Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Electrónica Analóxica Código 631G03031
Titulación
Grao en Máquinas Navais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Bregains Rodriguez, Julio Claudio
Correo electrónico
julio.bregains@udc.es
Profesorado
Bregains Rodriguez, Julio Claudio
Correo electrónico
julio.bregains@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es
Descrición xeral Nesta materia búscase que o alumno adquira os coñecementos básicos de compoñentes e circuítos que conforman os sistemas baseados en electrónica analóxica no buque. Estudaranse a posta a punto, o funcionamento, a detección e resolución de posibles fallos de: sistemas de control, amplificadores e sistemas de comunicacións básicos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A11 CE11 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico.
A18 CE18 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control.
A20 CE20 - Facer funcionar os xeradores e os sistemas de distribución.
A23 CE23 - Manter e reparar os sistemas de control automático da maquina propulsora principal e das maquinas auxiliares.
A24 CE24 - Manter e reparar o equipo náutico da ponte e os sistemas de comunicación do buque.
A25 CE25 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga.
A26 CE26 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda.
A81 CE81 - Coñecer o funcionamento e operación dos equipos e sistemas auxiliares instalados en buques e instalacións marítimas.
A91 CE91 - Redactar e interpretar documentación técnica.
A100 CE100 - Ter a capacidade para exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima.
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
B3 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
B6 CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual.
B7 CG02 - Resolver problemas de forma efectiva.
B8 CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B9 CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 CG05 - Traballar de forma colaborativa.
B11 CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B14 CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B15 CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
B16 CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
B17 CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C1 CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A11 CE11 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico. A11
A18 CE18 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control. A18
A20 CE20 - Facer funcionar os xeradores e os sistemas de distribución. A20
A23 CE23 - Manter e reparar os sistemas de control automático da maquina propulsora principal e das maquinas auxiliares. A23
A24 CE24 - Manter e reparar o equipo náutico da ponte e os sistemas de comunicación do buque. A24
A25 CE25 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga. A25
A26 CE26 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda. A26
A81 CE81 - Coñecer o funcionamento e operación dos equipos e sistemas auxiliares instalados en buques e instalacións marítimas. A81
A91 CE91 - Redactar e interpretar documentación técnica. A91
A100 CE100 - Ter a capacidade para exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima. A100
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos B2
B3 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética B3
B4 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. B4
B5 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. B5
B6 CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual. B6
B7 CG02 - Resolver problemas de forma efectiva. B7
B8 CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. B8
B9 CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. B9
B10 CG05 - Traballar de forma colaborativa. B10
B11 CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B11
B14 CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. B14
B15 CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. B15
B16 CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. B16
B17 CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. B17
C1 CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma C1
C3 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C7 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. C7
C8 CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8
C9 CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. C9

Contidos
Temas Subtemas
1. Fundamentos. 1.1. Principios físicos.
1.2. Dispositivos electrónicos.
1.2.1. Díodos.
1.2.2. Transistores bipolares.
1.2.3. Transistores unipolares.
1.2.4. Circuítos integrados.
2. Sistemas de control. 2.1. Fundamentos e sistemas básicos.
2.1.1. Análise e deseño.
2.1.2. Posta en marcha e operación.
2.1.3. Mantemento e detección de fallos.
2.1.4. Sistemas de control no buque e en porto.
3. Amplificadores. 2.1. Fundamentos e sistemas básicos.
2.1.1. Análise e deseño.
2.1.2. Posta en marcha e operación.
2.1.3. Mantemento e detección de fallos.
2.1.4.. Amplificadores no buque e en porto.
4. Sistemas de comunicacións. 4.1. Fundamentos e sistemas básicos.
4.1.1. Análise e deseño.
4.1.2. Posta en marcha e operación.
4.1.3. Mantemento e detección de fallos.
4.1.41. Sistemas de comunicaciones no buque e en porto.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A81 B3 B5 B11 B16 B17 30 40 70
Solución de problemas B2 B6 B7 B9 B15 7 28 35
Prácticas de laboratorio A11 A18 A20 A23 A24 A25 A26 A91 A100 B4 B8 B10 B14 C1 C7 C8 C9 7 14 21
Prácticas a través de TIC A18 A24 A25 A26 A81 A91 A100 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B17 C1 C3 C7 C8 C9 7 14 21
Proba mixta A81 A91 A100 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B14 B15 B16 B17 C1 C3 C8 C9 3 0 3
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición didáctica -usando diapositivas e/ou taboleiro- dos contidos teóricos da materia.
Solución de problemas Formulación e resolución de problemas relacionados cos contidos da materia, usando diapositivas e/ou taboleiro.
Prácticas de laboratorio O alumnado resolverá unha serie de prácticas no Laboratorio de Electrónica, sobre equipos de medida e utilización de compoñentes. Xunto con ditas prácticas, tamén deberá responder preguntas relacionadas cos temas para desenvolver nelas.
Prácticas a través de TIC O alumnado resolverá unha serie de prácticas en PC, utilizando un software de simulación de circuítos electrónicos. Xunto con ditas prácticas, tamén deberá responder preguntas relacionadas cos temas para desenvolver nelas.
Proba mixta Proba de teoría e resolución de problemas sobre os contidos expostos durante as sesións maxistrais e de resolución de problemas de todo o curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación aos contidos teóricos expostos nas sesións maxistrais.

Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas.

Prácticas a través de TIC: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas a través de TIC.

Solución de problemas: Atender e resolver as dúbidas do alumnado relacionadas cos problemas resoltos en clase.

Atención personalizada: En casos de atención individualizada usaranse preferentemente sesións de titorías presenciales, ou ben a través de Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A18 A24 A25 A26 A81 A91 A100 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B17 C1 C3 C7 C8 C9 Valorarase o traballo realizado polo alumno en cada unha das sesións. Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de docencia terán a opción de realizar un exame de prácticas TIC ao finalizar o curso. 10
Proba mixta A81 A91 A100 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B14 B15 B16 B17 C1 C3 C8 C9 Consistirá en dous partes de exame teórico e resolución de problemas sobre os contidos expostos ao longo do curso durante as sesións maxistrais, valorándose a comprensión dos devanditos contidos, e a súa aplicación á resolución de problemas. 60
Prácticas de laboratorio A11 A18 A20 A23 A24 A25 A26 A91 A100 B4 B8 B10 B14 C1 C7 C8 C9 Valorarase o traballo realizado polo alumno en cada unha das sesións. Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de docencia terán a opción de realizar un exame de prácticas de laboratorio ao finalizar o curso. 10
Solución de problemas B2 B6 B7 B9 B15 Consistirá na avaliación de resolución de problemas a través dun conxunto de tests. 20
 
Observacións avaliación

A proba mixta e os tests de resolución de problemas constitúen o 80%
da nota. A avaliación das prácticas de laboratorio e a través de TIC constitúen o 20% restante.

Descrición da avaliación e distribución de puntos.

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

A) PROBA MIXTA:

  • Consistirá
    en dous parciais de 6 puntos (máximo) cada un. Para aprobar a materia
    deberá obterse un mínimo de 3 puntos en cada un. Unha vez obtidos, a
    nota da proba mixta será a media das notas de ambos os parciais.
  • En caso de non aprobarse algún dos parciais, terase a oportunidade do exame final (1ra oportunidade) para aprobalos.

B) RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS:

  • Consistirá nun conxunto de tests cunha valoración máxima conxunta de 2 puntos, cun mínimo de 1 para aprobar a materia.
  • En
    caso de non aprobarse os tests, o alumno dispoñerá dun exame de
    resolución de problemas na mesma data e horario que o do exame de
    prácticas (ver apartado C). Deberá aprobarse devandito exame para
    aprobar a materia.

C) PRÁCTICAS DE LABORATORIO/TIC:

  • Consistirá
    nun conxunto de tests de preguntas conceptuales, xunto con tarefas de
    laboratorio e simulación por computador (TIC) de valoración conxunta
    máxima de 2 puntos, cun mínimo de 1 para aprobar a materia.
  • En
    caso de non aprobarse as tarefas, o alumno dispoñerá dun exame de
    laboratorio na data e horario estipulados polo centro. Deberá aprobarse
    devandito exame para aprobar a materia.  

NOTA FINAL: se
se aproban as tres partes (A, B e C), a nota final será a suma delas.
En caso de suspender, a nota final será a metade da devandita suma.

Fraude académica na realización de probas ou actividades de avaliación:a
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Manterase
a nota obtida nas prácticas de laboratorio e resolución de problemas.
Non se manterán as notas dos parciais da primeira oportunidade. Como no
caso da primeira oportunidade, a proba mixta consistirá en dous parciais
de 6 puntos (máximo) cada un. Para aprobar a materia deberá obterse un
mínimo de 3 puntos en cada un. Unha vez obtidos, a nota da proba mixta
será a media das notas de ambos os parciais. En caso de non aprobarse as
prácticas ou a resolución de problemas, o alumno terá á súa disposición
os correspondentes exames (similares e coas mesmas condicións que os da
primeira oportunidade).

O alumnado matriculado a tempo parcial ou
que teña concedida dispénsaa académica de exención de asistencia,
segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo
dos estudantes de grao na UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017),
realizará as mesmas probas de avaliación que o alumnado matriculado a
tempo completo. Terá a opción de realizar un exame de prácticas de
laboratorio/TIC en cada oportunidade.

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/6 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Gray, P. (2009). Analysis and design of analog integrated circuits. John Wiley & Sons
Franco, S. (2005). Diseño con amplificadores operacionales y circuitos integrados analógicos. McGraw-Hill Interamericana
Beasley, J. S. (2014). Electronic communication: a systems approach. Pearson
Bandera Rubio, A. J. (2010). Fundamentos de electrónica analógica. Universidad de Málaga
Brégains, J. (). Material de la asignatura en moodle. Moodle (campusvirtual.udc.es)
Bolton, W. (2013). Mecatrónica. Alfaomega

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Electrónica e Sistemas de Control/631G03016
Matemáticas I/631G03001
Matemáticas II/631G03006
Física I/631G03003
Física II/631G03008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Automatismos e Sistemas de Control/631G03038
Electrónica de Potencia/631G03035

Materias que continúan o temario
Sistemas Electrónicos de Comunicacións e Axuda á Navegación/631G03050
Redes e Comunicacións/631G03052

Observacións

--



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías