Identifying Data 2023/24
Subject (*) Logistics Code 632514044
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Orro Arcay, Alfonso
E-mail
alfonso.orro@udc.es
Lecturers
Orro Arcay, Alfonso
E-mail
alfonso.orro@udc.es
Web
General description Coñecemento da loxística empresarial e industrial, así como o dominio das ferramentas de xestión do almacenaxe, e a relación entre loxística, transporte e os operadores loxísticos. Capacidade para deseñar e xestionar terminais de transporte.
Perspectiva de xénero nesta materia:
- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria incorporarase a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
- Traballarase para detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A3 Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o desenvolvemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos
A5 Coñecemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no eido da Enxeñaría Civil
A6 Aplicación das capacidades técnicas e xestoras en actividades de I+D+i dentro do eido da Enxeñaría Civil
A8 Utilización dos ordenadores para a resolución de problemas complexos de enxeñería. Utilización de métodos e modelos sofisticados de cálculo por ordenador así como utilización de técnicas de sistemas expertos e de intelixencia artificial no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñería Civil
A9 Capacidade para resolver numericamente os problemas matemáticos máis frecuentes na enxeñería, desde a formulación do problema ata o desenvolvemento da formulación e a súa implementación nun programa de ordenador. En particular, capacidade para formular, programar e aplicar modelos numéricos avanzados de cálculo, así como capacidade para a interpretación dos resultados obtidos no contexto da enxeñería civil, a mecánica computacional e/ou a enxeñería matemática, entre outros
A10 Aplicación das características da aleatoriedade da maioría dos fenómenos físicos, sociais e económicos, para actuar da forma correcta na toma de decisións ante a presenza de incerteza en problemas complexos, e para efectuar análises e crítica racional de actuacións
A38 Coñecemento especializado nas áreas do transporte, planificación, dirección e explotación de portos incluíndo os seus usuarios, mercancías, operacións e a súa estrutura administrativa e económica
A42 Coñecemento dos trazos esenciais da Enxeñería do Transporte como son as funcións e os modos de transporte, o transporte urbano, a xestión dos servizos públicos de transporte, a demanda, os custos, a loxística e o financiamento das infraestruturas e servizos de transporte. Coñecemento dos aspectos esenciais da Planificación do Transporte, a política de transportes española e europea, os modelos de transporte e a avaliación e selección de proxectos.
A44 Coñecemento da loxística empresarial e industrial, así como o dominio das ferramentas de xestión do almacenaxe, e a relación entre loxística, transporte e os operadores loxísticos. Capacidade para deseñar e xestionar terminais de transporte.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B11 Comunicarse de xeito efectivo nun ambiente de traballo
B12 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B13 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B14 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B15 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B17 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C4 Entender e aplicar o marco legal da disciplina
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C6 Comprensión da necesidade de analizar a historia para entender o presente
C8 Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares
C9 Capacidade para organizar e planificar
C10 Capacidade para dirixir e xestionar equipos de persoas e grupos de empresas
C11 Habilidade para a xestión de información
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C16 Capacidade de autoaprendizaxe mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos, potenciando o uso das novas tecnoloxías da información
C17 Capacidade para enfrontarse a novas situacións

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecemento da loxística empresarial e industrial, así como o dominio das ferramentas de xestión do almacenaxe, e a relación entre loxística, transporte e os operadores loxísticos. Capacidade para deseñar e xestionar terminais de transporte. AC1
AC3
AC5
AC6
AC8
AC9
AC10
AC38
AC42
AC44
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
BC17
BC18
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC8
CC9
CC10
CC11
CC12
CC13
CC15
CC16
CC17

Contents
Topic Sub-topic
A. SISTEMAS LOXÍSTICOS 1. Introdución: Loxística e actividade empresarial.
2. Sistemas de xestión de produción.
3. O sistema de aprovisionamento.
4. O produto nun sistema loxístico.
5. Operadores loxísticos.
B. XESTIÓN DE EXISTENCIAS E ALMACÉNS 6. Prognósticos.
7. Decisións de inventario.
8. Fundamentos e decisións de almacenamento.
C. LOXÍSTICA E TRANSPORTE 9. O transporte na cadea de subministración
10. Localización de instalacións.
11. Deseño de rutas.
12. Distribución física.
D. FLUXOS FINANCEIROS E FLUXOS DE INFORMACIÓN NA CADEA DE SUBMINISTRACIÓN 13. Introdución ás finanzas da cadea de subministración
14. Sistemas de información na cadea de subministración
E. INFRAESTRUTURAS DE APOIO Á LOXÍSTICA 16. Infraestruturas de apoio á loxística. Plataformas loxísticas.
17. Terminais de colectores. Concepto e deseño

