Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A3 |
CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento. |
A5 |
CE5 - Coñecementos na organización de empresas. Capacidade de organización e planificación. |
A7 |
CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A11 |
CE11 - Observar prácticas de seguridade no traballo, no ámbito da súa especialidade. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A19 |
CE19 - Coñecer as características e limitacións dos materiais utilizados para a reparación de buques e equipos. |
A20 |
CE20 - Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade. |
A62 |
CE52 - Exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, logo de superados os requerimentos esixidos pola Administración Marítima |
A68 |
CE58 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico |
A69 |
CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares |
A70 |
CE60 - Manter e reparar os equipos de navegación da ponte e dos sistemas de comunicación do buque |
A71 |
CE61 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e automáticos de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga |
A72 |
CE62 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B6 |
CT6 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
C2 |
C2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
A1
A7
A20
B2
B7
B10
C3
C4
C5
C6
C7
C8 |
A1 A3 A5 A7 A11 A18 A19 A20 A62 A68 A69 A70 A71 A72
|
B2 B4 B5 B6 B7 B10
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. ANTECEDENTES. INTRODUCIÓN E ORIXE DA PROFESIÓN. |
Antecedentes e orixe da profesión. A profesión en Europa e no mundo occidental. |
TEMA 2. ORGANIZACIÓN E INFRAESTRUCTURA DUNHA OFICINA TÉCNICA |
Introdución. Concepto de oficina técnica. Clasificación das Oficinas Técnicas. Logros, infraestruturas, metodoloxía, organización e xestión dunha oficina técnica. O espazo físico como lugar de traballo. Medios empregados para a preparación, reprodución, arquivo e manexo de documentos técnicos. Sistemas informáticos e de comunicación para usuarios técnicos. |
TEMA 3. INTRODUCIÓN Ó PROXECTO |
O proxecto en actividade profesional. Proxectos Técnicos de Enxeñaría. Concepto de proxecto. O ciclo do proxecto. |
TEMA 4. MORFOLOXÍA DO PROXECTO TÉCNICO |
Documentos do proxecto: memoria; anexos á memoria e cálculos; planos; especificacións e orzamento. Documentación anexa: estudos de seguridade e saúde, control de calidade, estudos ambientais. |
TEMA 5. PROGRAMACIÓN, SEGUIMENTO E CONTROL DE PROXECTOS |
Introdución ás distintas técnicas. Diagrama de Gantt. Método PERT / CPM. |
TEMA 6. AVALIACIÓN DO PROXECTO |
Introdución á análise custo-beneficio. Identificación, cuantificación, valoración e comparación de custos e beneficios. Criterios de contabilidade. Principais indicadores de rendibilidade. |
TEMA 7. OFERTAS E CONTRATACIÓN |
Xustificación e necesidade. Prego de cláusulas e cláusulas administrativas. Contratación coas administracións. |
TEMA 8. TRATAMENTO DE PROXECTOS E OUTROS DOCUMENTOS TÉCNICOS |
Introdución. Visado do proxecto e outros documentos técnicos. Competencias dos concellos e doutras institucións públicas e privadas en materia de licenzas e permisos. Solicitude e tramitación de licenzas de edificios, actividades e instalacións industriais. Implicacións legais da sinatura de proxectos e dirección facultativa de proxectos e obras. |
TEMA 9. OFERTAS E CONTRATACIÓN |
Introdución. Solicitude de ofertas. Presentación de ofertas. Análise, avaliación e selección de ofertas. Adxudicación e contratación. |
TEMA 10. NORMALIZACIÓN, CERTIFICACIÓN E HOMOLOGACION |
Normas técnicas en diferentes campos de aplicación. |
TEMA 11. INNOVACIÓN TECNOLÓXICA, PROPIEDADE INDUSTRIAL E TRANSFERENCIA DE TECNOLOXÍA |
Importancia y gestión. Organismos de transferencia tecnológica. |
TEMA 12. CUMPRIMENTO DO XEFE DE MÁQUINAS DA MARIÑA MERCANTE ATA UN MÁXIMO DE 3000 kW.
O desenvolvemento e mellora destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúen a adquisición de competencias específicas do título, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias contidas na táboa AIII / 2, do Convenio STCW, relacionadas coa o nivel de xestión de primeiro enxeñeiro oficial da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta de propulsión e enxeñeiro xefe da Mariña Mercante ata un máximo de 3000 kW. |
Táboa A-III / 2 do Convenio STCW.
Especificación dos estándares mínimos de competencia aplicables aos enxeñeiros xefes e oficiais de primeiro enxeñeiro de buques cuxo motor principal de propulsión ten unha potencia igual ou superior a 3.000 kW |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A5 A11 A20 B4 B5 B7 C4 C7 C8 C9 C13 |
2 |
0 |
2 |
Laboratory practice |
A1 A3 A7 A11 A19 A68 A69 A70 A71 A72 B2 B5 B7 C3 C8 C11 C12 |
30 |
0 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A7 A20 B7 C3 C4 C6 C8 C10 C11 |
30 |
30 |
60 |
Supervised projects |
A1 A7 A18 A20 A62 B2 B4 B6 B7 C2 C3 C6 C11 |
5 |
15 |
20 |
Objective test |
A3 A5 A11 A20 B2 B7 B10 C8 C9 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
34 |
0 |
34 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Introdución e xustificación da materia. |
Laboratory practice |
Os alumnos, coa axuda de diferentes ferramentas informáticas, prepararán diferentes documentos, que servirán de base para a realización do traballo supervisado. |
Guest lecture / keynote speech |
Entregaranse os contidos teóricos da materia, que servirán de base para a realización das prácticas e traballos supervisados. |
Supervised projects |
Individualmente ou en pequenos grupos, prepararán un borrador técnico coas súas especificacións ou un traballo técnico.
