Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e comprender a morfoloxía, a fisioloxía, a patoloxía e a conduta das persoas, tanto sas como enfermas, no medio natural e social. |
A19 |
Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos usuarios do sistema sanitario así como con outros profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dominar a terminoloxía anatómica, de modo que o alumnado coñeza a nomenclatura actualizada das estruturas anatómicas e adquira a capacidade de descricición destas estruturas empregando términos de orientación espacial
|
A1 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C8 C9
|
Desenvolver a capacidade de observación. |
A1 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C8 C9
|
Coñecer a morfoloxia xeral do corpo humano, a localización, a forma e a estrutura dos seus órganos, sistemas e aparatos, e as súas interrelacións. |
A1 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C8 C9
|
Coñecer a morfoloxía, a localización e as interrelaciones das estructuras anatómicas , en particular, o sistema nervioso e o aparato locomotor de cabeza, colo e tronco. |
A1 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C8 C9
|
Identificar a forma e as relacións das diferentes estruturas anatómicas mediante o uso de esquemas, debuxos, láminas e modelos anatómicos tridimensionais (maquetas). |
A1 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C8 C9
|
Comprender a función dos órganos e sistemas a través da posición, forma e estructura básica. |
A1 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C8 C9
|
Utilizar os coñecementos anatómicos no plantexamento e análise de problemas clínicos pertinentes. |
A1 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C8 C9
|
Alcanzar o nivel suficiente de coñecementos anatómicos para comprender outras áreas da titulación relacionadas e para realizar cursos de especializacion en diversos campos da Fisioterapia. |
A1 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.- Introducción á estrutura do corpo humano.
|
1.- Histoloxía: Tecido epitelial. Tecido conxuntivo. Tecido muscular. Tecido nervioso.
2.- Introducción aos conceptos anatómicos xerais do corpo humano. Posición anatómica. Eixos, direccions e planos . Nomenclatura Anatómica: términos de posición, orientación e relación.
|
II.- Sistema nervioso. |
CONTIDOS:
1.- Introducción ó Sistema Nervioso.
2.- Sistema nervioso central. Medula espiñal. Tronco encefálico. Cerebelo e cerebro. Meninxes. Vascularización. Vías de conducción. Sistema ventricular.
3.- Sistema nervioso periférico. Sistema nervioso autónomo. Sistema simpático. Sistema parasimpático. Pares craneais. Pares raquídeos.
ACTIVIDADES PRÁCTICAS:
1.- Estudiar en maquetas a anatomía da medula espiñal e dos nervios espinais.
2.- Identificar en maquetas as estruturas do encéfalo e o orixe aparente dos pares craneais.
|
III.- Aparato locomotor. Introducción. Cabeza, colo e tronco. |
CONTIDOS:
1.- Conceptos xerais do aparato locomotor.
2.- Anatomía funcional de colo, cabeza e tronco. Ósos. Articulacións. Músculos.
3.- Vascularizacion e inervación de cabeza, colo e tronco.
4.- Anatomía de superficie de cabeza, colo e tronco.
ACTIVIDADES PRÁCTICAS:
1.- Estudiar o esqueleto de cabeza, colo e tronco en maquetas e ósos.
2.- Identificar en maquetas as articulacións da cabeza, do colo e do tronco.
3.- Identificar en maquetas os músculos do dorso, do tórax e do abdome.
4.- Estudiar en maquetas a vascularizacón e inervación da cabeza, o colo e o tronco.
5.- Anatomía de superficie de cabeza, colo e tronco.
CONTENIDOS:
1.- Conceptos xerais do aparato locomotor: osteoloxía, artroloxía e mioloxía.
2.- Anatomía da cabeza, colo e tronco: osteoloxía, artroloxía e mioloxía.
3.- Vascularizacion e inervación da cabeza, colo e tronco.
ACTIVIDADES PRÁCTICAS:
1.- Estudiar o esqueleto da cabeza, colo e tronco nas maquetas.
2.- Identificar nas maquetas as distintas articulacions da cabeza e da columna vertebral.
3.- Identificar nas maquetas os músculos de colo e tronco.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A19 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C8 C9 |
26 |
39 |
65 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A19 B1 B2 B3 B4 B5 C1 |
20 |
30 |
50 |
Proba mixta |
A1 A19 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C8 |
0 |
2 |
2 |
Proba obxectiva |
A1 A19 B1 B2 B4 B5 C1 C8 C9 |
2 |
30 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clase teórica expuesta polo profesor. Será unha clase participativa, favoreciendo o intercambio de opinions e o debate. |
Prácticas de laboratorio |
Complementan os contidos das clases teóricas. Os alumnos traballan cos osos e os modelos anatómicos. Coas maquetas adquierese unha visión tridimensional do explicado na clase e facilita o estudo e mellora da capacidade de relación.
|
Proba mixta |
Evaluacion continua: examenes test, pregunta curta, ou láminas que se realizarán de cada unidade temática para valorar os coñecementos do alumno e o seu nivel de comprension |
Proba obxectiva |
PRUEBA ESCRITA, que consta de dos partes:
1. Preguntas cortas (entre 10 e 25), que requieren resposta breve, de una extensión máxima de media páxina. Consisten en preguntas de desarrollo textual e láminas anatómicas para completar ou identificar elementos.
2. Examen tipo test, cada unha con catro/cinco opcions e una única respuesta.
PRUEBA ORAL
En caso de que o alumno conte cunha adaptación curricular concedida por a Unidade de Atención á Diversidade (ADI) da UDC na que se recolla la dificultade para a realización de examenes escritos, se sustituirá esta por unha PROBA ORAL, que consistirá en preguntas de resposta breve. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.
ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
• Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
A demanda, previa solicitude por correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A19 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C8 |
Evaluacion continua: examenes tipo test, resposta curta ou láminas de cada unidade temática, onde se valorará os coñecementos e o nivel de comprension do alumno |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A19 B1 B2 B3 B4 B5 C1 |
Se valorará a actitude, a capacidade para o aprendizaxe e para a resolución de problemas plantexados polo profesor. |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A19 B1 B2 B4 B5 C1 C8 C9 |
Realizacion da proba escrita ou oral |
80 |
|
Observacións avaliación |
Os créditos da
materia Anatomía Humana I, de 6 ECTS, distribúense en dúas partes: -
Neuroanatomía : 2 ECTS. -
Aparato locomotor de cabeza, cuello y tronco: 4
ECTS ·
Avaliación
continua. Representa 2 puntos sobre 10. Realizarase mediante diversas accións: -
Valoración da participación do
alumnado na clase. -
Exames controis tipo test en
datas programadas. -
Avaliación mediante probas
obxectivas na plataforma de telefomación. ·
Proba obxectiva. Representa 8
puntos sobre 10. Proba escrita, constituída por preguntas curtas e tipo test. O alumnado terá
a materia aprobada cando a suma da avaliación
continua e da proba obxectiva
sexa igual ou superior a 5 sobre 10 puntos. Para superar la asignatura, cada
una de las partes deberá tener una calificación igual o mayor de 3,5 sobre 10. Con carácter xeral, deberase
obter na proba obxectiva de cada unha das partes da materia cando menos o 35 %
da nota (3,5 sobre 10 puntos). ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA
VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL Nas accións de
avaliación continua deste alumnado terase en conta: -
Valoración da participación do
alumnado na clase: Poderase substituír pola realización dun traballo
sobre un aspecto do temario da materia. -
Exames controis en datas
programadas e probas obxectivas con plataforma de formación: procuraranse de
común acordo datas alternativas para realizar estas probas. ALUMNADO QUE
CONTE CUNHA ADAPTACIÓN CURRICULAR CONCEDIDA POLA UNIDADE DE ATENCIÓN Á
DIVERSIDADE DA UDC Cando esta
adaptación recolla a dificultade para a realización de
probas escritas, estas serán substituídas por probas orais. Así mesmo,
seguirase cada unha da recomendacións da citada unidade para a avaliación deste
alumnado. PLAXIO En caso de plaxio, aplicarase o seguinte: Cualificación de
suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que
se cometese: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0)
na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta
se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GRAY (2015). Anatomia para Estudiantes. Madrid. Ed. Elsevier
SOBOTTA (2012). Atlas de Anatomía Humana. Barcelona. Ed. Elsevier
F. NETTER. (2015). Atlas de Anatomía Humana. Barcelona. Ed. Elsevier
THIBODEAU-PATTON (2008). Estructura y Funcion del Cuerpo Humano. Barcelona. Ed. Elsevier
SOBOTTA (2018). Texto de Anatomia. Barcelona Ed. Elsevier
PROMETHEUS (2014). Texto y Atlas de Anatomia. Anatomia General y Aparato Locomotor" Vol.1.. Barcelona Ed. Elsevier
PROMETHEUS (2014). Texto y Atlas de Anatomia. Cabeza, Cuello y Neuroanatomía". Vol 3. Barcelona. Ed. Elsevier
PROMETHEUS (2014). Texto y Atlas de Anatomia. Organos Internos". Barcelona. Ed. Elsevier |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais: - Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. "Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)". "Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade". "Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas". |
|