Identifying Data 2023/24
Subject (*) Deseño de Investigacións Aplicadas ao Proxecto Fin de Carreira Code 652425116
Study programme
Máster en Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A68 Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación.
A77 Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia.
A79 Ser capaz de planificar e desenvolver os aspectos metodolóxicos dunha investigación.
B4 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B17 Capacidade de organizar e planificar.
B20 Razoar de forma crítica.
B21 Capacidade de análise e síntese.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer las estrategias básicas de investigación aplicables en Logopedia AJ38
BJ3
BJ4
BJ16
BJ19
BJ20
CC8
Ser capaz de planificar y desarrollar los aspectos metodológicos de una investigación AJ39
BJ3
BJ4
BJ16
BJ19
BJ20
CC8
Ser capaz de comunicar los resultados de una investigación AJ34
BJ3
BJ4
BJ16
BJ19
BJ20
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Estrategias básicas de investigación aplicables en Logopedia
2. Planificación de una investigación: aspectos metodológicos
3. El informe de investigación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 10 0 10
Problem solving 5 0 5
Supervised projects 0 30 30
Workbook 0 20 20
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Problem solving Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor
Workbook Conjunto de textos y documentación escrita para profundizar en la asignatura y poder llevar a cabo los trabajos tutelados

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Traballos tutelados:
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.

Atención personalizada:
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech Asistencia a clases (se valorará conjuntamente con la asistencia a las tutorías prefijadas) 20
Problem solving Realización individual de ejercicios o comentarios, que permitan tener conocimiento del progreso del alumnado 20
Supervised projects Se llevará a cabo una evaluación continua consistente en que cada estudiante vaya presentando distintos aspectos metodológicos de su proyecto de fin de carrera para evaluarlos 60
Workbook Se evaluarán a través de la realización de los trabajos tutelados y de solución de problemas 0
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

American Psychological Association (2001). Publication manual (5ª ed.). Washington, DC: American Psychological Association.

Fontes, S., García, C., Garriga, A. J. Pérez-Llantada, M. C., y Sarriá, E. (2001). Diseños de investigación en Psicología. Madrid: UNED.

Heiman, G. A. (1995). Research methods in psychology. Boston, MA: Houghton Mifflin.

Lázaro Carreter, F. (1996). El dardo en la palabra. Madrid: Galaxia Gutemberg.

León, O. G. y Montero, I. (2003). Métodos de investigación en psicología y educación (3ª ed.). Madrid: McGraw-Hill.

Navas, M. J. (Coord.) (2005). Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica (Ed. rev.). Madrid: UNED.

Shadish, W. R., Cook, T. D. y Campbell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-experimental designs. Boston, MA: Houghton Mifflin.

Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., y Zechmeister, J. S. (2006). Research methods in Psychology (7ª ed.). New York: McGraw-Hill.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
A Análise de Datos na Investigación en Intervención Logopédica/652425117

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.