Identifying Data 2023/24
Subject (*) Pressures and Impacts Assessment Code 632549017
Study programme
Máster Universitario en Xestión Sostible da Auga
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Suarez Lopez, Joaquin
E-mail
joaquin.suarez@udc.es
Lecturers
Suarez Lopez, Joaquin
E-mail
joaquin.suarez@udc.es
Web
General description Esta materia comeza revisando a metodoloxía IMPRESS utilizada na planificación hidrolóxica. Analizarase a súa aplicación en diferentes concas ou sistemas de explotación. Unha vez dispóñase dunha visión xeral dela, e como repercute noutras fase da PH, procederase a analizar en detalle o impacto de verteduras puntuais e de contaminación difusa en medios acuáticos naturais, primeiro de forma teórica e posteriormente a partir de modelos de simulación numérica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CON1 Describe the principles, concepts, and dimensions that encompass integrated water resources management and its role as a key tool for achieving water security and advancing the associated Sustainable Development Goals (SDGs). Identify problems related to water development, use, and access. Identify and compare water legislation at the European, national, regional, and local levels, as well as interpret conceptual frameworks on sustainable development and their application to the water sector, with a specific focus on the SDGs. Provide tools to explain the economics of water. Enumerate aspects of public taxation that may be relevant in water management.
A5 CON5 Describe the fundamentals of water resources assessment and the main tools for hydrological planning, based on the Water Framework Directive, legislation, and global frameworks for water resource allocation, including the environmental component. Demonstrate that ecosystem services linked to water have high added value and that nature-based solutions enable a sustainable approach to water resource management.
B1 HAB1 Use and compare water legislation and conceptual frameworks related to sustainable development. Operate with tools that allow estimating economic variables (macro and micro) related to water, and employ the tools to apply appropriate taxation and cost policies to water
B4 HAB4 Analyze the European Union's Water Framework Directive and Floods Directive, their technical implications, and their implementation through hydrological planning. Utilize computer tools for problem-solving related to water management within the framework of both directives. Develop measurements and analysis of hydrologically relevant data and data related to the state of water bodies. Evaluate the effect of urban use on the watershed and analyze the consequences of discharging water (treated or untreated) into receiving water bodies. Additionally, develop strategies to protect areas of surface water and groundwater generation within watersheds, based on the principle of recognizing and enhancing ecosystem services.
C4 COM4 Integrate the various sources that generate the water supply and the uses that create the demand into systems or balances that allow for proper management. Plan the water resource at both macro and micro scales, allocating water to different uses while integrating environmental and social demands

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber planificar o recurso hídrico na macroescala e na microescala CJ4
Saber identificar e comparar a lexislación en materia de augas, no ámbito europeo, estatal, autonómico e local, así como interpretar os marcos conceptuais sobre desenvolvemento sostible e a súa aplicación ao ámbito da auga, AJ1
Saber describir os fundamentos sobre a avaliación dos recursos hídricos e as principais ferramentas para a planificación hidrolóxica, a partir a Directiva Marco da auga, da lexislación e de marcos globais sobre asignación do recurso hídrico, incluíndo a compoñente ambiental. AJ5
Saber empregar e comparar a lexislación en materia de augas e os marcos conceptuais en materia de desenvolvemento sostible. BJ1
Saber utilizar ferramentas informáticas para a resolución de problemas vinculados coa xestión da auga, no marco de ambas as directivas. BJ4
Saber desenvolver medicións e análises de datos de interese hidrolóxico e vinculados ao estado das masas de auga. BJ4
Saber avaliar o efecto do uso urbano sobre a súa conca hidrográfica e analizar as consecuencias da vertedura de augas (tratadas ou non) cara ás masas de auga receptoras. BJ4

Contents
Topic Sub-topic
T1.- ENFOQUE DA DMA E A IPH. PRESIÓNS E IMPACTOS.
T2.- PRESIÓNS E IMPACTO EN MASAS DE AUGA SUPERFICIAIS - Aspectos xerais. Identificación de presións significativas.
- Metodoloxía de análise do impacto. Análise do impacto en zonas protexidas.
- Procedemento da avaliación IMPRESS.
- Metodoloxía de avaliación de risco cualitativo e ferramentas.
- Metodoloxía de avaliación de risco cuantitativo e ferramentas
T3.- TIPOLOXÍA DE CONTAMINANTES, EFECTOS, IMPACTOS. SUSCEPTIBILIDADE DE MASAS DE AUGA SUPERFICIAIS
T4.- PROBLEMÁTICA DE VERTEDURAS DE ARU EN DIFERENTES MEDIOS NATURAIS: - Impactos en ríos: Problemática de osíxeno disolto, sólidos en suspensión, nutrientes e indicadores de contaminación bacteriolóxica.
- Impactos en lagos e encoros: Problemática de fluxo de nutrientes na conca, problemática de eutrofización.
- Impactos en masas de auga costeiras: Problemática de indicadores de contaminación bacteriolóxica.
T5.- MODELOS NUMÉRICOS DE CALIDADE DE AUGAS: - Introdución. Sistemas e modelos.
- Modelización: Reaccións cinéticas. Modelización do balance de osíxeno disolto. Modelización do nitróxeno e fósforo. - Fotosíntesis/respiración. Demanda béntica de osíxeno. Indicadores microbiológicos
- Revisión de cinéticas de modelos comerciais e de uso libre

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation A1 A5 B1 B4 C4 4 16 20
Short answer questions A1 A5 B1 B4 C4 1 4 5
Guest lecture / keynote speech A1 A5 B1 B4 C4 10 10 20
Supervised projects A1 A5 6 24 30
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation - O grupo de traballo (alumno/a) realizará o seu traballo nun formato que poida utilizarse posteriormente para a presentación do traballo.
- Valorarase a capacidade para destacar aqueles aspectos importantes e singularidades do territorio co que traballase.
- Valorarase a utilización de gráficos ou diagramas que axuden a comprender mellor as problemáticas.
- Valorarase o dominio de conceptos e o uso de xerga técnica específica.
Short answer questions Os profesores prepararán e entregarán aos alumnos unha lista de cuestións analíticas e conceptuais. Estas cuestións deberán ser resoltas polos alumnos, e sobre esta base de cuestións realizarase polo menos unha proba de control de coñecementos que formará parte da avaliación global de cada alumno.
Guest lecture / keynote speech - O profesor presentará en clase os diferentes temas planificados apoiándose en presentacións gráficas. En ocasións convidarase a algún experto/experta.
- Esta información, xunto con outra que se considere complementaria (documentos de apoio ás presentacións, textos legais, artigos, lecturas complementarias etc.)/ etc.), será posta ao dispor dos alumnos.
- Esta teoría será a base para o desenvolvemento do traballo de curso.
- A asistencia e participación do alumno formará parte da avaliación
Supervised projects Ou alumno, xunto con algún compañeiro/a (valorarase en función do numero de alumnos matriculados), analizará, valorará, e desenvolverá un modelo numérico de calidade de auas dun río co IBER
Ou profesor irá realizando titorías de revisión de avance de traballo en horarios de clase.
Ou traballo presentarase en clase ##ante vos compañeiros e profesores.
A avaliación do traballo realizarase atendendo aos seguintes aspectos:
a) Cumprimento co avance do traballo nas datas obxectivo.
b) Recompilación de información.
c) Integración e síntese dá información.
d) Dominio e coñecemento dá problemática.
e) Presentación final do traballo.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Description
Os alumnos, unha vez realizada a exposición por parte do profesor, poderán consultar dúbidas.
Os alumnos poderán expor todas e cada unha das dúbidas que teñan sobre os diferentes temas da materia en reunións de titoría. Os profesores darán resposta a todas as dúbidas da aprendizaxe.

Para o seguimento dos traballos os profesores fixarán unha datas para a realización de titorías e revisión de avances parciais, que serán establecidos en función da dinámica das clases.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A5 TRABALLO - ANÁLISE DA CALIDADE DA AUGA DUN RÍO SOMETIDO A VERTEDURAS DE ar

• A avaliación do traballo realizarase atendendo aos seguintes aspectos:
a) Cumprimento co avance do traballo nas datas obxectivo.
b) Recompilación de información complementaria.
c) Integración e síntese da información.
d) Dominio e coñecemento da problemática.
e) Presentación final do traballo.

• O grupo de traballo (ou alumna/o) realizará o seu traballo nun formato que poida utilizarse posteriormente para a presentación oral.
• Valorarase a capacidade para destacar aqueles aspectos importantes e singularidades do río e territorio co que traballase.
• Valorarase a utilización de gráficos ou diagramas que axuden a comprender mellor as problemáticas.
• Valorarase o dominio de conceptos e o uso de xerga técnica específica.

