Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
CON1 Describe the principles, concepts, and dimensions that encompass integrated water resources management and its role as a key tool for achieving water security and advancing the associated Sustainable Development Goals (SDGs). Identify problems related to water development, use, and access. Identify and compare water legislation at the European, national, regional, and local levels, as well as interpret conceptual frameworks on sustainable development and their application to the water sector, with a specific focus on the SDGs. Provide tools to explain the economics of water. Enumerate aspects of public taxation that may be relevant in water management. |
A5 |
CON5 Describe the fundamentals of water resources assessment and the main tools for hydrological planning, based on the Water Framework Directive, legislation, and global frameworks for water resource allocation, including the environmental component. Demonstrate that ecosystem services linked to water have high added value and that nature-based solutions enable a sustainable approach to water resource management. |
B1 |
HAB1 Use and compare water legislation and conceptual frameworks related to sustainable development. Operate with tools that allow estimating economic variables (macro and micro) related to water, and employ the tools to apply appropriate taxation and cost policies to water |
B4 |
HAB4 Analyze the European Union's Water Framework Directive and Floods Directive, their technical implications, and their implementation through hydrological planning. Utilize computer tools for problem-solving related to water management within the framework of both directives. Develop measurements and analysis of hydrologically relevant data and data related to the state of water bodies. Evaluate the effect of urban use on the watershed and analyze the consequences of discharging water (treated or untreated) into receiving water bodies. Additionally, develop strategies to protect areas of surface water and groundwater generation within watersheds, based on the principle of recognizing and enhancing ecosystem services. |
C4 |
COM4 Integrate the various sources that generate the water supply and the uses that create the demand into systems or balances that allow for proper management. Plan the water resource at both macro and micro scales, allocating water to different uses while integrating environmental and social demands |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Saber planificar o recurso hídrico na macroescala e na microescala |
|
|
CJ4
|
Saber identificar e comparar a lexislación en materia de augas, no ámbito europeo, estatal, autonómico e local, así como interpretar os marcos conceptuais sobre desenvolvemento sostible e a súa aplicación ao ámbito da auga, |
AJ1
|
|
|
Saber describir os fundamentos sobre a avaliación dos recursos hídricos e as principais ferramentas para a planificación hidrolóxica, a partir a Directiva Marco da auga, da lexislación e de marcos globais sobre asignación do recurso hídrico, incluíndo a compoñente ambiental. |
AJ5
|
|
|
Saber empregar e comparar a lexislación en materia de augas e os marcos conceptuais en materia de desenvolvemento sostible. |
|
BJ1
|
|
Saber utilizar ferramentas informáticas para a resolución de problemas vinculados coa xestión da auga, no marco de ambas as directivas. |
|
BJ4
|
|
Saber desenvolver medicións e análises de datos de interese hidrolóxico e vinculados ao estado das masas de auga. |
|
BJ4
|
|
Saber avaliar o efecto do uso urbano sobre a súa conca hidrográfica e analizar as consecuencias da vertedura de augas (tratadas ou non) cara ás masas de auga receptoras. |
|
BJ4
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
T1.- ENFOQUE DA DMA E A IPH. PRESIÓNS E IMPACTOS. |
|
T2.- PRESIÓNS E IMPACTO EN MASAS DE AUGA SUPERFICIAIS |
- Aspectos xerais. Identificación de presións significativas.
- Metodoloxía de análise do impacto. Análise do impacto en zonas protexidas.
- Procedemento da avaliación IMPRESS.
- Metodoloxía de avaliación de risco cualitativo e ferramentas.
- Metodoloxía de avaliación de risco cuantitativo e ferramentas
|
T3.- TIPOLOXÍA DE CONTAMINANTES, EFECTOS, IMPACTOS. SUSCEPTIBILIDADE DE MASAS DE AUGA SUPERFICIAIS |
|
T4.- PROBLEMÁTICA DE VERTEDURAS DE ARU EN DIFERENTES MEDIOS NATURAIS: |
- Impactos en ríos: Problemática de osíxeno disolto, sólidos en suspensión, nutrientes e indicadores de contaminación bacteriolóxica.
- Impactos en lagos e encoros: Problemática de fluxo de nutrientes na conca, problemática de eutrofización.
