Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A11 |
CE11 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico. |
A18 |
CE18 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control. |
A19 |
CE19 - Supervisar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar. |
A23 |
CE23 - Manter e reparar os sistemas de control automático da maquina propulsora principal e das maquinas auxiliares. |
A25 |
CE25 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga. |
A26 |
CE26 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda. |
A84 |
CE84 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A85 |
CE85 - Manexar correctamente a información proveniente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade. |
A100 |
CE100 - Ter a capacidade para exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima. |
B4 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
B9 |
CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B16 |
CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B17 |
CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar a documentación e os esquemas dun automatismo tanto cableado como programado
|
A11 A18 A25 A84 A100
|
B5 B9
|
C3
|
Deseñar automatismos simples, ou modificar deseños existentes.
|
A11 A23 A26 A100
|
B9
|
C3 C8
|
Localizar fallos nunha instalación debido ao mal funcionamento do automatismo
|
A11 A18 A19 A23 A25 A26 A85 A100
|
B4 B16 B17
|
C3
|
Comprender la relación entre el comportamiento de un sistema y su modelo
|
A18 A19 A85 A100
|
B4 B5 B16 B17
|
C3 C8
|
Diseñar y/o ajustar un controlador en función de los requerimientos del proceso a
controlar |
A11 A18 A19 A23 A25 A26 A85 A100
|
B4 B9 B17
|
C3 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Automatismos cableados
|
Tipos de dispositivos programables
Programación de dispositivos
Aplicacións en plantas e instalacións mariñas. |
Automatismos programados
|
Tipos de dispositivos programables
Programación de dispositivos
Aplicacións en plantas e instalaciones mariñas. |
Modelado e estimación de sistemas |
Modelos matemáticos de sistemas dinámicos
Simulación dos sistemas dinámicos |
Análise do comportamento dos sistemas de control en lazo cerrado |
Sistemas de control de procesos
Estabilidade dos sistemas de control en lazo cerrado. |
Deseño e axuste de controladores |
Reguladores e aplicacións.
Metodoloxías de axuste de controladores.
Reguladores adaptativos, e optimización do funcionamento |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A18 A19 A84 A85 A100 B4 B5 B9 B16 C3 |
14 |
21 |
35 |
Prácticas de laboratorio |
A11 A23 A25 A26 A84 A85 A100 B9 B16 C3 |
40 |
5 |
45 |
Traballos tutelados |
A18 A19 A85 A100 B4 B5 B9 B16 C8 |
5 |
65 |
70 |
Proba mixta |
A84 A85 A100 B4 B5 B9 B16 C3 |
5 |
0 |
5 |
Sesión maxistral |
A84 A85 A100 B4 B5 B9 B16 B17 C8 C3 |
26 |
39 |
65 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Xunto coa sesión maxistral, constitúe a docencia expositiva. Trátase de contextualizar os coñecementos da materia de xeito particularizado a casos de interés. Poderán ser a base orientativa dos traballos tutelados. |
Prácticas de laboratorio |
Levaranse a cabo nos Laboratorios de Automatización, a Aula de Informática, ou calquera outro espazo que se considere adecuado e coa dotación pertinente para a súa realización. |
Traballos tutelados |
Trátase de que o alumnado profundice en determinados temas de xeito guiado polo docente, os temas poderán ser propostos polo docente ou polo alumnado sempre que se adecúen ao contido da materia. |
Proba mixta |
Permite baixo distinto tipo de enunciados, valorar os coñecementos adquiridos durante o curso por calquera das metodoloxías docentes empregadas. Poderán realizarse probas parciais durante o curso, que liberen materia de cara a proba final. O alumnado terá coñecemento de que materia vai ser examinado na proba. |
Sesión maxistral |
Levarase a cabo na aula designada polo centro e nela abordaranse os conceptos fundamentais para a comprensión da materia. A dinámica da mesma é dirixida polo docente quen tratará de fomentar a participación do alumnado na medida de posible, entrando en diálogo cando así o considere axeitado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Tanto no caso das Prácticas de Laboratorio como nos Traballos tutelados estímase que o alumnado pode ter a necesidade de ser orientado en sesións de titorías para aclarar as súas dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A18 A19 A85 A100 B4 B5 B9 B16 C8 |
Os traballos tutelados poderán ser parte do desenvolvemento do estudo de casos, ou ben abarcar outras temáticas diferentes. A forma de avaliación será igualmente mediante un informe presentado ou unha exposición realizada. |
10 |
Estudo de casos |
A18 A19 A84 A85 A100 B4 B5 B9 B16 C3 |
O alumnado, orientado polo docente, aplicará os conceptos xeráis desenvoltos na materia ao caso que lle sea asignado ou ben elexido por eles mesmos. A avaliación poderase facer mediante valoración dun informe presentado ou unha exposición realizada. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A11 A23 A25 A26 A84 A85 A100 B9 B16 C3 |
As prácticas de laboratorio valoraranse pola asistencias, participación e bo facer do alumnado nas mesmas. Poidendo ser requerido unha memoria escrita sobre o seu desenvolvemento e resultados. |
20 |
Proba mixta |
A84 A85 A100 B4 B5 B9 B16 C3 |
A proba mixta pode abordar todos os coñecementos adquiridos durante o curso.
Como proba final en cada unha das oportunidades, a súa data e lugar está prefixada pola Xunta de Facultade antes da realización da matrícula do alumnado.
Ademais poderán realizarse probas parciais a criterio do docente, que resulten liberadoras de partes da materia.
O alumnado terá coñecemento do contido que abrangue a proba, e as súas condicións de realización anteriormente a súa celebración. |
60 |
|
Observacións avaliación |
É posible acadar outros acordos de avaliación entre alumnado e profesorado, pero nese caso as condicións constarán nun contrato de avaliación coa sinatura das partes. E citarase explicitamente a frase "De acordo co recollido na Guía docente nas observacións de avaliación… " Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/2 do Código STCW e a súas emendas relacionadas con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. Se é procedente. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): Os criterios de avaliación para este alumnado, son os mesmos que para o alumnado a tempo completo. No caso de non poder acudir ao laboratorio, e sempre que se conte cos medios que o fagan posible, as prácticas de carácter obligatorio poderán realizalas sen desplazarse ao centro mediante software que conte con licencia da UDC ou sexa de libre distribución. A comisión de fraude académica levará consigo a aplicación das sancións disciplinarias
establecidas no artigo 11 do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC. https://sede.udc.gal/services/electronic_board/EXP2023/007335
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
F. A. Meier, C. A. Meier (2004). Instrumentation and Control Systems Documentation. Research Triangle Park, N.C. : ISA
P. Albertos, I. Mareels (2010). Feedback and Control for Everyone. New York : Springer
R. Piedrafita Moreno (1999). Ingeniería de la automatización industrial.. Madrid:Rama
R. Ferreiro García (1995). Nociones sobre aplicación de PLC’s al control de procesos industriales. A Coruña: Universidade da Coruña
K.J. Astrom, T. Hagglund (1995). PID Controllers Theory Design and Tuning. Research Triangle Park NC : ISA |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Electrónica e Sistemas de Control/631G03016 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|