O alumno deberá obter polo menos 30 puntos sobre 60 nesta parte.
60
Oral presentation A1 A5 B1 B4 C4 Valorarase a capacidade para destacar aqueles aspectos importantes e singularidades do río e territorio co que traballase.
Valorarase o dominio de conceptos e o uso de xerga técnica específica.
Valoraranse as respostas a preguntas dos seus compañeiros
10
Short answer questions A1 A5 B1 B4 C4 A proba de control de coñecementos é de obrigada realización por todos vos alumnos. Formará parte dá avaliación continua global.

A proba de resposta breve comprenderá a "resolución de 8 cuestións". Dez (10) dás cuestións para resolver sairán, por sorteo, dunha listaxe ampla de cuestións que se poñerá ao dispor dous alumnos non seu debido momento, e que por tanto ou alumno coñecerá de antemán para ou seu estudo e resolución.
Dás 10 ou alumno seleccionará 8 para contestar.
Cada unha dás 8 cuestións que finalmente conformen ou exame terá ou valor de 1 punto, e ou alumno deberá obter un mínimo de 4 sobre 8 para superar a proba de resposta breve.
20
Guest lecture / keynote speech A1 A5 B1 B4 C4 Esixirase que o alumno cumpra cunha asistencia mínima do 80% das horas-clase efectivas para poder empezar a puntuar nesta metodoloxía.
Os profesores poderán facer un seguimento e advertir ao alumno sobre a falta de cumprimento deste requisito, pero en todo caso, será responsabilidade individual de cada alumno o autocontrol sobre o seu grao de asistencia a clases.
A asistencia controlarase mediante a firma do alumno na folla de control.
10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

AMBROSE, R.B.; WOLL, T.A.; MARTIN, J.L.; et al.; (1991); "WASP5.x, a hydrodynamic and water quality model. Model theory, user's manual and programmers guide" ; U.S.-E.P.A. ; Athens (EE.UU.).

BROWN,L.C.; BARNWELL,T.O.; (1987); "The enhanced stream water quality models QUAL2E and QUAL2E-UNCAS"; U.S.-E.P.A.; Athens (EE.UU.); 1 Vol.;189 págs.

Jorgensen, S.E.; Bendoricchio, G.; (2001); “Fundamentals of Ecological Modelling”, 1ª edición, Elsevier, ISBN 0-080-44015-0.

McCUTCHEON,S.C.; (1989); "Water quality modeling. Transport and surface exchange in rivers"; CRC Press Inc.; Florida (EE.UU.); 2 Volms.; 1er Vol.; 334 pags.; ISBN 0-8493-6971.

MMA (xxx ). “Manual para la identificación de las presiones y análisis del impacto en aguas superficiales”. Ministerio de Medio Ambiente. Dirección General del Agua. Secretaría General para el Territorio y la Biodiversidad

TCHOBANOGLOUS, G.; SCHROEDER, E.D.; (1985); "Water quality. Characteristics, modelling, modification"; University of California at Davis; Addison-Wesley Publishing Company, Inc.; EE.UU.; 768 págs.; ISBN 0-201-05433-7.

THOMANN, R.; MUELLER, J.A.; (1987); "Principles of surface water quality modeling and control"; Harper & Row; U.S.A.;1 Vol.; 644 págs.; ISBN 0-06-04667-4.

Complementary

E. Bladé, L. Cea, G. Corestein, E. Escolano, J. Puertas, E. Vázquez-Cendón, J. Dolz, A. Coll, Iber: herramienta de simulación numérica del flujo en ríos, Rev. Int. Métodos Numéricos Para Cálculo y Diseño En Ing. 30 (2014) 1–10. doi: 10.1016/j.rimni.2012.07.004.

J. Anta Álvarez, M. Bermúdez, L. Cea, J. Suárez, P. Ures, J. Puertas, Modelización de los impactos por DSU en el río Miño (Lugo), Ing. Del Agua. 19 (2015) 105. doi: 10.4995/ia.2015.3648.

L. Cea, M. Bermúdez, J. Puertas, E. Bladé, G. Corestein, E. Escolano, A. Conde, B. Bockelmann-Evans, R. Ahmadian, IberWQ: new simulation tool for 2D water quality modelling in rivers and shallow estuaries, J. Hydroinformatics. 18 (2016) 816–830. doi: 10.2166/hydro.2016.235.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.