Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) BRM & ISM & ISPS Código 631G01376
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Campa Portela, Rosa Mary de la
Correo electrónico
rosa.mary.campa@udc.es
Profesorado
Campa Portela, Rosa Mary de la
Troya Calatayud, Jose Joaquin de
Correo electrónico
rosa.mary.campa@udc.es
joaquin.troya@udc.es
Web
Descrición xeral Os obxetivos desta materia son:
- Adquirir coñecementos necesarios para unha correcta aplicación do Código de Xestión da Seguridade Marítima.
- Así mesmo, profundizarase nos principios para a xestión do equipo e dos recursos humanos a bordo.
- Por outro lado trataranse os contidos necesarios para la obtención do Certificado de Formación Básica en Protección do Buque e das Instalacións Portuarias
- Finalmente estudaranse os principios básicos para xestión e control de masas en buques de pasaxe.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo B33
RA27H- Utilizar as Frases normalizadas da OMI para las comunicacións marítimas, o emprego do inglés escrito e falado B40
RA38H-Aplicar as cualidades de liderazgo e de traballo en equipo B45
RA44H-Establecer os sistemas e procedementos do servizo de garda B49
RA58H-Utilizar as cualidades de liderazgo e xestión B57
RA80H-Observar as prácticas de seguridade no traballo. B79
RA81H-Contribuir a que as comunicacións a bordo do buque sexan eficaces. B80
RA82H-Contribuir a que las relaciones humanas a bordo del buque sean buenas. B81
RA83H-Comprender e adoptar as medidas necesarias para controlar a fatiga. B82
RA96H-Contribuir ao incremento da protección marítima mediante una maior toma de conciencia. B93
RA97H-Reconocer as ameazas para a protección. B94
RA98H-Comprender a necesidade de manter a toma de conciencia e a vixilancia na esfera de protección, e dos métodos para logralo. B95
RA99H-Mantener as condiciones establecidas nun plan de protección do buque. B96
RA100H-Recoñecer os riscos e as ameazas para a protección. B97
RA101-Realizar inspeccións periódicas da protección del buque. B98
RA102-Utilizar axeitadamente o equipo e os sistemas de protección, se los hai. B99
RA104H-Prestar asistencia aos pasaxeiros que se dirixan aos postos de reunión e de embarco B101
RA106H-Optimizar a utilización dos recursos B103
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. C15
RA22X-Manter una garda de navegación segura C19
RA37X-Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas C27
RA39X-Contribuir á seguridade do personal e do buque C28
RA48X-Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación C30
RA55X-Vixiar e controlar o cumprimento das prescripcións lexislativas e das medidas para garantizar a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio marino C34
RA56X-Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade C35
RA107X-Dirixir a intervención en caso de emerxencia C38
RA108X-Dirixir as pasaxeiros e aos demais membros do persoal en situacións de emerxencia C39

Contidos
Temas Subtemas
Cuestións introdutorias Introdución a IMO e a ILO.
Seguridade e protección. Códigos ISM e ISPS
Responsables da seguridade marítima
BTM e BRM
ISM: Código de Xestión da Seguridad Marítima Código ISM: definición, estrutura, política de seguridade, comunicación, responsabilidades, autoridade y liderado.
Recursos e persoal
Mantemento preventivo
Procedementos operacionais e de emerxencia
Notificación de accidentes, incidentes e non conformidades
Auditorías internas
Verificación e certificación da compañía y do buque
BRM: Xestión de recursos a bordo Introdución a xestión de recursos a bordo
Factor humano, elemento humano e erro humano
Organización do traballo a bordo. Xestión da fatiga e do estrés
Técnicas de comunicación
Traballo en equipo
Liderado
Toma de decisións
Xestión de crisis e de masas
ISPS: Código para a Protección do Buque e das Instalacións Portuarias Introdución a protección marítima.
Normativa aplicable.
Plan de protección do buque (PPB).
Recoñecemento de riscos e ameazas para a proteción
Realización de inspeccions.
Control de acesos.
Formación, exercicios e prácticas de protección.
Utilización do equipo e sistemas de protección.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa B33 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 24 48 72
Foro virtual B45 B57 B81 B82 B101 B103 C28 C35 C38 C39 5 20 25
Prácticas a través de TIC B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 5 20 25
Proba mixta B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 3 0 3
Sesión maxistral B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 20 0 20
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo
Foro virtual Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se desenvolve a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Foro virtual
Prácticas a través de TIC
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
En función das instruccións do docente e das necesidades do alumnado

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Foro virtual B45 B57 B81 B82 B101 B103 C28 C35 C38 C39 Para a avaliación continua será necesario realizar o 80% das actividades propostas neste apartado. 5
Prácticas a través de TIC B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 Para a avaliación continua será necesario realizar o 80% das actividades propostas neste apartado.
Para a avaliación final será necesario realizar o 100% das actividades propostas neste apartado, pero non computarán cara a nota final.
10
Aprendizaxe colaborativa B33 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 Para a avaliación continua será necesario realizar o 80% das actividades propostas neste apartado. 5
Proba mixta B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 Exame presencial e independente de cada unha das partes da materia: ISM, BTM, ISPS.
É imprescindible superar cada unha das partes para superar a materia (50% da puntuación asignada a cada parte).
A porcentaxe da nota se reparte correlativamente o peso de cada parte na materia:
ISM: 40%
BTM: 40%
ISPS: 20%
Este apartado computará un 100% para o alumnado sin avaliación continua
80
 
Observacións avaliación
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias, facendo uso do sistema TEAMS si fora procedente a xuizo do profesor.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".

Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as súas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta a hora de deseñar e realizar a evaluación.


Fontes de información
Bibliografía básica Marí Sagarra, Ricard.; Librán, Álvaro (2003). 1 LIBRO Seguridad pública en buques de pasaje. Politext
Nautical Institute (2005). Bridge Resource Management . Nautical Institute
Swift, A. J; Bailey, T. J (2004). Bridge Team Management: A Practical Guide. Nautical Institute
OMI (). Código internacional de gestión de la seguridad marítima.
OMI (). Código internacional para la protección de los buques y las instalaciones portuarias.
David B. Moskoff (Captain), Sean P. Tortora (2021). Study Guide for Bridge Resource Management. Red Penguin Books

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías