Identifying Data 2023/24
Subject (*) Maintenance Management for Ships Code 631G03026
Study programme
Grao en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Orosa Garcia, Jose Antonio
E-mail
jose.antonio.orosa@udc.es
Lecturers
Fraguela Díaz, Feliciano
Orosa Garcia, Jose Antonio
E-mail
feliciano.fraguela@udc.es
jose.antonio.orosa@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE01 - Realizar unha garda de máquinas segura
A2 CE02 - Facer funcionar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes.
A5 CE05 - Utilizar debidamente as ferramentas de man, máquinas ferramenta e instrumentos de medición para as operacións de fabricación, detección de avarías e reparación a bordo do buque.
A6 CE06 - Mantemento e reparación das máquinas e o equipo de a bordo.
A8 CE08 - Vixiar o cumprimento das prescricións lexislativas.
A9 CE09 - Emprego do inglés escrito e falado.
A11 CE11 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico.
A16 CE16 - Aplicar as calidades de liderado e de traballo en equipo.
A73 CE73 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A74 CE74 - Avaliar de forma cualitativa e cuantitativa os datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
A76 CE76 - Ensamblar e realizar tarefas básicas de mantemento e reparación de equipos informáticos. Instalar, manexar e restaurar un sistema operativo, xestionando unha xerarquía de usuarios e realizando auditorías do mesmo. Instalar e configurar unha rede de equipos informáticos, establecendo distintos mecanismos de seguridade.
A77 CE77 - Coñecer a organización e planificación de empresas.
A80 CE80 - Coñecer as características e limitacións dos materiais utilizados para a reparación de buques e equipos.
A82 CE82 - Ter a capacidade para a operación, mantemento e deseño de sistemas hidráulicos e pneumáticos.
A85 CE85 - Manexar correctamente a información proveniente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade.
A88 CE88 - Manter e reformar instalacións e equipos de cuberta, instalacións contra incendios, dispositivos e medios de salvamento e todos aqueles elementos relacionados coa seguridade da navegación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación.
A90 CE90 - Operar, reparar, manter e optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñería mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor e de gas, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control; as instalacións auxiliares, tales como instalacións frigoríficas, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, grupos electrógenos, etc.
A91 CE91 - Redactar e interpretar documentación técnica.
A92 CE92 - Aplicar os protocolos de seguridade ante calquera tipo de incidencia.
A93 CE93 - Interpretar especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
A94 CE94 - Realizar inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade.
A98 CE98 - Ter a capacidade para a xestión, dirección, control, organización e planificación de industrias ou explotacións relacionadas coas actividades da enxeñería mariña tanto en competencias referidas á calidade, medio ambiente, seguridade mariña e prevención de riscos laborais como todas as actividades relacionadas coa posta no mercado da súa produción.
A99 CE99 - Ter a capacidade para exercer como Oficial de Máquinas da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima.
B1 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
B3 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
B6 CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual.
B7 CG02 - Resolver problemas de forma efectiva.
B8 CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B9 CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 CG05 - Traballar de forma colaborativa.
B11 CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 CG07 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito mariño, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B13 CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B14 CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B15 CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
B16 CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
B17 CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
B18 CG13 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT02 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT04 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Gestión y control de calidad A1
A5
A8
A16
A76
A91
A92
A93
A94
C2
Gestión y desarrollo de planes de mantenimiento A5
A11
Mantenimiento de instalaciones A1
A2
A5
A6
A8
A9
A11
A16
A73
A74
A77
A80
A82
A85
A88
A90
A91
A92
A93
A94
A98
A99
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución ao mantemento do buque 1.1 O servizo do mantemento do buque
1.2 O servizo do mantemento na industria.
2. Clasificación do mantemento en buques
2.1 Tipos de mantemento: Mantemento Correctivo, Preventivo, Preditivo e Modificativo.
2.2. Mantemento en buques: PMS Planned Maintenance Sytem.
2.3. Novas tecnoloxías de mantemento a bordo
3. Mantemento do buque e as súas inspeccións 3.1. SOLAS
3.2. ISM Code
3.3. Planned Maintenance System
3.4. Manuales técnicos
3.5. Alarmas e Sistemas de Seguridade
3.6. Informes. Non conformidades
3.7. Inspeccións a bordo
3.8. Mantemento do casco.
3.7.1. Certificado de Clase
3.7.2. Port State Control
3.7.3. Flag State (Estado de Pavillón)
3.7.4. Sire Vetting
3.7.5. Auditorías de mantemento
4. Normativas Asociadas ao mantemento de equipos 4.1.- Normas ISO
4.2.- Normativa UNE-EN
5. Análise estatística aplicada ao mantemento 5.1 Estatística Aplicada ao mantemento: Distribucións, variables, regresión e optimización numérica.
5.2 Estatística descritiva e inferencial aplicada ao mantemento
5.3 Minería de datos aplicado ao mantemento
5.4. Recursos de software para análise de datos. Big Data e Machine Learning.
6. Supervisión e control do mantemento do buque
6.1 Recollida de datos e follas de recoñecemento
6.2 Elementos esenciais do Control de Calidade
6.3 Toma de decisións: Capacidade do proceso e Gráficos de control. Diagramas empregados en mantemento.
7. Planificación do mantemento 7.1 Estandarización de operacións: Codificación de equipos a bordo.
7.2 Índices de Xestión do Mantemento do buque
7.3 Xestión de proxectos de mantemento do buque. Diagramas PERT.
7.4 Desenvolvemento de plans de mantemento do buque
7.5 Recursos de software para o mantemento do buque. GMAO ( AMOS, Renovetec...)
7.6. Redeseño de instalacións para a mellora do mantemento do buque
8. Recursos de software para o mantemento do buque.

8.1. Codificación de equipos
8.2. Automatización do mantenimeto ( MS Excel, Bases de datos, VBA..)
8.3. Recursos de Software GMAO ( AMOS, Renovetec...)

9. Stock e Xestión económica
9.1. Xestión de compras, custos e proxectos.
9.2. Estudos económicos para a toma de decisións; VAN , TIR.
9.3. Optimización de compras.
10. Xestión de RRHH no mantemento do buque 10.1 Aplicación de las cualidades de liderazgo y de trabajo en equipo a bordo.
10.2 Gestión de personal en buques
10.3. Prevención de riesgos en buques y astilleros. Simbología de seguridad en buques. Equipos de protección empleados a bordo.
10.4. Factor humano y fatiga a bordo.
10.5. Estudio de accidentes marítimos asociados al mantenimiento. Incendios.
11. Ferramentas de diagnóstico e inspección en buques 11.1 Análise de lubricantes
11.2 Termografía
11.3 Análise de vibracións
11.4 Ensaios non destrutivos
12. Rediseño de instalaciones para la mejora del mantenimiento del buque Rediseño de sistemas de bombeo, sistemas hidráulicos e neumáticos e sistemas eléctricos.
13. STCW:
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW.
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A5 A2 A5 A85 A88 B7 B10 10 10 20
Supervised projects A11 A16 A73 A74 B9 10 10 20
Objective test A11 A9 A80 A82 B14 10 10 20
Guest lecture / keynote speech A77 A6 A1 A76 A8 A90 A91 A92 A93 A94 A98 A99 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B11 B12 B13 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 30 60 90
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Realizaranse prácticas, a modo de test de diversa índole, asociadas aos conceptos teóricos estudados previamente.
Supervised projects O obxectivo é orientar ao alumno naquelas cuestións relacionadas coa materia impartida e que resulten de especial dificultade para a súa
Objective test Expoñer as cuestións teóricas e resolver os casos propostos, valorando o grao de coñecementos adquiridos.
Guest lecture / keynote speech Realizarase unha explicación detallada dos contidos da materia, que se dividirá en temas.
O alumno dispoñerá sempre do material bibliográfico da materia para tratar en cada sesión de clase.
Fomentarase a participación na clase, a través de comentarios que relacionen o contido teórico con experiencias da vida real.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
El objetivo es orientar al alumno en aquellas cuestiones relacionadas con la materia impartida que resulten especialmente difíciles para su comprensión.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A5 A2 A5 A85 A88 B7 B10 Test sobre os contidos da materia por medio da plataforma Moodle 50
Objective test A11 A9 A80 A82 B14 En caso de non superar a materia en evaluación continua será necesario realizar unha proeba objetiva. 50
 
Assessment comments

The evaluation criteria contemplated in tables A-III/1 and A-III/3 of the STCW Code, and collected in the Quality Assurance System, will be taken into account when designing and carrying out the evaluation.

The students with recognition of part-time dedication and academic dispensation of attendance exemption, as established by the "RULE REGULATING THE DEDICATION REGIME FOR STUDENTS OF GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 and 7.5) (04 /05/2017):

You will have the right to take an objective test with the possibility of obtaining a 100% mark.

On the other hand, the fraudulent performance of the tests or assessment activities, once verified, will directly involve the "0" grade of failure in the subject in the corresponding call, thus invalidating any grade obtained in all the assessment activities for the extraordinary call


Sources of information
Basic

J.A. Orosa García, 2020. Apuntes de Gestión y Mantenimiento del Buque

F. Monchy. Teoría y Práctica del mantenimiento Industrial. Masson.2000

Creus Antonio. Fiabildad y Seguridad. Su aplicación a los procesos industriales. 2000

Bertrand L. Amstadter. Matemáticas de la fiabilidad. Mir. Moscú 1991.

Gomez Melis, Guadalupe. Fiabilitat Industrial. Barcelona. Ediciones UPC. 2000

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Naval Construction and Ship Theory/631G02160

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Safety and Resources Management on board/631480215

Subjects that continue the syllabus
Auxiliary Equipment for Vessels/631G02362
Oficina Técnica e Proxectos/631G02456

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.