Identifying Data 2023/24
Subject (*) Automatic Learning Code 632549028
Study programme
Máster Universitario en Xestión Sostible da Auga
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Matemáticas
Coordinador
Couceiro Aguiar, Iván
E-mail
ivan.couceiro.aguiar@udc.es
Lecturers
Couceiro Aguiar, Iván
Guijarro Berdiñas, Berta M.
Nogueira Garea, Xesus Anton
E-mail
ivan.couceiro.aguiar@udc.es
berta.guijarro@udc.es
xesus.nogueira@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description O deseño e construción de sistemas computacionales capaces de adaptarse ao contorno e ao fluxo constante de nova información é unha liña que cada vez suscita máis interese dentro de todos os campos da enxeñería. En xeral, estes sistemas son de gran utilidade cando non se conta con experiencia ou o coñecemento necesario para xerar algoritmos. Doutra banda, tamén é de gran aplicación cando é necesario extraer información e analizar un conxunto, xeralmente grande, de datos. A aprendizaxe automática é unha das ramas da intelixencia artificial que permite programar estas tarefas utilizando unicamente os datos dispoñibles xa recolleitos. Neste curso estúdanse distintos enfoques dos problemas de aprendizaxe, as súas vantaxes e inconvenientes e os tipos de problemas aos que son aplicables.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 CON8 Recognize the main tools for the management of hydrological data and water-related information, and how data can be used for decision-making through methods based on statistical concepts or artificial intelligence
B5 HAB5 Utilize Geographic Information Systems (GIS) for the processing and development of geospatial data. Manage GIS tools, statistical tools, and artificial intelligence-based tools for data analysis related to water management.
C6 COM6 Integrate diverse data sources into decision frameworks to facilitate improved management of water resources

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender os paradigmas e aspectos máis relevantes do tratamento de datos para a súa aplicación no campo da hidroloxía. Coñecer os principais métodos de aprendizaxe a partir de datos, saber que tipos principais existen e como aplicalos para permitir o tratamento de datos hidrolóxicos ou de sistemas de información xeográfica e facilitar a toma de decisións. AJ8
BJ5
CJ6
Saber como avaliar un modelo baseado en datos e coñecer as plataformas e as ferramentas dispoñibles no campo da Intelixencia Computacional. AJ8
CJ6

Contents
Topic Sub-topic
1.- Introducción á aprendizaxe 1.1.- Ámbitos e tipos de problemas
1.2.- Características xerais.
1.3.- Precisión e dimensionalidade
2.- Aprendizaxe Estatística 2.1.- Discriminantes lineais
2.2.- Outros discriminantes
3.- Árbores de decisión 3.1.- Obxectivo da IA simbólica
3.2.- Xeneralidades
3.3.- Árbores de decisión
3.4.- Medidas de rendemento
4.- Redes Neuronais Artificiais 4.1.- Conceptos básicos
4.2.- O perceptrón
4.3.- Redes profundas e outros modelos
5.- Kernels 5.1.- Nomenclatura e definicións
5.2.- SVMs lineais
5.3.- SVMs non lineais
6.- Aprendizaxe non supervisado e semisupervisado 6.1.- Análise clúster
6.2.- Aprendizaxe por reforzo
7.- Metodoloxía experimental e análise de datos e resultados 7.1.- Extracción e selección de características
7.2.- Preprocesado de datos
7.3.- Deseño experimental
7.4.- Estimación do erro
7.5.- Selección de modelos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 B5 C6 11 15 26
Laboratory practice B5 C6 10 25 35
Objective test A8 B5 C6 1 10 11
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición e explicación dos contidos teóricos da materia así como resolución de exemplos de carácter didáctico ou explicativo. Complementación con medios audiovisuais e preguntas aos estudantes. Fomento do razoamento crítico e asentamento de coñecementos.
Laboratory practice Prácticas de realización obrigatoria que abarcarán os contidos de cada tema da materia. Son obrigatorias para poder superar a materia e puntúan na cualificación final.
Objective test Proba escrita para a avaliación individual da aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Description
1.- Titorías individualizadas, en horario oficial, vía:
1.1.- Presencial.
1.2.- Correo-e.
1.3.- Teams.

2.- Prácticas de laboratorio: Tutelado das prácticas e do traballo autónomo derivado das mesmas. Seguimento periódico dos estudantes para a correcta realización dos traballos prácticos previo á súa entrega para asegurar a calidade dos mesmos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B5 C6 Prácticas de realización obrigatoria que abarcarán os contidos de cada tema da materia. Son obrigatorias para poder superar a materia e puntúan na cualificación final. 60
Objective test A8 B5 C6 Proba escrita para a avaliación individual da aprendizaxe. 40
 
Assessment comments

OUTRAS NORMAS DE AVALIACIÓN DA MATERIA

 A asistencia regular ás clases prácticas e a entrega das mesmas nas datas e horarios indicados son condicións necesarias para superar a materia. 

 As prácticas individuais obrigatorias rexeranse polo Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, artigo 11, apartado 4b, aprobado por Consello de Goberno.

 PRESENTADO

 Considérase como PRESENTADO a calquera alumno que presentase un mínimo dunha actividade de avaliación. 

 SEGUNDA OPORTUNIDADE 

 As prácticas de entrega obrigatoria cualificadas na primeira oportunidade como SUSPENSO, poderán ser entregadas de novo, tras corrección e mellora, para a avaliación en segunda oportunidade. 

 MATRÍCULA PARCIAL 

 O estudante debe comunicar tal situación ao profesorado. Elimínase a obrigatoriedade de asistencia ás clases prácticas pero non a entrega das prácticas obrigatorias para avaliación.


Sources of information
Basic Alpaydin E. (2004). Introduction to Machine Learning. MIT Press
Nilsson N.J. (1996). Introduction to Machine Learning: An early draft of a proposed textbook. (Abierto Link 2)
Mitchel T. (1997). Machine Learning. McGraw Hill
Michie D., Spiegelhalter D.J., Taylor C.C. (1994). Machine Learning: Neural and statistical classification. Ellis Horwood (Abierto Link 1)
Bishop C. (1996). Neural Networks for Pattern Recognition. Oxford University Press

Link 1

Link 2

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Data Analysis and Fundamentals of Artificial Intelligence/632549027

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.