Identifying Data 2023/24
Subject (*) Acústica e Audioloxía Code 652425101
Study programme
Máster en Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Esta asignatura tiene el objetivo de brindar al logopeda el conocimiento básico para su intervención en la terapia de personas con déficit auditivo. Dado que la relación de la audición con la voz, el lenguaje, la comunicación y las habilidades cognitivas es íntima, consideramos que el logopeda debe comprender los aspectos fundamentales de la audiología para poder desempeñar su tarea con eficacia. Además, esta base teórico-práctica le permitirá mejorar su interacción con los otros profesionales en el contexto de la atención interdisciplinaria. Los conocimientos adquiridos al finalizar la materia serán aplicables a varios aspectos de la intervención, desde la interpretación de datos e informes audiológicos proporcionados por otros profesionales, como el otorrinolaringólogo y el audioprotesista, hasta el diseño de un espacio acústicamente accesible durante la sesión y el empleo de estrategias adecuadas para maximizar la interacción comunicativa.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Posuír e comprender coñecementos avanzados de acústica aplicados ao estudo da función auditiva.
A34 Coñecer e dominar as estratexias de avaliación e intervención temperá.
A70 Elaborar informes de exploración e de diagnóstico, de seguimento, de finalización e de derivación.
A75 Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao suxeito , aos familiares e ao resto dos profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose as características do contorno profesional (educativo, sanitario ou asistencial).
A77 Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia.
A83 Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Aprender a aprender.
B3 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B6 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Capacidade de observar e de escoitar de forma activa.
B12 Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinaria.
B13 Ter compromiso ético.
B14 Ser creativo no exercicio da profesión.
B16 Destreza e empatía nas relacións interpersoais.
B18 Capacidade de se adaptar aos cambios.
B21 Capacidade de análise e síntese.
B22 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B23 Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información.
B25 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B27 Saber expresarse en público.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Posuír, comprender e aplicar coñecementos avanzados de acústica aplicados ao estudo da función auditiva. AJ1
BJ1
BJ3
BJ6
BJ11
CC1
CC6
Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia. AJ38
BJ17
BJ20
BJ22
BJ24
CC3
CC6
CC7
CC8
Coñecer e interpretar as estratexias de avaliación e intervención temperá nos trastornos da audición. AJ17
BJ2
BJ3
BJ8
BJ13
BJ20
CC6
Elaborar informes de exploración, diagnóstico, seguimento, finalización ou derivación do neno con deficiencia auditiva, no que se especifiquen as súas capacidades auditivas. AJ35
BJ5
BJ7
BJ12
CC1
CC3
Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao suxeito , aos familiares e ao resto dos profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose as características do contorno profesional (educativo, sanitario ou asistencial). AJ37
BJ6
BJ7
BJ8
BJ11
BJ15
BJ20
BJ26
CC1
Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. AJ41
BJ1
BJ21
BJ22
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Técnicas de exploración funcional de la audición en jóvenes y adultos. Acumetría
Audiometría tonal liminar
Enmascaramiento
Pruebas supraliminares
Reclutamiento
Audiometría verbal
Conceptos básicos de acústica aplicados a la función auditiva. El sonido y sus propiedades.
La escala de decibelios.
Transmisión del sonido: reflexión, difracción, interferencia, resonancia, impedancia.
Acústica del habla.
La consulta de audiología: ambiente, equipamiento, calibración.
Audición normal e hipoacusia.
Técnicas de exploración funcional de la audición en el niño. Audiometría por observación de la conducta
Audiometría por refuerzo visual
Audiometría lúdica
Pruebas de percepción del habla en el niño
Cuestionarios para padres y educadores
Técnicas de evaluación objetiva de la audición. Impedanciometría.
Otoemisiones acústicas.
Potenciales evocados auditivos de tronco cerebral.
Potenciales evocados auditivos de estado estable.
Detección e intervención temprana de la hipoacusia infantil. Programas de cribado auditivo neonatal.
Concepto de intervención temprana de la hipoacusia infantil.
La intervención centrada en la familia.
Adaptación protésico-auditiva Prótesis no implantables.
Prótesis implantables.
Ayudas técnicas para el niño y el joven hipoacúsico.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 1 0 1
Oral presentation 0 0 0
Case study 0 0 0
Workbook 0 0 0
Clinical practice placement 0 0 0
Problem solving 0 0 0
Multiple-choice questions 0 0 0
Glossary 0 0 0
Supervised projects 0 0 0
Diagramming 0 0 0
ICT practicals 0 0 0
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Actividades que se levarán a cabo antes de iniciar o proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos da materia.
Presentación da materia, dos profesores e dos alumnos.
Oral presentation
Case study
Workbook
Clinical practice placement
Problem solving
Multiple-choice questions
Glossary
Supervised projects Realizarase un traballo relacionado con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o alumnado. A realización do traballo é individual. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula.
Diagramming
ICT practicals

Personalized attention
Methodologies
Clinical practice placement
Supervised projects
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
 
Assessment comments

Sources of information
Basic BESS FH, HUMES LE. (2005). Fundamentos de Audiología.. México, Manual Moderno.
DOYLE J. (1998). Practical Audiology for Speech-Language Therapists.. Londres, Whurr Publishers Ltd.
SALESA E, PERELLÓ E, BONAVIDA A. (2005). Tratado de Audiología.. Barcelona, Masson.

Complementary (). .
(). .
JUÁREZ A, MONFORT M. (2001). Algo que decir.. Madrid, Entha Ediciones.
BARLET X, GRAS R. (1995 ). Atención temprana del bebé sordo.. Barcelona, Masson - Fundació "la Caixa"
PASIK Y, y cols. (2004). Audioprótesis: enfoque médico, fonoaudiológico y electroacústico. 2º ed.. Buenos Aires, Mutualidad Argentina de Hipoacúsicos.
MORENO-TORRES SÁNCHEZ I (2004). Fonética y fonología. En: Lingüística para logopedas.. Málaga, Aljibe.
HERRÁN MARTÍN B (2005). Guía técnica de intervención logópédica en implantes cocleares.. Madrid, Síntesis.
MANRIQUE M, HUARTE A. (2002). Implantes cocleares.. Barcelona, Masson.
PARENTE ARIAS P (2002). Programa galego para a detección da xordeira en período neonatal. Xunta de Galicia, Consellería de Sanidade, Dirección Xeral de Saúde Pública.

Recursos en línea: "acuaudio"


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.