Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A2 |
CE02 - Facer funcionar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
A3 |
CE03 - Facer funcionar os sistemas de bombeo de combustible, lubricación, lastre e doutro tipo e os sistemas de control correspondentes. |
A6 |
CE06 - Mantemento e reparación das máquinas e o equipo de a bordo. |
A9 |
CE09 - Emprego do inglés escrito e falado. |
A73 |
CE73 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A74 |
CE74 - Avaliar de forma cualitativa e cuantitativa os datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A79 |
CE79 - Adquirir coñecementos de mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñería. |
A81 |
CE81 - Coñecer o funcionamento e operación dos equipos e sistemas auxiliares instalados en buques e instalacións marítimas. |
A82 |
CE82 - Ter a capacidade para a operación, mantemento e deseño de sistemas hidráulicos e pneumáticos. |
A86 |
CE86 - Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueros, LPG, LNG, petroleiros, cementeros, Ro- Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc. |
A87 |
CE87 - Realizar operacións de explotación óptima das instalacións do buque e marítimas e industriais. |
A89 |
CE89 - Poñer en marcha e operar novas instalacións en buques, instalacións marítimas e industriais. |
A90 |
CE90 - Operar, reparar, manter e optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñería mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor e de gas, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control; as instalacións auxiliares, tales como instalacións frigoríficas, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, grupos electrógenos, etc. |
A93 |
CE93 - Interpretar especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento. |
A94 |
CE94 - Realizar inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A99 |
CE99 - Ter a capacidade para exercer como Oficial de Máquinas da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima. |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
B3 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
B7 |
CG02 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B13 |
CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B15 |
CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
B16 |
CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Obter o coñecemento teórico e práctico do funcionamento e da aplicación dos distintos elementos hidráulicos e neumáticos en sistemas industriais. |
A2 A3 A6 A9 A73 A74 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90 A93 A94 A99
|
B2 B3 B5 B7 B13 B15 B16
|
C3 C7
|
Cálculo, dimensionamiento y selección de los elementos hidráulicos y neumáticos. |
A2 A3 A9 A81 A82 A89 A90 A93 A94
|
B15 B16
|
C3
|
Desenvolvemento e interpretación analítica de esquemas e planos. |
A3 A9 A79 A82
|
B13 B15 B16
|
C3
|
Capacidad de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividad, razonamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo das instalacións industriais. |
A2 A3 A6 A9 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90
|
B2 B3 B5 B7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
1.1 Breve reseña histórica
1.2 Principios básicos
1.3 Instalacións hidráulicas
1.4 Consideracións
1.5 Aplicacións
1.6 Comparación entre Neumática e Hidráulica
1.7 Comparativa entre Sistemas Neumático/Hidráulico e Eléctrico/Electrónico |
2. Simboloxía: Consideracións xerais |
2.1 Introdución
2.2 Válvulas direccionais
2.3 Bombas e compresores
2.4 Conexións
2.5 Accionamentos
2.6 Instrumentos de medición e mantemento
2.7 Mecanismos (actuadores) |
3. Realización dunha instalación hidráulica e/ou neumática sinxela |
3.1 Exemplo dunha instalación sinxela |
4. Fluídos hidráulicos |
4.1 Introdución
4.2 Obxetivos
4.3 Tipos de fluídos hidráulicos
4.4 Esixencias dos fluídos hidráulicos
4.5 Fluídos hidráulicos de uso corrente
4.6 Selección de componentes hidráulicos |
5. Bombas hidráulicas |
5.1 Introdución
5.2 Principios constructivos
5.3 Execucións de bombas hidráulicas |
6. Morotes hidráulicos |
6.1 Introdución
6.2 Principios constructivos |
7. Cilindros hidráulicos |
7.1 Introdución
7.2 Cilindros de simple efecto
7.3 Cilindros de doble efecto
7.4 Formas especiais de cilindros de simple e doble efecto
7.5 Principios constructivos |
8. Accionamentos oscilantes |
8.1 Introdución
8.2 Principios constructivos |
9. Circuitos |
9.1 Métodos resolutivos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A6 A9 A73 A74 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90 A93 A94 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B15 B16 C3 C7 |
90 |
0 |
90 |
Solución de problemas |
A2 A3 A6 A9 A73 A74 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90 A93 A94 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B15 B16 C3 C7 |
20 |
20 |
40 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A6 A9 A73 A74 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90 A93 A94 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B15 B16 C3 C7 |
4 |
0 |
4 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A3 A6 A9 A73 A74 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90 A93 A94 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B15 B16 C3 C7 |
14 |
0 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Proba obxectiva |
Xunto coa sesión maxistral, constitúe a docencia expositiva. Trátase de contextualizar os coñecementos da materia de xeito particularizado a casos de interés. Poderán ser a base orientativa dos traballos tutelados. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de esquemas reais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Sesións adicionais se é necesario ou baixo demanda do alumnado, para a resolución de dúbidas e apoio nos traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A2 A3 A6 A9 A73 A74 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90 A93 A94 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B15 B16 C3 C7 |
Exame da resolución de problemas relacionados coa materia. Será elixido polo profesor en función do progreso do grupo. |
25 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A3 A6 A9 A73 A74 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90 A93 A94 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B15 B16 C3 C7 |
As prácticas de laboratorio valoraranse pola asistencia, participación e bo facer dos alumnos nelas. Pode ser necesario un informe escrito sobre o seu desenvolvemento e resultados. |
15 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A6 A9 A73 A74 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90 A93 A94 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B15 B16 C3 C7 |
A proba obxectiva pode abordar todos os coñecementos adquiridos durante o curso.
Como proba final en cada unha das oportunidades, a súa data e lugar é fixada pola Xunta de Facultade antes da finalización da matrícula do alumnado.
Ademais, poderán realizarse probas parciais a criterio do profesor, que son partes liberadoras da materia.
O alumnado terá coñecemento dos contidos obxecto da proba, e das súas condicións de realización antes da súa celebración. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Á hora de deseñar e realizar a avaliación teranse en conta os criterios de avaliación contemplados nas táboas A-III/1 e La-III/2 do Código STCW e as súas modificacións relacionadas con esta materia. Se está chegando Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia, segundo o establecido na “NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DE ESTUDIANTES DE GRAO UNIVERSITARIO E MÁSTER NA UDC (Arts. 2.3; 3 .b). ; 4.3 e 7.5) (05/04/2017): Os criterios de avaliación deste alumnado son os mesmos que para os estudantes a tempo completo. Na segunda oportunidades, a avaliación realizarase seguindo o mesmo procedemento que na primeira oportunidade. Os mesmos criterios aplicaranse na convocatoria anticipada. No caso de non poder acudir ao laboratorio, e sempre que se dispoña dos medios para facelo posible, as prácticas obrigatorias poderán realizarse sen acudir ao centro mediante un programa informático que dispoña de licenza da UDC ou estea de libre distribución. . A comisión de fraude académica suporá a aplicación das sancións disciplinarias establecidas no artigo 11 do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC. https://sede.udc.gal/services/electronic_board/EXP2023/007335
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
W. Deppert; Stoll, K. (1986). Aplicaciones de la neumática. Marcombo, D.L.
Paloma Batanero, Eduardo Martínez (2005). Hidráulica. Madrid: Bellisco
Serrano Nicolás, Antonio (1996). Neumática. Madrid: McGraw-Hill
Serrano Nicolás, Antonio (2002). Oleohidráulica. Madrid: McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Mecánica de Fluídos/631G03017 | Física I/631G03003 | Física II/631G03008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|