Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno é quen de expresarse de xeito oral e máis escrito, en calquera dos idiomas oficiais da comunidade, ou nunha língua estranxeira, empregando correctamente os conceptos básicos da materia: compra, custo, gasto, investimento, pago. |
A10 A24
|
B1 B4 B5 B9 B10 B13 B14
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7
|
Identificar as características dos ámbitos internos e externos da empresa, económicos, sociais e ambientais, así como os modelos contables relacionados con estes, dun xeito innovador e sustentable. |
A1 A2 A7 A9
|
B2 B3 B12
|
C3 C6
|
Identificar os diferentes factores de producción de acordo coa súa natureza, función e comportamento |
A3 A24
|
|
|
Comprender os diferentes modelos de imputación de custos e as posibilidades de afectación e imputación dos mesmos aos portadores de costes en función daqueles. |
A18 A24
|
|
|
Coñecer e seleccionar en cada caso a millor opción para facer o reparto primario e secundario dos custos indirectos. |
A3 A24
|
|
|
Identificar, calcular e interpretar conceptos tales como Centro de custo, Unidades equivalentes, Unidades técnicas e económicas, Unidades de obra, Taxa de Aplicación e Imputación racional de custos. |
A24
|
|
|
Obter e analizar as marxes de contribución nun modelo de custo variable. |
A3 A23 A24
|
|
|
Cálcular o custo estándar e relacionalo coa planificación e o control da actividade da empresa. |
A3 A13 A14 A16 A24
|
B8
|
|
Utilizar os orzamentos como ferramenta de planificación |
A10 A12 A18 A24
|
B6 B7 B11
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Natureza, concepto e clasificación da Contabilidade de Custos. |
1.1. Contabilidade de Custos e Contabilidade Financeira |
Tema 2. Definición, análise e clasificación dos custos. |
2.1. Diferencia compra, custo, gasto, pago e investimento
2.2. Clasificación dos custos
2.3. O custo de oportunidade |
Tema 3. Custos dos factores da producción. |
3.1. Materiais
3.2. Man de obra
3.3. Custos indirectos
3.3.1. Concepto e clasificación
3.3.2. A estatística de custos
3.3.3. As unidades de obra |
Tema 4. Os sistemas de custos. |
4.1. Sistema de acumulación de custos por órdenes de traballo e por proceso
4.2. Sistema de custo completo industrial e coste variable
4.3. Sistema de custo histórico, custo estándar e custo normal |
Tema 5. Contabilidade por órdenes de traballo e por procesos. |
5.1. Os custos directos e indirectos no sistema de acumulación de costes por órdenes de traballo
5.2. Sobreaplicación e subaplicación de custos indirectos nas órdenes de traballo
5.3. Cálculo do custo unitario no sistema de custo por procesos. Unidades físicas e unidades equivalentes
5.4. A producción en curso e a producción equivalente
5.5. Diferencias de inventario
5.6. Custos conxuntos e custos comunes |
Tema 6. Modelo de custo completo |
6.1. Custo histórico
6.2. Custo estimado
6.3. Custo estándar
6.4. Cálculo e análise das desviacións
6.5. Custo racional |
Tema 7. Modelo de custo variable |
7.1. Punto morto
7.2. Cálculo de ratios e marxes
7.3. Análise de sensibilidade |
Tema 8. Modelo de custos baseados na actividade |
8.1. As actividades
8.2. Conductores de custos
8.3. A importancia do tempo |
Tema 9. Orzamentos |
9.1. Concepto y obxectivos
9.2. Orzamento xeral
9.3. Orzamentos operativos
9.4. Estados financeiros previsionais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A7 A10 A12 A13 A14 A16 A18 A23 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B14 C3 C4 C5 |
27 |
32 |
59 |
Sesión maxistral |
A1 A9 B9 B10 C7 C8 |
8 |
16 |
24 |
Aprendizaxe colaborativa |
C1 C6 |
2 |
6 |
8 |
Proba mixta |
A10 A24 B4 B5 C1 C6 |
5 |
50 |
55 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios prácticos de aplicación dos conceptos teóricos básicos da materia |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento dos conceptos teóricos e prácticos básicos da materia |
Aprendizaxe colaborativa |
Asistencia e calidade da participación na clase, asistencia a conferencias e charlas organizadas por a Facultade, e outras actividades complementarias que se consideren dinterese para a materia. |
Proba mixta |
Exame escrito no que a alumno terá que demostrar ter acadados os resultados de aprendizaxe; a proba incluirá teoría e práctica. Nas sesións de atención personalizada desenvolveranse titorías en pequeno grupo coa fin de aclarar as dúbidas que o alumnado poida ter cara á proba mixta. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Titorías guiadas de 4 horas en grupos de 15 alumnos antes do remate do cuadrimestre. Os horarios e o lugar no que se desenvolverán comunicaranse no seu momento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A10 A24 B4 B5 C1 C6 |
Exame escrito que incluirá cuestións teóricas e cuestións prácticas. |
70 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A7 A10 A12 A13 A14 A16 A18 A23 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B14 C3 C4 C5 |
Presentación e entrega de pequenos problemas que terá que resolver por sí mesmo/a, e pequenas probas obxectivas nas que haberá de demostrar a asimilación dos termos básicos da materia e de diferentes procesos de cálculo das magnitudes esenciais do proceso de cálculo da Contabilidade de Custos. |
25 |
Aprendizaxe colaborativa |
C1 C6 |
Asistencia a clase, participación nas clases, asistencia a conferencias, participación no Green Campus, etc. Valorarase a calidade das súas opinións e aportacións. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Criterios de avaliación na primeira oportunidade: A
superación da materia precisará que o estudantado sexa valorado tanto
na sua participación na "solución de problemas", na "proba mixta" en na "aprendizaxe colaborativa".
Criterios de avaliación na segunda oportunidade: A superación da materia precisará que o estudantado sexa valorado nunha "proba mixta" final cun peso do 100% da avaliación que incluirá cuestións teóricas e prácticas nas que o/a estudante terá que demostrar ter alcanzado as competencias e resultados da aprendizaxe da materia. Outras consideracións: - Cualificación de non presentado en calquera das oportunidades. Corresponde ao alumnado, cando so participe en actividades de avaliación cunha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación obtida. - Convocatoria
adiantada: proba mixta cun peso do 100% sobre a cualificación:
consistirá nunha proba mixta na que se incluirán cuestións
teóricas e prácticas na que o/a alumno/a terá que demostrar ter alcanzado as competencias e resultados de aprendizaxe da
materia. - Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia. Poderá escoller ao inicio do cuadrimestre entre a avaliación xeral da materia exposta anteriormente, ou unha proba mixta cun peso do 100% sobre a
cualificación: consistirá nunha proba mixta na que se incluirán
cuestións teóricas e prácticas e na que o/a alumno/a terá que demostrar
ter alcanzado as competencias e os resultados de aprendizaxe da
materia. - Consonte a memoria de verificación dos graos da Facultade de Economía e Empresa, a asistencia a clase é obrigatoria, e terase en conta na avaliación final. A cualificación mínima para obter un aprobado é de 5 (50%). CONDICIÓNS DE AVALIACIÓN:
está prohibido o acceso ás aulas de exame con
calquera tipo de dispositivo que permita a comunicación co exterior
e/ou o almacenamento de información, excepto naqueles casos nos que
o profesorado responsable da materia así o estableza.
O/a estudante haberá de identificarse antes do inicio da
proba utilizando calquera dos medios aceptados pola Universidade da
Coruña
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Catalina Vacas Guerrero ... [et al.] (2009). Fundamentos de contabilidad de costes y de gestión : una visión práctica. Collado Villalba : Delta
Paredes Ortega, José Luis; Fullana Belda, Carmen (2019). Casos prácticos de gestión de costes. Pirámide
Ripoll Feliu, Vicente M., coord. Alcoy Sapena, Pablo, coord. Crespo Soler, Cristina, coord (2011). Contabilidad analítica -- Problemas y ejercicios. arcelona: Profit
Martín Garrido, Javier (2019). Contabilidad de Costes. Sanz y Torres
Martin Peña, Francisco; Ros riera, Juan (2015). Contabilidad de Costes. Ediciones CEF
Muñoz, Clara; Zornoza, Javier; Veuthey, Eloy (2008). Introducción a la contabilidad de costes para la gestión. Curso práctico. TME Tratados y manuales de empresa |
A bibliografía poderá ser actualizada en calquera momento por mor da inclusión de novos textos que o profesor considere axeitados para o alumnado. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle ou Teams, en formato dixital sen necesidade de imprimilos c. Pode controlarse a autenticidade da autoría dos traballos utilizando ferramentas coma Turnitin ou similares 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|