Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Marine Cargo Surveying Código 631G01514
Titulación
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Pérez Canosa, José Manuel
Correo electrónico
jose.pcanosa@udc.es
Profesorado
Pérez Canosa, José Manuel
Correo electrónico
jose.pcanosa@udc.es
Web
Descrición xeral Capacitar aos alumnos na teoría e práctica da inspección de danos a carga e a determinación da carga embarcada en buques de carga xeral, graneleros e buques de cargas líquidas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A44 Capacidad para redactar informes técnicos.
A47 Capacidad para identificar, analizar y valorar averías y daños a la carga del buque y elaborar los informes correspondientes.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B14 Capacidade de análise e síntese.
B16 Organizar, planificar e resolver problemas.
B22 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C12 Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para realizar inspeccións do estado da carga dun buque, identificar danos e defectos e realizar informes do seu estado. Capacidade para calcular a carga a bordo mediante calados e sondas Coñecemento dos sistemas e medios de suxeción da carga A44
A47
B5
B14
B16
B22
C6
C8
C12

Contidos
Temas Subtemas
Cargas sólidas a granel Determinación da cantidade de carga embarcada
Cálculo por calados
Cálculos de grano
Uso da folla de cálculo
Preparación e limpeza de bodegas
Humidade e ventilación de bodegas
Segregación de cargas
Escotillas.
Probas de estanqueidade

Carga xeral e outras cargas Carga xeral
Productos siderúrxicos
Madeira e productos forestais
Productos alimenticios
Plans de carga
Cargas especiais Cargas pesadas
Carga rodada
Carga refrixerada
Transporte de gando
Mercancías perigosas
Graneles líquidos
Transporte de petróleo: Cálculos de carga
Productos derivados do petróleo e productos químicos: Cálculos de carga
Gases licuados: Cálculos de carga
Danos e reclamacións Pre-loading cargo survey
Plan de carga e plan de estiba
Danos á carga e tipos de danos: deformación, temperatura, contaminación, polvo e manchas, oxidación, humidade, ratas y ratóns, insectos, roubos, barreduras


Estiba e trincaxe da carga Code of Safe Practices for Cargo Stowage and Securing (Código CSS)
Dispositivos de trincaxe: especificacións e instruccións de seguridade.
Forzas que actúan sobre unha unidade de carga
Procedementos de cálculo



Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A44 B22 15 45 60
Proba obxectiva B16 C6 C8 2 6 8
Estudo de casos B5 B14 11 22 33
Prácticas a través de TIC C12 2 2 4
Sesión maxistral A47 15 30 45
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas O alumnado terá que resolver os problemas sobre estiba e trincaxe da carga
Proba obxectiva Cando remate o curso o alumno terá que realizar un exame sobre os contidos teóricos da materia e dos problemas de cálculos de cargas sólidas e líquidas e de trincaxe da carga.
Estudo de casos Problemas de cálculo relacionados cos contidos da materia.
Prácticas a través de TIC Resolución dos problemas que se suban ao Moodle
Sesión maxistral Exposición dos temas de materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Para a resolución dos problemas propostos, o estudante pode acudir ás tutorías que se habiliten para tal fin.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A44 B22 Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as suas enmendas relacionados con esta materia teranse en cuenta á hora de deseñar e realizar a sua avaliación. 20
Proba obxectiva B16 C6 C8 Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as suas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a sua avaliación.
O exame final global, como avaliación única, consistirá nunha proba composta dunha parte teórica e outra de resolución de problemas con valoración independente, sendo necesario obter un mínimo de 5 puntos en cada unha: a) teórica (50%); b) práctica (50%).
70
Prácticas a través de TIC C12 Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as suas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a sua avaliación. 10
 
Observacións avaliación

Para poder ser evaluado en la solución de problemas y las práctica a través de TIC, es necesario tener una asistencia a clase del 80% como mínimo.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia , segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario


Fontes de información
Bibliografía básica Meurn, Robert J. (2011). Marine cargo operations : a guide to stowage . Atglen, Pensylvannia : Cornell Maritime
Germanischer Lloyd. (2000). Special equipment . Hamburg : Germanischer Lloyd
Costa, Juan B. (2008). Tratado de estiba . Sant Francesc de Formentera : Estudios Náuticos Costa
Isbeter, J. (2010). Bulk Carrier Practice . London: The Nautical Intitute
IMO (2011). Code of Practice for the Safe Loading and Unloading of Bulk Carrier. London: IMO
IMO (2011). Code of Safe Practice for Cargo Stowage and Securing. London: IMO
IMO (1991). Code of Safe Practice for Ships Carrying Timber Deck Cargoes. London: IMO
Bliaut, Charles (2008). Deck stowage and securing of pipes . Newcastle upon Tyne : North of England P&I Association
Louzán, Felipe (2016). Estiba de Cargas Sólidas. A Coruña, Cartamar
IMO (1991). International Code for the Safe Carriage of Grain in Bulk. London: IMO
Louzán, Felipe (2020). Manual de Buques Petroleros. A Coruña, Cartamar
González Blanco, Ricardo. (2006). Manual de estiba para mercancías sólidas.. Barcelona : UPC
Andersson, Peter. (1982). Safe stowage and securing of cargo on board ships . Göteborg : MariTerm
Ventosa, F. (1998). Seamaship (Cargo Hanling and Sstowage) 2. Manila: Rex Book Sstores Inc.
Thomas, R.E. (2012). Thomas' Stowage. The properties and stowage of rhe cargoes. Glasgow: Brown, Son & Ferguson

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías