Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CON1 Descreber os principios, conceptos e dimensións que comprende a xestión integrada dos recursos hídricos e o seu papel como ferramenta clave para acadar a seguridade hídrica e avanzar na consecución dos ODS asociados. Identificar os problemas relacionados co desenvolvemento, uso e acceso á auga. Identificar e comparar a lexislación en materia de augas, no ámbito europeo, estatal, autonómico e local, así como interpretar os marcos conceptuais sobre desenvolvemento sostible e a súa aplicación ao ámbito da auga, cunha focalización específica nos ODS. Fornecer as ferramentas para explicar a economía da auga. Enumerar os aspectos de fiscalidade pública que poden ser relevantes na xestión da auga |
A2 |
CON2 Identificar os diferentes sistemas urbanos cunha vencellanza directa ou indirecta coa auga. Esquematizar as súas interrelacións e aplicar unha visión ecosistémica e interdisciplinaria. Recoñecer as diversas fontes de abastecemento de auga, as implicacións do seu uso e as súas consecuencias na degradación do medio natural, así como as súas posibilidades de reciclaxe e reutilización. Identificar e explicar as claves da integración da economía circular no sistema de auga urbana. Explicar cales son as ferramentas habituais para a conceptualización dos sistemas vencellados á auga urbana. Revisar as tendencias actuais sobre solucións baseadas na natureza para a xestión das augas pluviais urbanas. Interpretar o territorio para defender solucións máis ou menos centralizadas ou descentralizadas na xestión da auga urbana en áreas con poboación e actividades económicas dispersas |
A3 |
CON3 Explicar as bases da química, a bioloxía e a morfoloxía dos ecosistemas acuáticos continentais. Fornecer a metodoloxía común da UE para avaliar o estado das masas de auga, e a súa adaptación a diferentes ámbitos territoriais. Identificar os modelos para avaliar as presións e os impactos sobre as masas de auga, comprendendo as súas oportunidades e limitacións. Indicar solucións para a mantemento e mellora do estado das masas de auga nos seus diferentes elementos de calidade. Identificar bioindicadores |
A4 |
CON4 Enumerar os sistemas de tratamento de auga, tanto para o abastecemento a poboacións ou industrias, como para a depuración e posterior restitución aos medios naturais e reutilización da auga regenerada. Identificar e describir os desafíos emergentes no tratamento da auga |
A5 |
CON5 Describir os fundamentos sobre a avaliación dos recursos hídricos e as principais ferramentas para a planificación hidrolóxica, a partir da Directiva Marco da Auga, da lexislación e dos marcos globais sobre asignación do recurso hídrico, incluíndo a componente ambiental. Demostrar que os servizos ecosistémicos vencellados á auga teñen un alto valor engadido e que as solucións baseadas na natureza permiten un enfoque sostible á xestión do recurso |
B1 |
HAB1 Empregar e comparar a lexislación en materia de augas e os marcos conceptuais en materia de desenvolvemento sostible. Operar con ferramentas que permitan estimar as variables económicas (macro e micro) vencelladas á auga, e empregar as ferramentas para aplicar unha adecuada fiscalidade e política de custos á auga. |
B3 |
HAB3 Seleccionar e operar sistemas de tratamento innovadores adaptados a distintas realidades, entornos xeográficos e requisitos de calidade, incluíndo os desafíos emergentes e a aplicación |
B4 |
HAB4 Analizar a Directiva Marco da Auga e a Directiva de Inundacións da UE, as súas implicacións técnicas e a súa aplicación, a través da planificación hidrolóxica. Utilizar ferramentas informáticas para a resolución de problemas vencellados á xestión da auga, no marco de ambas directivas. Desenvolver medicións e análises de datos de interese hidrolóxico e vencellados ao estado das masas de auga. Avaliar o efecto do uso urbano na súa conca hidrográfica e analizar as consecuencias do vertido de augas (tratadas ou non) cara ás masas de auga receptoras, así como desenvolver estratexias de protección das zonas de xeración de auga superficial e subterránea nas conca, baixo o principio de recoñecemento e potenciación dos servizos ecosistémicos. |
C1 |
COM1 Validar, xulgar e adaptar para unha situación concreta a lexislación en materia de augas. Sintetizar as variables económicas que interveñen nun problema vencellado á xestión da auga. Adaptar os marcos conceptuais, en particular os ODS, a un problema concreto. |
C2 |
COM2 Integrar todos os sistemas de auga urbana nun marco de planificación global, nunha área completa. Avaliar o seu rendemento e optimizalo. Comparar distintos tipos de solucións, incluíndo aquelas adecuadas para núcleos dispersos e as baseadas na natureza. |
C3 |
COM3 Xulgar o rendemento e a idoneidade de diversas propostas de tratamento de auga. Comparar diferentes alternativas. Integrar o criterio experto na planificación de sistemas de tratamento de auga, tendo en conta os desafíos emerxentes e as solucións verdes. |
C4 |
COM4 Integrar as distintas fontes que xeran a oferta hídrica, e os usos que xeran a demanda, en sistemas ou balances que permitan unha adecuada xestión. Planificar o recurso hídrico na macroescala e na microescala, asignando a auga aos distintos usos, integrando as demandas ambientais e |
C6 |
COM6 Integrar diferentes fontes de datos en marcos de decisión que permitan unha mellor xestión do recurso hídrico. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir os coñecementos teórico-prácticos necesarios dominar con soltura os conceptos básicos relacionados cos usos agrícolas e industriais da auga |
AP1 AP3 AP5
|
|
CP2 CP3 CP4 CP6
|
ferramentas necesarias para o estudo e deseño de instalacións de rega |
AP4
|
BP1 BP4
|
CP3 CP4
|
comprender as características intrínsecas de cada un dos sistemas de rego |
AP2 AP4
|
BP3
|
CP3 CP4
|
coñecementos sobre outros usos industriais da auga |
AP2 AP4
|
BP1 BP3 BP4
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Introdución: A auga na agricultura |
1.1 Relacións Solo-Auga
1.2 Relacións Auga-Planta
|
TEMA 2. Demanda de auga nos sistemas de rego |
2.1 Introducción
2.2 Evapotranspiración
2.3 Necesidades hídricas dos cultivos
2.4 Calidade da auga de rego
2.5 Programación do rego
|
TEMA 3. Sistemas de Rego |
3.1 Introducción
3.2 Rego por superficie
3.3 Rego por aspersión
3.4 Rego localizado: Goteo. Micoraspersión
3.5 Rego subterráneo. Fertirrigación
|
TEMA 4. Deseño de Sistemas de Rego |
4.1 Canles. Tuberías. Redes
4.2 Bombas.Automatismos. Accesorios
4.3 Proxecto de sistema de rego. Exemplo
4.4 Resolución de caso práctico
|
TEMA 5. A auga na industria |
5.1 A auga na industria |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 |
12 |
36 |
48 |
Saídas de campo |
A1 A2 A4 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 |
6 |
0 |
6 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 |
1 |
10 |
11 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 |
1 |
5 |
6 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A5 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 |
1 |
3 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos temas que constituen os contidos da materia diante do alumnado. Esta exposición irá precedida dunha presentación na que se propoñen algunhas preguntas aos estudiantes para motivar a reflexión e o diálogo aberto. A obxectivo final pasa pola transmisión de coñecementos e ao tempo facilitar a súa aprendizaxe, potenciando a particiación dos/as estudantes na construción significativa do coñecemento. |
Saídas de campo |
Realizaranse entre 1e 3 visitas a complexos industriais que serán ilustrativas dos usos industrais da auga. As explicacións didácticas correran a cargo dos encargados do traballo diarios das empresas, con exemplos prácticos. |
Traballos tutelados |
Se realizarán 2 trabajos relacionados con la docencia impartida. Los pasos a seguir son: selección del tema, documentación, guión general, sesiones periódicas con el profesorado para el seguimiento, preparación de la presentación y exposición en el aula |
Presentación oral |
Realizaranse unha exposicións en grupo a toda a clase do traballo tutelado |
Proba de resposta múltiple |
Realizaranse breves probas, a través do campus virtual, para fixar coñecementos e verificar o grado de adquisicións da aprendizase |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado será tutelado individualmente para resolver todas as dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 |
Presentación na aula do traballos tutelado |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A5 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 |
Probas de resposta múltiple (tipo test) a traves do Campus Virtual dos coñecementos adquiridos nas clases maxistrais e nas saídas de campo. |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 |
Traballos tutelados sobre: 1) deseño dunha instalacións de rega 2) usos industrais da auga |
70 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tarjuelo-Martín Benito (2005). El Riego por aspersión y su tecnología.
Losada Villasante, Alberto (2000). El Riego: fundamentos hidráulicos.
Medina San Juan, José A (1997). Riego por goteo : teoría y práctica. |
Davis, C., Rosenblum, E. (eds.). 2021. Sustainable Industrial Water Use: Perspectives, Incentives, and Tools. IWA Publishing https://www.iwapublishing.com/books/9781789060669/sustainable-industrial-water-use-perspectives-incentives-and-tools • Zhang, Y., Geissen, S.U., Track, T. (eds.). 2023. Water in Industry. IWA Publishing https://www.iwapublishing.com/books/9781789064148/water-industry |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación
para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero
nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos
sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto
e igualdade.
-Deberanse detectar situacións de discriminación por
razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|