Identifying Data 2023/24
Subject (*) Hydrological Basins Monitoring for the Tracking of Water Mases Code 632549023
Study programme
Máster Universitario en Xestión Sostible da Auga
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Vázquez González, Ana María
E-mail
ana.maria.vazquez@udc.es
Lecturers
Vázquez González, Ana María
E-mail
ana.maria.vazquez@udc.es
Web
General description Nesta asignatura estudaránse as Redes de estacións de aforo e control de embalses. Redes de control piezométrico. Asi cómo facer o seguemento da calidade da auga e a Xestión dos datos e acceso en tempo real.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 CON8 Recognize the main tools for the management of hydrological data and water-related information, and how data can be used for decision-making through methods based on statistical concepts or artificial intelligence
B4 HAB4 Analyze the European Union's Water Framework Directive and Floods Directive, their technical implications, and their implementation through hydrological planning. Utilize computer tools for problem-solving related to water management within the framework of both directives. Develop measurements and analysis of hydrologically relevant data and data related to the state of water bodies. Evaluate the effect of urban use on the watershed and analyze the consequences of discharging water (treated or untreated) into receiving water bodies. Additionally, develop strategies to protect areas of surface water and groundwater generation within watersheds, based on the principle of recognizing and enhancing ecosystem services.
C6 COM6 Integrate diverse data sources into decision frameworks to facilitate improved management of water resources

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Recoñecemento das principais ferramentas para o manexo de datos hidrolóxicos e vencellados á xestión da auga, e como os datos poden ser usados para a toma de decisións, mediante métodos baseados en conceptos estatísticos ou en intelixencia artificial. AJ8
Analizar a Directiva Marco da Auga e as súas implicacións técnicas e a súa aplicación, Utilizar fa través da planificación hidrolóxica. Desenvolvemento de medicións e análises de datos de interese hidrolóxico e vencellados ao estado das masas de auga. BJ4
Integrar diferentes fontes de datos en marcos de decisión que permitan unha mellor xestión do recurso hídrico. CJ6

Contents
Topic Sub-topic
Datos metereolóxicos Medidas de temperatura
• Medida de precipitación (Pluviómetros, radares)
• Medidas de evaporación
• Redes metereóloxicas
• Elección de estación metereolóxica e corrección de series
• Uso de datos satélite
1. Introducción ós aforos e medicións hidráulicas



• Definición e concepto de aforo
• Importancia e obxetivos das medicións hidráulicas
? Funcións probabilísticas que definen os caudais medios para periodos de retorno e estudios extremos e para calibración de modelos

2. Tipos de aforos e outras medicións hidráulicas


• Aforo volumétrico
• Aforos con molinete
• Aforo químicos
• Aforo con flotadores
• Aforo con trazadores radioactivos
Seccións de aforo
Elección de secciones
Sensores de nivel ou ultrasonido
3. Procedimientos e técnicas de aforo e medicións hidráulicas
• Preparación e selección de la sección de aforo
• Toma de datos e medicións en campo
• Elección de sensor
• Creación de redes de Aforo e mantemento
• Xestión de datos (SAIH)
• Cálculo do caudal e análisis de resultados

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Field trip A8 B4 C6 4 4 8
Guest lecture / keynote speech A8 C6 7.5 15 22.5
Laboratory practice A8 4 12 16
Problem solving A8 B4 C6 4 12 16
Supervised projects A8 B4 C6 1 8 9
Oral presentation A8 B4 C6 0.5 3 3.5
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Field trip
Realizarase, polo menos, unha saída a campo que ocupará 2 sesións de 50 minutos. Nela poñeranse en práctica os métodos explicados nas clases maxistrais
Guest lecture / keynote speech Docencia presencial impartida polo profesor, 10 clases de 50 minutos de duración cada unha. Nelas explicaranse os contidos teóricos fundamentais da materia
Laboratory practice Proponse ao alumnado a resolución de prácticas, nas que se aplican os conceptos teóricos vistos tanto nas clases maxistrais. Realizaranse análise de augas recollidas na saída a campo.
O alumnado terá que entregar un informe no que indique todo o traballo levado a cabo no laboratorio así como os resultados obtidos nas diferentes análises.
O alumnado contará co apoio do /a docente, tanto no enfoque inicial de cada unha das prácticas, como na resolución das dúbidas que puidese ter
Problem solving dedicaranse 2 sesións, de 50 minutos cada unha, á resolución de exercicios aplicando o temario explicado nas clases presenciais. O/a docente propoñerá exercicios ao alumnado que terán que resolver pola súa conta e presentalos en clase
Supervised projects Realizarase un traballo relacionado coa docencia impartida. Os pasos para seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesorado para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula
Oral presentation O alumnado terá que elaborar un traballo seguindo as directrices que lle indique o/a docente e que presentará/defenderá nunha sesión durante unha duración non superior a 30 minutos.

Personalized attention
Methodologies
Field trip
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Supervised projects
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Field trip A8 B4 C6 Serán obligatorias y el alumnado elaborará un informe en el que se recoja un resumen de todo el trabajo hecho en la salida a campo 10
Problem solving A8 B4 C6 a lo largo de las sesiones se propondrán distintos ejercicios, similares a los resueltos en las sesiones de clase, y el alumnado tendrá que resolverlos y entregarlos al profesorado en el tiempo estipulado 20
Guest lecture / keynote speech A8 C6 Se puntuará la asistencia a las sesiones magistrales 10
Laboratory practice A8 El alumnado tendrá que elaborar un informe en el que recoja todo el trabajo realizado en el laboratorio así como los cálculos que tendrá que hacer para obtener los resultados de los análisis realizados 20
Oral presentation A8 B4 C6 O alumnado terá que elaborar un traballo seguindo as directrices que lle indique o/a docente e que presentará/defenderá nunha sesión durante unha duración non superior a 30 minutos.


20
Supervised projects A8 B4 C6 O alumnado terá que elaborar 1 traballo sobre a docencia impartida que será expostos en clase para o resto dos compañeiros e profesorado 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). .

Beheim, E. (2010). Integrated watershed management : Perspectives and problems. Dordrecht: Springer. https://crunia.udc.gal/permalink/34CISUG_UDC/1kubpai/alma991000770769707714

• DeBarry, P. A. (2004). Watersheds processes, assessment and management. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons. https://crunia.udc.gal/permalink/34CISUG_UDC/1kubpai/alma991003291729707714

• Loucks, D. P., Saito, L. (2019). Adventures in managing water : Real-world engineering experiences. Reston, Virginia: American Society of Civil Engineers. https://crunia.udc.gal/permalink/34CISUG_UDC/1kubpai/alma991004285369707714

• MITECO. 2021. Informe de seguimiento de los planes hidrológicos de cuenca y de los recursos hídricos en España https://www.miteco.gob.es/es/agua/temas/planificacion-hidrologica/planificacion-hidrologica/seguimientoplanes.aspx (Consulta: 10/07/2023)

• Environmental Protection Agency. 2023. Overview of watershed monitoring. https://cfpub.epa.gov/watertrain/pdf/modules/monitoring.pdf (Consulta: 12/07/2023)

• Li, D., Liu, S. 2019. Water Quality Monitoring and Management: Basis, Technology and Case Studies. Elsevier. https://www.sciencedirect.com/book/9780128113301/water-quality-monitoring-and-management

• Ahuja, S. 2013. Monitoring Water Quality: Pollution Assessment, Analysis, and Remediation. Elsevier. https://www.sciencedirect.com/book/9780444593955/monitoring-water-quality

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.