Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE01 - Realizar unha garda de máquinas segura |
A2 |
CE02 - Facer funcionar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
A5 |
CE05 - Utilizar debidamente as ferramentas de man, máquinas ferramenta e instrumentos de medición para as operacións de fabricación, detección de avarías e reparación a bordo do buque. |
A6 |
CE06 - Mantemento e reparación das máquinas e o equipo de a bordo. |
A8 |
CE08 - Vixiar o cumprimento das prescricións lexislativas. |
A9 |
CE09 - Emprego do inglés escrito e falado. |
A12 |
CE12 - Garantir o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación. |
A62 |
CE62 - Contribuír al funcionamento seguro de los buques tanque para el transporte de gas licuado. |
A63 |
CE63 - Tomar precaucións para previr os riscos nas operacións dos buques tanque para o transporte de gas licuado. |
A64 |
CE64 - Tomar precaucións e medidas de seguridade e saúde no traballo a bordo de buques tanque para o transporte de gas licuado. |
A78 |
CE78 - Adquirir coñecementos de termodinámica aplicada e da transmisión da calor. |
A80 |
CE80 - Coñecer as características e limitacións dos materiais utilizados para a reparación de buques e equipos. |
A86 |
CE86 - Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueros, LPG, LNG, petroleiros, cementeros, Ro- Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc. |
A87 |
CE87 - Realizar operacións de explotación óptima das instalacións do buque e marítimas e industriais. |
A90 |
CE90 - Operar, reparar, manter e optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñería mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor e de gas, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control; as instalacións auxiliares, tales como instalacións frigoríficas, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, grupos electrógenos, etc. |
A91 |
CE91 - Redactar e interpretar documentación técnica. |
A94 |
CE94 - Realizar inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A99 |
CE99 - Ter a capacidade para exercer como Oficial de Máquinas da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima. |
B1 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
B3 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
B6 |
CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual. |
B7 |
CG02 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B9 |
CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CG05 - Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
CG07 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito mariño, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B13 |
CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B14 |
CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B15 |
CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
B16 |
CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B17 |
CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
B18 |
CG13 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT02 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT04 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
• Coñecer as distintas formas, técnicas e máquinas para a produción de frío.
• Coñecer as máquinas frigoríficas de absorción adecuadas para a súa instalación segundo a aplicación.
• Saber realizar o balance térmico das instalacións frigoríficas por compresión.
• Saber estimar a carga térmica de refrixeración e conxelación en instalacións frigoríficas en xeral
• Saber calcular o ciclo frigorífico dos distintos sistemas e máquinas de refrixeración usadas nos buques
• Coñecer os sistemas utilizados para climatización en buques (calefacción, ventilación e aire acondicionado)
• Definir e aplicar as diferentes técnicas de optimización enerxética de instalacións de refrixeración e climatización mariñas.
• Manexar as ferramentas informáticas para o cálculo e deseño de instalacións frigoríficas
• Analizar e optimizar os parámetros de funcionamento das diferentes instalacións frigoríficas dos buques.
• Coñecer e identificar os diferentes elementos que forman parte das instalacións frigoríficas en xeral e en particular dos buques.
• Identificar os principais compoñentes das distintas máquinas frigoríficas utilizadas en buques
• Seleccionar os equipos necesarios para o deseño de instalacións frigoríficas en xeral e en particular dos buques. Deseño de diferentes instalacións.
• Coñecer os distintos fluídos frigoríficos e seleccionar o máis conveniente segundo o tipo de instalación e o impacto ambiental
• Coñecer os diferentes aceites utilizados nas instalacións frigoríficas.
• Identificar e operar os subsistemas das instalacións frigoríficas e de climatización.
• Realizar eficazmente a operación, reparación e o mantemento das instalacións de climatización e refrixeración dos buques.
• Reformar eficazmente as instalacións de climatización e refrixeración dos buques.
• Coñecer as operacións sen carga, deshidratado, cambio de aceite, proba de presión, carga de refrixerante e recuperación de refrixerante nun circuíto frigorífico
• Diagnosticar as avarías máis frecuentes nas instalacións frigoríficas dos buques
• Coñecer e identificar o sistema de arranque e protección mais idóneo para os diferentes motores eléctricos dunha instalación frigorífica.
• Será capaz de interpretar un plano eléctrico dunha instalación frigorífica e facer modificacións.
• Coñecer os sistemas de regulación e control das instalacións frigoríficas dos buques.
• Coñecer as instalacións frigoríficas de refrixeración dos buques pesqueiros, frigoríficos e conxeladores.
• Coñecer as distintas instalacións de relicuación dos buques LPG, identificando equipos e funcionamento.
• Coñecer as distintas instalacións de relicuación dos buques LNG, identificando equipos e funcionamento
|
A1 A2 A5 A6 A8 A9 A12 A62 A63 A64 A78 A80 A86 A87 A90 A91 A94 A99
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
1.1. Presentación da materia
1.2. Técnicas de xeración de frío
1.3. Sistemas de produción de frío
1.4. Emprego do frío. Sectores
1.5. Aplicación a bordo dos buques |
Ciclo de compresión simple de vapor
|
2.1. Conceptos básicos
2.2. Ciclo de refrixeración de Carnot
2.3. Diagrama de Mollier
2.4. Táboas de fluídos frigorígenos
2.5. Ciclo inverso de Rankine
2.6. Réximes de operación do ciclo Rankine
2.7. Trazado do ciclo frigorífico
2.8. Análise e balance termodinámico do ciclo frigorífico teórico
2.9. Evolución real do ciclo de Rankine
2.10. Análise da compresión
2.11. Análise da produción frigorífica volumétrica
2.12. Como interpretar e calcular parámetros sobre o ciclo frigorífico
|
Estudo dos sistemas de compresión simple de vapor
|
3.1. Influencia da variación das condicións térmicas de operación do ciclo
3.2. Melloras para aumentar o COP
3.3. Instalación de compresión simple expansión directa por capilar
3.4. Instalación de compresión simple expansión directa por válvula de expansión
3.5. Instalación de compresión simple expansión directa con varios evaporadores
3.6. Sistemas compresión simple réxime asolagado
3.7. Sistemas de refrixeración directos e indirectos
3.8. Sistemas de refrixeración indirectos con CO2
|
Estudo dos sistemas de compresión múltiple de vapor |
4.1. Concepto de compresión en etapas e subenfriamiento
4.2. Ciclos de compresión dobre con arrefriado intermedio inxección parcial
4.3. Ciclos de compresión dobre con arrefriado intermedio inxección total
4.4. Ciclos compresión dobre con varios evaporadores distinta temperatura
4.5. Ciclos de compresión de vapor en fervenza
4.6. Ciclos frigoríficos con CO2 |
Compresores
|
5.1. Clasificación dos compresores
5.2. Compresores alternativos.
5.2.1. Elementos principais. Principio de funcionamento
5.2.2. Tipos de compresores
5.2.3. Lubricación
5.2.4. Regulación de capacidade
5.2.5. Análise de avarías: causas de fallo típicas
5.3. Compresores de parafuso
5.3.1. Características e elementos principais
5.3.2. Principio de funcionamento
5.3.3. Comportamento
5.3.4. Lubricación
5.3.5. Sistemas de arrefriado de aceite
5.3.6. Regulación de capacidade
5.3.7. Inxección intermedia. (Circuito economizador, Circuito economizador
con Iny. Total
5.4. Compresores rotativos.
5.4.1. Rodete ou pistón rodante
5.4.2. Compresores de paletas
5.4.3. Compresores scroll |
Condensadores e evaporadores |
6.1. Condensadores
6.1.1 Clasificación e tipos
6.1.2. Condensador mariño
6.1.3. Torres de refrixeración
6.1.4. Condensadores evaporativos
6.1.5. Regulación da presión de condensación
6.2. Evaporadores
6.2.1. Clasificación e tipos
6.3. Desescarche de evaporadores
6 3.1.Consecuencia da formación de escarcha
6.3.2. Sistemas de desescarche máis empregados
Por paro da instalación e quecemento natural.
Por pulverización de auga, salmoira ou anticongelante
Por resistencias eléctricas
Por investimento do ciclo
Por gas quente
Por gas quente con varios evaporadores
6. 3.3. Xestión do desescarche |
Dispositivos de expansión e outros accesorios da instalación frigorífica
|
7.1. Dispositivos de expansión: Introdución e tipos
7.2. Tubos capilares. Válvula manual. Válvula de expansión presostática.
7.3. Válvula de expansión termostática
7.3.1. Principios de funcionamento
7.3.2. Recalentamiento no evaporador e axuste
7.3.3. Válvula de expansión termostática externamente
7.3.4. Válvula de expansión termostática con distribuidor.
7.3.5. Válvula de expansión termostática de dobre orificio.
7.3.6. Tipos de cargas do bulbo. Válvulas MOP
7.3.7. Consideracións para a montaxe do bulbo
7.3.8. Resolución de problemas
7.4. Válvulas de flotador
7.4.1. Válvula de flotador de baixa presión
7.4.2. Válvula de flotador de alta presión
7.5. Válvula de expansión electrónica Controladores electrónicos
7.6. Outros accesorios da instalación frigorífica de compresión de vapor
7.6.1. Accesorios de control e seguridade
7.6.2. Accesorios en liña de descarga e aspiración
7.6.3. Accesorios habituais en liña de líquido
7.6.4. Outros accesorios en función da instalación
|
Centrais Frigorificas
|
8.1. Vantaxes de produción frigorífica centralizada
8.2. Clasificación
8.3. Consideracións nas liñas de descarga, aspiración e líquido
8.4. A presión de alta con variacións de capacidade da central
8.5. Xestión do retorno de aceite
8.6. Tipos de centrais
8.6.1. Central uni-aspiración dúas compresores - Varias recintos a refrixerar
8.6.2. Central uni-aspiración cun compresor de menor tamaño
8.6.3. Central multi-aspiración (varias presións de aspiración)
8.6.4. Central multi-aspiración con subenfriador
8.6.5. Central arrefriado fluídos secundarios-Expansión seca
8.6.6. Central booster inxección parcial-(central de Alta/Media e central de Baixa)
8.6.7. Central booster inxección total-(central de Alta/Media e central de Baixa)
8.6.8. Central tipo inundado (alta e media temperatura)
8.6.9. Central tipo inundado-sistema indirecto (alta e media temperatura)
8.6.10. Central booster CO2 |
Fluidos refrixerantes, aceites e refrixerantes secundarios
|
9.1. Refrixerantes
9.1.1. Definición e clasificación
9.1.2. Mestura de refrixerantes orgánicos
9.1.3. Nomenclatura dos refrixerantes
9.1.4. Gases refrixerantes e o Medio Ambiente
9.1.5. Propiedades ideais dun refrixerante
9.1.6. Características dos refrixerantes mais utilizados
9.1.7. Refrixerantes de en servizo/transición e de medio/longo prazo
9.2. Aceites para refrixeración
9.2.1. Funcións
9.2.2. Características que debe ter
9.2.3. Tipos
9.2.4. Precaucións co aceite
9.3. Refrixerantes secundarios
9.3.1. Introdución
9.3.2. Propiedades desexables dos refrixerantes secundarios
9.3.3. Tipos refrixerantes secundarios
|
Electricidad aplicada a instalaciones de refrixeración
|
10.1. Esquemas de forza e manobra de arranque e protección de motores trifásicos
10.1.1 Arranque directo
10.1.2. Inversión de xiro
10.1.3. Arranque en estrela/ triangulo
10.1.4. Arranque en devanados partidos
10.2. Conexionado de compresores herméticos monofasicos
10.3. Elementos de protección en compresores
10.4. Esquemas eléctricos de instalacións frigoríficas. Potencia e manobra
10.4.1. Instalación de control por termostato
10.4.2. Instalación de control por termostato con válvula solenoide.
10.4.3. Instalación de control por termostato con solenoide e parada por baixa.
10.4.4. Instalación de control por termostato con válvula solenoide, parada por baixa e desescarche por resistencias eléctricas
10.4.5. Instalación de gambuzas con varias temperaturas
|
Posta en servizo e mantemento dun circuíto frigorífico
|
11.1. Posta en marcha dunha instalación frigorífica
11.1.1. Operacións previas ao arranque da instalación
11.1.2. Procedemento de arranque da instalación
11.2. Procedementos crave
11.2.1. Verificación da estanqueidad do circuíto refrixerante
11.2.2. Procedemento sen carga no circuíto
11.2.3. Carga de refrixerante na instalación
Carga de gas refrixerante polo lado de baixa presión.
Carga de gas refrixerante como líquido
11.3. Avarías comúns en instalacións de refrixeración
11.4. Observación do réxime de traballo da instalación |
Outros sistemas de refrixeración
|
12.1. Sistemas frigoríficos de absorción
12.1.1. Compresor térmico
12.1.2. Ciclo de instalacións de absorción simple
12.1.3. Instalación de auga- bromuro de litio
12.1.4. Instalación de amoníaco-Auga
12.1.5. Parámetros de funcionamento e diagramas de equilibrio
12.1.6. Cristalización en instalación de auga- bromuro de litio
12.2. Sistemas de refrixeración por gas
12.2.1. Introdución
12.2.2. Ciclo Brayton inverso
12.2.3. Ciclo Brayton inverso regenerativo
12.2.4. Licuación de gases: Método Claude
12.2.5. Aplicacións |
Aire acondicionado
|
13.1. Instalacións de aire acondicionado nos buques
13.2. Bomba de calor
13.3. Sistemas de aire acondicionado
13.4. Propiedades termodinámicas do aire húmido
13.5. Procesos psicométricos.
|
Relicuación a bordo de buques LPG
|
14.1. Introducción y generalidades de buques LPG
14.2. Relicuación: función e principios de funcionamiento de una planta
14.3. Tipos de instalaciones implantadas a bordo
14.3.1. Sistema directo en simple etapa
14.3.2. Sistema directo en dos etapas.
14.3.3. Sistema directo tipo cascada.
14.3.4. Sistema indirecto.
14.4. Elementos principales da planta de relicuado
14.5. Visualización de plantas e planos de buque LPG
|
Instalacións frigoríficas nos buques pesqueiros, conxeladores e frigoríficos
|
16.1 Introdución
16.2 Visualización de plantas e planos de buque |
Relicuación a bordo de buques LNG
|
15.1. Introdución e xeneralidades de buques LNG
15.2. Tipos de plantas de relicuación
15.3. Plantas de relicuación operando con Ciclo Brayton
Ciclo de boil off e ciclo de N2
Principios de regulación e control.
Equipamento
Instalacións implantadas a bordo
15.4. Plantas de relicuación operando con ciclos Rankine en fervenza
15.5. Plantas de relicuación operando con ciclos Rankine en fervenza con RM |
Licuefacción do Hidróxeno |
17.1. Propiedades termodinámicas do H2
17.2. Produción de hidróxeno
17.3 Tipos de plantas de licuefacción
17.4 Almacenamento do hidróxeno |
CUMPLIMIENTO PARA JEFE DE MAQUINAS DE LA MARINA MERCANTE HASTA UN MAXIMO DE 3000 kW.
El desarrollo y superación de estos contenidos, junto con los correspondientes a otras materias que incluyan la adquisición de competencias específicas de la titulación, garantizan el conocimiento, comprensión y suficiencia de las competencias recogidas en el cuadro AIII/2, del Convenio STCW, relacionadas con el nivel de gestión de Oficial de Máquinas de Primera de la Marina Mercante, sin limitación de potencia de la planta propulsora y Jefe de Máquinas de la Marina Mercante hasta un máximo de 3000 kW. |
Cuadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Jefes de máquinas y Primeros Oficiales de máquinas de buques cuya máquina propulsora principal tenga una potencia igual o superior a 3000 kW
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A6 A8 A9 A12 A62 A63 A64 A78 A80 A86 A87 A90 A91 A94 A99 B3 B2 B1 B7 B6 B5 B4 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
30 |
66 |
96 |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A8 A9 A12 A62 A63 A64 A78 A80 A86 A87 A90 A91 A94 A99 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
8 |
14 |
22 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A5 A6 A8 A9 A12 A62 A63 A64 A78 A80 A86 A87 A90 A91 A94 A99 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia que se distribúen en temas, o alumno contará con material bibliográfico do tema para tratar en cada sesión maxistral.
Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios e técnicas de ensino, que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real nos buques e que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garantindo o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW.
A exposición de contidos farase con presentacións, interpretación de material audiovisual: Debates, Foros Resolución de dúbidas
|
Estudo de casos |
Proposta e solución de problemas de cálculo e balances enerxéticos de instalacións frigoríficas dos buques, usando táboas de fluídos refrixerantes, diagramas de Mollier e software de inxeriría
Proposta de casos prácticos, resolución e crítica que servirán para aplicar os coñecementos adquiridos nas clases de teoría. Utilizaranse a técnica expositiva e pregunta. |
Prácticas de laboratorio |
Realizarase a explicación detallada das prácticas para realizar polos alumnos, marcando os obxectivos das mesmas e facilitando o dossier didáctico correspondente.
O profesor realizará unha explicación das instalacións do laboratorio e dos medios e ferramentas dispoñibles para as prácticas.
O profesor guiará aos estudantes no coñecemento das normas de seguridade e comportamento, na utilización do instrumental básico necesario para os labores de montaxe e desmonte de equipos frigoríficos e na utilización de instrumentos para o deseño, cálculo e mantemento de instalacións frigoríficas baseados na análise dos parámetros de funcionamento dos sistemas de refrixeración estudados.
Organizaranse visitas voluntarias, na medida do posible, a instalacións industriais e a buques LPG e LNG para completar e reforzar contidos teóricos das clases maxistrais.
A exposición de contidos farase con presentacións, interpretación de material audiovisual: Debates, Foros
Resolución de dúbidas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Os alumnos deberán presentarse no despacho do profesor, co fin de concretar os aspectos esenciais das materias para axudar ao seu estudo nas datas que se indiquen.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A6 A8 A9 A12 A62 A63 A64 A78 A80 A86 A87 A90 A91 A94 A99 B3 B2 B1 B7 B6 B5 B4 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Realización escrita de proba individual de conceptos teóricos da materia.
Proba para avaliación das competencias adquiridas que inclúen preguntas directas sobre un aspecto concreto. Os alumnos deben responder de maneira directa e breve en base aos coñecementos que teñen sobre a materia. |
50 |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A8 A9 A12 A62 A63 A64 A78 A80 A86 A87 A90 A91 A94 A99 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Realización de prueba escrita individual de un problema de cálculo de una instalación frigorífica de compresión utilizando as tablas de refrigerantes e o diagrama de Mollier. |
25 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A5 A6 A8 A9 A12 A62 A63 A64 A78 A80 A86 A87 A90 A91 A94 A99 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Presentación en tempo e forma das memorias dos traballos de prácticas propostos.
Realización de proba escrita individual dun esquema eléctrico de forza e mando dunha instalación frigorífica dun buque.
Realización de proba escrita individual dun cuestionario sobre procedementos prácticos de operación, mantemento e avarías en instalacións de refrixeración por compresión nos buques. Esta proba pode estar incluída na proba de sesión maxistral. |
25 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia será continua ao longo do curso. A cualificación final será consecuencia dos resultados globais obtidos en todas as actividades de avaliación. Como norma xeral incluirase unha actividade de avaliación para realizar nas datas establecidas no calendario académico oficial. Esta actividade tamén poderá establecerse como proba global de avaliación dos resultados de aprendizaxe ou, no seu caso, formar parte do proceso de avaliación continua. Os criterios de avaliación considerados nos cadros A-III/1 e A-III/2 do Código STCW e os seus emendas relacionadas con esta materia, tómanse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación do alumno.
En base a iso e seguindo o formato da guía docente da UDC se estable as distintas actividades de avaliación continua e a súa ponderación sobre 100.
A proba global de avaliación constará de tres partes, de contido e con características similares ás descritas no caso de avaliación continua. O alumno que non supere algunha das 3 probas da avaliación continua poderá presentarse só coa parte non superada ou con todas as partes. Cada parte avalíase en base 10. Nota final da materia: A nota final da materia ( NF) establécese como segue en función do establecido no cadro de avaliación:
NF= 0,5( SM) + 0,25( EdC) + 0,25( PdL), sempre que SM, PdL e EdC sexan iguais ou superiores a 5 e as memorias dos traballos de prácticas alcancen a cualificación de apto. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): Tera dereito a presentarse a unha proba obxetiva con posibilidade de obtención do 100% nota”. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. O/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Pierre Rapin; Patrick Jacquard , 1997.
Instalaciones frigoríficas (T. II) (2ª ED.). ISBN: 9788426710925 Juan Manuel Franco Lijo, 2006. Manual de
refrigeración. ISBN: 9788429180114
Carrier, 2005. Manual de aire acondicionado.
ISBN: 9788426701152.
RodrigoLllopis Domenech; Ramon Cabello Lopez ,
2010.Problemas resueltos de producción de frio y sicrometría. Tablas y
diagramas. ISBN: 9788496709447
Carlos González Sierra, 2012. Refrigeración
industrial: montaje y mantenimiento de instalaciones frigoríficas ISBN:
9788496960695 José Alarcon Creus
, 2000. Tratado practico de refrigeración automática (12 ed.). ISBN:
9788426711403. Juan Manuel Franco
Lijo, 2014. Refrigeración y aire acondicionado. ISBN: 9788429180114 Chris Langley , 2009. Refrigeración. ISBN:
9788428331425 R.W. Haywood , 2000. Ciclos
termodinámicos de potencia y refrigeración (2ª ED.) ISBN: 9789681857981 Francesc Buque,
2006. Manuales prácticos de refrigeración (T. II). ISBN: 9788426713889 Samir
Saydaqui , 2007. Prácticas de las máquinas frigoríficas Tomo I: Instalaciones.
