Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e comprender a morfoloxía, a fisioloxía, a patoloxía e a conduta das persoas, tanto sas como enfermas, no medio natural e social. |
A4 |
Adquirir a experiencia clínica adecuada que proporcione habilidades intelectuais e destrezas técnicas e manuais; que facilite a incorporación de valores éticos e profesionais; e que desenvolva a capacidade de integración dos coñecementos adquiridos; de forma que, ao termo dos estudos, os estudantes saiban aplicalos tanto a casos clínicos concretos no medio hospitalario e extrahospitalario, como a actuacións na atención primaria e comunitaria. |
A5 |
Valorar o estado funcional do paciente, considerando os aspectos físicos, psicolóxicos e sociais. |
A9 |
Avaliar a evolución dos resultados obtidos co tratamento en relación cos obxectivos marcados. |
A12 |
Intervir nos ámbitos de promoción, prevención, protección e recuperación da saúde. |
A13 |
Saber traballar en equipos profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais. |
A14 |
Incorporar os principios éticos e legais da profesión á práctica profesional así como integrar os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións. |
A19 |
Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos usuarios do sistema sanitario así como con outros profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Fomentar a importancia da investigación e a procura de información actualizada, para o desenvolvemento profesional no ámbito da patoloxía médico-cirúrxico asociado á Fisioterapia. |
|
B3 B5
|
C8 C9
|
Fomentar no estudante a incorporación de principios éticos e coñecementos legais das profesións sanitarias, para o exercicio práctico profesional. Potenciar o traballo en equipos multidisciplinares para así poder comunicarse de modo efectivo e claro, tanto oral como escrito, cos seus compañeiros, outros profesionais e familiares, nun ámbito sociosanitario. |
A13 A14 A19
|
B2 B4
|
C1
|
Coñecer e comprender as alteracións funcionais derivadas das afeccións médico-cirúrxicas susceptibles de tratamento fisioterápico, para adquirir os coñecementos e experiencia clínica adecuada, que proporcione as habilidades intelectuais e destrezas técnicas e manuais. |
A1 A4 A5 A9 A12 A13 A14
|
B1
|
C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque de Patoloxía Oncolóxica |
1. Factores etiolóxicos do cancro.
2. Epidemioloxía e prevención: Prevención primaria. Cribado e diagnóstico precoz. Quimioprevención.
3. Diagnóstico e estratexia terapéutica: Plan estratéxico xeneral. Hormonoterapia. Inmunoterapia. Quimioterapia. Novas perspectivas terapéuticas.
4. Diagnóstico de extensión e estratexia terapéutica de diversos tumores sólidos (I): Neoplasias de pulmón. Cancro de próstata. Melanoma maligno.
5. Diagnóstico de extensión e estratexia terapéutica de diversos tumores sólidos (II): Cancro de mama e de Colon
6. Tumores óseos primitivos e metastásicos.
7. Tratamento de soporte e coidados paliativos
|
Bloque de Reumatoloxía |
1. Conceptos básicos da inflamación aguda e crónica.
2. Mecanismo da Reparación Tisular.
3. Lumbalxia e Cervicalxia
4. Gonalxia y Coxalxia
5. Hombreiro Doloroso
6. Artriti e Poliartriti
7. patoloxía dos tecidos brandos
8. Osteoartriti e Osteoporosis
9. Síndrome dolorosa xeneralizado. Fibromialxia reumática.
10. Artriti Reumatoide e Espondiloartriti
11.Enfermidades do tecido conxuntivo: Lupus Eritematoso Sistemico, Esclerosis Sistemica, Vasculitis, Miopatias inflamatorias
|
Bloque de Ortopedia e Traumatoloxía |
1. Pelvis: Traumatismos, clasificación de fracturas, complicacións, secuelas.
2. Cadeira: Traumatismos, fracturas de pescozo de fémur, epifisiolísis traumática, fracturas trocantéreas e subtrocantéreas. Luxación traumática de cadeira e as súas complicacións, tipos de luxación. Tratamento cirúrxico da Artrose da Cadeira.
3. Fracturas diafisarias de fémur, fracturas supracondíleas e intercondíleas, fracturas condíleas.
4. Xeonllo e rótula: Traumatismos, fracturas, luxacións, lesións miniscales e ligamentos.
5. Fracturas das mesetas tibiales, fracturas diafisarias de morna e peroné.
6. Nocello: Fracturas maleolares, bimaleolares, trimaleolares, fracturas, luxacións, escordaduras.
7. Pié: Fracturas e luxacións de astrágalo, fractura de calcáneo, fracturas medio-tarsianas, fracturas de metatarsianos e falanxes, luxación de Lisfranc.
8. Patoloxía da columna vertebral: cervicalxia, dorsalxia, lumbalxia. Cifosis. Hernia de disco. Espondiloartrosis. Estenosis da canle.
9. Malformacións conxénitas da columna vertebral. Espiña bífida. Bastrup. Sintomatoloxía, clínica e tratamento.
10. Espondilolistesis. Clasificación e formas, clínica, radioloxía, tratamento.
11. Deformidades raquídeas: escoliosis e cifosis. Concepto, termos, avaliación da curva. Causas, clínica, radioloxía. Tratamento conservador e cirúrxico.
12. Ombreiro e membro superior : Fracturas do Omoplato. Fracturas de Clavícula .Fractura do Humero. Fracturas do Cóbado. Fracturas do Antebrazo. Traumatismo da boneca. Lesións traumáticas da man. Luxacións: aspectos xerais. Luxación de ombreiro e cóbado.
13. Traumatismo cranioencefálico.
14. Traumatismo torácico.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A5 A12 A13 A14 A19 B2 B1 |
42 |
78 |
120 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A5 A9 A12 A13 A14 A19 B3 B4 B5 C1 C4 C8 |
16 |
10 |
26 |
Proba obxectiva |
A1 A4 A5 A9 A19 B1 B2 C9 C1 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor daqueles temas da materia considerados fundamentais para a mellor formación dos alumnos na descrición e coñecemento da semiología clínica máis frecuentemente relacionados coas afeccións susceptibles de tratamento fisioterápico. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico.
Durante a clase práctica tamén se realizará exposición e estudo de casos clínicos. |
Proba obxectiva |
Consistirá na avaliación do coñecemento adquirido polo alumno na parte teórica explicada en forma de lección maxistral ao longo do curso segundo especificacións que figuran no apartado correspondente. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Actividade que o profesor, de forma individual ou en pequeno grupo, desenvolverá para atender ás necesidades e consultas do alumno.
O obxectivo primordial será orientación, apoio e motivación para facilitar o proceso de aprendizaxe.
Farase de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías de despacho) ou de forma non presencial (a través de correo electrónico ou do campus virtual).
A atencion personalizada sera a mesma para os estudantes con dedicación a tempo parcial y a tempo completo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A4 A5 A9 A19 B1 B2 C9 C1 |
Tamén chamada EXAME, consistirá nunha soa proba formada polos seus partes, por convocatoria.
Poderá constar de preguntas de tipo múltiple elección, preguntas con resposta curta e/ou desenvolvemento breve dun tema. |
80 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A5 A9 A12 A13 A14 A19 B3 B4 B5 C1 C4 C8 |
Os contidos abordados nas prácticas serán obxecto de avaliación mediante probas de comprensión e resolución de casos clínicos.
No entanto, dentro da avaliación continuada da materia, valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude, participación razoada, traballo en equipo, resolución de prácticas e axuda aos compañeiros durante as mesmas. |
20 |
|
Observacións avaliación |
CUALIFICACION DA MATERIA:
EXAME (80%). Consistira nunha PROBA OBXETIVA proposta por cada profesor. Cualificarase sobre un maximo de 8 puntos. A cualificación do EXMA obterase da media resultante da suma da PROBA OBXETIVA proposta por cada profesor. Se no EXAME obtense unha cualificación menor ao 50% da puntuacion posible nalgunha das PROBAS OBXETIVAS propostas por cada profesor, non se computara a media coa outra parte, nin se engadirá a AVALIACION CONTINUA, sendo CUALIFICACION FINAL, suspenso.
Se un estudante non se presenta a algunha parte deo EXAME, a CUALIFICACION FINAL da materia será de Non presentado (NP). É opcional de cada profesor conservan ou non a cualificación do seu parte de EXAME, unicamente ata a convocatoria de xullo (2ª oportunidade), sempre que a cualificación desde, sexa igual ou superior ao 50% da puntuación posible.
AVALIACION CONTINUADA (20%) - a cualificacióon da avaliación continuada conservarase unicamente ata a convocatoria de xullo (2ª oportunidade). As porcentaxes asignadas a cada proba poden sufrir pequeñas modificacións dun curso a outro en función das necesidades da materia; non obstante o valor do exame nunca será inferior ao 70% da nota final e o valor da avaliación continuada nunca será superior ao 30%
O profesorado pode usar o servizo de detección do plaxio “Turnitin” para revisar o
traballo do alumnado.
"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".
"Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hoppenfeld S (2004). Fracturas.Tratamiento y Rehabilitacion. Madrid: Marbán Libros, S.L.
McRae, Ronald (2006). Ortopedia y Fracturas. Exploracion y Tratamiento. Madrid: Marbán Libros, S.L.
-Silberman, Fernando S (2014). Ortopedia y Traumatologia. Buenos Aires: Editorial Medica Panamericana
Francisco J Blanco y Jesus Tornero (2020). Tratado de Enfermedades Reumaticas de la SER. Madrid: Editorial Medica Panamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
ANATOMÍA I E HISTOLOXÍA/651G01001 | ANATOMÍA II/651G01002 | FISIOLOXÍA/651G01003 | SEMIOLOXÍA CLÍNICA/651G01010 | PATOLOXÍA MÉDICO-CIRÚRXICA I/651G01011 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
ESTANCIAS CLÍNICAS I/651G01035 |
|
Materias que continúan o temario |
ESTANCIAS CLÍNICAS II/651G01036 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais:- Non se utilizarán plásticos.- Realizaranse impresións a dobre cara.- Empregarase papel reciclado.- Evitarase a realización de borradores. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)".
"Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade".
"Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas" |
|