Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Regulamento para Prever as Abordaxes no Mar e Análise de Accidentes Código 631G01375
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Campa Portela, Rosa Mary de la
Correo electrónico
rosa.mary.campa@udc.es
Profesorado
Campa Portela, Rosa Mary de la
Sánchez Girón, Javier Ramón
Correo electrónico
rosa.mary.campa@udc.es
javier.sanchez5@udc.es
Web
Descrición xeral O alumno adquirirá as competencias para realizar unha garda de navegación segura con relación o coñecemento e uso do regulamento para previr as abordaxes no mar, os distintos sistemas de sinalización e balizamento, e a análise de accidentes reais nos que as infraccións cometidas aportan valiosas leccións sobre a súa aplicación práctica.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
RA27H-Utilizar as Frases normalizadas da OMI para las comunicacións marítimas, o emprego do inglés escrito e falado B40
RA38H-Aplicar as cualidades de liderazgo e de traballo en equipo B45
RA44H-Establecer os sistemas e procedementos do servizo de garda B49
RA45H-Manter a seguridade da navegación utilizando información do equipo e os sistemas de navegación para facilitar a toma de decisións B50
RA80H-Observar as prácticas de seguridade no traballo. B79
RA83H-Comprender e adoptar as medidas necesarias para controlar a fatiga. B82
RA22X-Manter una garda de navegación segura C19
RA25X-Responder a emerxencias C20
RA37X-Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas C27
RA48X-Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación C30
RA49X-Manobrar e gobernar o buque en todas as condicións C31
RA55X-Vixiar e controlar o cumprimento das prescripcións lexislativas e das medidas para garantizar a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio marino C34

Contidos
Temas Subtemas
A garda de navegación Coñecemento do contido e aplicación do Regulamento de prevención de abordaxes no mar (1972) e as súas modificacións.
Coñecemento dos principios que se deben observar durante a garda de navegación
Utilización de sistemas de organización do tráfico marítimo, de acordo co establecido na Res. A572 (14) Disposicións xerais sobre organización do tráfico marítimo.
Coñecementos de navegación en augas restrinxidas con visibilidade reducida
Utilización da notificación segundo os Sistemas de Notificación de Buques e segundo os procedementos VTS.
Regulamento de prevención de abordaxes no mar (1972) Parte A: Xeral
Parte B: Navegación e manobra
Parte C: Luces e marcas
Parte D: Sinais sonoros e luminosos
Parte E: Exencións
Anexos
Código Internacional de Sinais Señalización visual
Uso do Código Internacional de Sinais
Sistemas de balizamento marítimo IALA Dirección de balizamento
Marcas laterais
Marcas cardinais
Marcas especiais e outras marcas de balizamento
Símbolos e abreviaturas das cartas náuticas
Análise de accidentes marítimos relacionados co RIPA. Obrigación de investigar un accidente marítimo.
Procedemento de investigación dun accidente marítimo.
Análise dun accidente marítimo.
Principais fontes de información sobre accidentes marítimos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida B49 B45 C31 5 5 10
Proba mixta B40 B45 B49 B50 B79 C20 C27 C34 2 20 22
Aprendizaxe colaborativa B50 B45 3 6 9
Prácticas a través de TIC B40 B82 C19 5 15 20
Sesión maxistral B40 B45 B49 B50 B79 C20 17 17 34
Traballos tutelados B79 C19 C27 C31 3 6 9
Presentación oral B79 C19 C27 2 4 6
Estudo de casos B49 B50 C19 C27 C30 C31 17 17 34
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Revisión e discusión na aula sobre informes de accidentes e situacións de risco de colisión
Proba mixta Exame final
Aprendizaxe colaborativa Uso de distintas técnicas de aprendizaxe colaborativo na aula
Prácticas a través de TIC Resolución de problemas e exercicios para a reafirmación do aprendido na aula mediante o uso de diversas apps
Sesión maxistral Clases maxistrais con apoio de novas tecnoloxías
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor, baseada en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento dese aprendizaxe polo profesor-titor.
Presentación oral Exposición dun traballo tutelado de forma dinámica.
Estudo de casos Estudo de situacións relacionadas coa garda de navegación e accidentes marítimos reais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Proba mixta
Aprendizaxe colaborativa
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Descrición
Según as indicación dos profesores e as necesidades do alumnado

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos B49 B50 C19 C27 C30 C31 Realización e entrega de a lo menos o 80% das actividades de esta sección 7
Discusión dirixida B49 B45 C31 Realización e entrega de a lo menos o 80% das actividades de esta sección na aula 3
Traballos tutelados B79 C19 C27 C31 Realización e entrega do traballo tutelado dentro do prazo establecido. 5
Proba mixta B40 B45 B49 B50 B79 C20 C27 C34 Realización e entrega de a lo menos o 80% das actividades de esta sección na aula
Exame escrito
65
Aprendizaxe colaborativa B50 B45 Participación e organización en grupos como parte do traballo tutelado. 5
Prácticas a través de TIC B40 B82 C19 Realización e entrega de a lo menos o 80% das actividades de esta sección 5
Presentación oral B79 C19 C27 Presentación oral apoiada con recursos audiovisuais dos resultados do traballo tutelado. 10
 
Observacións avaliación

A asistencia polo menos ao 80% das clases e a entrega polo menos do 80% das actividades realizadas na aula otorgan ao alumno o dereito de presentarse ao exame prefinal e de realizar o traballo tutelado e a súa presentación oral.

Para que a cualificación da proba mixta, o traballo tutelado e a presentación oral fagan media co resto das probas da avaliación, será necesario obter un resultado mínimo de 5 puntos sobre 10 en cada unha delas. No caso particular da proba mixta, será necesario obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10 tanto na parte de Regulamentos como na de Análise de Accidentes para que fagan media.

Os alumnos que non asistan a clase e/ou non entreguen as actividades correspondentes deberán presentarse o exame final para superar a asignatura, en tal caso o exame final será avaliado sobre 100.

O tema Análese de accidentes terá una ponderación do 40% da nota final. E imprescindible a superación de ambas partes para superar a asignatura.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias, facendo uso do sistema TEAMS si fora procedente a xuizo do profesor.

A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".

Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as súas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta a hora de deseñar e realizar a evaluación.


Fontes de información
Bibliografía básica OMI (). Código Internacional del Señales.
OMI (). Reglamento Internacional para Prevenir los Abordajes.
IALA (). Sistema de Balizamento Marítimo.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías