Identifying Data 2023/24
Subject (*) Corporate Accounting Code 650G01030
Study programme
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Vara Arribas, Ricardo Jose
E-mail
ricardo.vara@udc.es
Lecturers
Borrajo Dios, Jorge
Vara Arribas, Ricardo Jose
E-mail
jorge.borrajo@udc.es
ricardo.vara@udc.es
Web
General description O principal obxectivo do curso é ofrecer ao alumno unha visión práctica de como trasladar ao plano contable as distintas operacións de orde mercantil ou contable que se poden dar no ámbito da empresa.

Os fundamentos normativos do curso recollen as novidades lexislativas que afectan á materia tales como o Real Decreto Lexislativo 2/2010, do 2 de xullo, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei de Sociedades de Capital ou a nova normativa sobre formulación de contas anuais consolidadas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A7 CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A10 CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros.
A11 CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A14 CE14 - Xestionar as operacións da empresa.
A23 CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeno tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. A7
A9
A11
A12
A14
B6
B7
B8
B9
C4
C7
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeno tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. A1
A2
A3
A7
B1
B2
B3
B4
B5
C1
C2
C3
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. B13
C6
Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas de empresas e mercados. A7
A10
A11
A23
B11
B12
C8
Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas de empresas e mercados. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. A7
A11
B10
B14
C5

Contents
Topic Sub-topic
1. O patrimonio neto no balance do Plan Xeral de Contabilidade
1.1. Clases de accións
1.2. Os valores da acción
1.3. Accións privilexiadas, sen voto e rescatables
1.4. O patrimonio neto e o capital social. Limitacións e obrigas
1.5. Réxime transitorio do cálculo do patrimonio neto
1.6. Préstamos participativos
2. As sociedades mercantís: conceptos básicos. 2.1. A sociedade anónima
2.2. A sociedade de responsabilidade limitada
2.3. Outros tipos de sociedades
2.4. Normativa contable e fiscal
3. A constitución da sociedade 3.1. Sociedade anónima
3.1.1. Subscrición e desembolso mínimo
3.1.2. Procedementos de fundación simultanea e sucesiva
3.2. Sociedade de responsabilidade limitada
3.3. Contabilización da fundación de sociedades (I). Accións e participacións emitidas como instrumentos de patrimonio propio
3.3.1. Fundación simultánea ou por convenio
3.3.2. Fundación sucesiva
3.4. Contabilización da fundación de sociedades (II). Accións e participacións emitidas como pasivos financeiros
3.4.1. Accións rescatables
3.4.2. Accións sen dereito de voto
4. Aportacións non dinerarias 4.1. Aportacións monetarias e non monetarias
4.2. Informe do experto
4.3. Regulamento do Rexistro Mercantil
4.4. Contabilización das aportacións non monetarias nas sociedades (I). Accións e participacións emitidas como instrumentos de patrimonio propio
4.5. Contabilización das aportacións non monetarias nas sociedades (II). Accións e participacións emitidas como pasivos financeiros
4.6. Aportacións non monetarias con prima de emisión ou asunción
4.7. A amora do accionista e os seus efectos
6. Reduccións de capital 6.1. Requisitos da redución de capital
6.2. O dereito de oposición dos acredores
6.3. Modalidades da redución
6.4. Finalidade da redución do capital social
6.4.1. Redución de capital por devolución das aportacións
6.4.2. Redución de capital por condonación de dividendos pasivos
6.4.3. Redución de capital por constitución ou incremento da reserva legal ou das reservas voluntarias
6.4.4. Redución de capital por restablecemento do equilibrio entre o capital e o patrimonio neto da sociedade diminuído por consecuencia de perdas
6.4.5. Redución de capital con cargo a beneficios ou a reservas libres
6.5. Outras formas de redución de capital
6.5.1. Redución de capital por non pagamento de dividendos pasivos
6.5.2. Redución de capital tras a adquisición de accións propias
6.5.3. Redución de capital por exercicio do dereito de separación dos socios
6.6. Redución e aumento de capital simultáneos (operación acordeón)
7. Adquisicións de accións propias 7.1. Adquisición orixinaria e derivativa
7.2. Supostos de libre adquisición
7.3. Réxime das accións propias
7.4. Alienación e amortización de accións propias
8. Aplicación do resultado 8.1. Base de repartición
8.2. Distribución de beneficios
8.3. Orde de prelación na distribución de resultados
9. Disolución e liquidación de sociedades
9.1. Causas de disolución
9.2. Período de liquidación
9.3. División do patrimonio social
9.4. Problemática contable
10. O Imposto sobre beneficios en sociedades
10.1. Cálculo e contabilización do gasto producido polo Imposto.
10.2. Diferenzas entre o resultado contable e a base impoñible
10.2.1. Diferenzas Permanentes
10.2.2. Diferenzas Temporarias.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 17 34 51
Directed discussion 25 50 75
Supervised projects 4 4 8
Objective test 3 9 12
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición resumida dos temas do programa co apoio sistemático de exercicios prácticos
Directed discussion Discusión en clase de casos prácticos e contabilización de supostos.
Supervised projects Consistirán na presentación ao profesor da solución de prácticas previamente propostas.
Se desarrollarán en el horario de tutorías a subgrupos de 15 alumnos.
Objective test Examen teórico práctico sobre os contidos do curso

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Supervised projects
Description
Dase resposta personalizada en clase á solución dos supostos e acláranse as dúbidas.

Tutorización para a solución de casos prácticos de contabilización de distintas operacións societarias.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion Avaliación do nivel de implicación do alumno mediante a súa axeitada participación na resolución das cuestión que se formulen. 20
Supervised projects Resolución de casos prácticos sen resolver 10
Objective test Examen escrito con preguntas teóricas e/ou resolución de casos prácticos 70
 
Assessment comments
<p class="MsoNormal">Observaciones de evaluación</p><p class="MsoNormal">A) NORMATIVA DE EVALUACIÓN:</p><p class="MsoNormal">1. Condiciones de evaluación: Está prohibido acceder al aula del examen con cualquier dispositivo que permita la comunicación con el exterior y/o almacenamiento de información.</p><p class="MsoNormal">2. Identificación del estudiante: El estudiante ha de acreditar su identidad de acuerdo con la normativa vigente.</p><p class="MsoNormal">B) TIPOS DE CALIFICACIÓN:&nbsp;</p><p class="MsoNormal">1. Calificación de no presentado: Corresponde al alumno, cuando solo participe en actividades de evaluación que tengan una ponderación inferior al 20% sobre la calificación final, con independencia de la calificación alcanzada.</p><p class="MsoNormal">2. Estudiantes con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para las fechas aprobadas en la Junta de Facultad para la prueba objetiva final, para las restantes pruebas se acordará al inicio del curso un calendario específico de fechas compatible con su dedicación.</p><p class="MsoNormal">C) OPORTUNIDADES DE EVALUACIÓN:&nbsp;</p><p class="MsoNormal">1. Primera oportunidad: se aplicarán los criterios de evaluación anteriormente indicados en esta sección.&nbsp;</p><p class="MsoNormal">2. Segunda oportunidad: prevalecerá la nota más alta entre la nota media ponderada entre evaluación continua (30%) y examen final (70%) y la nota obtenida en el examen final.</p><p class="MsoNormal">3. Convocatoria adelantada: Las condiciones de evaluación de la oportunidad adelantada serán específicas para esta oportunidad. Esta será evaluada por medio de una prueba mixta oral y/o escrita que valore la totalidad de los contenidos y competencias de la materia y que supondrá el 100 % de la cualificación final.</p><p class="MsoNormal">Otras observaciones: Las peculiaridades de la asignatura de Contabilidad de operaciones societarias requiere la solución por parte de los alumnos de casos prácticos sobre dichas operaciones, realizando el registro contable que proceda de acuerdo con los aspectos normativos asociados.</p><p class="MsoNormal">Por este motivo, la evaluación continua representará un 30% de la nota total. El 70% restante corresponderá a la calificación de la prueba mixta (examen final) a realizar sobre todo el contenido de la asignatura en el período de exámenes oficiales que siga al fin de las clases del cuatrimestre.&nbsp;</p><p class="MsoNormal">En la evaluación continua, el planteamiento y solución de casos prácticos se podrán realizar durante el desarrollo de las clases y sin necesidad de aviso previo. Todo ello requiere una participación en clase activa por parte del alumno y un estudio actualizado del material facilitado.</p>

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Financial Accounting I/611G02013
Financial Accounting II/611G02018

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.