Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1. Ser capaz de integrar o fenómeno da discapacidade e a dependencia dentro da construción social do proceso saúde-enfermidade |
A22 |
CEIP7. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no campo das relacións de familia ante situacións de discapacidade e dependencia. |
A23 |
CEIP8. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación no ámbito da intervención psicolóxica nas relacións de familia ante situacións de discapacidade e dependencia. |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B7 |
CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia |
B8 |
CG3 Capacidade para a toma de decisións na resolución de problemas. |
B9 |
CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia |
B10 |
CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia |
C1 |
CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar. |
C2 |
CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia |
C6 |
CT6. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas aos que deben enfrontarse |
C7 |
CT7. Ser capaz de valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade? |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ser capaz de identificar las variables más relevantes en el entorno familiar de la persona con discapacidad.
Capacidad para la implementación de diferentes técnicas y estrategias de mejora de la relación familiar de las personas con discapacidad.
Conocimiento del papel de los cuidados profesionales y familiares en la atención de las personas en situación de dependencia.
Dominio de los instrumentos y pautas de intervención en la familia de las personas con discapacidad. |
AR22
|
BR1 BR7 BR8 BR9 BR10
|
CR1 CR2 CR6 CR7
|
CEIP7. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no campo das relacións de familia ante situacións de discapacidade e dependencia. |
AR1 AR22
|
|
|
CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia |
|
BR9
|
|
CEIP8. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación no ámbito da intervención psicolóxica nas relacións de familia ante situacións de discapacidade e dependencia. |
AR1 AR23
|
|
|
CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
BR2
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Family: structural diversity and family proccesses |
1.1. Concepto de familia
1.2. Tipos de familias
1.3. Implicaciones de la diversidad familiar en la intervención |
2.Theories of the family and family intervention |
2.1.La teoría evolutiva
2.2.La teoría sistémica
2.3 El modelo ecológico |
3. Biopsychosocial approach to illness and disability in relation to family |
3.1. El marco biopsicosocial
3.2. Tipología biopsicosocial de la enfermedad |
4. Time phases |
4.1. Fase de crisis
4.2. Fase crónica
4.3. Transiciones |
5. Family dynamics |
5.1 Experiencias multigeneracionales
5.2. Los sistemas de creencias familiares |
6. Families as health service users and carers |
6.1. El modelo de colaboración centrado en la familia
6.2 Acceso a los servicios |
7. Lost: family answers |
7.1. Pérdida anticipatoria
7.2. Fase terminal
7.3. Intervención en la pérdida |
8. Family intervention |
8.1. El proceso de intervención
8.2. Introducción a la práctica de la intervención sistémica |
9. From therapy to psychoeducational interventions |
9.1. Grupos multifamiliares
9.2. Terapia familiar psicoeducativa
9.3. Atención a los hermanos de niños especiales |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Multiple-choice questions |
A1 A22 B2 B10 C2 C6 |
2 |
40 |
42 |
Simulation |
B7 B8 B9 C1 |
10 |
4 |
14 |
Directed discussion |
B1 C6 |
2 |
2 |
4 |
Workbook |
A1 A22 |
0 |
49 |
49 |
Student portfolio |
A1 A23 C7 |
4 |
20 |
24 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A22 B1 B10 |
11 |
0 |
11 |
Introductory activities |
B1 B8 |
1 |
1 |
2 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Multiple-choice questions |
O exame é tipo test con 30 preguntas 3 tres alternativas de resposta na que so unha é a resposta correcta. Restan errores, de modo que, cada dous errores quitan un acerto. |
Simulation |
O alumnado fará distintas escenificacións de casos propostos por eles/elas e outros propostos pola docente. Se avaliará o seu desempeño como profesionais e como clientes. Ademáis, contarán con exemplos de simulacións na plataforma Moodle. En Moodle, igualmente, se inclúe la rúbrica de avaliación do desempeño como profesionais y como membros de unha familia. |
Directed discussion |
Realizarán as lecturas correspondentes á asignatura e que se indican no calendario que se proporciona ó comezar o cuadrimestre. Na clase, se debatirán ideas e conceptos relacionados coas lecturas e se proporcionarán oportunidades de interacción virtual. |
Workbook |
Se proporciona a referencia de libros e artículos ou documentos e se indica qué día da semana deberán leelos e se exporán e debatirán na uala. Para a elaboración do portafolio e para a realización do exame, también deberán realizar lecturas. |
Student portfolio |
O portafolios contén o traballo grupal centrado na intervención familiar. |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións maxistrales abordarán os contenidos da materia para os que antes o alumnado deberá ter lido o indicado na programación da asignatura. |
