Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber planificar o recurso hídrico na macroescala e na microescala |
|
|
CP4
|
Saber identificar e comparar a lexislación en materia de augas, no ámbito europeo, estatal, autonómico e local, así como interpretar os marcos conceptuais sobre desenvolvemento sostible e a súa aplicación ao ámbito da auga, |
AP1
|
|
|
Saber describir os fundamentos sobre a avaliación dos recursos hídricos e as principais ferramentas para a planificación hidrolóxica, a partir a Directiva Marco da auga, da lexislación e de marcos globais sobre asignación do recurso hídrico, incluíndo a compoñente ambiental. |
AP5
|
|
|
Saber empregar e comparar a lexislación en materia de augas e os marcos conceptuais en materia de desenvolvemento sostible. |
|
BP1
|
|
Saber utilizar ferramentas informáticas para a resolución de problemas vinculados coa xestión da auga, no marco de ambas as directivas. |
|
BP4
|
|
Saber desenvolver medicións e análises de datos de interese hidrolóxico e vinculados ao estado das masas de auga. |
|
BP4
|
|
Saber avaliar o efecto do uso urbano sobre a súa conca hidrográfica e analizar as consecuencias da vertedura de augas (tratadas ou non) cara ás masas de auga receptoras. |
|
BP4
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
T1.- ENFOQUE DA DMA E A IPH. PRESIÓNS E IMPACTOS. |
|
T2.- PRESIÓNS E IMPACTO EN MASAS DE AUGA SUPERFICIAIS |
- Aspectos xerais. Identificación de presións significativas.
- Metodoloxía de análise do impacto. Análise do impacto en zonas protexidas.
- Procedemento da avaliación IMPRESS.
- Metodoloxía de avaliación de risco cualitativo e ferramentas.
- Metodoloxía de avaliación de risco cuantitativo e ferramentas
|
T3.- TIPOLOXÍA DE CONTAMINANTES, EFECTOS, IMPACTOS. SUSCEPTIBILIDADE DE MASAS DE AUGA SUPERFICIAIS |
|
T4.- PROBLEMÁTICA DE VERTEDURAS DE ARU EN DIFERENTES MEDIOS NATURAIS: |
- Impactos en ríos: Problemática de osíxeno disolto, sólidos en suspensión, nutrientes e indicadores de contaminación bacteriolóxica.
- Impactos en lagos e encoros: Problemática de fluxo de nutrientes na conca, problemática de eutrofización.
- Impactos en masas de auga costeiras: Problemática de indicadores de contaminación bacteriolóxica.
|
T5.- MODELOS NUMÉRICOS DE CALIDADE DE AUGAS: |
- Introdución. Sistemas e modelos.
- Modelización: Reaccións cinéticas. Modelización do balance de osíxeno disolto. Modelización do nitróxeno e fósforo. - Fotosíntesis/respiración. Demanda béntica de osíxeno. Indicadores microbiológicos
- Revisión de cinéticas de modelos comerciais e de uso libre
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A1 A5 B1 B4 C4 |
4 |
16 |
20 |
Proba de resposta breve |
A1 A5 B1 B4 C4 |
1 |
4 |
5 |
Sesión maxistral |
A1 A5 B1 B4 C4 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A5 |
6 |
24 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
- O grupo de traballo (alumno/a) realizará o seu traballo nun formato que poida utilizarse posteriormente para a presentación do traballo.
- Valorarase a capacidade para destacar aqueles aspectos importantes e singularidades do territorio co que traballase.
- Valorarase a utilización de gráficos ou diagramas que axuden a comprender mellor as problemáticas.
- Valorarase o dominio de conceptos e o uso de xerga técnica específica. |
Proba de resposta breve |
Os profesores prepararán e entregarán aos alumnos unha lista de cuestións analíticas e conceptuais. Estas cuestións deberán ser resoltas polos alumnos, e sobre esta base de cuestións realizarase polo menos unha proba de control de coñecementos que formará parte da avaliación global de cada alumno. |
Sesión maxistral |
- O profesor presentará en clase os diferentes temas planificados apoiándose en presentacións gráficas. En ocasións convidarase a algún experto/experta.
- Esta información, xunto con outra que se considere complementaria (documentos de apoio ás presentacións, textos legais, artigos, lecturas complementarias etc.)/ etc.), será posta ao dispor dos alumnos.
- Esta teoría será a base para o desenvolvemento do traballo de curso.
- A asistencia e participación do alumno formará parte da avaliación |
Traballos tutelados |
Ou alumno, xunto con algún compañeiro/a (valorarase en función do numero de alumnos matriculados), analizará, valorará, e desenvolverá un modelo numérico de calidade de auas dun río co IBER
Ou profesor irá realizando titorías de revisión de avance de traballo en horarios de clase.
Ou traballo presentarase en clase ##ante vos compañeiros e profesores.
A avaliación do traballo realizarase atendendo aos seguintes aspectos:
a) Cumprimento co avance do traballo nas datas obxectivo.
b) Recompilación de información.
c) Integración e síntese dá información.
d) Dominio e coñecemento dá problemática.
e) Presentación final do traballo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Os alumnos, unha vez realizada a exposición por parte do profesor, poderán consultar dúbidas.
Os alumnos poderán expor todas e cada unha das dúbidas que teñan sobre os diferentes temas da materia en reunións de titoría. Os profesores darán resposta a todas as dúbidas da aprendizaxe.