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A44 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A38 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C16 C17 15 15 30
Problem solving A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 10 10 20
Laboratory practice A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 4 6 10
Workshop A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 10 10 20
Supervised projects A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A38 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C15 C16 C17 4 24 28
ICT practicals A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B12 B19 B13 B14 B15 B16 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 0 2.5 2.5
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Realízase unha sesión inicial para expor o programa do curso e a organización do mesmo, presentando a bibliografía básica, a forma de avaliación e resolvendo as dúbidas que poidan ter os estudantes antes de enfrontarse á materia.
Guest lecture / keynote speech Sesións teóricas nas que se transmiten os contidos principais da materia. Durante estas sesións foméntase a participación dos alumnos mediante a xeración de cuestións curtas así como a proposta de exemplos prácticos.
Problem solving Durante o curso realízanse periodicamente sesións durante as que se expoñen exercicios que permiten afianzar os coñecementos teóricos explicados nas sesións maxistrais. Nestas sesións soluciónanse os exercicios expostos e resólvense as dúbidas xurdidas durante a súa realización. Estas sesións serven como base para o correcto desenvolvemento dos talleres que se realizan na materia.
Laboratory practice Clases prácticas desenvolvidas con equipos informáticos ou con outros equipos de laboratorio que permitan experimentar os resultados.
Workshop Clases prácticas nas que os estudantes se enfrontan á resolución de problemas reais, en base aos coñecementos adquiridos a través das sesións maxistrais e das sesións de resolución de problemas.
Supervised projects Presentación de diferentes exercicios relacionados cos diferentes temas da materia, que se exporán en clase e deberanse entregar aos profesores nas datas indicadas.
ICT practicals Práctica a través das herrramientas específicas do campus virtual UDC.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
Ademais da solución de problemas nas sesións específicas dedicadas a esta actividade, exponse a atención personalizada para resolver as dúbidas individuais que calquera dos estudantes poida ter sobre os problemas resoltos ou calquera das cuestións teóricas expostas na materia. Por outra banda, a atención personalizada constitúe unha ferramenta para o apoio dos estudantes durante a realización dos talleres ou traballos que se expoñan durante o curso.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A38 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C16 C17 Para o sistema de avaliación por curso a asistencia mínima á clase non prácticas (sesións maxistrais ou solución de problemas por parte do profesor) é do 80%. A asistencia por encima do mínimo valorarase ata o 5% da cualificación. 5
Problem solving A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 O conxunto de problemas, prácticas de laboratorio, obradoiros, traballos tutelados e prácticas a través das TIC constitúen as prácticas da materia.
As prácticas obrigatorias supoñen o 70% da nota e a cualificación mínima en cada práctica será de 7 sobre 10.
As prácticas voluntarias supoñen o 25% da nota e non teñen cualificación mínima.
10
Laboratory practice A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 O conxunto de problemas, prácticas de laboratorio, obradoiros, traballos tutelados e prácticas a través das TIC constitúen as prácticas da materia.
As prácticas obrigatorias supoñen o 70% da nota e a cualificación mínima en cada práctica será de 7 sobre 10.
As prácticas voluntarias supoñen o 25% da nota e non teñen cualificación mínima.
10
Workshop A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 O conxunto de problemas, prácticas de laboratorio, obradoiros, traballos tutelados e prácticas a través das TIC constitúen as prácticas da materia.
As prácticas obrigatorias supoñen o 70% da nota e a cualificación mínima en cada práctica será de 7 sobre 10.
As prácticas voluntarias supoñen o 25% da nota e non teñen cualificación mínima.
40
Supervised projects A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A38 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C15 C16 C17 O conxunto de problemas, prácticas de laboratorio, obradoiros, traballos tutelados e prácticas a través das TIC constitúen as prácticas da materia.
As prácticas obrigatorias supoñen o 70% da nota e a cualificación mínima en cada práctica será de 7 sobre 10.
As prácticas voluntarias supoñen o 25% da nota e non teñen cualificación mínima.
25
ICT practicals A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B12 B19 B13 B14 B15 B16 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 O conxunto de problemas, prácticas de laboratorio, obradoiros, traballos tutelados e prácticas a través das TIC constitúen as prácticas da materia.
As prácticas obrigatorias supoñen o 70% da nota e a cualificación mínima en cada práctica será de 7 sobre 10.
As prácticas voluntarias supoñen o 25% da nota e non teñen cualificación mínima.
10
 
Assessment comments

Ofrécense ao estudante dous sistemas de avaliación:

Avaliación por curso: require a asistencia obrigatoria a clase (mínimo 80% das clases teóricas e todas as clases prácticas) e a realización correcta dos exercicios que se efectuarán e recollerán nas clases prácticas, así como dos exercicios non presenciais que se indiquen. O incumprimento deshonesto das condicións da avaliación suporá o suspenso na convocatoria. Existirán exercicios voluntarios para mellorar a cualificación da materia.

Sistema de cualificación para a avaliación por curso:

Prácticas obrigatorias + casos de entrega obligatoria: 70%.

Nota mínima en cada práctica 7 sobre 10
Mandarase repetir unha vez ao que non o alcance e os apartados nulos (deixados en branco ou con resposta absurda)
Se na repetición non se alcanzan 7 puntos (sen penalización) ou non se completan todos os apartados suporá non superar a avaliación por curso
De cara á nota final: penalización do 50% dos puntos fallados e do 100% dos deixados en branco/absurdos
O peso na cualificación de cada práctica e caso de entrega obrigatoria esablecerase en función do seu contido e do total de elemantos de avaliación do curso.

Prácticas voluntarias: 25 % (non hai nota mínima)

Asistencia por encima do mínimo: 5 %

Mínimo para superar a materia 4.9 puntos sobre 10

Avaliación final: os estudantes que non queiran acollerse á avaliación por curso, que non a superen, ou que non poidan asistir regularmente a clase serán avaliados mediante un exame final.


Sources of information
Basic

Dada a extensión da bibliografía esta presentarase dentro dos apuntamentos da materia ao final de cada tema.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Transportation Engineering/632514007

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.