Introductory activities |
As actividades iniciais se dedican a introducir a asignatura e a explorar as áreas que desexe trabajar o alumnado en xogos de roles, así como as súas áreas de interés dentro da asignatura, as súas expectativas e os seus coñecementos previos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Introductory activities |
|
Description |
Students may raise questions in the classroom, go to my office at the Faculty of Education(P2A8) or the office for the teachers of this master in the Faculty of Physical therapy. You need to make an appointment first e-mailing me (silvia.lopez.larrosa@udc.es). The meeting could be in person or using the virtual tools offered by the University of A Coruña. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Multiple-choice questions |
A1 A22 B2 B10 C2 C6 |
The exam has 30 questions with three options and just one right answer. Two mistakes substract one right answer. |
30 |
Directed discussion |
B1 C6 |
Students will have to attend the lectures and actively involve in the classroom. They will also have to answer the questions and activities that will be offered. |
10 |
Student portfolio |
A1 A23 C7 |
This document includes group activities related to a family intervention program. |
30 |
Simulation |
B7 B8 B9 C1 |
Role-playing will mean that students will have to perform as professionals and as family members in either individual family interventions or multiplefamily interventions. |
30 |
|
Assessment comments |
The aforementioned criteria apply to students attending 80%-100% lectures. If you fail in June, you have to repeat what you have failed. The criteria and the dimensions being evaluated are the same during the academic year. Semi-present students: you must attend three lectures that will be indicated in the timetable of this subject. Compulsory attendance to these three lectures will be 10% of the final mark. Also, you should participate in a role playing (performing a professional and a family member). This will mean a 25% of the final mark. You must make the exam (45% of the final mark). You should also present the summary of the books and articles (from a list) that you have done. This is 20% of the final mark. This will be the criteria to evaluate semi-present students during the whole academic year. Students who are exused to attend should make the exam (60% of the final mark), role-playing (20% of the final mark) and a summary of the books and articles readed from a list (20%). You may request personal assisstance from the teacher. Your marks will depend on these criteria during the whole academic year. All students: In case of plagiarism, the student will get a fail mark ("0") either in the first evaluation or the second evaluation. In case plagiarism happens in the second evaluation, the mark of the first evaluation would be changed to "0".
|
Sources of information |
Basic
|
Watzlawick, P., Weakland, J.H., Fisch, R (2012). Cambio: formación y solución de problemas humanos. . Herder
Harnett y Tierny (2012). Convention of hope. British Journal of Learning Disabilities, 37, 257-264.
Villavicencio, C.E. & López Larrosa, (2020). Ecuadorian mothers of preschool children with and without intellectual disabilities: Individual and family dimensions. . Research in developmental disabilities, 105
Lundeby, H. y Tossebro, J (2008). Exploring the Experiences of “Not Being Listened To” from the Perspective of Parents with Disabled Children. Scandinavian Journal of learning disabilities
Rolland, J.S (2000). Familia, enfermedad y discapacidad. Barcelona: Gedisa
López Larrosa, S. y Escudero, V (2003). Familia, evaluación e intervención. Madrid: CCS
Varela, N. Escudero, V. y López Larrosa, S. (2015). Familias y enfermedad física. Manual de intervención familiar y multifamiliar. Madrid: Grupo 5
Rivett, M., & Buchmuller, J. (2017). Family Therapy Skills and Techniques in Action. Abingdon, Oxon, UK: Routldege.
Equipo EIF (2008). Manual de instrumentos de evaluación familiar. Madird: CCS
White, M. y Epston, D. (2010, 5º edición). Medios narrativos para fines terapéuticos. Barcelona: Paidós
Venero, M. y Rodríguez-Arias, J.L. (2006). Terapia familiar breve.. CCS |
|
Complementary
|
Stewart, L.M., Sellmaier, C., Brannan, A.M. & Brennan, E.M. (2023). Employed Parents of Children with Typical and Exceptional Care Responsibilities: Family Demands and Workplace Supports. Journal of Child and Family Studies (2023) 32:1048–1064 https://doi.org/10.1007/s10826-022-02363-5
López Larrosa, Silvia (2021). Familia y necesidades educativas de los hijos: intervención y reflexiones.. En B. D. Silva, L. S. Almeida, A. Barca, M. Peralbo, & R. Alves (Eds.), Atas do XVI Congresso In
Green, S.E., Darling, R.B., y Wilbers, L. (2013). Has the parent experience changed over time? A meta-analysis of qualitative studies of parents of children with disabilities from 1960 to 2012. . Research in Social Science and Disability, 7, 97-168. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
In order to adhere to the strategic Green Campus Plan of the Faculty, students' written documents in this subject will be uploaded in Moodle so, they will not be printed. |
|