Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Investigación de Accidentes Marítimos Código 631G01512
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Cao Feijóo, Genaro
Correo electrónico
genaro.cao@udc.es
Profesorado
Cao Feijóo, Genaro
Correo electrónico
genaro.cao@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia consiste en proporcionar os coñecementos básicos no proceso da investigación de accidentes e incidentes marítimos, e servir de ferramenta científica introdutoria que permita orientar a actividade profesional ao estudo técnico dos accidentes no mar.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento da normativa nacional e internacional aplicable ao transporte marítimo. B20
C6
C11
Aplicación de la normativa nacional e internacional en la investigación de siniestros y sucesos marítimos. C4
C6
Capacidad para identificar daños en la estructura del buque A40
Recolección de evidencias, entrevistas personales A41
A42
B9
Redactar informes y elaborar estadistica A10
A44
B2
B3
B13
B14
B24
C12

Contidos
Temas Subtemas
1. Necesidade de investigar os accidentes.
Diferenza con Investigacións Xudiciais, Policiais ou Periciais.
Outras investigacións regulamentarias.
2. Normativa relacionada coa Investigación de Sinistros e Sucesos Marítimos.

Normativa Internacional.
Normativa Europea.
Normativa Española.
3. Resolucións IMO A.849(20) e A.884(21). Código para a Investigación de Sinistros e Sucesos Marítimos.

Estrutura do Código.
Definicións.
Aspectos máis importantes.
Factor Humano.
4. Organismos Nacionais encargados das Investigacións.

Organismos máis importantes.
Foro Internacional de Investigadores de Accidentes Marítimos (MAIIF).
Comisión de Investigación de Accidentes e Incidentes Marítimos (CIAIM).
5. Metodoloxías para realizar a Investigación.

A.1075(28): Guidelines to assist investigators in the implementation of the Casualty Investigation Code.
MAIIF Investigation Manual.
MAIIF Investigators’ In- the- field Job Aid
MAIIF Fire Investigation Manual.
Outras metodoloxías.
6. Redacción do Informe.

Fases na redacción.
Elementos a cubrir.
Terminoloxía.
A.918(22). SMCP
7. IMO Reporting. IMO Global Integrated Shipping Information System (GISIS)
8. Estatísticas. Exemplos de bases de datos de estatísticas.
9. Exemplos de Investigacións. Comentarios sobre Informes de Investigacións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A10 B3 B9 B14 B20 B24 C6 30 60 90
Proba obxectiva A41 B14 2 0 2
Presentación oral B9 B13 C12 3 18 21
Traballos tutelados A10 A40 A41 A42 A44 B2 B3 B9 B13 B14 B20 B24 C4 C6 C11 5 30 35
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas.
Proba obxectiva Exame final
Presentación oral Sobre os traballos tutelados
Traballos tutelados Traballos realizados polo alumnado (individuais e/ou en grupo) respecto dos contidos da materia.
Ao longo do cuadrimestre proporase un ou varios traballos ao redor dos contidos do temario que deberán fundamentarse coa bibliografía básica e complementaria da guía e con outra seleccionada polo profesorado e/ou polo estudantado.
A súa realización iniciarase na aula e completarase mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo ás indicacións proporcionadas a través da atención personalizada do profesorado.
A través da exposición na aula, compartiranse os traballos realizados.


Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Presentación oral
Sesión maxistral
Descrición
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo co profesor da materia.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación con cada actividade ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO NA UDC" desenvolverá a súa actividade coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen no Paso 4 "Planificación" e neste paso que nos ocupa "Atención personalizada" descrita para os Traballos tutelados, a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade farase atendendo ás observacións da avaliación relativas á flexibilidade de asistencia-participación e aos requisitos para superar a materia

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A41 B14 Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. 60
Presentación oral B9 B13 C12 Para avaliar a exposición/presentación teránse en conta os seguintes aspectos:

- Relevancia e organización dos contidos expostos.
- Coordinación da exposición (que reflicta un traballo colaborativo, non unha suma de
partes).
- Nivel de comprensión dos contidos básicos.
- Claridade expositiva.
10
Traballos tutelados A10 A40 A41 A42 A44 B2 B3 B9 B13 B14 B20 B24 C4 C6 C11 Para avaliar os traballos teránse en conta na súa elaboración os seguintes aspectos:

- Estrutura: presentación, organización do contido, claridade expositiva e corrección gramatical.

- Contido: Comprensión de ideas básicas, dominio conceptual, uso das fontes traballadas no tratamento dos contidos ao longo do cuadrimestre e relacións entre eles

- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
20
Sesión maxistral A10 B3 B9 B14 B20 B24 C6 Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. 10
 
Observacións avaliación

- Convenio STCW 2010: Os criterios de avaliación
contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía
de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación.

- Para superar a materia seguindo a avaliación continua
é necesario superar cada metodoloxía. Na sesión maxistral, asemade da
asistencia ás aulas (nesta metodoloxía un mínimo do 80%) valorárase a participación
do alumno.

O alumnado que non siga a avaliación continua sempre terá a opción
de presentarse a proba obxectiva. Conseguintemente, nesta circunstancia dita
metodoloxía terá un valor na avaliación do 100%.   

- O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica correspondente que lle proporcione a exención de
asistencia
, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE
DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3; 6.b e
7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen
necesidade de asistir o 80% das aulas presenciais, sempre e cando o mestre sexa
debidamente informado ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, o
profesor poderá encargarlle a este alumnado diferentes traballos (individuais
e/ou en grupo) ao longo do curso para ser expostos no horario de titorías co
gallo de puntuar na avaliación continua a parte proporcional do valor da sesión
maxistral.

- Sobre as sancións aplicables pola comisión de
faltas moi graves
, artigo 11 do Regulamento disciplinar do estudantado da
universidade da Coruña, aprobado polo Consello de Goberno do 27/02/2023, en
xuño de 2023 modificouse o punto b), quedando:

b) Cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en
que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota
numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na
segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na
acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica

Resolución IMO A.849(20). Código para la Investigación de Siniestros y Sucesos Marítimos

Resolución IMO A.884(21). Enmiendas al Código para la Investigación de Siniestros y Sucesos Marítimos

A.1075(28). Directrices para Ayudar a los Investigadores en la Implantación del Código de Investigación de Siniestros

MAIIF Investigation Manual.

MAIFF Investigators "In-the-field Job Aid".

MAIIF Fire Investigation Manual.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

"-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas."



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías