Identifying Data 2023/24
Subject (*) The Spanish and World Economies Code 650G01007
Study programme
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Mezo Balaca, Ines
E-mail
ines.mezob@udc.es
Lecturers
Barreiro Gen, María
Lopez Martinez, Ivan
Martín Bermúdez, Federico
Mezo Balaca, Ines
Sanchez Quinza-Torroja, Juan Manuel
E-mail
maria.gen@udc.es
ivan.lopezm@udc.es
federico.martin@udc.es
ines.mezob@udc.es
j.quinza-torroja@udc.es
Web
General description Esta asignatura ofrece unha visión da economía española e mundial. Coménzase por presentar as bases da medición da actividade económica a través das contas da nación (SEC-2010), o balance das contas exteriores (Balance de Pagos) e demáis indicadores socioeconómicos. Para comprender a economía mundial pártese de diversas cuestións claves como o crecemiento económico e o desenvolvemento humán, o comercio internacional, a integración económica e o sistema financeiro internacional. A análise da economía española comenza por unha visión xeral da súa evolución socioeconómica dende a segunda metade do século XX tratando temas como a distribución sectorial. factorial e espacial da producción, os desequilibrios rexionais, o mercado de traballo e a inserción de España na UE.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A5 CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados.
A7 CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A10 CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros.
A11 CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A13 CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas.
A14 CE14 - Xestionar as operacións da empresa.
A15 CE15 - Xestionar os recursos financeiros.
A16 CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
A17 CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A18 CE18 - Identificar as características dunha organización.
A19 CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante.
A21 CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística.
A22 CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aprender a pensar en términos económicos B1
B2
B3
B7
B11
Coñecer os principais conceptos e relacions económicas necesarios para analizar a economía mundial e española A2
A7
A9
A10
A11
A12
A13
A19
A21
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contenido A1
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo B4
B5
B6
B7
B8
Capacidad para reflexionar sobre os problemas económicos mais relevantes A3
A5
A14
A15
A16
A17
A18
A22
B1
B2
B3

Contents
Topic Sub-topic
I. A medición da actividade económica 1. Técnicas de análise estrutural da economía.
II. A Economía mundial. 2. A evolución da economía mundial e os factores de crecemento.
3. Crecemento, desenvolvemento e pobreza. A distribución da renda.
4. As relacións económicas internacionais. A globalización.
III. A Economía española 5.A evolución da economía española e os factores de crecemento.
6. Sectores produtivos e funcionais. A distribución da renda en España.
7. A inserción internacional da economía española.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A3 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A7 20 21 41
Workshop A3 A9 A12 B6 B8 C3 C4 C6 C7 20 50 70
Mixed objective/subjective test A9 A12 C1 C3 2 30 32
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación da asignatura explicando ao alumno o programa, os instrumentos da análise básicas para la medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán durante o curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para superar a evaluación contínua.
Guest lecture / keynote speech Método expositivo para facilitar ao estudante toda a información organizada en relación aos coñementos fundamentais corespondintes aos distintos temas.
Workshop Realizaranse diferentes actividades que requiren a participación activa do alumnado. Valorarase a capacidade de análise e de razoamento do alumno afondando nos contidos propios da materia. En canto a traballo específico do alumno, propoñeranse preguntas de resposta breve para valorar o grao de aprendizaxe e a capacidade de síntese, tamén se formularán preguntas de resposta ampla relacionadas con aspectos da materia habitualmente con referencia a un texto, un gráfico, unha noticia, etc. e no seu caso tamén poden formularse preguntas onde o alumno deberá elixir unha das opcións formuladas no enunciado.
Mixed objective/subjective test Proba escrita sobre os coñecementos teóricos así como prácticos adquiridos en relación a economía mundial e española

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Mixed objective/subjective test
Description
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónomo do alumno a través do seguimento e supervisión das distintas actividades previstas (búsqueda de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos)
A titoría personalizada acordarase entre o alumno e o profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A3 A9 A12 B6 B8 C3 C4 C6 C7 Avaliación ó longo do curso. Dentro deste apartado considérase a participación nas clases e as actividades prácticas desenvolvidas e presentadas polo alumnado durante o curso. 40
Mixed objective/subjective test A9 A12 C1 C3 Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a economía mundial e española. Realizaráse en período de exámenes. Esíxese unhaa cualificación igual o superior a 4/10 nela para superar la materia. 60
 
Assessment comments

Dado que esta materia impártese en duas titulacións e máis encursos distintos, o profesor adaptará os seguintes criterios de avaliación aosseus grupos sempre informando debidamente ao alumnado.

Para superar a materia en calqueira oportunidade requírese un mínimo de 5 sobre 10.

No exame final da primeira oportunidade é necesario obter unmínimo de 4 sobre 10. No caso de non acadar a cualificación mínima de 4 puntossobre 10, a nota final será a obtida na avaliación continua.

Na avaliación da segunda oportunidade tomarase a maior cualifcación das duas seguintes opcións:

Optaráse pola mellor cualificación das duas seguintes opcións:

a. O exame suporá o 100% da cualificación final sen ter en conta aavaliación continua.

b. O exame suporá o 60% da cualificación e o 40% restante será oque se teña obtido no curso na avaliación continua. É necesario obter unmínimo de 4 sobre 10. No caso de non acadar a cualificación mínima de 4 puntossobre 10, a nota final será a obtida na avaliación continua.

Na convocatoria adiantada realizarase un exame que suporá 100% dacualificación.

Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivoque permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento da información.

Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado cando sóparticipe de actividades de avaliación que teñan una ponderación inferior ao20% sobre a cualificación final.

O alumno terá queacreditarsee personalmente según a normativa vixente.

Osestudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, ainda que esténexentos da asistencia, serán avaliados co mesmos criterios que os alumnos atempo completo.

PLAGIO

Arealización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación unha vezcomprobada: implicara a calificación de suspenso na convocatoria en que secometa a falta e respecto da materia en que cométese: o/a a estudante seracualificado con ``suspenso´´ (nota numérica 0) na convocatoria correspondentedo curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na 1º oportunidadecomo na 2º. Para isto procederase a modificar a súa calificación na acta de 1ºoportunidade, se fose necesaria.


Sources of information
Basic

Bibliografía básica recomendada. El profesor podrá incluir bibliografía complementaria si así o decide. Se recomienda utilizar las últimas ediciones de la bibliografía básica

  • Alonso, J.A. (2017); Lecciones sobre economía mundial. Introducción al desarrollo y a las relaciones internacionales, Thomson-Civitas, Madrid.
  • Garcia Delgado, J.L. y R. Myro (dirs.) (2017) Lecciones de economía española, Thomson-Civitas, Madrid.
  • Viñas, Perez Ortiz y Sanchez Díez (2013) Análisis del entorno económico internacional. Garceta Grupo editorial, Madrid.
  • Banco de España (http://www.bde.es/) Banco Mundial (http://www.worldbank.org ) Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/ ) FMI (http://www.imf.org) INE (http://www.ine.es) Ministerio de Economía y Hacienda (http://www.meh.es) Ministerio de Industria, Comercio, y Turismo (www.micyt.es ) OCDE (http://www.oecd.org ) OMC (http://www.wto.org ) PNUD (http://www.undp.org/ ) UNCTAD (http://www.unctad.org )
Complementary

Bibliografia complementaria: Informes y lecturas escogidas y de acceso en moodle.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Economic History/611G01002

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Statistics I/650G01009
Macroeconomics/650G01015

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.