Reparaciones. Mantenimiento. ISBN:
9788426714596. Romero J, Orosa JA, Oliveira AC. Research on the Brayton cycle design conditions for reliquefaction
cooling of LNG boil off. J Mar Sci Technol 2012;17:1–10. Romero Gómez J., Romero
Gómez M. , Lopez Bernal J , Baaliña Insua A..Analysis and efficiency enhancement of a
boil-off gas reliquefaction system with cascade
cycle on board LNG carriers. Energy Conversion and Management 94 (2015) 261–274. Romero Gómez J, Romero
Gómez M, Ferreiro García R, De Miguel Catoira A. On board LNG reliquefaction technology: a
comparative study. Polish Maritime Res 2014;21:77–88. Romero Gómez J,
Ferreiro García R, Carbia J. Análisis de la relicuación del boil off en
buques de GNL: Alternativa al proceso basado en el ciclo Brayton de refrigeración. Ingeniería Quimica 2008;462:164–76.Romero Gómez J,
Ferreiro García R, Bouzón Otero R, De Miguel Catoira A. Relicuación del
boil-off en buques LNG: principios tecnológicos. Ingenieria Quimica
2012;504:44–50.
De apoyo: Cengel, Yunus &
Boles, Michael,. 2015.Termodinámica, (8a Ed). ISBN: 9786071512819 Morán, M. J.;
Shapiro, H. N, 2004. Fundamentos de termodinámica técnica. ISBN:
9788429143799 ASHRAE handbook:
fundamentals. Atlanta: American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers,
2013. ISBN 9781936504473 ASHRAE handbook:
refrigeration. Atlanta: American Society of Heating, Refrigerating and
Air-Conditioning Engineers, 2010. ISBN 9781936504732 IMO. Convenio
Internacional sobre Normas de Formación, Titulación y Guardia para la gente de
Mar. STCW 78/2010. IMO. Convenio internacional para prevenir la
contaminación por los buques- MARPOL. Edición refundida de 2011. IMO. Convenio
internacional para la seguridad de la vida humana en el mar- SOLAS. Edición
refundida de 2014.IMO. IMO-VEGA database. Det NOrske Veritas. 2003 IMO. Código CIG –
Código internacional para la construcción y el equipo de buques que transporten
gases licuados a granel. Edición de 2016. IMO. Código CIQ – Código internacional para la
construcción y el equipo de buques que transporten productos químicos
peligrosos a granel. Edición de 2007
Otras fuentes
http://www.beijer.es
http://www.mycom.cl/
https://climate.emerson.com/es-es/brands/copeland
https://www.bitzer.de/websoftware/
https://www.gea.com/es/products/gea-spduo.jsp
https://www.danfoss.com/es-es/service-and-support/downloads/dcs/coolselector-2/#taboverview
http://www.frimetal.es
http://www.fripanel.com
http://www.carrier.es
https://www.pecomark.com/
https://www.danfoss.com/es-es/
https://cryostar.com/
https://www.engineering-airliquide.com/es/relicuefaccion-gas-evaporado-bog
https://www.wartsila.com/products/marine-oil-gas/gas-solutions/lng-solutions/wartsilabog- reliquefaction |
Bibliografía complementaria
|
|
Direcciones Web Relacionadas http://www.beijer.es http://www.mycom.cl/ https://climate.emerson.com/es-es/brands/copeland https://www.bitzer.de/websoftware/ https://www.gea.com/es/products/gea-spduo.jsp https://www.danfoss.com/es-es/service-and-support/downloads/dcs/coolselector-2/#taboverview http://www.frimetal.es http://www.fripanel.com http://www.carrier.es https://www.pecomark.com/ https://www.danfoss.com/es-es/ https://cryostar.com/ https://www.engineering-airliquide.com/es/relicuefaccion-gas-evaporado-bog https://www.wartsila.com/products/marine-oil-gas/gas-solutions/lng-solutions/wartsilabog- reliquefaction |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Termodinámica/631111209 | Termotecnia e Mecánica de Fluídos/631111203 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Termodinámica/631111209 | Física/631111105 | Termotecnia e Mecánica de Fluídos/631111203 |
|
|