Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Aprendizaxe Automática Código 632549028
Titulación
Máster Universitario en Xestión Sostible da Auga
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Matemáticas
Coordinación
Couceiro Aguiar, Iván
Correo electrónico
ivan.couceiro.aguiar@udc.es
Profesorado
Couceiro Aguiar, Iván
Guijarro Berdiñas, Berta M.
Nogueira Garea, Xesus Anton
Correo electrónico
ivan.couceiro.aguiar@udc.es
berta.guijarro@udc.es
xesus.nogueira@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral O deseño e construción de sistemas computacionales capaces de adaptarse ao contorno e ao fluxo constante de nova información é unha liña que cada vez suscita máis interese dentro de todos os campos da enxeñería. En xeral, estes sistemas son de gran utilidade cando non se conta con experiencia ou o coñecemento necesario para xerar algoritmos. Doutra banda, tamén é de gran aplicación cando é necesario extraer información e analizar un conxunto, xeralmente grande, de datos. A aprendizaxe automática é unha das ramas da intelixencia artificial que permite programar estas tarefas utilizando unicamente os datos dispoñibles xa recolleitos. Neste curso estúdanse distintos enfoques dos problemas de aprendizaxe, as súas vantaxes e inconvenientes e os tipos de problemas aos que son aplicables.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 CON8 Recoñecer as principais ferramentas para o manexo de datos hidrolóxicos e vencellados á xestión da auga, e como os datos poden ser usados para a toma de decisións, mediante métodos baseados en conceptos estatísticos ou en intelixencia artificial.
B5 HAB5 Utilizar sistemas de información xeográfica (SIG) para o tratamento e elaboración de datos xeoespaciais. Manexar ferramentas SIG, ferramentas estatísticas e ferramentas baseadas en intelixencia artificial para a análise de datos vencellados á xestión da auga
C6 COM6 Integrar diferentes fontes de datos en marcos de decisión que permitan unha mellor xestión do recurso hídrico.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender os paradigmas e aspectos máis relevantes do tratamento de datos para a súa aplicación no campo da hidroloxía. Coñecer os principais métodos de aprendizaxe a partir de datos, saber que tipos principais existen e como aplicalos para permitir o tratamento de datos hidrolóxicos ou de sistemas de información xeográfica e facilitar a toma de decisións. AP8
BP5
CP6
Saber como avaliar un modelo baseado en datos e coñecer as plataformas e as ferramentas dispoñibles no campo da Intelixencia Computacional. AP8
CP6

Contidos
Temas Subtemas
1.- Introducción á aprendizaxe 1.1.- Ámbitos e tipos de problemas
1.2.- Características xerais.
1.3.- Precisión e dimensionalidade
2.- Aprendizaxe Estatística 2.1.- Discriminantes lineais
2.2.- Outros discriminantes
3.- Árbores de decisión 3.1.- Obxectivo da IA simbólica
3.2.- Xeneralidades
3.3.- Árbores de decisión
3.4.- Medidas de rendemento
4.- Redes Neuronais Artificiais 4.1.- Conceptos básicos
4.2.- O perceptrón
4.3.- Redes profundas e outros modelos
5.- Kernels 5.1.- Nomenclatura e definicións
5.2.- SVMs lineais
5.3.- SVMs non lineais
6.- Aprendizaxe non supervisado e semisupervisado 6.1.- Análise clúster
6.2.- Aprendizaxe por reforzo
7.- Metodoloxía experimental e análise de datos e resultados 7.1.- Extracción e selección de características
7.2.- Preprocesado de datos
7.3.- Deseño experimental
7.4.- Estimación do erro
7.5.- Selección de modelos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 B5 C6 11 15 26
Prácticas de laboratorio B5 C6 10 25 35
Proba obxectiva A8 B5 C6 1 10 11
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición e explicación dos contidos teóricos da materia así como resolución de exemplos de carácter didáctico ou explicativo. Complementación con medios audiovisuais e preguntas aos estudantes. Fomento do razoamento crítico e asentamento de coñecementos.
Prácticas de laboratorio Prácticas de realización obrigatoria que abarcarán os contidos de cada tema da materia. Son obrigatorias para poder superar a materia e puntúan na cualificación final.
Proba obxectiva Proba escrita para a avaliación individual da aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
1.- Titorías individualizadas, en horario oficial, vía:
1.1.- Presencial.
1.2.- Correo-e.
1.3.- Teams.

2.- Prácticas de laboratorio: Tutelado das prácticas e do traballo autónomo derivado das mesmas. Seguimento periódico dos estudantes para a correcta realización dos traballos prácticos previo á súa entrega para asegurar a calidade dos mesmos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio B5 C6 Prácticas de realización obrigatoria que abarcarán os contidos de cada tema da materia. Son obrigatorias para poder superar a materia e puntúan na cualificación final. 60
Proba obxectiva A8 B5 C6 Proba escrita para a avaliación individual da aprendizaxe. 40
 
Observacións avaliación

OUTRAS NORMAS DE AVALIACIÓN DA MATERIA

 A asistencia regular ás clases prácticas e a entrega das mesmas nas datas e horarios indicados son condicións necesarias para superar a materia. 

 As prácticas individuais obrigatorias rexeranse polo Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, artigo 11, apartado 4b, aprobado por Consello de Goberno.

 PRESENTADO

 Considérase como PRESENTADO a calquera alumno que presentase un mínimo dunha actividade de avaliación. 

 SEGUNDA OPORTUNIDADE 

 As prácticas de entrega obrigatoria cualificadas na primeira oportunidade como SUSPENSO, poderán ser entregadas de novo, tras corrección e mellora, para a avaliación en segunda oportunidade. 

 MATRÍCULA PARCIAL 

 O estudante debe comunicar tal situación ao profesorado. Elimínase a obrigatoriedade de asistencia ás clases prácticas pero non a entrega das prácticas obrigatorias para avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Alpaydin E. (2004). Introduction to Machine Learning. MIT Press
Nilsson N.J. (1996). Introduction to Machine Learning: An early draft of a proposed textbook. (Abierto Link 2)
Mitchel T. (1997). Machine Learning. McGraw Hill
Michie D., Spiegelhalter D.J., Taylor C.C. (1994). Machine Learning: Neural and statistical classification. Ellis Horwood (Abierto Link 1)
Bishop C. (1996). Neural Networks for Pattern Recognition. Oxford University Press

Link 1

Link 2

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Análise de Datos e Fundamentos de Intelixencia Artificial/632549027

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías