Identifying Data 2023/24
Subject (*) Business Taxation II Code 650G01021
Study programme
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Suarez Mallo, Maria de la Cruz
E-mail
m.c.suarez.mallo@udc.es
Lecturers
Campo Villares, Manuel Octavio del
Dosío López, Manuel Jesús
Suarez Mallo, Maria de la Cruz
E-mail
m.campov@udc.es
manuel.dosio@udc.es
m.c.suarez.mallo@udc.es
Web
General description O obxectivo principal é poder efectuar unha liquidación do IS, así como coñecer outros impostos directos que afectan as actividades económicas, así como as principais obrigacións que lles existen

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A5 CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados.
A7 CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A10 CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros.
A11 CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A13 CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas.
A14 CE14 - Xestionar as operacións da empresa.
A15 CE15 - Xestionar os recursos financeiros.
A16 CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
A17 CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A18 CE18 - Identificar as características dunha organización.
A19 CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante.
A21 CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística.
A23 CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais.
A24 CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprensión do significado e función do dereito tributario en canto sector do ordenamento juridico A1
A5
A7
A9
A10
A11
A13
A14
A15
A16
A17
A19
A21
A23
B14
C2
C5
C7
Coñecemento das normas que regulan os impostos máis importantes que afectan á actividade económica A2
A12
A14
A15
A16
A18
A24
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C4
C5
C7
C8
Liquidacion impostos facenda publica e coñecemento do réxime tributario de operacións; gestion de partidas do balance A1
A3
A14
A15
C1
C3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Imposto sobre Sociedades 1.1. Esquema de liquidación do IS.
1.2. Determinación da base imponible.
1.3. Cálculo da cota diferencial.
Tema 3. Fiscalidade empresarial en España. 3.1. Implicaciones fiscais da forma xurídica e o tamaño da empresa.
3.2. Principais obligacións fiscais de empresarios e profesionais.
3.3. Principais obligacións contables e rexistrais das rendas de actividades económicas
Tema 2. Outros impostos directos. 2.1. Imposto sobre a renda dos non residentes.
2.2. Impostos medioambientales: estatais e autonómicos.
2.3. Impostos locais.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A24 A23 A21 A19 A18 A17 A16 A13 A12 A11 A10 A9 A7 A3 A2 A1 B1 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 15 15 30
Introductory activities A7 C1 1 0 1
Case study A1 A2 A5 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C7 C8 18 36 54
Multiple-choice questions A7 B3 2 8 10
Problem solving A3 A5 A7 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 6 24 30
 
Personalized attention 25 0 25
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos básicos dos principais impostos e facilitar a aprendizaxe.
Introductory activities Presentación da normativa e dos recursos da AEAT que se va a utilizar ao longo do curso.
Case study Trátase de facer liquidacións dos impostos que se imparten neste curso, para iso exponse posibles situacións nas que poden atoparse as persoas xurídicas.
Multiple-choice questions Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, ds que só unha delas é válida
Problem solving Trataríase de resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Case study
Description
Os casos son resoltos públicamente sen prexuízo de atención individual.

Durante a realización dos casos de estudo orientarase, supervisarase e resolveranse as dúbidas dos alumnos no seu proceso de adquisción das competencias e a realización das actividades propostaas.

Tamén establecerase un horario de titorías individuais no que o alumno pode acudir para resolver calquera tipo de dúbida sobre a materia.

Para o alumnado con dispensa académica de exención de asistencia establecerase unha programación específica ao inicio do cuadrimestre.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A7 B3 No exame final, que se realizará na data establecida no calendario académico oficial, incluirase na primeira parte un test. 14
Case study A1 A2 A5 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C7 C8 Exporanse supostos de liquidación dos impostos estudados, que deberán realizar en clase de forma individualizada. Ademais faranse probas de liquidacións realizadas cs programas da AEAT 30
Problem solving A3 A5 A7 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 No exame final, que se realizará na data establecida no calendario académica oficial, inclúense dous supostos de liquidacións de IS e outro de IRNR. Ademáis do test sobre o conxunto da materia 56
 
Assessment comments

1. Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumno, cando só participe de actividade de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independenza da cualificación acadada.

2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada.  O exame na data oficial supoñerá o 100% da avaliación.

A realización fraudulenta das probas ou das actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con "suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa calificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso u calendario específico de datas compatibles coa súa dedicación.

4. Sobre as condicións de avaliación final. Está prohibido acceder ao aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ ou almacenamento de información.

5. Identificación do/a estudante. O/a estudante debe acreditar a súa personalidade dacordo coa normativa vixente.

Outras observacións de avaliación:

Para superar a materia é necesario aprobar o examen final, esixíndose a aprobar cada unha das partes: o test, a liquidación de IS e de IRNR.


Sources of information
Basic Lillo Díaz, María Jesús (). Fiscalidad de las personas jurídicas .
Moreno Moreno, Mª Carmen y Paredes Gómez, Raquel (). Fiscalidad individual y empresarial. Ejercicios resueltos.
Portillo Navarro, María José (). Manual de fiscalidad: teoría y práctica.
AEAT (). Manual Práctico IS.
Albi Ibáñez, Emilio (). Sistema fiscal español.

Textos Legais e bibliografia existente UDC

Real Decreto Lexislativo 4/2004,de 5 de marzo, texto refundido do Imposto sobre sociedades e Real Decreto 1777/2004 que aproba o regulamento e P.G.C. APROBADO POR real dECRETO 1514/2007

ley 37 /1992, DO 28 DE DECEMBRO, do IVA

Manuales practicos da AEAT (IVE e IMPOSTO SOBRE SOCIEDADES).www.agenciatributaria.es

manuales e revistas que obran na biblioteca da Universidad

. Manuais Prácticos de IVE e Imposto sobre Sociedades que publica e distribúe a Axencia Estatal de Administración Tributaria. I.V.A encóntrase no seguinte LINK: http://www.agenciatributaria.es/static_files/AEAT/Contenidos_Comunes/La_Agencia_Tributaria/Segmentos_Usuarios/Empresas_y_profesionales/Empresario_individuales_y_profesionales/I.V.A./Manual_IVA_2013.pdf Imposto de Sociedades encóntrase no seguinte LINK: http://www.agenciatributaria.es/static_files/AEAT/DIT/Contenidos_Publicos/CAT/AYUWEB/Biblioteca_Virtual/Manuales_practicos/Sociedades/Manual_Sociedades_2013_(Libro).pdf

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Business Taxation I/650G01011

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Corporate Accounting/650G01030

Subjects that continue the syllabus
Business Taxation III/650G01027

Other comments

1. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

2. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.