Identifying Data 2023/24
Subject (*) Estratexias de Intervención Temperá nos Trastornos do Desenvolvemento Code 652425106
Study programme
Máster en Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description O desenvolvemento das persoas depende da estimulación temperá que se proporciona ao longo dos primeiros anos de vida. No ámbito da discapacidade estes apoios en medidas de atención temperá son fundamentais para a adquisición e desenvolvemento dos procesos e funcións psicolóxicas do ser humano. O desenvolvemento humano que se dá ao longo do ciclo vital necesita de estimulacións adecuadas en momentos puntuais e nos seus primeiros momentos son esenciais para evitar alteracións posteriores.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer os problemas que se presentan no ámbito da intervención logopédica na atención temperá desde un punto de vista educativo.
A6 Coñecer os principais trastornos psicopatolóxicos que teñen a súa orixe na infancia e na adolescencia.
A12 Coñecer o significado e proxección científica e disciplinar da intervención temperá no contexto curricular da logopedia.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Tomar conciencia de las oportunidades que la intervención temprana puede suponer en la actividad profesional de la logopedia. AJ6
Concienciar al alumnado sobre las problemáticas asociadas a los trastornos del desarrollo, haciendo especial hincapié en los trastornos del espectro autista y el síndrome de Down. AJ2
AJ3

Contents
Topic Sub-topic
1. A Atención Temperá: conceptualización, niveis e marco legal.
2. Factores de risco biolóxico e socio-ambiental: Influencia sobre o desenvolvemento infantil
3. Procesos e instrumentos de avaliación en Atención Temperá
4. Ámbitos e programas de intervención en Atención Temperá: TEA e Síndrome de Down

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Binary questions 2 25 27
Directed discussion 18 36 54
Critical bibliographical 0 15 15
Introductory activities 2 0 2
Role play 6 0 6
Seminar 6 12 18
Summary 0 15 15
 
Personalized attention 13 0 13
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Binary questions Realización dun test con duas alternativas de resposta (V/F)
Directed discussion Traballo en grupos pequenos sobre o material bibliográfico. Discusión no grupo-aula sobre os interrogantes plantexados e formulación de conclusións
Critical bibliographical Lectura dun libro sobre TEA, análise do seu contido e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema.
Introductory activities Presentación xeral da materia e dos obxectivos
Seminar Seminario sobre Habilidades Terapéuticas: Participación, Discusión e elaboración de conclusións sobre as sesións de Role Playing
Summary Síntese dos principais contidos reflexados no libro sobre TEA. Non debe superar a extensión de 5 folios.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Description
Poderase recibir titorización personalizada fora das horas de aula sobre calquer elemento teórico e/ou práctico da materia, ben de forma presencial ou ben a través do correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Role play Habilidades terapéuticas amosadas nas sesións 15
Binary questions Superación dun exame tipo test con alternativas V/F 50
Directed discussion lectura e participación activa. Calidade das reflexións 10
Critical bibliographical lectura individual e debate no grupo-clase das ideas e contreversias da mesma 25
 
Assessment comments

Sources of information
Basic García-Sánchez, F.A., Castellanos, P. y Mendieta, P. (1998). Definición de Atención Temprana y de sus vertientes de intervención desde un Modelo Integral. Revista de Atención Temprana 1 (2), 57-62..
Alcantud Marín, F. (2003). Intervención psicoeducativa en niños con trastornos generalizados del desarrollo. Madrid: Pirámide
Pérez-López, J. y Brito de la Nuez, A. G. (2004). Manual de atención temprana. Madrid: Pirámide
Mendieta, P. Y García-Sánchez, F.A. (1998). Modelo Integral de Intervención en Atención Temprana: organización y coordinación de servicios”. Siglo Cero 29 (4), 11-22.

Complementary Kennethy T.S.,Cornwell J., Ridener Gottwald (1997). Contexts of Early Intervention.. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.