Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A54 |
RA1C-Escribir, explicar e transmitir os coñecementos teóricos adquiridos tanto de modo oral como escrito mediante o uso do lenguaxe científico-técnico. |
A57 |
RA4C-Reunir e interpretar datos relevantes |
A59 |
RA6C-Identificar as situaciones críticas e usar os medios dispoñibles ao fin de resolvelas con efectividade. |
B31 |
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
B32 |
RA10H-Coñecer, analizar, sintetizar e aplicar os contidos, conceptos fundamentais e aplicacións da asignatura. |
B33 |
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
B34 |
RA12H-Manexar material bibliográfico e recursos informáticos |
B35 |
RA13H-Manexar con soltura as herramientas, técnicas, equipos e/ou material/instrumental propio de cada materia. |
B36 |
RA14H-Utilizar as ferramentas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe a lo largo de su vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A54 RA1C-Escribir, explicar e transmitir os coñecementos teóricos adquiridos tanto de modo oral como escrito mediante o uso do lenguaxe científico-técnico. |
A54
|
|
|
A57 RA4C-Reunir e interpretar datos relevantes |
A57
|
|
|
A59 RA6C-Identificar as situaciones críticas e usar os medios dispoñibles ao fin de resolvelas con efectividade. |
A59
|
|
|
B31 RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
|
B31
|
|
B32 RA10H-Coñecer, analizar, sintetizar e aplicar os contidos, conceptos fundamentais e aplicacións da asignatura. |
|
B32
|
|
B33 RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
|
B33
|
|
B34 RA12H-Manexar material bibliográfico e recursos informáticos |
|
B34
|
|
B35 RA13H-Manexar con soltura as herramientas, técnicas, equipos e/ou material/instrumental propio de cada materia. |
|
B35
|
|
B36 RA14H-Utilizar as ferramentas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe a lo largo de su vida. |
