Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A40 |
Capacidad para identificar daños y defectos en la estructura del buque. |
A41 |
Capacidad para identificar evidencias ante casos de accidentes y siniestros marítimos. |
A42 |
Capacidad para recabar información objetiva en las entrevistas personales. |
A44 |
Capacidad para redactar informes técnicos. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B9 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B13 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B20 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
B24 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C11 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
C12 |
Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da normativa nacional e internacional aplicable ao transporte marítimo. |
|
B20
|
C6 C11
|
Aplicación de la normativa nacional e internacional en la investigación de siniestros y sucesos marítimos. |
|
|
C4 C6
|
Capacidad para identificar daños en la estructura del buque |
A40
|
|
|
Recolección de evidencias, entrevistas personales |
A41 A42
|
B9
|
|
Redactar informes y elaborar estadistica |
A10 A44
|
B2 B3 B13 B14 B24
|
C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Necesidade de investigar os accidentes.
|
Diferenza con Investigacións Xudiciais, Policiais ou Periciais.
Outras investigacións regulamentarias. |
2. Normativa relacionada coa Investigación de Sinistros e Sucesos Marítimos.
|
Normativa Internacional.
Normativa Europea.
Normativa Española. |
3. Resolucións IMO A.849(20) e A.884(21). Código para a Investigación de Sinistros e Sucesos Marítimos.
|
Estrutura do Código.
Definicións.
Aspectos máis importantes.
Factor Humano. |
4. Organismos Nacionais encargados das Investigacións.
|
Organismos máis importantes.
Foro Internacional de Investigadores de Accidentes Marítimos (MAIIF).
Comisión de Investigación de Accidentes e Incidentes Marítimos (CIAIM). |
5. Metodoloxías para realizar a Investigación.
|
A.1075(28): Guidelines to assist investigators in the implementation of the Casualty Investigation Code.
MAIIF Investigation Manual.
MAIIF Investigators’ In- the- field Job Aid
MAIIF Fire Investigation Manual.
Outras metodoloxías. |
6. Redacción do Informe.
|
Fases na redacción.
Elementos a cubrir.
Terminoloxía.
A.918(22). SMCP
|
7. IMO Reporting. |
IMO Global Integrated Shipping Information System (GISIS) |
8. Estatísticas. |
Exemplos de bases de datos de estatísticas. |
9. Exemplos de Investigacións. |
Comentarios sobre Informes de Investigacións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 B3 B9 B14 B20 B24 C6 |
30 |
60 |
90 |
Proba obxectiva |
A41 B14 |
2 |
0 |
2 |
Presentación oral |
B9 B13 C12 |
3 |
18 |
21 |
Traballos tutelados |
A10 A40 A41 A42 A44 B2 B3 B9 B13 B14 B20 B24 C4 C6 C11 |
5 |
30 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas.
|
Proba obxectiva |
Exame final |
Presentación oral |
Sobre os traballos tutelados |
Traballos tutelados |
Traballos realizados polo alumnado (individuais e/ou en grupo) respecto dos contidos da materia.
Ao longo do cuadrimestre proporase un ou varios traballos ao redor dos contidos do temario que deberán fundamentarse coa bibliografía básica e complementaria da guía e con outra seleccionada polo profesorado e/ou polo estudantado.
A súa realización iniciarase na aula e completarase mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo ás indicacións proporcionadas a través da atención personalizada do profesorado.
A través da exposición na aula, compartiranse os traballos realizados.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo co profesor da materia.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación con cada actividade ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO NA UDC" desenvolverá a súa actividade coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen no Paso 4 "Planificación" e neste paso que nos ocupa "Atención personalizada" descrita para os Traballos tutelados, a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade farase atendendo ás observacións da avaliación relativas á flexibilidade de asistencia-participación e aos requisitos para superar a materia
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A41 B14 |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. |
60 |
Presentación oral |
B9 B13 C12 |
Para avaliar a exposición/presentación teránse en conta os seguintes aspectos:
- Relevancia e organización dos contidos expostos.
- Coordinación da exposición (que reflicta un traballo colaborativo, non unha suma de
partes).
- Nivel de comprensión dos contidos básicos.
- Claridade expositiva.
|
10 |
Traballos tutelados |
A10 A40 A41 A42 A44 B2 B3 B9 B13 B14 B20 B24 C4 C6 C11 |
Para avaliar os traballos teránse en conta na súa elaboración os seguintes aspectos:
- Estrutura: presentación, organización do contido, claridade expositiva e corrección gramatical.
- Contido: Comprensión de ideas básicas, dominio conceptual, uso das fontes traballadas no tratamento dos contidos ao longo do cuadrimestre e relacións entre eles
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
|
20 |
Sesión maxistral |
A10 B3 B9 B14 B20 B24 C6 |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. |
10 |
|
Observacións avaliación |
- Convenio STCW 2010: Os criterios de avaliación
contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía
de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. - Para superar a materia seguindo a avaliación continua
é necesario superar cada metodoloxía. Na sesión maxistral, asemade da
asistencia ás aulas (nesta metodoloxía un mínimo do 80%) valorárase a participación
do alumno. O alumnado que non siga a avaliación continua sempre terá a opción
de presentarse a proba obxectiva. Conseguintemente, nesta circunstancia dita
metodoloxía terá un valor na avaliación do 100%. - O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica correspondente que lle proporcione a exención de
asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE
DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3; 6.b e
7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen
necesidade de asistir o 80% das aulas presenciais, sempre e cando o mestre sexa
debidamente informado ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, o
profesor poderá encargarlle a este alumnado diferentes traballos (individuais
e/ou en grupo) ao longo do curso para ser expostos no horario de titorías co
gallo de puntuar na avaliación continua a parte proporcional do valor da sesión
maxistral. - Sobre as sancións aplicables pola comisión de
faltas moi graves, artigo 11 do Regulamento disciplinar do estudantado da
universidade da Coruña, aprobado polo Consello de Goberno do 27/02/2023, en
xuño de 2023 modificouse o punto b), quedando: b) Cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en
que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota
numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na
segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na
acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Resolución IMO A.849(20). Código para la Investigación de Siniestros y Sucesos Marítimos Resolución IMO A.884(21). Enmiendas al Código para la Investigación de Siniestros y Sucesos Marítimos A.1075(28). Directrices para Ayudar a los Investigadores en la Implantación del Código de Investigación de Siniestros MAIIF Investigation Manual. MAIFF Investigators "In-the-field Job Aid". MAIIF Fire Investigation Manual. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
"-Segundo se recolle nas distintas normativas de
aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de
xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de
autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por
razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas." |
|