a avaliación continua pero non superasen a materia trala realización dos parciais, terán a oportunidade de acadar o restante 60% da nota nun examen final de toda a asignatura na primeira ou segunda oportunidade. Os parciais non eliminan materia. Un alumno que non aprobe a materia trala realización dos parciais e que non se presente ós exames finais, será cualificado como NON PRESENTADO. Os estudantes que decidan NON participar no sistema EEES serán avaliados a través dunha Proba Obxetiva que constituirá o 100% da avaliación, consistente nunha proba individual de asimilación de coñecementos teóricos e prácticos. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017), e queira manterse na vía do EEES e beneficiarse da avaliación continua, DEBERÁ INDICALO Ó PRINCIPIO DO CUADRIMESTRE e asistir ó 50% das clases interactivas. No caso de non poder asistir ás prácticas deberá asistir a titorías onde realizará probas equivalentes. Ambas oportunidades: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Larson-Hostetler-Edwards (). CÁLCULO (2) . Mac Graw Hill
D.G. Zill, W.S. Wright (). Cálculo de Varias Variables. McGraw Hill
Elizabeth Vargas, Luis A. Núñez (2020). Geometría III: geometría analítica plana y del espacio. UAPA
M.T. Cao Rial, Á. D. Rodríguez Arós (2020). Problemas de Trrigonometría Esférica. Aplicaciones a la navegación. Universidade da Coruña
A. R. Arós, F. Blanco, M.J. Muiños (2012). TRIGONOMETRÍA PLANA Y ESFÉRICA CON APLICACIONES A LA NAVEGACIÓN. Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
James Stewart (). CALCULO MULTIVARIABLE. Thomson Editores
Vila Mitjá, A. (). ELEMENTOS DE TRIGONOMETRÍA ESFÉRICA. U.P.C.
Gutiérrez Gómez-García Castro (). GEOMETRÍA. Pirámide
Villa, A. de la (). PROBLEMAS DE ÁLGEBRA LINEAL. Glagsa
Swokowski-Kole (). TRIGONOMETRÍA. Thomson
Ayres, F. (). TRIGONOMETRÍA PLANA Y ESFÉRICA. Mac Graw Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Navegación I/631G01202 | Manobra I/631G01207 | Teoría do Buque I/631G01208 |
|
|