Estes traballos deben constituír a base para a posterior realización do traballo final de grao. |
Objective test |
Consistirá en un examen tipo test para los alumnos que hayan seguido la evaluación continua. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Supervised projects |
Objective test |
|
Description |
Individualmente ou en grupos moi pequenos, o alumno será supervisado para seguir o tema e, fundamentalmente, será guiado para preparar un anteproxecto ou traballo técnico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A1 A3 A7 A11 A19 A68 A69 A70 A71 A72 B2 B5 B7 C3 C8 C11 C12 |
Composto por diferentes prácticas individualizadas, computarán ata o 20% da nota final. |
20 |
Supervised projects |
A1 A7 A18 A20 A62 B2 B4 B6 B7 C2 C3 C6 C11 |
Individual ou en pequenos grupos, consistirá na redacción dun borrador técnico ou informe-estudo.
A súa realización será necesaria para aprobar a materia. |
40 |
Objective test |
A3 A5 A11 A20 B2 B7 B10 C8 C9 |
Proba de opción múltiple que computará ata o 40% da nota. Será fundamental obter un mínimo de 3,5 puntos sobre 10 para a súa media. |
40 |
|
Assessment comments |
Os criterios de avaliación contemplados nas táboas A-III / 1 e A-III / 2 do Código STCW e as súas modificacións relacionadas con este asunto teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. A continuación, especifícanse as competencias que adquirirán os estudantes con cada un dos tres métodos ou criterios de avaliación. En calquera caso, é doado comprender, debido á propia natureza do suxeito, que en cada un dos tres tipos son adquiridos ou traballados no seu conxunto. En calquera caso, os fundamentos especifícanse en cada un dos métodos de avaliación: Prácticas de laboratorio: A1, A7 e A20, utilizando tics dispoñibles para os estudantes, xunto con B2, B7 e B10. Cabalos de traballo tutelados: ademais das técnicas, "A", o B2, B7 e B10 e C4, C6, C7 e C8. Proba obxectiva ou exame tradicional: competencias adquiridas na propia materia, A1, A7 e A20, e todo o resto para estudantes que non teñan un estado suxeito a avaliación continua, que deben entregar / realizar probas prácticas do traballo realizado ao longo de o curso. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a"NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/2012): Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 60%: a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo(70%). b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (30%). "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria ". The fraudulent performance of tests or evaluation activities. once
verified, it will directly imply the qualification of suspense "0" in
the matter, in the corresponding call, thus invalidating any qualification
obtained in all evaluation activities for the extraordinary call
|
Sources of information |
Basic
|
Gómez-Senent Martínez, E. (). CUADERNOS DE INGENIERÍA DE PROYECTOS I, II y III. . Servicios de Publicaciones de la Universidad Politécnica de Valencia
De Heredia, R. (). DIRECCIÓN INTEGRADA DE PROYECTOS . Ediciones 2000 S.A. Barcelona
Faises, V.M. (). DISEÑO DE ELEMENTOS DE MAQUINAS . Gustavo Gili. Barcelona
Edward Shigley, J. & Mischke, Ch. (). DISEÑO EN INGENIERÍA MECÁNICA . Mc. Graw Hill
Hajek, V. (). INGENIERÍA DE PROYECTOS . Urmo, S.A. de Ediciones. Bilbao
Santos Sabrás, F. (). INGENIERÍA DE PROYECTOS . Eunsa. Pamplona
Corzo, M.A. (). INTRODUCCIÓN A LA INGENIERÍA DE PROYECTOS. . Limusa. Méjico.
Asimov, M. (). INTRODUCCIÓN AL PROYECTO . Herrero Hnos. México
Gini, C. (). LA BIBLIA DE PROJECT 2.000. . Anaya. Madrid, 2.000
Gómez-Sennet, E. (). LAS FASES DEL PROYECTO Y SU METODOLOGÍA . Servicios de Publicaciones de la Universidad Politécnica de Valencia
Chevalier, A. (). MANUAL DIDÁCTICO DE LA OFICINA TÉCNICA . Index. Madrid
Brusola Simón, F. (). OFICINA TÉCNICA Y PROYECTOS . Servicios de Publicaciones de la Universidad Politécnica de Valencia
Romero López, C. (). TÉCNICAS DE PROGRAMACIÓN Y CONTROL DE PROYECTOS. . Pirámide. Madrid.
Trueba Jainaga, J. I.; Levenfeld González, G.; Marco Gutiérrez, J. L. (1991.). TEORÍA DE PROYECTOS. MORFOLOGÍA DEL PROYECTO. . ETSIA. Madrid.
De Cos Castillo, M. (2001). TEORÍA GENERAL DEL PROYECTO. . Síntesis. Madrid |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|