Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE02 - Facer funcionar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
A3 |
CE03 - Facer funcionar os sistemas de bombeo de combustible, lubricación, lastre e doutro tipo e os sistemas de control correspondentes. |
A6 |
CE06 - Mantemento e reparación das máquinas e o equipo de a bordo. |
A7 |
CE07 - Manter a navegabilidade do buque. |
A9 |
CE09 - Emprego do inglés escrito e falado. |
A73 |
CE73 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A74 |
CE74 - Avaliar de forma cualitativa e cuantitativa os datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A79 |
CE79 - Adquirir coñecementos de mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñería. |
A86 |
CE86 - Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueros, LPG, LNG, petroleiros, cementeros, Ro- Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc. |
A89 |
CE89 - Poñer en marcha e operar novas instalacións en buques, instalacións marítimas e industriais. |
A90 |
CE90 - Operar, reparar, manter e optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñería mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor e de gas, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control; as instalacións auxiliares, tales como instalacións frigoríficas, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, grupos electrógenos, etc. |
A94 |
CE94 - Realizar inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A96 |
CE96 - Realización de auditorías enerxéticas de instalacións marítimas. |
A99 |
CE99 - Ter a capacidade para exercer como Oficial de Máquinas da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima. |
A100 |
CE100 - Ter a capacidade para exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima. |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
B3 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
B7 |
CG02 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B12 |
CG07 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito mariño, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B13 |
CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B15 |
CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
B16 |
CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recoñecer as propiedades básicas dos fluídos
Análise do fluxo interno de fluídos
Capacidade para determinar as perdas de enerxía en sistemas fluídos
Capacidade para resolver problemas de fluídos aplicando as hipótesis precisas e os modelos físicos adecuados.
Planificación e tomade decisión á hora de xestionar unha instalación industrial de manexo de fluídos.
Capacidade para entender e cuantificar a resistencia ao avance do buque e as súas implicacións no sistema de propulsión.
Recoñecer os tipos e características de funcionamento dunha hélice, incluíndo o seu rendemento e selección.
Capacidade para comprender os procesos que ocorren na maquinaria hidráulica |
A2 A3 A6 A7 A9 A73 A74 A79 A86 A89 A90 A94 A96 A99 A100
|
B2 B3 B5 B7 B12 B13 B15 B16
|
C3 C7
|
Capacidade para razoar e comprender as interaccións enerxéticas en
diversos sistemas fluidos.
Capacidade para resolver problemas e realizar accións de mantemento e optimización dos sistemas fluidos.
Planificación e toma decisións en canto á xestión de fluidos en instalacións industriais.
Avaliación crítica dos modelos físicos aplicables.
Hábito de estudo e estruturación da información a través de táboas e diagramas.
As seguintes competencias incluídas na táboa A-III / 1 do código STCW modificado por Manila; Función: maquinaria naval, a nivel operativo
-1.1 Realizar unha garda de maquinaria segura
-1.2 Manexar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
A2 A3 A6 A7 A9 A73 A74 A79 A86 A89 A90 A94 A96 A99 A100
|
B2 B3 B5 B7 B12 B13 B15 B16
|
C3 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I.- CONCEPTOS BÁSICOS E CINEMÁTICA. TEMA 1.- PRESENTACIÓN. |
1.1.- DEFINICIONS E MAGNITUDES.
2.1.- CAMPO DE FORZAS NOS FLUIDOS. ECUACIÓN DO MOVEMENTO.
3.1.- CAMPO DE VELOCIDADE.
4.1.- DIFERENCIACIÓN E INTEGRACIÓN NO CAMPO FLUIDO.
|
PARTE II.- ESTÁTICA. TEMA 2.- ESTÁTICA DE FLUIDOS. |
1.2.- FLUIDOSTÁTICA.
2.2.- HIDROSTÁTICA.
3.2.- DISTRIBUCIÓN DE PRESIONS EN MOVEMENTO COMO SÓLIDO RÍXIDO.
4.2.- FLOTABILIDADE
5.2.- ESTABILIDADE |
PARTE III.- DINÁMICA. TEMA 3.- ANÁLISE INTEGRAL DE VOLÚMENES DE CONTROL. |
1.3.- LEIS DE CONSERVACIÓN APLICABLES A UN VOLUMEN DE CONTROL.
2.3.- ECUACIÓN DE CONTINUIDADE.
3.3.- ECUACIÓN DE CONSERVACIÓN DE CANTIDADE DE MOVEMENTO.
4.3.- CONSERVACIÓN DE MOMENTO CINÉTICO.
