Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B33 |
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
B40 |
RA27H–Utilizar as Frases normalizadas da OMI para las comunicacións marítimas, o emprego do inglés escrito e falado |
B45 |
RA38H–Aplicar as cualidades de liderazgo e de traballo en equipo |
B49 |
RA44H–Establecer os sistemas e procedementos do servizo de garda |
B57 |
RA58H–Utilizar as cualidades de liderazgo e xestión |
B79 |
RA80H–Observar as prácticas de seguridade no traballo. |
B80 |
RA81H–Contribuir a que as comunicacións a bordo do buque sexan eficaces. |
B81 |
RA82H–Contribuir a que las relaciones humanas a bordo del buque sean buenas. |
B82 |
RA83H–Comprender e adoptar as medidas necesarias para controlar a fatiga. |
B93 |
RA96H–Contribuir ao incremento da protección marítima mediante una maior toma de conciencia. |
B94 |
RA97H–Reconocer as ameazas para a protección. |
B95 |
RA98H–Comprender a necesidade de manter a toma de conciencia e a vixilancia na esfera de protección, e dos métodos para logralo. |
B96 |
RA99H–Mantener as condiciones establecidas nun plan de protección do buque. |
B97 |
RA100H–Recoñecer os riscos e as ameazas para a protección. |
B98 |
RA101H–Realizar inspeccións periódicas da protección del buque. |
B99 |
RA102H–Utilizar axeitadamente o equipo e os sistemas de protección, se los hai. |
B101 |
RA104H–Prestar asistencia aos pasaxeiros que se dirixan aos postos de reunión e de embarco |
B103 |
RA106H–Optimizar a utilización dos recursos |
C15 |
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C19 |
RA22X–Manter una garda de navegación segura |
C27 |
RA37X–Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas |
C28 |
RA39X–Contribuir á seguridade do personal e do buque |
C30 |
RA48X–Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación |
C34 |
RA55X–Vixiar e controlar o cumprimento das prescripcións lexislativas e das medidas para garantizar a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio marino |
C35 |
RA56X–Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade |
C38 |
RA107X–Dirixir a intervención en caso de emerxencia |
C39 |
RA108X–Dirixir as pasaxeiros e aos demais membros do persoal en situacións de emerxencia |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
|
B33
|
|
RA27H- Utilizar as Frases normalizadas da OMI para las comunicacións marítimas, o emprego do inglés escrito e falado |
|
B40
|
|
RA38H-Aplicar as cualidades de liderazgo e de traballo en equipo |
|
B45
|
|
RA44H-Establecer os sistemas e procedementos do servizo de garda |
|
B49
|
|
RA58H-Utilizar as cualidades de liderazgo e xestión |
|
B57
|
|
RA80H-Observar as prácticas de seguridade no traballo. |
|
B79
|
|
RA81H-Contribuir a que as comunicacións a bordo do buque sexan eficaces. |
|
B80
|
|
RA82H-Contribuir a que las relaciones humanas a bordo del buque sean buenas. |
|
B81
|
|
RA83H-Comprender e adoptar as medidas necesarias para controlar a fatiga. |
|
B82
|
|
RA96H-Contribuir ao incremento da protección marítima mediante una maior toma de conciencia. |
|
B93
|
|
RA97H-Reconocer as ameazas para a protección. |
|
B94
|
|
RA98H-Comprender a necesidade de manter a toma de conciencia e a vixilancia na esfera de protección, e dos métodos para logralo. |
|
B95
|
|
RA99H-Mantener as condiciones establecidas nun plan de protección do buque. |
|
B96
|
|
RA100H-Recoñecer os riscos e as ameazas para a protección. |
|
B97
|
|
RA101-Realizar inspeccións periódicas da protección del buque. |
|
B98
|
|
RA102-Utilizar axeitadamente o equipo e os sistemas de protección, se los hai. |
|
B99
|
|
RA104H-Prestar asistencia aos pasaxeiros que se dirixan aos postos de reunión e de embarco |
|
B101
|
|
RA106H-Optimizar a utilización dos recursos |
|
B103
|
|
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
|
|
C15
|
RA22X-Manter una garda de navegación segura |
|
|
C19
|
RA37X-Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas |
|
|
C27
|
RA39X-Contribuir á seguridade do personal e do buque |
|
|
C28
|
RA48X-Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación |
|
|
C30
|
RA55X-Vixiar e controlar o cumprimento das prescripcións lexislativas e das medidas para garantizar a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio marino |
|
|
C34
|
RA56X-Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade |
|
|
C35
|
RA107X-Dirixir a intervención en caso de emerxencia |
|
|
C38
|
RA108X-Dirixir as pasaxeiros e aos demais membros do persoal en situacións de emerxencia |
|
|
C39
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Cuestións introdutorias |
Introdución a IMO e a ILO.
