Identifying Data 2023/24
Subject (*) Thermal Marine Machinery Code 631G03030
Study programme
Grao en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Arias Fernández, Ignacio
E-mail
ignacio.arias@udc.es
Lecturers
Arias Fernández, Ignacio
E-mail
ignacio.arias@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/es/subject/631G03V01/631G03030
General description Tendo en conta que se trata dunha materia troncal preténdese que o/a alumno/a adquira os coñecementos teóricos e prácticos necesarios e suficientes, conducentes á obtención do título académico que pretende; e no exercicio da súa profesión, poida resolver cantas cuestións preséntenselle no campo das máquinas térmicas mariñas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A9 CE09 - Emprego do inglés escrito e falado.
A12 CE12 - Garantir o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación.
A23 CE23 - Manter e reparar os sistemas de control automático da maquina propulsora principal e das maquinas auxiliares.
A91 CE91 - Redactar e interpretar documentación técnica.
A94 CE94 - Realizar inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade.
A98 CE98 - Ter a capacidade para a xestión, dirección, control, organización e planificación de industrias ou explotacións relacionadas coas actividades da enxeñería mariña tanto en competencias referidas á calidade, medio ambiente, seguridade mariña e prevención de riscos laborais como todas as actividades relacionadas coa posta no mercado da súa produción.
A100 CE100 - Ter a capacidade para exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima.
B1 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
B3 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
B6 CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual.
B7 CG02 - Resolver problemas de forma efectiva.
B8 CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B9 CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 CG05 - Traballar de forma colaborativa.
B11 CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 CG07 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito mariño, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B13 CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B14 CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B15 CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
B16 CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
B17 CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
B18 CG13 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT02 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT04 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Realizar balances enerxéticos de máquinas térmicas, e tomar decisións desde o punto de vista da optimización enerxética A9
A12
A23
A91
A94
A98
A100
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
Operación, reparación e mantemento das máquinas térmicas, e os equipos auxiliares das mesmas. A9
A12
A23
A91
A94
A98
A100
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
Cálculo dos compoñentes que interveñen nas instalacións das máquinas térmicas. A9
A12
A23
A91
A94
A98
A100
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
Supervisión, interpretación e diagnóstico das variables que interveñen no funcionamento das máquinas térmicas. A9
A12
A23
A91
A94
A98
A100
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
1. Fundamentos das máquinas térmicas - Clasificación
- Evolución cronolóxica
- Campos e aplicacións de máquinas térmicas
- Máquinas reversibles
2. Impacto ambiental das máquinas térmicas - Fontes de contaminación nos motores
- Análise dos gases de escape
- Control de emisións
- Sistemas anticontaminación en motores alternativos
3. Instrumentación implementada nas máquinas térmicas - Xeneralidades
- Transmisores
- Medicións de presión, caudal, nivel e temperatura
- Outras variables
- Regulación automática
- Calibración do instrumento
4. Motores de combustión interna alternativos - Fundamentos
- Ciclos teóricos e reais
- Clasificación
- Compoñentes: pezas fixas e móbiles
5. Turbinas de gas industriais - Introdución
- Ciclos termodinámicos
- Curvas características
- Cámaras de combustión
- Refrixeración dos álabes
- Componentes das turbinas de gas
- Aplicacións
6. Ciclos combinados. - Introducción
- Tipos de ciclos combinados
- Ciclos combinados con varios niveis de presió
- Caldeiras de recuperación
- Parámetros principais
- Rendementos
7. Instalacións frigoríficas a bordo - Introdución.
- Uso do frío: sectores e aplicación a bordo de buques
- Cálculo de cargas térmicas
- Estudo de diferentes tipos de instalacións
8. Buques GNL / GLP - Introdución
- Principais características.
- Relicación a bordo de buques GLP
- Relicación a bordo de buques GNL

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A9 A12 A23 A91 A94 A98 A100 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 7 28 35
Problem solving A9 A12 A23 A91 A94 B1 B2 B3 B4 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 14 49 63
Guest lecture / keynote speech A9 A12 A23 A91 A94 A98 B18 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C9 21 21 42
Objective test A9 A12 A23 A91 B4 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B15 B16 4 0 4
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Levarase a cabo estudos de casos reais relacionados cos procesos obxecto da materia a estudar. Farase unha posta en común dos estudos realizados e a discusión das distintas solucións adoptadas ao problema determinado.
Problem solving Propoñeranse e resolverán unha serie de problemas referidos aos contidos da materia tratada, e orientados no posible a casos reais.
Guest lecture / keynote speech Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia distribuídos en temas. O alumno contará con material bibliográfico de apoio do tema en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que trayen de relacionar os contidos eóricos coa experiencia real.
Objective test Realizaranse probas escritas, que constarán de cuestións teóricas e prácticas.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Objective test
Case study
Guest lecture / keynote speech
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A9 A12 A23 A91 A94 B1 B2 B3 B4 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 Valorarase a participación na resolución de problemas, así como a exposición dos resultados dos mesmos. 15
Objective test A9 A12 A23 A91 B4 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B15 B16 Valorarase o grao de coñecemento adquirido sobre a materia, tanto da parte teórica como dos coñecementos prácticos. 70
Case study A9 A12 A23 A91 A94 A98 A100 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Valorarase as solucións achegadas ao estudio de casos propostos, a orixinalidade das mesmas, e a súa exposición e defensa. 15
 
Assessment comments

Á hora de deseñar e realizar a avaliación teranse en conta os criterios de avaliación contemplados nas táboas A-III/1 e La-III/2 do Código STCW e as súas modificacións relacionadas con esta materia. Se está chegando

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia, segundo o establecido na “NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DE ESTUDIANTES DE GRAO UNIVERSITARIO E MÁSTER NA UDC (Arts. 2.3; 3 .b). ; 4.3 e 7.5) (05/04/2017): Os criterios de avaliación deste alumnado son os mesmos que para os estudantes a tempo completo.

Na segunda oportunidades, a avaliación realizarase seguindo o mesmo procedemento que na primeira oportunidade. Os mesmos criterios aplicaranse na convocatoria anticipada.

No caso de non poder acudir ao laboratorio, e sempre que se dispoña dos medios para facelo posible, as prácticas obrigatorias poderán realizarse sen acudir ao centro mediante un programa informático que dispoña de licenza da UDC ou estea de libre distribución. .

A comisión de fraude académica suporá a aplicación das sancións disciplinarias establecidas no artigo 11 do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC. https://sede.udc.gal/services/electronic_board/EXP2023/007335


Sources of information
Basic Santiago Sabugal García (2006). Centrales Térmicas de Ciclo Combinado. Ed. Díaz de Santos
R. W. Haywood (2000). Ciclos termodinámicos de potencia y refrigeración. México. Ed. LIMUSA, S.A
Consuelo Sánchez Naranjo (2010). Tecnología de las centrales termoeléctricas convencionales. Madrid. Librería UNED
Claudio Mataix (2000). Turbomáquinas Térmicas. Madrid. DOSSAT
Manuel Muñoz Torralbo (2001). Turbomáquinas Térmicas. Madrid. Sec. public. ETS Ingenieros Industriale

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Sensors and Instrumentation/631G03046
Heat Transfer and Steam Generators/631G03022
Fluid Mechanics/631G03017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.