|
B36
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: INTRODUCIÓN. CIRCUÍTOS ELÉCTRICOS EN CONTÍNUA. |
1.1. O átomo. Carga e forza eléctricas. Materiais eléctricos condutores e illantes.
1.2. Magnitudes mecánicas e eléctricas: traballo, enerxía, voltaxe, corrente, potencia.
1.3. Resistencia eléctrica. Fontes ideais.
1.4. Lei de Ohm. Lei de Joule. Circuítos serie e paralelo. Leis de Kirchhoff.
1.5. Fontes reais. Teoremas de circuítos: Thévenin, Norton.
1.6. Análise de circuítos. |
TEMA 2: CIRCUÍTOS ELÉCTRICOS EN ALTERNA. TRANSFORMADOR. |
2.1. Funcións que dependen do tempo. Valores fundamentais.
2.2. Réxime senoidal e comportamentos de R, L e C.
2.3. Impedancia e admitancia. Resonancia.
2.4. O transformador ideal.
2.5. Teoremas de circuítos: Thévenin, Norton.
2.6. Análise de circuítos.
2.7. Xeneralidades de seguridade eléctrica. |
TEMA 3: MANOBRA E PROTECCIÓN. XERACIÓN E DISTRIBUCIÓN DE ENERXÍA. SISTEMAS ELECTROMECÁNICOS. |
3.1. Fundamentos de sistemas trifásicos.
3.2. Elementos de manobra e protección de instalacións.
3.3. Fundamentos de xeradores e motores.
3.4. Propulsión eléctrica no buque.
3.5. Análise de circuítos e planos de instalacións. |
TEMA 4: SEMICONDUTORES. DÍODOS. APLICACIÓNS. |
4.1. Fundamentos: semicondutor intrínseco e extrínseco.
4.2. Correntes nun semicondutor. Unión PN polarizada.
4.3. Estrutura básica e funcionamento dos díodos PN e LED.
4.4. Modelos equivalentes do díodo.
4.5. Aplicacións. Circuítos rectificadores.
4.6. Outros díodos. |
TEMA 5: TRANSISTOR DE UNIÓN BIPOLAR. |
5.1. Estrutura básica e funcionamento dun transistor bipolar.
5.2. Análise de circuítos en configuración de emisor común.
5.3. Características de entrada e de saída.
5.4. Circuítos de conmutación. |
TEMA 6: TRANSISTOR UNIPOLAR MOSFET. |
6.1. Estrutura básica e funcionamento dun MOSFET.
6.2. Análise de circuítos en configuración de fonte común.
6.3. Características de entrada e de saída.
6.4. Circuítos de conmutación. |
TEMA 7: CONCEPTOS XERAIS DE AMPLIFICADORES. O AMPLIFICADOR OPERACIONAL. |
7.1. Características dos amplificadores.
7.2. Concepto de realimentación negativa.
7.3. O amplificador operacional. Aplicacións lineais e non lineais.
7.4. Análise de circuítos. |
TEMA 8: CIRCUÍTOS DIXITAIS. APLICACIÓNS. |
8.1. Fundamentos de circuítos dixitais.
8.2. Conversión analóxica-dixital.
8.3. Aplicacións. |
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS. |
Sesións de problemas correspondentes ao contido de teoría, con excepción do tema 5 (transistor de unión bipolar). |
PRÁCTICAS DE LABORATORIO |
PRÁCTICA 1: EQUIPOS DE MEDIDA (I).
1.1. Fonte de alimentación e polímetro.
1.2. Medida de resistencias.
1.3. Medida de tensións e correntes continuas co polímetro.
PRÁCTICA 2: EQUIPOS DE MEDIDA (II).
2.1. Xerador de funcións e osciloscopio.
2.2. Medida de tensións e correntes alternas con polímetro e osciloscopio. |
PRÁCTICAS A TRAVÉS DE TIC |
Realizaranse prácticas de deseño de circuitos e medicións co software LTSpice sobre o temario da teoría.
|
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT.Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
|
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns e primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A57 B31 B32 B34 |
30 |
39 |
69 |
Solución de problemas |
A59 B31 |
8 |
28 |
36 |
Proba mixta |
A59 B31 B32 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas de laboratorio |
A54 A57 A59 B31 B33 B35 |
8 |
12 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A57 A54 B31 B32 B33 B36 |
8 |
12 |
20 |
Proba de resposta breve |
A57 A59 B32 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición didáctica -usando diapositivas e/ou taboleiro- dos contidos teóricos da materia. |
Solución de problemas |
Formulación e resolución de problemas relacionados cos contidos da materia, usando diapositivas e/ou taboleiro. |
Proba mixta |
Proba de teoría e resolución de problemas sobre os contidos expostos durante as sesións maxistrais e de resolución de problemas de todo o curso. |
Prácticas de laboratorio |
O alumnado resolverá unha serie de prácticas no Laboratorio de Electrónica, sobre equipos de medida e utilización de compoñentes. Xunto con ditas prácticas, tamén deberá responder preguntas relacionadas cos temas para desenvolver nelas. |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado resolverá unha serie de prácticas en PC, utilizando un software de simulación de circuítos electrónicos. Xunto con ditas prácticas, tamén deberá responder preguntas relacionadas cos temas para desenvolver nelas. |
Proba de resposta breve |
O alumnado deberá responder unha serie de preguntas relacionadas cos temas para desenvolver en cada sesión de prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación aos contidos teóricos expostos nas sesións maxistrais.
Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas.
Prácticas a través de TIC: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas a través de TIC.
Solución de problemas: Atender e resolver as dúbidas do alumnado relacionadas cos problemas resoltos en clase.
Atención personalizada: En casos de atención individualizada usaranse preferentemente sesións de titorías presenciales, ou ben a través de Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A54 A57 A59 B31 B33 B35 |
Valorarase o traballo realizado polo alumno en cada unha das sesións. Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de docencia terán a opción de realizar un exame de prácticas de laboratorio ao finalizar o curso. |
4 |
Proba de resposta breve |
A57 A59 B32 |
Ao iniciarse cada unha das prácticas, o alumno deberá responder a un conxunto de preguntas breves relacionadas cos conceptos teóricos correspondentes á sesión. |
2 |
Prácticas a través de TIC |
A57 A54 B31 B32 B33 B36 |
Valorarase o traballo realizado polo alumno en cada unha das sesións. Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de docencia terán a opción de realizar un exame de prácticas TIC ao finalizar o curso. |
4 |
Proba mixta |
A59 B31 B32 |
Consistirá en dous partes de exame teórico e resolución de problemas sobre os contidos expostos ao longo do curso durante as sesións maxistrais, valorándose a comprensión dos devanditos contidos, e a súa aplicación á resolución de problemas. |
60 |
Solución de problemas |
A59 B31 |
Consistirá na avaliación de resolución de problemas a través dun conxunto de tests. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A proba mixta e os tests de resolución de problemas constitúen o 90% da nota. A avaliación das prácticas de laboratorio e a través de TIC, xunto coa proba de resposta breve, constitúen o 10% restante. Descrición da avaliación e distribución de puntos. PRIMEIRA OPORTUNIDADEA) PROBA MIXTA: - Consistirá en dous parciais de 6 puntos (máximo) cada un. Para aprobar a materia deberá obterse un mínimo de 3 puntos en cada un. Unha vez obtidos, a nota da proba mixta será a media das notas de ambos os parciais.