Seguridade e protección. Códigos ISM e ISPS
Responsables da seguridade marítima
BTM e BRM |
ISM: Código de Xestión da Seguridad Marítima |
Código ISM: definición, estrutura, política de seguridade, comunicación, responsabilidades, autoridade y liderado.
Recursos e persoal
Mantemento preventivo
Procedementos operacionais e de emerxencia
Notificación de accidentes, incidentes e non conformidades
Auditorías internas
Verificación e certificación da compañía y do buque |
BRM: Xestión de recursos a bordo |
Introdución a xestión de recursos a bordo
Factor humano, elemento humano e erro humano
Organización do traballo a bordo. Xestión da fatiga e do estrés
Técnicas de comunicación
Traballo en equipo
Liderado
Toma de decisións
Xestión de crisis e de masas |
ISPS: Código para a Protección do Buque e das Instalacións Portuarias |
Introdución a protección marítima.
Normativa aplicable.
Plan de protección do buque (PPB).
Recoñecemento de riscos e ameazas para a proteción
Realización de inspeccions.
Control de acesos.
Formación, exercicios e prácticas de protección.
Utilización do equipo e sistemas de protección. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
B33 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
24 |
48 |
72 |
Foro virtual |
B45 B57 B81 B82 B101 B103 C28 C35 C38 C39 |
5 |
20 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
5 |
20 |
25 |
Proba mixta |
B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo |
Foro virtual |
Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se desenvolve a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Foro virtual |
Prácticas a través de TIC |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
En función das instruccións do docente e das necesidades do alumnado |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Foro virtual |
B45 B57 B81 B82 B101 B103 C28 C35 C38 C39 |
Para a avaliación continua será necesario realizar o 80% das actividades propostas neste apartado. |
5 |
Prácticas a través de TIC |
B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
Para a avaliación continua será necesario realizar o 80% das actividades propostas neste apartado.
Para a avaliación final será necesario realizar o 100% das actividades propostas neste apartado, pero non computarán cara a nota final. |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
B33 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
Para a avaliación continua será necesario realizar o 80% das actividades propostas neste apartado. |
5 |
Proba mixta |
B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
Exame presencial e independente de cada unha das partes da materia: ISM, BTM, ISPS.
É imprescindible superar cada unha das partes para superar a materia (50% da puntuación asignada a cada parte).
A porcentaxe da nota se reparte correlativamente o peso de cada parte na materia:
ISM: 40%
BTM: 40%
ISPS: 20%
Este apartado computará un 100% para o alumnado sin avaliación continua
|
80 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias, facendo uso do sistema TEAMS si fora procedente a xuizo do profesor.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".
Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as súas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta a hora de deseñar e realizar a evaluación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Marí Sagarra, Ricard.; Librán, Álvaro (2003). 1 LIBRO Seguridad pública en buques de pasaje. Politext
Nautical Institute (2005). Bridge Resource Management . Nautical Institute
Swift, A. J; Bailey, T. J (2004). Bridge Team Management: A Practical Guide. Nautical Institute
OMI (). Código internacional de gestión de la seguridad marítima.
OMI (). Código internacional para la protección de los buques y las instalaciones portuarias.
David B. Moskoff (Captain), Sean P. Tortora (2021). Study Guide for Bridge Resource Management. Red Penguin Books |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|