Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Ser quen de fomentar o interese polo medio natural, social e cultural e promover comportamentos respectuosos, especialmente ante as crenzas e confesións relixosas diversas presentes na aula. |
|
|
|
Coñecemento doutras culturas e doutros costumes e as confesions relixiosas, así como o cristianismo e a súa historia. |
|
|
|
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade, tamén no ámbito do diálogo interrelixioso e ecuménico. |
|
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
|
Iniciarse no coñecemento da biblia, das claves para interpretala e da teoloxía básica do cristianismo desde o Novo Testamento ata hoxe. |
|
|
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. A Biblia
|
1.1 Estructura da Biblia, composición, xéneros literarios.
1.2 A historia de Israel e o Antigo Testamento
1.3 Os grandes personaxes e feitos bíblicos: os patriarcas, o Éxodo, os xuíces, os profetas, os sabios.
1.4 Os grandes temas bíblicos: Creación, Caída, Alianza, Éxodo, Mesianismo, Revelación, Evanxeo.
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos. |
2. A mensaxe cristiá
2.1 Xesucristo |
2.1 Xesucristo
2.1.1 O seu contexto histórico e sociolóxico. Historicidade dos evanxeos.
2.1.2 O reinado de Deus. Parábolas e signos.
2.1.3 A morte e resurrección. Os relatos.
2.1.4 Xesús de Nazaret, nacido de muller e Fillo de Deus. As primeiras cristoloxía.
2.1.5 A pascua e os discípulos de Xesús: A Igrexa. Pentecostés. |
2. A mensaxe cristiá
2.2 O Cristianismo: a Igrexa |
2.2.1 O ser da Igrexa: misterio de misión e comunión.
2.2.2 O Pobo de Deus. Sacramentalidade histórica.
2.2.3. A identidade espiritual do cristián. Sacramentos e moral
2.2.4 A moral cristiá: a lei do amor. Conciencia e Lei.
2.2.5 Moral de actitudes, moral da persoa, moral social.
2.2.6 O sentido da historia humana. O mal e a esperanza.
2.2.7 Didáctica dos temas cristolóxicos, eclesiolóxicos, éticos. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Prueba mixta |
|
2 |
10 |
12 |
Sesión magistral |
|
18 |
36 |
54 |
Discusión dirigida |
|
5 |
5 |
10 |
Portafolio del alumno |
|
1 |
6 |
7 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Prueba mixta |
Consiste nunha proba con dúas partes. Unha primeira, en forma de test, para constatar un coñecemento básico da Biblia; Unha segunda, con temas a desenvolver por escrito sobre os contidos da segunda parte dos contidos, A mensaxe cristiá. |
Sesión magistral |
Son as exposicións de clase sobre os contidos nucleares do programa. |
Discusión dirigida |
Estando atentos aos acontecementos e noticias relacionados coa materia ou a partir dalgún texto facemos comentario e debate participativo para esclarecer as súas raíces e fundamentos e mais os aspectos que afectan á asignatura e que axudan a comprender ou ampliar os contidos da mesma e a súa implicación na vida social e cultural.
|
Portafolio del alumno |
Os comentarios e participacións na discusión dirixida na aula serán presentados por escrito polo alumno cunha perspectiva persoal e ampliada. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Prueba mixta |
Portafolio del alumno |
|
Descripción |
Procedemento avaliativo sobre todo para medir a adquisición de coñecementos polo alumno.
O Portafolios é un incentivo de participación na discusión dirixida e computa para avaliación. Require do alumno unha aportación persoal ao estudo da materia. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Discusión dirigida |
|
A inserción da actualidade nos contidos da asignatura mediante a discusión dirixida promove a participación activa do alumno e a súa motivavción, e acabará na presentación do portafolio correspondente. |
5 |
Prueba mixta |
|
Terá dúas partes: un test de coñecementos bíblicos e unha redacción sobre algún dos contidos do curso. Ambas as dúas partes, sumadas, darán o promedio da cualificación final. |
80 |
Portafolio del alumno |
|
O resumo das discusións ou debates feitos na aula, sempre cunha perspeactiva algo máis ampla e orixinal, será presentado polo alumno como mérito de cara á avaliación final. |
15 |
|
Observaciones evaluación |
A cualificación final do alumno que non participa nas discusións dirxidas e polo tanto non presenta o portafolio sobre as mesmas dependerá exclusivamente da proba mixta.
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
BARTOLOMÉ, J.J., CHÁVEZ, P., BISSOLI, C.
(1996)
Iniciación a la Biblia. Didáctica de la Biblia
Barcelona. Edebé
CHARPENTIER, E.
(1998)
Para leer el Antiguo Testamento
Estella (Navarra). Ed. Verbo Divino
CHARPENTIER, E.
(1998)
Para leer el Nuevo Testamento
Estella (Navarra). Ed. Verbo Divino
RAHNER, K.
(1979) Curso fundamental sobre la fe
Barcelona.GONZALEZ-CARVAJAL, L.Esta es nuestra fe
Santander (1998) |
Complementária
|
Busto Saiz. J.R. (1989). Cristología para empezar. Santander. Ed. Sal Terrae
Bartolomé, J.J. (1994). La resurrección de Jesús. Madrid. Ed. CCS |
ASOCIACIÓN DE EDITORES
(1992)
Catecismo de la Iglesia Católica
Madrid. CONCILIO VATICANO II
(1993)
Concilio Vaticano II. Constituciones. Decretos. Declaraciones
Madrid. Biblioteca de Autores Cristianos
GONZALEZ DE CARDEDAL, O.
(1998)
La entraña del cristianismo
Salamanca. Sígueme
KÜNG, H.
(1977)
Ser cristiano
Madrid. Cristiandad
LLOPIS, J., MORANTE, G.
(1996)
La fe de los cristianos. Didáctica del mensaje cristiano.
Barcelona. Edebé
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Psicología de la Educación y del Desarrollo en la Edad Escolar/652111101 | Psicología Evolutiva de 0 a 6 Años/652111291 |
|
|