- Impactos en masas de auga costeiras: Problemática de indicadores de contaminación bacteriolóxica.
|
T5.- MODELOS NUMÉRICOS DE CALIDADE DE AUGAS: |
- Introdución. Sistemas e modelos.
- Modelización: Reaccións cinéticas. Modelización do balance de osíxeno disolto. Modelización do nitróxeno e fósforo. - Fotosíntesis/respiración. Demanda béntica de osíxeno. Indicadores microbiológicos
- Revisión de cinéticas de modelos comerciais e de uso libre
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Oral presentation |
A1 A5 B1 B4 C4 |
4 |
16 |
20 |
Short answer questions |
A1 A5 B1 B4 C4 |
1 |
4 |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A5 B1 B4 C4 |
10 |
10 |
20 |
Supervised projects |
A1 A5 |
6 |
24 |
30 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Oral presentation |
- O grupo de traballo (alumno/a) realizará o seu traballo nun formato que poida utilizarse posteriormente para a presentación do traballo.
- Valorarase a capacidade para destacar aqueles aspectos importantes e singularidades do territorio co que traballase.
- Valorarase a utilización de gráficos ou diagramas que axuden a comprender mellor as problemáticas.
- Valorarase o dominio de conceptos e o uso de xerga técnica específica. |
Short answer questions |
Os profesores prepararán e entregarán aos alumnos unha lista de cuestións analíticas e conceptuais. Estas cuestións deberán ser resoltas polos alumnos, e sobre esta base de cuestións realizarase polo menos unha proba de control de coñecementos que formará parte da avaliación global de cada alumno. |
Guest lecture / keynote speech |
- O profesor presentará en clase os diferentes temas planificados apoiándose en presentacións gráficas. En ocasións convidarase a algún experto/experta.
- Esta información, xunto con outra que se considere complementaria (documentos de apoio ás presentacións, textos legais, artigos, lecturas complementarias etc.)/ etc.), será posta ao dispor dos alumnos.
- Esta teoría será a base para o desenvolvemento do traballo de curso.
- A asistencia e participación do alumno formará parte da avaliación |
Supervised projects |
Ou alumno, xunto con algún compañeiro/a (valorarase en función do numero de alumnos matriculados), analizará, valorará, e desenvolverá un modelo numérico de calidade de auas dun río co IBER
Ou profesor irá realizando titorías de revisión de avance de traballo en horarios de clase.
Ou traballo presentarase en clase ##ante vos compañeiros e profesores.
A avaliación do traballo realizarase atendendo aos seguintes aspectos:
a) Cumprimento co avance do traballo nas datas obxectivo.
b) Recompilación de información.
c) Integración e síntese dá información.
d) Dominio e coñecemento dá problemática.
e) Presentación final do traballo. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Oral presentation |
|
Description |
Os alumnos, unha vez realizada a exposición por parte do profesor, poderán consultar dúbidas.
Os alumnos poderán expor todas e cada unha das dúbidas que teñan sobre os diferentes temas da materia en reunións de titoría. Os profesores darán resposta a todas as dúbidas da aprendizaxe.
Para o seguimento dos traballos os profesores fixarán unha datas para a realización de titorías e revisión de avances parciais, que serán establecidos en función da dinámica das clases.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A5 |
TRABALLO - ANÁLISE DA CALIDADE DA AUGA DUN RÍO SOMETIDO A VERTEDURAS DE ar
• A avaliación do traballo realizarase atendendo aos seguintes aspectos:
a) Cumprimento co avance do traballo nas datas obxectivo.
b) Recompilación de información complementaria.
c) Integración e síntese da información.
d) Dominio e coñecemento da problemática.
e) Presentación final do traballo.
• O grupo de traballo (ou alumna/o) realizará o seu traballo nun formato que poida utilizarse posteriormente para a presentación oral.
• Valorarase a capacidade para destacar aqueles aspectos importantes e singularidades do río e territorio co que traballase.
• Valorarase a utilización de gráficos ou diagramas que axuden a comprender mellor as problemáticas.
• Valorarase o dominio de conceptos e o uso de xerga técnica específica.
O alumno deberá obter polo menos 30 puntos sobre 60 nesta parte.
|
60 |
Oral presentation |
A1 A5 B1 B4 C4 |
Valorarase a capacidade para destacar aqueles aspectos importantes e singularidades do río e territorio co que traballase.