5.3.- ECUACIÓN INTEGRAL DA ENERXÍA PARA UN VOLUMEN DE CONTROL INDEFORMABLE.
|
TEMA 4.- ANÁLISE DIFERENCIAL DE VOLÚMENES DE CONTROL. |
1.4.- FORMAS DE OBTER AS ECUACIONS DIFERENCIAIS XERAIS.
2.4.- FORMA DIFERENCIAL DA ECUACIÓN DE CONTINUIDADE.
3.4.- FORMA DIFERENCIAL DA ECUACIÓN DE CANTIDADE DE MOVEMENTO.
4.4.- CONSERVACIÓN DA ENERXÍA MECÁNICA E ECUACIÓN DE BERNOULLI.
|
TEMA 5.- ANÁLISE DIMENSIONAL E SEMELLANZA. |
1.5.- INTRODUCCIÓN AO ANÁLISE DIMENSIONAL.
2.5.- PARÁMETROS ADIMENSIONAIS E SIGNIFICADO. LEIS DE SEMELLANZA.
|
TEMA 6.- FLUXO INTERNO INCOMPRESIBLE E VISCOSO. |
1.6.- FLUXO INTERNO LAMINAR.
2.6.- FLUXO LAMINAR TOTALMENTE DESENVOLVIDO.
3.6.- FLUXO TURBULENTO TOTALMENTE DESENVOLVIDO.
4.6.- FLUXO TURBULENTO EN TUBERÍAS. PERDAS DE CARGA. REDES.
|
PARTE IV.- MAQUINARIA HIDRÁULICA. TEMA 7.- TURBOMÁQUINAS HIDRÁULICAS. |
1.7.- CLASIFICACIÓN DE LA MAQUINARIA HIDRÁULICA.
2.7.- ECUACIÓN DE EULER DE LAS TURBOMÁQUINAS.
3.7.- CURVA MOTRIZ TEÓRICA.
4.7.- ANÁLISIS DIMENSIONAL APLICADO AL ESTUDIO DE LAS TURBOMÁQUINAS.
5.7.- CAVITACIÓN Y NPSH.
6.7.- ACOPLAMIENTO A UN SISTEMA FLUIDO.
|
TEMA 8. RESISTENCIA AL AVANCE Y PROPULSORES. |
8.1.- Parámetros adimensionales influyentes.
8.2.- Tipos de resistencia al avance.
8.3.- Tipos de hélices. Características geométricas.
8.4.- Comportamiento de la hélice. Coeficientes y rendimientos.
8.5.- Selección de la hélice y del sistema propulsivo. |
TEMA 13.- STCW
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
13.1.- Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de Máquinas e Primeiros Oficiais de Máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior aos 3000 kW. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A6 A7 A9 A73 A74 A79 A86 A89 A90 A94 A96 A99 A100 B2 B3 B5 B12 B13 B16 C3 |
30 |
56 |
86 |
Solución de problemas |
A73 B7 B15 |
19 |
25 |
44 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A6 A7 A9 A73 A79 A86 A89 A90 A94 A96 A99 A100 B2 B3 B5 B7 B12 B13 B15 B16 C3 C7 |
0 |
15 |
15 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A6 A7 A9 A73 A74 A79 A86 A89 A90 A94 A96 A99 A100 B2 B3 B5 B7 B12 B13 B15 B16 C3 C7 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Realizarase a explicación polo miúdo dos contidos da materia e que se distribúen en temas. O alumno contará en todo momento cunha copia mecanografiada do tema a tratar en cada sesión maxistral. Foméntase a participación en clase, a través de comentarios que relacionan os contidos teóricos con experiencias da vida real. |
Solución de problemas |
Resolveranse as coleccións de exercicios propostas para cada tema, permitindo a aplicación dos modelos matemáticos máis axeitados cada caso, incluíndo manexo de táboas, aplicación das hipóteses máis axeitadas, e relación cos contidos teóricos desenvolvidos nas sesións maxistrais e co exercicio profesional. Mostraranse equipos reais relacionados coa materia tanto na aula como no taller. |
Traballos tutelados |
Resolución dos problemas non finalizados nas sesións en clase, con indicacións xenéricas do profesor para a súa resolución e/ou presentación de temas ou problemas de cálculo e deseño de especial relevancia. |
Proba obxectiva |
Realizaranse da orde de 3 probas parciais escritas, con posibilidade de recuperar materia desde a segunda proba . Constará dunha parte teórica e outra práctica, de tal forma que ambas computan polo 50% da nota. Os exames ordinarios e extraordinarios rexeranse polo mesmo formato. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Trátase de orientar ao alumno naquelas cuestións relativas á materia impartida e que resulten de especial dificultade para a súa comprensión. Tamén se inclúen as correspondentes revisións de exames. As canles de información e contacto serán a Facultade Virtual, as tutorías individualizadas que se desenvolven durante seis horas ao longo da semana e sesións por videoconferencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A3 A6 A7 A9 A73 A74 A79 A86 A89 A90 A94 A96 A99 A100 B2 B3 B5 B12 B13 B16 C3 |