- En caso de non aprobarse algún dos parciais, terase a oportunidade do exame final (1ra oportunidade) para aprobalos.
B) RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS: - Consistirá nun conxunto de tests cunha valoración máxima conxunta de 3 puntos, cun mínimo de 1.5 para aprobar a materia.
- En caso de non aprobarse os tests, o alumno dispoñerá dun exame de resolución de problemas na mesma data e horario que o do exame de prácticas (ver apartado C). Deberá aprobarse devandito exame para aprobar a materia.
C) PRÁCTICAS DE LABORATORIO/TIC: - Consistirá nun conxunto de tests de preguntas conceptuales, xunto con tarefas de laboratorio e simulación por computador (TIC) de valoración conxunta máxima de 1 punto, cun mínimo de 0.5 para aprobar a materia.
- En caso de non aprobarse as tarefas, o alumno dispoñerá dun exame de laboratorio na data e horario estipulados polo centro. Deberá aprobarse devandito exame para aprobar a materia.
NOTA FINAL: se se aproban as tres partes (A, B e C), a nota final será a suma delas. En caso de suspender, a nota final será a metade da devandita suma. Fraude académica na realización de probas ou actividades de avaliación:a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
SEGUNDA OPORTUNIDADE Manterase a nota obtida nas prácticas de laboratorio e resolución de problemas. Non se manterán as notas dos parciais da primeira oportunidade. Como no caso da primeira oportunidade, a proba mixta consistirá en dous parciais de 6 puntos (máximo) cada un. Para aprobar a materia deberá obterse un mínimo de 3 puntos en cada un. Unha vez obtidos, a nota da proba mixta será a media das notas de ambos os parciais. En caso de non aprobarse as prácticas ou a resolución de problemas, o alumno terá á súa disposición os correspondentes exames (similares e coas mesmas condicións que os da primeira oportunidade). O alumnado matriculado a tempo parcial ou que teña concedida dispénsaa académica de exención de asistencia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017), realizará as mesmas probas de avaliación que o alumnado matriculado a tempo completo. Terá a opción de realizar un exame de prácticas de laboratorio/TIC en cada oportunidade. Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
R. L. Boylestad / L. Nashelsky (2009). Electrónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. Ed. Prentice Hall (10ª Edición)
J.A.Edminister (). Circuitos eléctricos . Ed. McGraw Hill (Serie Schaum).
J. C. Brégains / P. Castro (2012). Electricidad Básica. Problemas Resueltos. Ed. Starbook
J. C. Brégains / P. Castro (2013). Electrónica Básica. Problemas Resueltos. Ed. Starbook
Jacob Millman / Christos C. Halkias. (). Electrónica integrada: Circuitos y Sistemas Analógicos y Digitales. Editorial Hispano-Europea.- (6ª Edición).
R. L. Boylestad (). Introducción al análisis de circuitos. Ed. Prentice Hall
J. C. Brégains (). Material de la asignatura en moodle. Moodle (campusvirtual.udc.es)
J. M. Andión (). Prácticas de laboratorio y simulador. Moodle (campusvirtual.udc.es) |
|
Bibliografía complementaria
|
Jacob Millman y Christos C. Halkias (). Dispositivos y circuitos electrónicos. Editorial Pirámide. 10ª Edición.
Analog Devices (). Learn How to Use LTspice: Instructional Videos. Analog Devices
Jacob Millman y Arvin Grabel. (). Microelectrónica. Editorial Hispano-Europea.(6ª edición).
Jacob Millman. (). Microelectrónica: Circuitos y Sistemas Analógicos y Digitales. Editorial Hispano-Europea. (3ª edición).
Keysight Technologies (2012). Osciloscopios de la serie 1000B de Keysight. Guía del usuario. Keysight Technologies
Albert Malvino y David J. Bates ( 2010). Principios de electrónica. Mac Graw Hill. (7ª Edición).
Siglent Technologies (2017). SDG800 Series Function/Arbitrary Waveform Generator. User Manual.. Siglent Technologies
Siglent Technologies (2014). SPD3000C Series Programmable DC Power Supply. Quick Start. Siglent Technologies |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas I/631G01101 | Física/631G01103 | Matemáticas II/631G01106 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas Enerxéticos e Auxiliares do buque/631G01204 | Maritime Radiocommunications (Comunicacións Radiomarítimas)/631G01307 | Sistemas de Navegación e Comunicacións/631G01311 |
|
|