Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A8 |
CE8 - Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A22 |
CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento dos principais conceptos, cuestións e problemática específica das empresas familiares, así como dos principais modelos de análise. |
A1 A2 A3 A7 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A22 A23 A24
|
B1 B3 B4 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de aplicación dos modelos de anáise a un amplo rango de problemas, conflitos e situacións en xeral que son típicas nalgúns casos específicos das empresas familiares. |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A22 A23
|
B2 B5 B6 B7 B8 B14
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución |
Concepto de empresa familiar |
Características das empresas familiares |
Introdución: Principais características e problemas
O sistema da empresa familiar
Conflitos: orixe e posibles solucións
Relacións, cultura e valores |
Goberno da empresa familiar |
Órganos de goberno da familia e da empresa
O protocolo familiar
|
Evolución e crecimento |
Evolución e crecemiento
Sucesión e continuidade |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A11 A22 A24 B1 B2 B4 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C6 |
15 |
27 |
42 |
Directed discussion |
B6 B9 B14 |
19 |
0 |
19 |
Supervised projects |
B3 B4 B5 |
10 |
20 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A7 A8 A9 A16 A17 A18 A19 A23 B7 B8 B10 C4 C5 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Estudo de situacións concretas ou casos que describan situacións reais ou supostas. O alumno deberá ser capaz de analizala axeitadamente e de plantexar solucions ou decisiones. |
Directed discussion |
Clases en grupos reducidos de 15 alumnos para análise detallado de problemas concretos do temario e de traballo do alumno |
Supervised projects |
Realización de traballos relacionados con os contidos da materia de forma tuteada por o profesor. Os traballos serán realizados de forma individual ou en grupo e serán susceptibles de presentación por parte dos alumnos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición do profesor de carácter oral e complementada con medios audiovisuais e coa introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de facilitar a aprendizaxe e de transmitir coñecementos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Directed discussion |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada ó alumno levarse a cabo de forma virtual, incluido a acción de Tutorías en Grupos Reducidos.
Informarase aos alumnos das datas exactas e as aulas onde se impartirán as Tutorías en grupos reducidos. Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a misma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A11 A22 A24 B1 B2 B4 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C6 |
Valoraránse as respostas propostas e a análise desenvolvido polos alumnos para a resolución dos casos plantexados. |
40 |
Supervised projects |
B3 B4 B5 |
A evaluación dos traballos terá en conta os seguintes aspectos:
- Adecuación metodolóxica á proposta de traballo.
- Profundidade dos contidos.
- Claridade na redacción e na presentación das ideas.
- Estructura e organización dos contidos.
- Principais Conclusións.
- Uso de fontes documentais apropiadas e actuais.
- Presentación e claridade na exposición e respostas. |
60 |
|
Assessment comments |
To pass the subject, the student must obtain a minimum of 5 points out of 10. The breakdown of the total of ten is as follows: 40% (4 points) corresponds to the case studies. The 60% (6 points) corresponds to the realization of the work (6 points). A) EVALUATION CONDITIONS: 1. Evaluation conditions: It is forbidden to access the exam room with any device that allows communication with the outside and/or storage of information. 2. Student identification: The student must prove his personality according to the current regulations. B) TYPES OF GRADING: 1. Qualification of not presented: Corresponds to the student, when only participates in evaluation activities that have a weighting of less than 20% of the final grade, regardless of the grade achieved. 2. Students with recognition of part-time dedication and academic dispensation of exemption of attendance: Except for the dates approved in the Xunta de Facultade for the final objective test, for the remaining tests a specific calendar of dates compatible with their dedication will be agreed at the beginning of the course. The Moodle platform and e-mail will be used as the main communication vehicle for the management of contents, tutorials and the delivery of assignments. They will have the same obligation to perform activities as full-time students. C) EVALUATION OPPORTUNITIES: 1. First opportunity: The evaluation criteria previously indicated in this section will be applied. 2. Second opportunity: An individual tutored work will be carried out with the same criteria as those applied in the first opportunity, which will be 100% of the grade. 3. Added call: In the added call it is possible to recover the points of the continuous evaluation by means of additional questions to the final objective test. D) The fraudulent performance of the evaluation tests or activities, once verified, will directly imply the qualification of failure in the call in which it is commented: the student will be qualified with "suspense" (numerical grade 0) in the corresponding call of the academic year, both if the commission of the fault occurs in the first opportunity as in the second. For this, the student will proceed to modify his/her grade in the first opportunity report, if necessary.
|
Sources of information |
Basic
|
Corona, J. (Ed.) (2011). Empresa familiar: aspecto jurídicos y económicos. Deusto
Galve, C. y Salas, V. (2003). La empresa familiar en España. Fundación BBVA
Casillas, J.C. y otros (2005). La gestión de la empresa familiar. Thompson |
A maiores da Bibliografía relacionada, dado que o análise e búsqueda de fontes documentales é unha das metodoloxías desenvoltas durante o curso, será o propio alumno (orientado polo profesor) quén en función dos problemas que teña que abordar buscarálas referencias documentales mais apropiadas. A lo longo do curso, recomendarase material adicional correspondente aos contidos impartidos. |
Complementary
|
Pérez, M.J. (coord.) (2007). Fundamentos en la dirección de la empresa familiar. Thompson
Miller, D. y Le Bretton-Miller, I. (2006). Gestionar a largo plazo. Deusto
Monreal, J. y otros (2009). La gestión de las empresas familiares: Un análisis integral. Civitas
Gimeno, A. y otros (2009). Modelos de empresa familiar. Deusto |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2.- Facilitarase a integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria 3.- As tutorías faranse a través de teams 4.- Traballarase para fomentar valores de respecto e igualdade. 5- Perspectiva de xénero. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia. |
|