Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CON1 Descreber os principios, conceptos e dimensións que comprende a xestión integrada dos recursos hídricos e o seu papel como ferramenta clave para acadar a seguridade hídrica e avanzar na consecución dos ODS asociados. Identificar os problemas relacionados co desenvolvemento, uso e acceso á auga. Identificar e comparar a lexislación en materia de augas, no ámbito europeo, estatal, autonómico e local, así como interpretar os marcos conceptuais sobre desenvolvemento sostible e a súa aplicación ao ámbito da auga, cunha focalización específica nos ODS. Fornecer as ferramentas para explicar a economía da auga. Enumerar os aspectos de fiscalidade pública que poden ser relevantes na xestión da auga |
A3 |
CON3 Explicar as bases da química, a bioloxía e a morfoloxía dos ecosistemas acuáticos continentais. Fornecer a metodoloxía común da UE para avaliar o estado das masas de auga, e a súa adaptación a diferentes ámbitos territoriais. Identificar os modelos para avaliar as presións e os impactos sobre as masas de auga, comprendendo as súas oportunidades e limitacións. Indicar solucións para a mantemento e mellora do estado das masas de auga nos seus diferentes elementos de calidade. Identificar bioindicadores |
B1 |
HAB1 Empregar e comparar a lexislación en materia de augas e os marcos conceptuais en materia de desenvolvemento sostible. Operar con ferramentas que permitan estimar as variables económicas (macro e micro) vencelladas á auga, e empregar as ferramentas para aplicar unha adecuada fiscalidade e política de custos á auga. |
B4 |
HAB4 Analizar a Directiva Marco da Auga e a Directiva de Inundacións da UE, as súas implicacións técnicas e a súa aplicación, a través da planificación hidrolóxica. Utilizar ferramentas informáticas para a resolución de problemas vencellados á xestión da auga, no marco de ambas directivas. Desenvolver medicións e análises de datos de interese hidrolóxico e vencellados ao estado das masas de auga. Avaliar o efecto do uso urbano na súa conca hidrográfica e analizar as consecuencias do vertido de augas (tratadas ou non) cara ás masas de auga receptoras, así como desenvolver estratexias de protección das zonas de xeración de auga superficial e subterránea nas conca, baixo o principio de recoñecemento e potenciación dos servizos ecosistémicos. |
C1 |
COM1 Validar, xulgar e adaptar para unha situación concreta a lexislación en materia de augas. Sintetizar as variables económicas que interveñen nun problema vencellado á xestión da auga. Adaptar os marcos conceptuais, en particular os ODS, a un problema concreto. |
C5 |
COM5Avaliar o efecto das inundacións e das sequías e propoñer estratexias para paliar os mesmos, de acordo coa lexislación, aplicando novas tecnoloxías. Propoñer solucións sostibles e socialmente aceptables. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
AP1
|
|
|
|
|
|
CP1
|
|
|
BP4
|
|
|
|
BP1
|
|
|
|
|
CP5
|
|
AP3
|
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Saídas de campo |
B4 C5 |
4 |
0 |
4 |
Presentación oral |
B1 C1 |
0.5 |
7 |
7.5 |
Proba de resposta breve |
A1 A3 B1 B4 C1 C5 |
1.5 |
10 |
11.5 |
Traballos tutelados |
A1 A3 B1 B4 C1 C5 |
1 |
9 |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A3 |
14 |
28 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Saídas de campo |
|
Presentación oral |
|
Proba de resposta breve |
|
Traballos tutelados |
|
Sesión maxistral |
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta breve |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Presentación oral |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A1 A3 B1 B4 C1 C5 |
O alumnado terá que resolver varias probas de resposta breve coas que o profesorado poderá evaluar os coñecementos adquiridos |
40 |
Traballos tutelados |
A1 A3 B1 B4 C1 C5 |
O alumnado terá que elaborar 2 traballo sobre a docencia impartida que serán expostos na clase para o resto do alumnado e profesorado |
40 |
Presentación oral |
B1 C1 |
El alumnado presentará na clase, os traballos tutelados elaborados |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Clay, C.H. (1995). Design of fishways and other fish facilities. Lewis Publisher, Boca Raton, Florida. Larinier, M., Porcher, J.P., Travede, F., Gosset, C. (1998). Passes à poissons. Expertise conception des ouvrages de franchissement. Conseil Supérieur De La Pêche, Paris. France Congress, August, 2003. Theme C. p 425-432. Thessaloniki. Greece. Odeh, M. (1999). Innovations in fish passage technology. American fisheries Society, Bethesada, Maryland. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|