Para o seguimento dos traballos os profesores fixarán unha datas para a realización de titorías e revisión de avances parciais, que serán establecidos en función da dinámica das clases.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A5 |
TRABALLO - ANÁLISE DA CALIDADE DA AUGA DUN RÍO SOMETIDO A VERTEDURAS DE ar
• A avaliación do traballo realizarase atendendo aos seguintes aspectos:
a) Cumprimento co avance do traballo nas datas obxectivo.
b) Recompilación de información complementaria.
c) Integración e síntese da información.
d) Dominio e coñecemento da problemática.
e) Presentación final do traballo.
• O grupo de traballo (ou alumna/o) realizará o seu traballo nun formato que poida utilizarse posteriormente para a presentación oral.
• Valorarase a capacidade para destacar aqueles aspectos importantes e singularidades do río e territorio co que traballase.
• Valorarase a utilización de gráficos ou diagramas que axuden a comprender mellor as problemáticas.
• Valorarase o dominio de conceptos e o uso de xerga técnica específica.
O alumno deberá obter polo menos 30 puntos sobre 60 nesta parte.
|
60 |
Presentación oral |
A1 A5 B1 B4 C4 |
Valorarase a capacidade para destacar aqueles aspectos importantes e singularidades do río e territorio co que traballase.
Valorarase o dominio de conceptos e o uso de xerga técnica específica.
Valoraranse as respostas a preguntas dos seus compañeiros |
10 |
Proba de resposta breve |
A1 A5 B1 B4 C4 |
A proba de control de coñecementos é de obrigada realización por todos vos alumnos. Formará parte dá avaliación continua global.
A proba de resposta breve comprenderá a "resolución de 8 cuestións". Dez (10) dás cuestións para resolver sairán, por sorteo, dunha listaxe ampla de cuestións que se poñerá ao dispor dous alumnos non seu debido momento, e que por tanto ou alumno coñecerá de antemán para ou seu estudo e resolución.
Dás 10 ou alumno seleccionará 8 para contestar.
Cada unha dás 8 cuestións que finalmente conformen ou exame terá ou valor de 1 punto, e ou alumno deberá obter un mínimo de 4 sobre 8 para superar a proba de resposta breve. |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A5 B1 B4 C4 |
Esixirase que o alumno cumpra cunha asistencia mínima do 80% das horas-clase efectivas para poder empezar a puntuar nesta metodoloxía.
Os profesores poderán facer un seguimento e advertir ao alumno sobre a falta de cumprimento deste requisito, pero en todo caso, será responsabilidade individual de cada alumno o autocontrol sobre o seu grao de asistencia a clases.
A asistencia controlarase mediante a firma do alumno na folla de control. |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
AMBROSE, R.B.; WOLL, T.A.; MARTIN,
J.L.; et al.; (1991); "WASP5.x, a hydrodynamic and water quality model.
Model theory, user's manual and programmers guide" ; U.S.-E.P.A. ; Athens (EE.UU.). BROWN,L.C.; BARNWELL,T.O.;
(1987); "The enhanced stream water quality models QUAL2E and QUAL2E-UNCAS";
U.S.-E.P.A.; Athens (EE.UU.); 1 Vol.;189 págs. Jorgensen, S.E.; Bendoricchio,
G.; (2001); “Fundamentals of Ecological Modelling”, 1ª edición, Elsevier, ISBN 0-080-44015-0. McCUTCHEON,S.C.;
(1989); "Water quality modeling. Transport and surface exchange in
rivers"; CRC Press Inc.; Florida (EE.UU.); 2 Volms.; 1er Vol.; 334 pags.;
ISBN 0-8493-6971. MMA (xxx ). “Manual para la
identificación de las presiones y análisis del impacto en aguas superficiales”.
Ministerio de Medio Ambiente. Dirección General del Agua. Secretaría General
para el Territorio y la Biodiversidad TCHOBANOGLOUS, G.; SCHROEDER,
E.D.; (1985); "Water quality. Characteristics, modelling,
modification"; University of California at Davis; Addison-Wesley
Publishing Company, Inc.; EE.UU.; 768 págs.; ISBN 0-201-05433-7. THOMANN, R.; MUELLER, J.A.;
(1987); "Principles of surface water quality modeling and control";
Harper & Row; U.S.A.;1 Vol.; 644 págs.; ISBN 0-06-04667-4. |
Bibliografía complementaria
|
|
E. Bladé, L. Cea, G. Corestein, E.
Escolano, J. Puertas, E. Vázquez-Cendón, J. Dolz, A. Coll, Iber: herramienta de
simulación numérica del flujo en ríos, Rev. Int. Métodos Numéricos Para Cálculo
y Diseño En Ing. 30 (2014) 1–10. doi: 10.1016/j.rimni.2012.07.004. J. Anta Álvarez, M. Bermúdez, L. Cea,
J. Suárez, P. Ures, J. Puertas, Modelización de los impactos por DSU en el río Miño
(Lugo), Ing. Del Agua. 19 (2015) 105. doi: 10.4995/ia.2015.3648. L. Cea, M. Bermúdez, J. Puertas, E.
Bladé, G. Corestein, E. Escolano, A. Conde, B. Bockelmann-Evans, R. Ahmadian,
IberWQ: new simulation tool for 2D water quality modelling in rivers and shallow
estuaries, J. Hydroinformatics. 18 (2016) 816–830. doi: 10.2166/hydro.2016.235. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|