Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecementos básicos e específicos sobre as distintas disciplinas que ten que impartir no exercicio do seu labor profesional un mestre de Educación Primaria. |
A2 |
Coñecementos psicolóxicos, pedagóxicos, epistemolóxicos, didácticos e sociais que lle permitan o axeitado desenvolvemento da súa profesión. |
A7 |
Planificar as materias no contexto social en que se van impartir tomando as decisións axeitadas canto á selección de obxectivos, á organización de contidos, ao deseño de actividades ou aos criterios de avaliación. |
A8 |
Capacidade para interpretar as dificultades e os problemas propios da profesión docente e tomar decisións axeitadas para a súa solución. |
A9 |
Capacidade para tomar decisións fundamentadas ao organizar, ao planificar e ao realizar intervencións educativas, tendo en conta a análise do contexto educativo da etapa 6-12 anos. |
A12 |
Capacidade para observar e avaliar de forma continua, formativa e global o desenvolvemento e a aprendizaxe do alumnado de 6-12 anos, introducindo as medidas educativas necesarias para atender as súas peculiaridades persoais. |
A13 |
Capacidade para ser sensible á nova realidade social, plural, diversa e multicultural e desenvolver estratexias para a inclusión educativa e social. |
A16 |
Valorar a responsabilidade individual e colectiva na consecución de hábitos saudables e na contribución á sustentabilidade. |
A17 |
Desempeñar as funcións de titoría e de orientación cos alumnos e coas súas familias. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B10 |
Capacidade de expresión oral e escrita en varias linguas (cando menos nunha lingua estranxeira). |
B20 |
Relación con diversos interlocutores sociais. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocimiento teórico del área denominada "educación moral" |
A1 A7 A8 A9 A12 A13 A16 A17
|
B3 B4 B5 B6 B20
|
C4 C6
|
Destreza práctica suficiente para el área denominada "edcucación moral" |
A2 A7 A8 A13 A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B20
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1: CUESTIONES DE INTRODUCCIÓN: |
TEMA 1.- Clarificación terminológica. Sobre Ética y Moral. ¿Qué es la Ética? ¿Qué es la Moral?
TEMA 2.- El carácter específico del comportamiento moral. Relaciones y distinción entre moral y religión. Relaciones y distinción entre moral y derecho. Sobre la relación entre normas morales y normas puramente sociales.
TEMA 3.- La Ética y la educación: Educación ética y educación cívico-social. Educación y socialización. Sobre la necesidad de uso del término “educación moral“. |
BLOQUE 2: TEORÍA DE LA EDUCACIÓN MORAL: |
TEMA 4.- Introducción al análisis de las teorías del desarrollo moral («moral development»). Conceptos y corrientes fundamentales.
TEMA 5.- Jean Piaget: la constitución definitiva del "desarrollo moral" como objeto de estudio científico.
TEMA 6.- Lawrence Kohlberg: la ampliación y desarrollo actuales de la teoría de Piaget. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Proba de ensaio |
|
0 |
20 |
20 |
Sesión maxistral |
|
10 |
10 |
20 |
Estudo de casos |
|
9 |
9 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Contestación a diversos cuestionarios iniciales, en los que se valorará la capacidad de expresión escrita en cualquiera de las lenguas oficiales por parte del alumno, así como su capacidad para un pensamiento innovador y autónomo sobre varios dilemas morales básicos. |
Proba de ensaio |
Contestación de las preguntas para cada unidad temática del programa, en la que se valorará la comprensión correcta de las explicaciones teóricas, el uso correcto de la bibliografía obligatoria, así como la originalidad en el enfoque de los problemas y no la mera literalidad en la repetición de lo expuesto en las sesiones magistrales o en el texto de la asignatura.SE realizará examen final sobre estas cuestiones. |
Sesión maxistral |
Exposición teórica de los diversos puntos del programa apoyada por un texto completo disponible on-line desde el primer día para los alumnos. |
Estudo de casos |
Visionado de películas relevantes para el análisis de los diversos problemas teóricos y prácticos planteados en las unidades del programa, comentario de las preguntas que acompañan al visionado, orientación para su contestación, entrega de las respuestas en un plazo prefijado y por escrito. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de ensaio |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Resolución de dudas y dificultades en la realización de las diversas actividades planteadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Actividades iniciais |
|
Contestación a cuestionarios escritos. |
5 |
Proba de ensaio |
|
Contestación a cuestionarios escritos. |
70 |
Estudo de casos |
|
Contestación a cuestionarios escritos previamente analizados y debatidos en el aula. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Los cuestionarios escritos son la mejor práctica para superar con éxito el examen final.
No se exige la entrega de los cuestionarios de "proba de ensaio". Los cuestionarios de "estudo de casos" son de entrega obligatoria y puntuarán junto con el examen final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1.- CUESTIONES DE INTRODUCCIÓN:
Sólo es necesario seguir el material entregado por el profesor.
2.- Teoría de la educación moral:
Junto al material entregado por el profesor, deberá consultarse obligatoriamente el siguiente trabajo:
Juan DELVAL & Ileana ENESCO: Moral, Desarrollo Y Educación (Madrid, Alauda/Anaya, 1994, 195 pp., col. "Hacer Reforma"). Sólo las páginas dedicadas a Piaget y a Kohlberg.
En caso de no estar disponible un ejemplar de esta obra, pueden usarse alternativamente y sin ningún problema los siguientes libros sobre el mismo problema (teniendo en cuenta que no hay que leer todo el libro sino tan sólo las páginas dedicadas a Piaget y a Kolberg):
- R. HERSCH, J. REIMER & D. PAOLITTO: El crecimiento moral: De Piaget a Kohlberg). Madrid, Narcea, 1984, págs. 26-91.
- J.Mª PUIG ROVIRA y M. MARTINEZ MARTIN: Educación moral y democracia. Barcelona, Laertes, 1989, págs. 73-105.
- Esteban PÉREZ DELGADO, Rafael GARCÍA ROS (Comps.): La psicología del desarrollo moral (Historia, teoría e investigación actual). Madrid, Siglo XXI, 1991, págs. 51-70.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Cada uno de los bloques y unidades de la asignatura va acompañado en las notas a pie de página de una bibliografía específica con referencias precisas.
Una orientación bibliográfica más exhaustiva sobre el ámbito de la educación ética y cívico-social puede encontrarse en Tasset, José L.: “Algúns problemas teóricos da educación moral nas democracias liberáis (Valores, comunidade, ¿humanidade? Consideracións sobre liberalismo, comunitarismo e educación moral).” Revista Galega do Ensino, nº 15 (Especial sobre Os valores) (abril 1997), págs. 159-190.
Pueden realizarse consultas bibliográficas específicas al profesor a través de e-mail (jltasset@udc.es ) o en la página web de información sobre Ética que mantiene el profesor de la asignatura en la UDC (http://hum40.cdf.udc.es/jlt/). |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Página web de información:
http://hum40.cdf.udc.es:16080/jlt/01d4e494890feed10/01d4e494930011f04/index.html
e-mail:
José L. Tasset (jltasset@udc.es)
Raquel Díaz Seijas (rdiaz@udc.es)
|
|