Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento. |
A7 |
CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A11 |
CE11 - Observar prácticas de seguridade no traballo, no ámbito da súa especialidade. |
A13 |
CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A14 |
CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A16 |
CE16 - Ensamblar e realizar tarefas básicas de mantemento e reparación de equipos informáticos. Instalar e manexar sistemas operativos e aplicacións informáticas. Instalar e realizar as tarefas básicas de xestión de redes de ordenadores, no ámbito da súa especialidade. |
A17 |
CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A30 |
CE42 - Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque; as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc. |
A39 |
CE46 - Operar alternadores, xeradores e sistemas de control. |
A40 |
CE47 - Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
A47 |
CE32 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación. |
A53 |
Realizar operacións de mantemento e explotación óptima de instalacións marítimo - industriais. |
A63 |
CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control |
A64 |
CE54 - Supervisar o funcionamento dos sistemas de control automático da máquina propulsora principal e sistemas auxiliares |
A69 |
CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
CT3 - Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
C1 |
C1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Realizar eficazmente la operación , reparación y mantenimiento de los grupos electrógenos.
Manejar correctamente la información proveniente de la instrumentación
Conocer las prácticas de seguridad en el trabajo
Aplicar técnicas físico-matemáticas para resolver problemas.
Trabajar con seguridad. |
A3 A7 A11 A13 A14 A16 A17 A18 A30 A39 A40 A47 A53 A63 A64 A69
|
B2 B3 B4 B5 B10
|
C1 C3 C6 C7 C9 C10 C11 C12 C13
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Convertidores de energía eléctrica, directos e indirectos.
Componentes electrónicos de potencia. Selección
Plantas tipo de propulsión eléctrica naval.
PODs
Justificación técnico-económica. Campos de aplicación.
Nuevos Diseños |
Convertidores de energía eléctrica, directos e indirectos.
Componentes electrónicos de potencia. Selección
Plantas tipo de propulsión eléctrica naval.
PODs
Justificación técnico-económica. Campos de aplicación.
Nuevos Diseños |
Hacer funcionar, mantener y gestionar los sistemas de energía
eléctrica de más de 1 000 voltios |
CONOCIMIENTOS TEÓRICOS
1. Tecnología de alta tensión
2. Medidas y procedimientos de seguridad
3. Propulsión eléctrica de los buques, de los motores eléctricos y de los sistemas de control
CONOCIMIENTOS PRÁCTICOS
Funcionamiento y mantenimiento sin riesgos de los sistemas de alta tensión, incluidos el conocimiento del tipo técnico especial que constituyen los sistemas de alta tensión y los riesgos que entraña una tensión de funcionamiento superior a 1 000 voltios |
Interpretación de esquemas y planos de planta eléctrica. |
1. BUQUE CEMENTERO - "CEMENTADOR"
2. BUQUE OCEANOGRÁFICO - "SARMIENTO DE GAMBOA"
3. BUQUE OCEANOGRÁFICO - "ÁNGELES ALVARIÑO"
4. BUQUE DE PASAJE - "QUEEN MARY 2"
5. BUQUE METANERO - "BARCELONA KNUTSEN" |
=========================================
CUMPLIMIENTO DE LA NORMATIVA MARÍTIMA APLICABLE - STCW
========================================= |
=========================================
CUMPLIMIENTO DE LA NORMATIVA MARÍTIMA APLICABLE - STCW
========================================= |
El desarrollo y superación de estos contenidos, junto con los correspondientes a otras materias que incluyan la adquisición de competencias específicas de la titulación, garantizan el conocimiento, comprensión y suficiencia de las competencias recogidas en el cuadro AIII/2, del Convenio STCW, relacionadas con el nivel de gestión de Oficial de Máquinas de Primera de la Marina Mercante, sin limitación de potencia de la planta propulsora y Jefe de Máquinas de la Marina Mercante hasta un máximo de 3000 kW. |
Cuadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Jefes de máquinas y Primeros Oficiales de máquinas de buques cuya máquina propulsora principal tenga una potencia igual o superior a 3000 kW |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A16 A39 A40 B2 C3 |
5 |
1 |
6 |
Laboratory practice |
A7 A13 A30 |
4 |
1 |
5 |
Problem solving |
C1 |
4 |
1 |
5 |
Directed discussion |
A11 A14 A17 B3 B5 C12 |
2 |
0 |
2 |
Oral presentation |
A18 B3 C1 C3 C6 C7 C9 C10 C11 C12 C13 |
45 |
45 |
90 |
Objective test |
A53 A63 A64 A69 B2 |
2 |
1 |
3 |
Workbook |
A3 |
1 |
1 |
2 |
Document analysis |
A3 |
4 |
1 |
5 |
Laboratory practice |
A47 B4 |
6 |
0 |
6 |
Seminar |
B10 |
2 |
0 |
2 |
Seminar |
B9 C3 C8 |
21 |
1 |
22 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
De acuerdo con el interés individual o del grupo.
Elaboración de aplicaciones sencillas con hoja de cálculo.
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Laboratory practice |
Complementarias a los realizadas en los cursos anteriores.
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Problem solving |
Resolución razonada a los problemas propustos.
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Directed discussion |
Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Oral presentation |
Exposición de los conceptos teóricos.
Los alumnos pueden presentar trabajos realizados por ellos.
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
Objective test |
abarcando puntos fundamentales.
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Workbook |
De la amplia bibliografía proporcionada.
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Document analysis |
De acuerdo con el contenido.
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Laboratory practice |
sobre implementación de montaje en el laboratorio |
Seminar |
En grupo con estudio intensivo de un tema |
Seminar |
Incidiendo en aspectos de interés particular.
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workbook |
Objective test |
Oral presentation |
Problem solving |
Directed discussion |
Laboratory practice |
ICT practicals |
Seminar |
|
Description |
Prácticas a través de TIC de acuerdo con el interés individual o del grupo
Prácticas de laboratorio complementarias a los realizadas en los cursos anteriores
Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propuestos
Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
Presentación oral Exposición de los conceptos teóricos
Proba obxectiva acorde a los conceptos a desarrollar
Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada
Análise de fontes documentais De acuerdo con el contenido
Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workbook |
A3 |
Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada
|
5 |
Objective test |
A53 A63 A64 A69 B2 |
Proba obxectiva : acorde a los conceptos a desarrollar
|
60 |
Oral presentation |
A18 B3 C1 C3 C6 C7 C9 C10 C11 C12 C13 |
Presentación oral: Exposición de los conceptos teóricos
|
5 |
Problem solving |
C1 |
Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propuestos
|
5 |
Directed discussion |
A11 A14 A17 B3 B5 C12 |
Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
|
5 |
Laboratory practice |
A7 A13 A30 |
Prácticas de laboratorio Complementarias a los realizadas en los cursos anteriores
|
5 |
ICT practicals |
A16 A39 A40 B2 C3 |
Prácticas a través de TIC De acuerdo con el interés individual o del grupo
|
10 |
Seminar |
B9 C3 C8 |
Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular
|
5 |
|
Assessment comments |
Los porcentajes son solamente una primera aproximación. Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.
Con la evaluación se trata de comprobar las competencias específicas A2-A5-A6-A7-A14 y las transversales tipo B: B2-B4-B5
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Electrotechnology, Electrical Machinery and Electronic Systems for Vessels/631G02253 | / |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
<p> Complemento a las asignaturas previamente cursadas</p> |
|