Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Being able to elaborate a scientific report which involves defining a research problem, the hypotheses and variables, and defining the design, the sample and its method of selection, the tools for collecting data and their subsequent analysis and discussion. |
A5 |
Being able to perform a psychological evaluation in the context of a scientific investigation. |
A7 |
Knowing to track on a case by choosing appropriate and realistic objectives. |
A14 |
Being able to analyze the bibliographic documentation necessary for a research work. |
A15 |
Being able to critically analyze the scientific literature. |
A16 |
To acquire the knowledge and skills necessary for the exposition and defence of a research paper. |
A17 |
Being able to communicate the results of an investigation. |
B1 |
Capacity for analysis and synthesis. |
B2 |
Capacity for organization and planning. |
B3 |
Teamwork. |
B6 |
Critical thinking. |
B8 |
Autonomous learning. |
C1 |
To express oneself, both orally and in writing, in the official languages of the autonomous region. |
C8 |
Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación |
AR14
|
BR1 BR2 BR6 BR8
|
CC1 CC8
|
Analizar críticamente as publicacións científicas |
AR15
|
BR1 BR2 BR6 BR8
|
CC1 CC8
|
Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para definir problemas, deseñar investigacións, analizar os datos e redactar informes científicos no campo da psicoloxía e a educación |
AR3 AR5 AR7
|
BR1 BR2 BR6 BR8
|
CC1
|
Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para a exposición e defensa dun traballo de investigación |
AR16 AR17
|
BR2 BR3
|
CC1 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Documentación científica.
A calidade da investigación e a calidade dos investigadores/as. |
Bases de datos.
Revisión bibliográfica.
Clasificación de revistas científicas.
Indicadores de calidade das revistas científicas.
Indicadores de calidade dos investigadores/as. |
O proceso de investigación.
O informe de investigación.
|
Fases do proceso de investigación.
Principais apartados dun informe de investigación.
Estructura e redacción dun informe de investigación.
Principais técnicas de análise de datos: exemplos prácticos. |
Exposición dun traballo de investigación.
Difusión e divulgación da investigación. |
Cómo realizar a exposición.
En qué apartados se debe incidir.
A relevancia da difusión e divulgación dos resultados da investigación. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A14 A15 A16 A17 B1 B2 B6 C1 C8 |
10 |
10 |
20 |
Case study |
A5 A7 A15 A16 B3 B6 B8 C8 |
3 |
12 |
15 |
Supervised projects |
A3 A5 A7 A16 A17 |
3 |
18 |
21 |
Research (Research project) |
A3 A14 A15 A16 A17 |
3 |
14 |
17 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral dos principais contidos da materia. |
Case study |
Estudo e valoración de diversos manuscritos para a súa publicación en revistas cientificas. |
Supervised projects |
Pautas para a elaboración dun proxecto de investigación. |
Research (Research project) |
Pautas para a presentación dun proxecto de investigación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Supervised projects |
Research (Research project) |
|
Description |
O alumnado terá a atención personalizada que precise, tanto ao longo da docencia presencial como nas horas destinadas a titoría.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A5 A7 A15 A16 B3 B6 B8 C8 |
Resumo de revisións de manuscritos. |
30 |
Supervised projects |
A3 A5 A7 A16 A17 |
Fundamentación teórica e plantexamento metodolóxico do proxecto de investigación. |
35 |
Research (Research project) |
A3 A14 A15 A16 A17 |
Coherencia e claridade expositiva do proxecto de investigación. |
35 |
|
Assessment comments |
Estes criterios de avaliación son tamén para o alumnado a tempo parcial ou con dispensa de asistencia. A fraude nas probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con "suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira como na segunda oportunidade. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Sources of information |
Basic
|
Sternberg, R.J. (1996). Cómo investigar en psicología. Una guía para la elaboración de textos científicos dirigidos a estudiantes, investigadores y profesionales. Barcelona: Paidós
León, O.G. (2005). Cómo redactar textos científicos en psicología y educación. Madrid: Netbiblo
Blaxter, L., Hughes, C. e Tight, M. (2005). Cómo se hace una investigación. Barcelona: Gedisa
Colás, P., Buendía, L. e Hernández-Pina, F. (2009). Competencias científicas para la realización de una tesis doctoral. Barcelona: Davinci.
McMillan, J.H. e Schumacher, S. (2005). Investigación educativa. Madrid: Pearson
Jorrín, I., Fontana, M. e Rubia, B. (Coord.) (2021). Investigar en educación. Manual y guía práctica. Madrid: Síntesis
Buela-Casal, G. (2005). Manual práctico para hacer un doctorado. Madrid: EOS
Medina, A. e Castillo, S. (2003). Metodología para la realización de proyectos de investigación y tesis doctorales. Madrid: Universitas |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|