Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Posuír e comprender coñecementos avanzados de acústica aplicados ao estudo da función auditiva. |
A34 |
Coñecer e dominar as estratexias de avaliación e intervención temperá. |
A70 |
Elaborar informes de exploración e de diagnóstico, de seguimento, de finalización e de derivación. |
A75 |
Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao suxeito , aos familiares e ao resto dos profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose as características do contorno profesional (educativo, sanitario ou asistencial). |
A77 |
Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia. |
A83 |
Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B9 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B12 |
Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinaria. |
B13 |
Ter compromiso ético. |
B14 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B16 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B18 |
Capacidade de se adaptar aos cambios. |
B21 |
Capacidade de análise e síntese. |
B22 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B23 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B25 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B27 |
Saber expresarse en público. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Posuír, comprender e aplicar coñecementos avanzados de acústica aplicados ao estudo da función auditiva. |
AJ1
|
BJ1 BJ3 BJ6 BJ11
|
CC1 CC6
|
Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia. |
AJ38
|
BJ17 BJ20 BJ22 BJ24
|
CC3 CC6 CC7 CC8
|
Coñecer e interpretar as estratexias de avaliación e intervención temperá nos trastornos da audición. |
AJ17
|
BJ2 BJ3 BJ8 BJ13 BJ20
|
CC6
|
Elaborar informes de exploración, diagnóstico, seguimento, finalización ou derivación do neno con deficiencia auditiva, no que se especifiquen as súas capacidades auditivas. |
AJ35
|
BJ5 BJ7 BJ12
|
CC1 CC3
|
Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao suxeito , aos familiares e ao resto dos profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose as características do contorno profesional (educativo, sanitario ou asistencial). |
AJ37
|
BJ6 BJ7 BJ8 BJ11 BJ15 BJ20 BJ26
|
CC1
|
Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
AJ41
|
BJ1 BJ21 BJ22
|
CC3 CC6 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Técnicas de exploración funcional de la audición en jóvenes y adultos. |
Acumetría
Audiometría tonal liminar
Enmascaramiento
Pruebas supraliminares
Reclutamiento
Audiometría verbal
|
Conceptos básicos de acústica aplicados a la función auditiva. |
El sonido y sus propiedades.
La escala de decibelios.
Transmisión del sonido: reflexión, difracción, interferencia, resonancia, impedancia.
Acústica del habla.
La consulta de audiología: ambiente, equipamiento, calibración.
Audición normal e hipoacusia. |
Técnicas de exploración funcional de la audición en el niño. |
Audiometría por observación de la conducta
Audiometría por refuerzo visual
Audiometría lúdica
Pruebas de percepción del habla en el niño
Cuestionarios para padres y educadores |
Técnicas de evaluación objetiva de la audición. |
Impedanciometría.
Otoemisiones acústicas.
Potenciales evocados auditivos de tronco cerebral.
Potenciales evocados auditivos de estado estable. |
Detección e intervención temprana de la hipoacusia infantil. |
Programas de cribado auditivo neonatal.
Concepto de intervención temprana de la hipoacusia infantil.
La intervención centrada en la familia. |
Adaptación protésico-auditiva |
Prótesis no implantables.
Prótesis implantables.
Ayudas técnicas para el niño y el joven hipoacúsico. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Oral presentation |
|
0 |
0 |
0 |
Case study |
|
0 |
0 |
0 |
Workbook |
|
0 |
0 |
0 |
Clinical practice placement |
|
0 |
0 |
0 |
Problem solving |
|
0 |
0 |
0 |
Multiple-choice questions |
|
0 |
0 |
0 |
Glossary |
|
0 |
0 |
0 |
Supervised projects |
|
0 |
0 |
0 |
Diagramming |
|
0 |
0 |
0 |
ICT practicals |
|
0 |
0 |
0 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Actividades que se levarán a cabo antes de iniciar o proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos da materia.
Presentación da materia, dos profesores e dos alumnos. |
Oral presentation |
|
Case study |
|
Workbook |
|
Clinical practice placement |
|
Problem solving |
|
Multiple-choice questions |
|
Glossary |
|
Supervised projects |
Realizarase un traballo relacionado con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o alumnado. A realización do traballo é individual. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula. |
Diagramming |
|
ICT practicals |
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Clinical practice placement |
Supervised projects |
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
BESS FH, HUMES LE. (2005). Fundamentos de Audiología.. México, Manual Moderno.
DOYLE J. (1998). Practical Audiology for Speech-Language Therapists.. Londres, Whurr Publishers Ltd.
SALESA E, PERELLÓ E, BONAVIDA A. (2005). Tratado de Audiología.. Barcelona, Masson. |
|
Complementary
|
(). .
(). .
JUÁREZ A, MONFORT M. (2001). Algo que decir.. Madrid, Entha Ediciones.
BARLET X, GRAS R. (1995 ). Atención temprana del bebé sordo.. Barcelona, Masson - Fundació "la Caixa"
PASIK Y, y cols. (2004). Audioprótesis: enfoque médico, fonoaudiológico y electroacústico. 2º ed.. Buenos Aires, Mutualidad Argentina de Hipoacúsicos.
MORENO-TORRES SÁNCHEZ I (2004). Fonética y fonología. En: Lingüística para logopedas.. Málaga, Aljibe.
HERRÁN MARTÍN B (2005). Guía técnica de intervención logópédica en implantes cocleares.. Madrid, Síntesis.
MANRIQUE M, HUARTE A. (2002). Implantes cocleares.. Barcelona, Masson.
PARENTE ARIAS P (2002). Programa galego para a detección da xordeira en período neonatal. Xunta de Galicia, Consellería de Sanidade, Dirección Xeral de Saúde Pública. |
Recursos en línea: "acuaudio" |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|