Identifying Data 2023/24
Subject (*) Atención á Diversidade e Intervención Logopédica na Discapacidade Auditiva Code 652425113
Study programme
Máster en Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 4
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Obxectivo xeral do que pretendemos lograr con esta asignatura:
Coñecer as liñas fundamentais de intervención logopédica na discapacidade auditiva na primeira infancia, infancia e adolescencia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A16 Coñecer as liñas fundamentais da intervención logopédica nos nenos e nenas con discapacidade auditiva na idade escolar.
A34 Coñecer e dominar as estratexias de avaliación e intervención temperá.
A50 Aplicar estratexias de estimulación dos bebés con deficiencia auditiva.
A52 Deseño de Adaptacións Curriculares nos nenos e nenas con discapacidade auditiva.
A81 Comprender, valorar e incorporar á praxe profesional as producións científicas que sustentan o desenvolvemento profesional do/a logopeda.
B2 Aprender a aprender.
B16 Destreza e empatía nas relacións interpersoais.
B17 Capacidade de organizar e planificar.
B22 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B26 Apreciar as distintas manifestacións da diversidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os principios da intervención logopédica enmarcada no ámbito dunha sociedade e unha educación inclusivas. AJ8
BJ1
BJ16
CC3
Coñecer e dominar as estratexias de avaliación e intervención temperá en bebés con discapacidade auditiva. AJ17
Aplicar estratexias de estimulación dos bebés con deficiencia auditiva.Coñecer estratexias de reeducación de nenos e nenas con implante coclear. AJ25
Realizar a valiación logopédica precisa para o deseño de programas de intervención educativos e adaptacións curriculares para o alumnado con discapacidade auditiva AJ26
Coñecer as liñas fundamentais da intervención logopédica nos nenos e nenas con discapacidade auditiva na idade escolar. BJ21
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. BJ15
BJ25
Comprender, valorar e incorporar á praxe profesional as producións científicas que sustentan o desenvolvemento profesional do/a logopeda. AJ40
CC6

Contents
Topic Sub-topic
MODULO 3.INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA
Tema 1: Atención a diversidade e discapacidade auditiva. Evolución e perspectiva actual.

Tema 2: Atención Temperá en nenos e nenas con discapacidade auditiva.

Tema 3 : Observación clínica. Avaliación temperá. Diagnóstico ( 0 a 3 anos ).

Tema 4. Intervención logopédica. Obxectivos e metodoloxía. Análise de casos: nenos e nenas con audífono e implante coclear.

Tema 5. Papel da familia no desenvolvemento e estimulación da linguaxe.

Tema 6. Evolución e seguimento de casos.


Tema 7: A escolarización na discpacidade auditiva

Tema 8: Avaliación de necesidades da linguaxe nos nenos e nenas con discapacidade auditiva na etapa escolar.


Tema 8: A resposta ao alumnado xordo nos distintos niveis educativos.


Tema 9. Metodoloxías específicas na intervención da linguaxe .

Tema 10: O proceso lectoescritor no alumnado xordo e hipoacúsico.

Tema 11. Tecnoloxías da información e comunicación aplicadas ao alumnado con discapacidade auditiva.


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop 8 8 16
Case study 8 0 8
Workbook 0 10 10
Collaborative learning 8 16 24
Introductory activities 6 0 6
Guest lecture / keynote speech 10 0 10
Student portfolio 0 4 4
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Partindo dun suposto práctico farase aplicación dos coñecementos adquiridos.

Prácticas en pequeno e gran grupo


Resposta a interrogantes que se formulan como consecuencia das exposicións e lecturas en pequeno e gran grupo
Case study
Analizarase a problemática da discapacidade auditiva, a través da vivencia persoal, escolar e social recollida en material visual ou en historias de vida.
Workbook Serán previamente indicadas na aula e serven de complemento ou ampliación dos temas tratados.
Collaborative learning Combinarase o traballo en pequeno e gran grupo en función das características da materia.

Facilitarase ao alumnado a posibilidade de comunicar e compartir as súas experiencias profesionais e coñecementos previos
Introductory activities Presentación e contextualización dos temas.
Actividades de xustificación e motivación
Detección do coñecemento que posúe o alumnado sobre o tema, a través de distintos procedementos: debate, tormenta de ideas, etc.
Guest lecture / keynote speech Farase unha exposición teórica dos contidos esenciais de cada un dos temas.
Student portfolio


Personalized attention
Methodologies
Workshop
Collaborative learning
Case study
Description
sesións de grupo orientados al traballo dos contidos técnicas e prácticas das sesións maxistrais

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio 0
Collaborative learning 0
Case study 0
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). .

GARCÍA PASTOR (1993): una escuela común para niños diferentes. PPU

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
alalalal


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.