Valorarase o dominio de conceptos e o uso de xerga técnica específica.
Valoraranse as respostas a preguntas dos seus compañeiros |
10 |
Short answer questions |
A1 A5 B1 B4 C4 |
A proba de control de coñecementos é de obrigada realización por todos vos alumnos. Formará parte dá avaliación continua global.
A proba de resposta breve comprenderá a "resolución de 8 cuestións". Dez (10) dás cuestións para resolver sairán, por sorteo, dunha listaxe ampla de cuestións que se poñerá ao dispor dous alumnos non seu debido momento, e que por tanto ou alumno coñecerá de antemán para ou seu estudo e resolución.
Dás 10 ou alumno seleccionará 8 para contestar.
Cada unha dás 8 cuestións que finalmente conformen ou exame terá ou valor de 1 punto, e ou alumno deberá obter un mínimo de 4 sobre 8 para superar a proba de resposta breve. |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A5 B1 B4 C4 |
Esixirase que o alumno cumpra cunha asistencia mínima do 80% das horas-clase efectivas para poder empezar a puntuar nesta metodoloxía.
Os profesores poderán facer un seguimento e advertir ao alumno sobre a falta de cumprimento deste requisito, pero en todo caso, será responsabilidade individual de cada alumno o autocontrol sobre o seu grao de asistencia a clases.
A asistencia controlarase mediante a firma do alumno na folla de control. |
10 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
AMBROSE, R.B.; WOLL, T.A.; MARTIN,
J.L.; et al.; (1991); "WASP5.x, a hydrodynamic and water quality model.
Model theory, user's manual and programmers guide" ; U.S.-E.P.A. ; Athens (EE.UU.). BROWN,L.C.; BARNWELL,T.O.;
(1987); "The enhanced stream water quality models QUAL2E and QUAL2E-UNCAS";
U.S.-E.P.A.; Athens (EE.UU.); 1 Vol.;189 págs. Jorgensen, S.E.; Bendoricchio,
G.; (2001); “Fundamentals of Ecological Modelling”, 1ª edición, Elsevier, ISBN 0-080-44015-0. McCUTCHEON,S.C.;
(1989); "Water quality modeling. Transport and surface exchange in
rivers"; CRC Press Inc.; Florida (EE.UU.); 2 Volms.; 1er Vol.; 334 pags.;
ISBN 0-8493-6971. MMA (xxx ). “Manual para la
identificación de las presiones y análisis del impacto en aguas superficiales”.
Ministerio de Medio Ambiente. Dirección General del Agua. Secretaría General
para el Territorio y la Biodiversidad TCHOBANOGLOUS, G.; SCHROEDER,
E.D.; (1985); "Water quality. Characteristics, modelling,
modification"; University of California at Davis; Addison-Wesley
Publishing Company, Inc.; EE.UU.; 768 págs.; ISBN 0-201-05433-7. THOMANN, R.; MUELLER, J.A.;
(1987); "Principles of surface water quality modeling and control";
Harper & Row; U.S.A.;1 Vol.; 644 págs.; ISBN 0-06-04667-4. |
Complementary
|
|
E. Bladé, L. Cea, G. Corestein, E.
Escolano, J. Puertas, E. Vázquez-Cendón, J. Dolz, A. Coll, Iber: herramienta de
simulación numérica del flujo en ríos, Rev. Int. Métodos Numéricos Para Cálculo
y Diseño En Ing. 30 (2014) 1–10. doi: 10.1016/j.rimni.2012.07.004. J. Anta Álvarez, M. Bermúdez, L. Cea,
J. Suárez, P. Ures, J. Puertas, Modelización de los impactos por DSU en el río Miño
(Lugo), Ing. Del Agua. 19 (2015) 105. doi: 10.4995/ia.2015.3648. L. Cea, M. Bermúdez, J. Puertas, E.
Bladé, G. Corestein, E. Escolano, A. Conde, B. Bockelmann-Evans, R. Ahmadian,
IberWQ: new simulation tool for 2D water quality modelling in rivers and shallow
estuaries, J. Hydroinformatics. 18 (2016) 816–830. doi: 10.2166/hydro.2016.235. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|