Valórase a asistencia a clase até un máximo do 10% da nota, sempre que se garanta unha asistencia ás sesións maxistrais non inferior ao 90%. Tamén se ten en conta a participación a través de preguntas ou observacións sobre a materia obxecto de explicación |
10 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A6 A7 A9 A73 A74 A79 A86 A89 A90 A94 A96 A99 A100 B2 B3 B5 B7 B12 B13 B15 B16 C3 C7 |
Pra os alumnos que siguen a materia, poderase dividir a mesma en dous ou tres parciais dependendo da marcha do grupo, a libre elección do profesor. |
70 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A6 A7 A9 A73 A79 A86 A89 A90 A94 A96 A99 A100 B2 B3 B5 B7 B12 B13 B15 B16 C3 C7 |
Presentación e defensa dos traballos realizados. Valorarase estrutura, pulcritude, método expositivo e orixinalidade. O alumno pode non optar por esta metodoloxía pasando a computar a porcentaxe da cualificación na proba obxectiva.
Pode exporse a posibilidade de crear un portafolio dixital. |
20 |
|
Observacións avaliación |
As probas oficiais da primeira oportunidade, recollerán as distintas metodoloxías de avaliación e deberán ser completadas por aqueles alumnos que non superasen na súa totalidade a avaliación continua. Esta proba estará deseñada de tal forma que o alumno poida examinarse sempre e cando non alcanzase o 30 % da cualificación total na metololoxía de proba obxectiva. O alumnado obrigado a acudir ás probas oficiais da "segunda oportunidade" conservará a cualificación alcanzada en todas as metodoloxías, fóra da obtida nas probas obxectivas da 1ª oportunidade, que será substituída pola da 2ª. Do mesmo xeito, só poderá optarse á matrícula de honra se o número máximo destas para o correspondente curso non fose cuberto na súa totalidade na "primeira oportunidade". Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a cualificación obtida nas actividades asociadas ao sistema personalizado de tutorías corresponderase coa avaliación das metodoloxías de traballos tutelados e probas obxectivas, cunha ponderación do 30 e do 70 %, respectivamente. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. O/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. O sistema de avaliación cumpre cos criterios de avaliación da competencia recollidos na Columna 4 dos seguintes Cadros do Convenio STCW, modificado por Manila 2010: 1.- Táboa A-III/1 de Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos oficiais encargados da garda nunha cámara de máquinas con dotación permanente e dos designados para prestar servicio en cámaras de máquinas sen dotación permanente Función: Maquinaria naval, a nivel operacional Competencias: -1.1 Realizar unha garda de máquinas segura -1.2 Facer funcionar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondientes
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Streeter, V. L. et al. (1998) (1998). Fluid Mechanics. McGraw-Hill, USA |
Streeter, V. L. et al. (1998). Fluid Mechanics. McGraw-Hill, USA Kundu, P. K. y Cohen, I. M. (2002). Fluid Mechanics. Academic Press, New York White, F. M. (1995). Mecánica de Fluidos. McGraw-Hill, Madrid Robert L. Mott (6ª Edición). Mecánica de Fluidos. Prentice Hall. Agüera, J. S. (1996). Mecánica de Fluidos Incompresibles y Turbomáquinas Hidráulicas. Ciencia, Madrid |
Bibliografía complementaria
|
|
Munson, B. R. et al. (1999). Fundamentos de Mecánica de Fluidos. Limusa-Wiley, México
Fox, R. W. y McDonald, A. T. (1998). Introduction to Fluid Mechanics . Wiley, USA |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas I/631G03001 | Matemáticas II/631G03006 | Física I/631G03003 | Física II/631G03008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Operación de Sistemas do Buque con Simulador/631G03043 | Eficiencia Enerxética do Buque/631G03040 |
|
Materias que continúan o temario |
Propulsión e Resistencia ao Avance/631G03045 | Sistemas Hidráulicos e Pneumáticos/631G03025 | Equipos Auxiliares do Buque/631G03023 |
|
|