Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar as transaccións económico-financeiras no contexto do marco conceptual |
A1 A3 A10 A11 A14 A15 A23 A24
|
|
C3 C7
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
A12
|
B2 B3 B4 B7 B9 B11 B12
|
C4
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
A1 A2 A24
|
B1 B5 B6
|
C3 C4 C6 C7
|
Capacidade para traballar en equipo, de maneira consultiva. |
|
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Coñecer as consecuencias da aplicación do marco conceptual e as normas contables nos estados financeiros |
A1 A7 A10 A11 A24
|
B8 B13
|
C3 C6 C7
|
Ter un comportamento ético nos negocios |
A9
|
B10 B14
|
C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Marco conceptual e regulación contable |
1.1.- ¿Por qué a regulación contable?
1.2.- Marco conceptual
1.3.- Regulación contable no ámbito internacional
|
2. A regulación contable en España |
2.1.- Antecedentes
2.2.- Características principales e estructura do PGC
2.3.- PGC en diferentes tipos de empresas |
4. Impostos |
4.1.- Imposto sobre beneficios nas microempresas
4.2.- Imposto sobre o valor engadido (IVE)
5.3.- Outros impostos |
3. Existencias |
3.1.- Tratamento contable das existencias no PGC
3.2.-Recoñecemento e valoración do deterioro
3.4.- Información nos estados financeiros |
5. Recoñecemento de ingresos
|
5.1.- Recoñecemento de ingresos: aspectos problemáticos
5.2.- Casos particulares: devolucións e garantías
5.3.- Contratos a longo plazo
5.4.- Información nos estados financeiros
|
6.Deudores e Acreedores |
6.1.- Recoñecemento e valoración
6.2.- Transferencias de dereitos de cobro
6.3.- Operacións comerciais en moeda extranxeira
6.4.- Información nos estados financeiros
|
7. Inmobilizado tanxible: cuestión avanzadas |
7.1.- Valoración inicial:costes de financiación, desmantelamento e grandes reparacións
7.2.- Cambios de valor ó longo da vida do activo
7.3.-Información nos estados financeiros: inmobilizado material, inversions inmobiliarias e activos non correntes mantidos para a venda |
8. Inmobilizado intanxible
|
8.1.- Recoñecemento e valoración
8.2.- Gastos de I+D
8.3.- Fondo de comercio
8.4.- Información nos estados financeiros
|
9. Inversións financeiras |
9.1.- Concepto e clasificación
9.2.- Recoñecemento e valoración
9.3.- Información nos estados financeiros
|
10. Fontes de financiamento |
10.1.- Recoñecemento de valoración da débeda
10.2.- Arrendamento financeiro
10.3.- Patrimonio neto: Subvencións de capital
10.4.- Información nos estados financeiros |
11. Provisións, continxencias e remuneracións a empregados
|
11.1.- Provisións vs continxencias
11.2.- Recoñecemento e valoración
11.3.- Remuneracións a empregados
|
12. Estados financeiros |
12.1.- Balance de situación
12.2.- Conta de resultados
12.2.- Memoria
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A7 A9 A10 A23 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C2 C4 C5 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
A11 A12 A14 A15 B2 B5 B8 B12 C3 C6 |
6 |
19 |
25 |
Proba de resposta múltiple |
A24 B1 |
1 |
2 |
3 |
Obradoiro |
B6 B7 |
16 |
41 |
57 |
Proba obxectiva |
B3 B4 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor expón os conceptos conceptos teórico-prácticos do programa |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas propostos polo profesor e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso se realizarán dos probas tipo test. |
Obradoiro |
Resolución de exercicios e casos prácticos en grupo, tanto na aula coma fora dela, con apoio do profesor. |
Proba obxectiva |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e problemas contables tratados durante o curso. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen. Adicionalmente, por medio das titorías, o profesor guiará a preparación das cuestións propostas para discutir na aula e a resolución das tarefas deseñadas para realizar fora da aula. Por último, as titorías en grupo destinaranse a discutir casos prácticos que por a sua complexidade ou variedade nas posibles solución requiren un mayor grado de atención personalizada, se realizarán de forma presencial repartidas en dous sesiones de 2 horas de duración aproximadamente en las siguientes semanas:
10/10, 12/12 4º GEMPR+TUR
20/02, 01/05 2º GEMPR, GA y GB
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B3 B4 |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
A24 B1 |
Durante o curso se realizarán dos probas tipo test, cada una de elas se valora no 30% da nota final. |
60 |
|
Observacións avaliación |
1. Cualificación non presentado: corresponde ao alumno, cando só participa en actividades que teñen un peso inferior ao 20% sobre a nota final, independentemente da nota acadada.
2. Segunda oportunidade e convocatoria avanzada: na segunda oportunidade, realizarase unha proba de recuperación de avaliación continua, que se valora no 60% da nota, así como o exame final programado no calendario oficial, que representa o 40% da nota.
No caso de que se conceda ao alumno unha oportunidade de avaliación "avanzada" e só neste caso, realizarase unha proba mixta dirixida a avaliar todas as destrezas e contido da materia. A avaliación desta proba representará o 100% da cualificación na acta.
3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e despensa académica de exención de asistencia: aplicaranse os mesmos criterios e condicións de avaliación que para o resto dos estudantes.
4. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.
5. Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa identidade segundo a normativa vixente. 6. 6. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
unha vez comprobada, implicará a culificación de suspenso (nota 0) na
convocatoria na que se comete a falta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad financiera. Pearson
Cervera Oliver, Mercedes; González García, Ángel; Romano Aparicio, Javier (2017). Contabilidad financiera (adaptada al nuevo PGC). Centro de Estudios Financieros
Fhillips, F.;Libby, R. and Libby,P.a. (2016). Fundamentals of Financial Accounting. . McGraw-Hill
Amador Fernández, Sotero; Romano Aparicio, Javier (coordinadores) (2008). Manual del Nuevo Plan General Contable. Centro de Estudios Financieros
Rivero Menéndez, M.R.; Rivero Menéndez M.J. (2010). Supuestos Contabilidad Financiera. Edisofer, S.L. |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/650G01013 | Análise das Operacións Financeiras/650G01014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade de Sociedades/650G01030 |
|
|